Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,271 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 5 timmar sedan av
PennyBridge78.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
15/05/2019 kl. 22:04 #13395
pb_90
DeltagareMja, panikvärvning på Enroth och sparkade tränare (igen)… det borde inte vara någon succesäsong rent ekonomiskt. Men vi får väl reda på det snart antar jag! Skulle vara en monsterlättnad att se lite gröna siffror säsongen till trots… det blev ju i varje fall en extra hemmamatch! 😉
15/05/2019 kl. 19:59 #13394JN27
Deltagare”Problemet” ligger väl i att NE var ute i pressen och sa att dom ska börja säsongen med 13-forwards. Om du Rensfeldt kommer in så är det ju faktiskt bara en forward kvar? Jag hoppades i varje fall att det skulle finnas tillräckligt med pengar för att fylla på med två spetsspelare till på forwardssidan. Men i och med detta ryktet så verkar det inte bli så.
Och det finns säkert många olika anledningar. Vi lär väl ha ungefär samma budget i år som i fjol, och Abols, Mastomäki och Glenn lär ha fått en löneförhöjning samtidigt som bytet mellan Björk->Warg också ökade på lönekostnaderna en del. Vi lär väl också ha en dubbelt så dyr förstakeeper från start också.
Sen har man ju absolut ingen aning om hur ekonomin ligger till osv. därav min hedge nedanför att detta i princip inte skulle behöva mena någonting.
Jag ställer dock frågan om det finns någon som helst anledning att inte öka budgeten för truppen? Man borde väl ligga relativt stabilt rent ekonomiskt? Man måste ju våga satsa om man ska ta något som helst kliv framåt.
14/05/2019 kl. 20:22 #13390pb_90
Deltagare”Problemet” ligger väl i att NE var ute i pressen och sa att dom ska börja säsongen med 13-forwards. Om du Rensfeldt kommer in så är det ju faktiskt bara en forward kvar? Jag hoppades i varje fall att det skulle finnas tillräckligt med pengar för att fylla på med två spetsspelare till på forwardssidan. Men i och med detta ryktet så verkar det inte bli så.
Och det finns säkert många olika anledningar. Vi lär väl ha ungefär samma budget i år som i fjol, och Abols, Mastomäki och Glenn lär ha fått en löneförhöjning samtidigt som bytet mellan Björk->Warg också ökade på lönekostnaderna en del. Vi lär väl också ha en dubbelt så dyr förstakeeper från start också.
Sen har man ju absolut ingen aning om hur ekonomin ligger till osv. därav min hedge nedanför att detta i princip inte skulle behöva mena någonting. 🙂
14/05/2019 kl. 17:52 #13389JN27
DeltagareSjälv tänkte jag avvakta tills de presenterar bokslutet. Jag tycker alltid att det talas om hur lite pengar Örebro har. Vi har nog helt OK ställt.
14/05/2019 kl. 17:40 #13388JN27
DeltagareJag ställer mig frågan varför pengarna skulle vara slut? Varför har alla sån sjuk panik över värvningar? Folk känns desperata bara för att andra klubbar värvar. Spelarna kommer var så säker.
14/05/2019 kl. 17:29 #13386pb_90
DeltagareRensfeldt klar? Har ingen direkt åsikt faktiskt.
Jag har fått tuppjuck på SF angående denna värvning…
Som jag ser det så finns det egentligen bara två sätt att tolka ryktet på?
1. NJ har fått tag på Rensfeldt för en beskedlig summa och ser en möjlighet att bredda truppen som han inte hade tidigare (i och med att NE sagt att dom ska ha tot 13-forwards). Det kommer fortfarande komma in två spännande namn för en tilltänkt förstakedja. Om detta är scenariot så är jag hyfsat positivt inställd. Rensfeldt känns som en hyggli värvning för att bredda en trupp? Han har legat topp fyra i sina interna poängligor de fyra säsonger han haft i SHL nu. Visst, en kass +-, men vi blir mindre skadekänsliga tex. En ytterligare del skulle ju kunna vara att dom tänkt att låna ut typ Lodin? Vilket skulle kännas rätt trist.. men han skulle säkert må jäkligt bra av att lira typ 14 minuter i HA än att lira typ 9 här?
2. ÖHK:s spelarbudget har börjat sina och pengarna räckte inte till mer än Rensfeldt + okänd spelare till. Om det är detta fall som gäller så är jag rätt besviken ändå… besviken på att vi inte kan vara med och hugga på fler spetsnamn än vad vi har gjort tidigare :/
På SF verkar dom ha hittat på ett tredje alternativ likt nedan:
3. NJ värvar Rensfeldt som en av två bara för att jävlas samtidigt som han sitter på en hög med guldmynt som han vägrar värva för. Jag tycker att denna teori känns ganska långsökt då guldmynt tenderar att bränna rätt bra i fickan hos en sportchef…
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 4 månader sedan av
pb_90.
