Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,001 till 4,025 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Mjo, men Rissanen överglänste Backström rejält i slutet av säsongen.. :/ Men Backström som ”egen” produkt m.m. är ju såklart viktigt också.. Jag hoppas bara att Pilö får chansen i år helt enkelt! Jag kommer ihåg när han var med på någon försäsong (inför säsongen 17/18?) när han var med och redan då såg riktigt bra ut. Hade för mig att det var i vevan när jag höll på med corsin och grejer.

För övrigt, verkar vara en jäkligt bra skalle på Bromé! Ger ett otroligt seriöst och moget intryck i NA idag.

I slutet var han säkrare defensivt ja. Då hade han Warg att luta sig mot. Han var fortfarande riktigt dålig offensivt i all ärlighet. Han slog bort puckar och dumpade i helt fel lägen fortfarande.

pb_90
    Deltagare

Mjo, men Rissanen överglänste Backström rejält i slutet av säsongen.. :/ Men Backström som ”egen” produkt m.m. är ju såklart viktigt också.. Jag hoppas bara att Pilö får chansen i år helt enkelt! Jag kommer ihåg när han var med på någon försäsong (inför säsongen 17/18?) när han var med och redan då såg riktigt bra ut. Hade för mig att det var i vevan när jag höll på med corsin och grejer.

För övrigt, verkar vara en jäkligt bra skalle på Bromé! Ger ett otroligt seriöst och moget intryck i NA idag.

Andreas
    Keymaster

Det skulle vara asballt ifall han kom hem!

Men.. det kommer väl bli på bekostnad av Pilö då väl? Känns riktigt trist då det känns som att han verkligen kan komma att bli någonting.. Eller blir det Backström som kommer att få det kämpigt?

Rissanen ffs!

pb_90
    Deltagare

Det skulle vara asballt ifall han kom hem!

Men.. det kommer väl bli på bekostnad av Pilö då väl? Känns riktigt trist då det känns som att han verkligen kan komma att bli någonting.. Eller blir det Backström som kommer att få det kämpigt?

Andreas
    Keymaster

Han är ju ganska skadebenägen och 32 år fyllda. Vem vet…

JN27
    Deltagare

Jag har svårt att tänka mig att Gunnarsson inte får ett erbjudande från något NHL-lag.

Är nog snarare om Blues väljer att förnya eller inte är min känsla. Annars är det ju en fråga om flytt igen. Då kanske han hellre flyttar hem.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 4 månader sedan av JN27.
    Henric
    Keymaster

Jag har svårt att tänka mig att Gunnarsson inte får ett erbjudande från något NHL-lag.

pb_90
    Deltagare

Virta ute ur bilden, alltså ska 2-3 forwards in. Varav två är centrar.

Mycket intressant info tycker jag! Då är det väl typ Rensfeldt som tredjecenter och sen en/två till förstakedjan?

Att ha Rensfeldt som en tredjecenter är för mig oerhört positivt. Att sedan kunna addera en förstacenter och en forward till första formationen ökar på min positivitet inför säsongen. Laget känns ganska balanserat med hopp om att vissa spelare ska ta ett extra kliv. Om Abols tar de kliv vi alla hoppas på kommer han definitivt vara en av de bästa centrarna i en andra formation i SHL.

Sen kan jag förstå en viss oro kring de tomma platserna. Men lyckas vi landa två starka namn ihop med Bromé bör vi kunna ta en bättre placering än förra året.

Vad jag förstått, utifrån ganska säkra källor, är att Calle Gunnarsson kommer spela i Örebro OM han inte får ett kontrakt i NHL. Han vill fortfarande spela i NHL men som det ser ut nu finns det inget annat intressant utanför NHL än Örebro för honom.

Gunnarsson in och Ebert kvar(!), alltså vår backsida då är ju helt galen.

På NJ lät det ju som att Ebert har goda chanser på att bli kvar!

rodvitaarmen
    Deltagare

Mycket intressant info tycker jag! Då är det väl typ Rensfeldt som tredjecenter och sen en/två till förstakedjan?