14/05/2019 kl. 15:18 #13385Henric
KeymasterRensfeldt klar? Har ingen direkt åsikt faktiskt.
12/05/2019 kl. 15:08 #13384pb_90
DeltagareSka bli skitkul att följa Abols utveckling under nästa säsong!
Måtte han inte göra tillräckligt bra ifrån sig för att locka NHL-klubbarna nu bara…
Mardrömsscenario deluxe: Ebert, Abols och Bromé får NHL-kontrakt…
12/05/2019 kl. 11:07 #13383JN27
DeltagareShit vilken spelare vi har i Abols alltså. Levererar både hos oss och i landslaget. Med den kurva han har nu så kan han bli hur bra som helst. Skulle inte förvåna mig om han hamnar i NHL så småningom. Jag använder stora ord enbart för att jag inte ser vart hans utvecklingskurva börjar plana ut.
Får han till sitt passningsspel och börjar lägga mer assist än tidigare så har vi ju en center i toppklass där.
11/05/2019 kl. 18:48 #13382pb_90
DeltagareÖHK måste bli mer som Malmö.. dvs kämpa arslet av sig och slita varenda match för skicklighet kommer vi ha mindre än de flesta andra lagen. Men det känns lite som att ”nya” tränarna faktiskt kan lösa detta hyfsat.
11/05/2019 kl. 16:12 #13381Andreas
KeymasterDet jag hoppas att man förstår den här säsongen är att man inte kan satsa på ett budgetlag. Dvs ett lag likt denna säsongen. Tittar man på vad övriga lag, närmast oss i serien, exempelvis Rögle och Brynäs så har de värvat väldigt intressant. Vårt lag, som givetvis inte är klart, ser väldigt svagt ut. Jag hoppas verkligen att man vågar sticka ut hakan och satsa pengar på lagbygget i år. Håll inte igen.
Palushajs ersättare, och hans kedjekamrat som också saknas, ska vara spelare som presterar i samma nivå. Något annat vore faktiskt rätt illa. Det kommer kosta, men det ska finnas utrymme för det.
11/05/2019 kl. 13:26 #13380JN27
DeltagareDet jag hoppas att man förstår den här säsongen är att man inte kan satsa på ett budgetlag. Dvs ett lag likt denna säsongen. Tittar man på vad övriga lag, närmast oss i serien, exempelvis Rögle och Brynäs så har de värvat väldigt intressant. Vårt lag, som givetvis inte är klart, ser väldigt svagt ut. Jag hoppas verkligen att man vågar sticka ut hakan och satsa pengar på lagbygget i år. Håll inte igen.
10/05/2019 kl. 15:08 #13376pb_90
DeltagareNej exakt. Men det gör honom inte till en mindre skicklig spelare för det. Och vi vet ju alla hur ballt vi tyckte det var när NJ värvade honom! Och med tanke på hur mycket poäng han gjorde så var det väl en bra värvning också.
Sen verkar det som att NJ inte är helt bestört över att förlora honom. Han har nog haft det på känn sedan länge.
10/05/2019 kl. 14:40 #13375JN27
DeltagarePalushaj ville ha den för att han enkelt skulle kunna gå vidare till en annan klubb senare. Och man skrev ett tvåårskontrakt för att han inte skulle kunna gå till någon annan klubb i SHL i varje fall. Jag ser väl egentligen inga konstigheter… skulle NJ värva Palushaj så fick han sockra erbjudandet med detta också.
Sen är det väl bara att hålla tummarna för att NJ inte var tvungen att betala en enorm sign on direkt utan delade upp den på två säsonger eller något… För annars måste han ju verkligen ha förstått att han skulle dra.
Å andra sidan så räcker det ju att kolla på hans historik. Det handlar ju om en kille som inte varit en klubb trogen mer än en säsong sedan 2011-12 så.
10/05/2019 kl. 14:36 #13374pb_90
DeltagarePalushaj ville ha den för att han enkelt skulle kunna gå vidare till en annan klubb senare. Och man skrev ett tvåårskontrakt för att han inte skulle kunna gå till någon annan klubb i SHL i varje fall. Jag ser väl egentligen inga konstigheter… skulle NJ värva Palushaj så fick han sockra erbjudandet med detta också.