Att ha Rensfeldt som en tredjecenter är för mig oerhört positivt. Att sedan kunna addera en förstacenter och en forward till första formationen ökar på min positivitet inför säsongen. Laget känns ganska balanserat med hopp om att vissa spelare ska ta ett extra kliv. Om Abols tar de kliv vi alla hoppas på kommer han definitivt vara en av de bästa centrarna i en andra formation i SHL.

Sen kan jag förstå en viss oro kring de tomma platserna. Men lyckas vi landa två starka namn ihop med Bromé bör vi kunna ta en bättre placering än förra året.

Vad jag förstått, utifrån ganska säkra källor, är att Calle Gunnarsson kommer spela i Örebro OM han inte får ett kontrakt i NHL. Han vill fortfarande spela i NHL men som det ser ut nu finns det inget annat intressant utanför NHL än Örebro för honom.

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Verkligen!

Hmmm… Jokerit verkar ha fyllt sin forwardssida ganska rejält. Lutar åt en flytt för Manninen? NHL, KHL eller Schweiz?

Skulle vara oerhört kul att se honom i ÖHK igen..

Andreas
    Keymaster

Krävs lite hår på bröstet av både NJ och Arntzen att göra detta. Hoppas det slår väl ut nu 🙂

• Detta svar redigerades för 7 år, 4 månader sedan av Andreas. Anledning: missade ett ord
    JN27
    Deltagare

Arntzen som andrakeeper alltså? Måste säga att jag har noll koll.. Men ung och jäkligt stor och plockar höger (coolt).

Bra back up till Brage. Fått stå ungefär hälften av matcherna, lite mindre såklart. Verkar vara stabil. Kan nog bli bra med rätt träning.

pb_90
    Deltagare

Arntzen som andrakeeper alltså? Måste säga att jag har noll koll.. Men ung och jäkligt stor och plockar höger (coolt).

pb_90
    Deltagare

Mja, panikvärvning på Enroth och sparkade tränare (igen)… det borde inte vara någon succesäsong rent ekonomiskt. Men vi får väl reda på det snart antar jag! Skulle vara en monsterlättnad att se lite gröna siffror säsongen till trots… det blev ju i varje fall en extra hemmamatch! 😉

Det blev bara en ny tränarlön och även om Enroth kostade jäklar var han billigare än tidigare års värvningar om man slår ihop dem.

Jag tror på fina siffror. Man har ju gjort en del investeringar i fastigheten också med gymmet och annat, men likväl tror jag att man kommer göra ett bra resultat. Klubben är ändå fortfarande ganska ung och behöver investera i saker för att jobba sig ikapp de förutsättningar som andra klubbar har för sina spelare.

Mjo, och sponsorer gick väl in och täckte en hel del där iofs.

Jag håller tummarna för att din föraning är korrekt!

Andreas
    Keymaster

Mja, panikvärvning på Enroth och sparkade tränare (igen)… det borde inte vara någon succesäsong rent ekonomiskt. Men vi får väl reda på det snart antar jag! Skulle vara en monsterlättnad att se lite gröna siffror säsongen till trots… det blev ju i varje fall en extra hemmamatch! 😉

Det blev bara en ny tränarlön och även om Enroth kostade jäklar var han billigare än tidigare års värvningar om man slår ihop dem.

Jag tror på fina siffror. Man har ju gjort en del investeringar i fastigheten också med gymmet och annat, men likväl tror jag att man kommer göra ett bra resultat. Klubben är ändå fortfarande ganska ung och behöver investera i saker för att jobba sig ikapp de förutsättningar som andra klubbar har för sina spelare.

Henric
    Keymaster

Japp, nu rullar det!

Andreas
    Keymaster

Jag har uppdaterat anti-spam-inställningarna lite för sidan. Vi har blivit ganska hårt ansatta senaste dagarna och jag har inte ens kunnat kommentera här inne, men nu ska vi vara på banan igen hoppas jag 🙂

Hoppas Henric också kommer in nu.

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

”Problemet” ligger väl i att NE var ute i pressen och sa att dom ska börja säsongen med 13-forwards. Om du Rensfeldt kommer in så är det ju faktiskt bara en forward kvar? Jag hoppades i varje fall att det skulle finnas tillräckligt med pengar för att fylla på med två spetsspelare till på forwardssidan. Men i och med detta ryktet så verkar det inte bli så.

Och det finns säkert många olika anledningar. Vi lär väl ha ungefär samma budget i år som i fjol, och Abols, Mastomäki och Glenn lär ha fått en löneförhöjning samtidigt som bytet mellan Björk->Warg också ökade på lönekostnaderna en del. Vi lär väl också ha en dubbelt så dyr förstakeeper från start också.

Sen har man ju absolut ingen aning om hur ekonomin ligger till osv. därav min hedge nedanför att detta i princip inte skulle behöva mena någonting. 🙂

Jag ställer dock frågan om det finns någon som helst anledning att inte öka budgeten för truppen? Man borde väl ligga relativt stabilt rent ekonomiskt? Man måste ju våga satsa om man ska ta något som helst kliv framåt.

pb_90
    Deltagare

”Problemet” ligger väl i att NE var ute i pressen och sa att dom ska börja säsongen med 13-forwards. Om du Rensfeldt kommer in så är det ju faktiskt bara en forward kvar? Jag hoppades i varje fall att det skulle finnas tillräckligt med pengar för att fylla på med två spetsspelare till på forwardssidan. Men i och med detta ryktet så verkar det inte bli så.

Och det finns säkert många olika anledningar. Vi lär väl ha ungefär samma budget i år som i fjol, och Abols, Mastomäki och Glenn lär ha fått en löneförhöjning samtidigt som bytet mellan Björk->Warg också ökade på lönekostnaderna en del. Vi lär väl också ha en dubbelt så dyr förstakeeper från start också.

Sen har man ju absolut ingen aning om hur ekonomin ligger till osv. därav min hedge nedanför att detta i princip inte skulle behöva mena någonting. 🙂

JN27
    Deltagare

Själv tänkte jag avvakta tills de presenterar bokslutet. Jag tycker alltid att det talas om hur lite pengar Örebro har. Vi har nog helt OK ställt.

JN27
    Deltagare

Jag ställer mig frågan varför pengarna skulle vara slut? Varför har alla sån sjuk panik över värvningar? Folk känns desperata bara för att andra klubbar värvar. Spelarna kommer var så säker.

pb_90
    Deltagare

Rensfeldt klar? Har ingen direkt åsikt faktiskt.

Jag har fått tuppjuck på SF angående denna värvning…

Som jag ser det så finns det egentligen bara två sätt att tolka ryktet på?

1. NJ har fått tag på Rensfeldt för en beskedlig summa och ser en möjlighet att bredda truppen som han inte hade tidigare (i och med att NE sagt att dom ska ha tot 13-forwards). Det kommer fortfarande komma in två spännande namn för en tilltänkt förstakedja. Om detta är scenariot så är jag hyfsat positivt inställd. Rensfeldt känns som en hyggli värvning för att bredda en trupp? Han har legat topp fyra i sina interna poängligor de fyra säsonger han haft i SHL nu. Visst, en kass +-, men vi blir mindre skadekänsliga tex. En ytterligare del skulle ju kunna vara att dom tänkt att låna ut typ Lodin? Vilket skulle kännas rätt trist.. men han skulle säkert må jäkligt bra av att lira typ 14 minuter i HA än att lira typ 9 här?

2. ÖHK:s spelarbudget har börjat sina och pengarna räckte inte till mer än Rensfeldt + okänd spelare till. Om det är detta fall som gäller så är jag rätt besviken ändå… besviken på att vi inte kan vara med och hugga på fler spetsnamn än vad vi har gjort tidigare :/

På SF verkar dom ha hittat på ett tredje alternativ likt nedan:

3. NJ värvar Rensfeldt som en av två bara för att jävlas samtidigt som han sitter på en hög med guldmynt som han vägrar värva för. Jag tycker att denna teori känns ganska långsökt då guldmynt tenderar att bränna rätt bra i fickan hos en sportchef…

• Det här svaret redigerades för 7 år, 4 månader sedan av pb_90.
Visar 25 inlägg - 4,001 till 4,025 (av 13,266 totalt)