Sen är det väl bara att hålla tummarna för att NJ inte var tvungen att betala en enorm sign on direkt utan delade upp den på två säsonger eller något… För annars måste han ju verkligen ha förstått att han skulle dra.
10/05/2019 kl. 14:25 #13373JN27
DeltagareHaha lite kul när man läser om varför Örebro inte får ersättning för Palushaj.
I det tysta så säger han ju mer eller mindre att ”Vi går med på vad du vill, bara du skriver på”.Va ju inte ett genidrag att gå med på en klausul som säger att jag kan gå vart jag vill efter säsongen utan att ni får ersättning.
Det är väl så det är för oss tyvärr.. ska vi knyta till oss stjärnor på SHL-nivå så är det nog inte så mycket val direkt.
Nej men det är ju idioti att gå med på en klausul som gör att vi inte tjänar på värvningen när den är dyr.
För spelaren så är ju klausulen det viktigaste. Ersättningen är ju bara en bråkdel av kostnaden och påverkar ju inte spelaren i stort. Men man vet ju inte hur diskussionerna gick.09/05/2019 kl. 22:51 #13372pb_90
DeltagareHaha lite kul när man läser om varför Örebro inte får ersättning för Palushaj.
I det tysta så säger han ju mer eller mindre att ”Vi går med på vad du vill, bara du skriver på”.Va ju inte ett genidrag att gå med på en klausul som säger att jag kan gå vart jag vill efter säsongen utan att ni får ersättning.
Det är väl så det är för oss tyvärr.. ska vi knyta till oss stjärnor på SHL-nivå så är det nog inte så mycket val direkt.
09/05/2019 kl. 18:26 #13371Personal Jesus
Du kanske kan berätta hur NJ skulle ha gjort.
Nr till klubben är 019-130030 ifall du känner att du gör ett bättre jobb.
09/05/2019 kl. 16:42 #13370Andreas
KeymasterFramgång föder framgång. Går man långt i slutspelet får man mer pengar.
Ligger man i botten och måste panikvärva får man svårt att bryta det mönstret tyvärr.
Jag är mycket nyfiken på vad NJ tänker ta in i förstakedjan.
09/05/2019 kl. 16:03 #13369JN27
DeltagareFärjestad plockar alltså in Victor Ejdsell som typ tredjecenter.. Och mönstrar Martin Johansson och Viksten som yttrar i fjärdekedjan typ.
Dom har RÄTT mycket mer pengar att röra sig med än vad vi har om man säger så..
Tror inte att det är pengarna primärt, dock är det rent naturligt att de har mer pengar eftersom de spelade ett långt slutspel inför fullt hus osv osv.
Vi har lite status vi kanske skulle jobba upp så att det blir lättare för oss att värva spelare i framtiden.09/05/2019 kl. 15:58 #13368JN27
09/05/2019 kl. 15:47 #13367pb_90
DeltagareFärjestad plockar alltså in Victor Ejdsell som typ tredjecenter.. Och mönstrar Martin Johansson och Viksten som yttrar i fjärdekedjan typ.
Dom har RÄTT mycket mer pengar att röra sig med än vad vi har om man säger så..
09/05/2019 kl. 11:03 #13366JN27
DeltagareKänslan som ändå avslutningen på förra säsongen gav är väl att lägstanivån höjdes med de nya tränarna? Om grundspelet äntligen kan bära frukt så kommer livet bli så sjukt mycket enklare som Örebro-supporter.. Då kanske vi kan vara ett stabilt mittenlag i varje fall. Det behövs lugn och ro under en tid nu så att vi slipper hafsa med sena nyförvärv, tränarbyten osv.
Tycker tränarsidan känns oerhört stabil. Det enda jag tycker är trist just nu i Sillytider är att det är så dåligt med rykten.
NJ har ju dock en tendes att släppa lite bomber så vi får se vad det landar i.09/05/2019 kl. 10:59 #13365pb_90
DeltagareKänslan som ändå avslutningen på förra säsongen gav är väl att lägstanivån höjdes med de nya tränarna? Om grundspelet äntligen kan bära frukt så kommer livet bli så sjukt mycket enklare som Örebro-supporter.. Då kanske vi kan vara ett stabilt mittenlag i varje fall. Det behövs lugn och ro under en tid nu så att vi slipper hafsa med sena nyförvärv, tränarbyten osv.
06/05/2019 kl. 19:09 #13364Personal Jesus
DeltagareNågon som vet om supportershoppen har öppet om dagarna?
Behöver få tag på t-shirt stl XL till en sjuk stackarare som bara har en vik tröja att ha på sig. -
Det här svaret redigerades för 7 år, 4 månader sedan av
-
FörfattareInlägg