Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,151 till 4,175 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Rask är ingen ersättare för Sallinen. Väldigt olika spelstil där skulle jag säga. Rask är mer som Manninen i så fall. 🙂

Det känns lite som att det som nu saknas är en tydlig playmaker. En Conny nästan.

JN27
    Deltagare

Må vara så. Men det är väl det som är grejen. Sallinen levererade ju inte alls på slutet. Den här personen verkar ju som sagt vara mer av en Manninen-figur. Det tror jag behövs då målskyttet brast en hel del. Men det jag funderar på är ju vem han ersätter eller om han är tänkt att kliva rakt in i en förstakedja?

Han lär vara tänkt i en producerande roll, dvs första eller mest troligt andrakedjan. Dvs att det ser ut likt nedan i dagsläget (om vi fortsätter med Andreas uppställning).

Aaron Palushaj – Saknas – Mathias Bromé
    Nick Ebert – Kristian Näkyvä

Shane Harper – Rodrigo Abols – Joonas Rask
    Jonathan Andersson – Gustav Backström

Viktor Lodin – Daniel Muzito Bagenda – Max Lindholm
    Stefan Warg – Rasmus Rissanen

Glenn Gustafsson – Christopher Mastomäki – Jordan Boucher
    Lukas Pilö

Släppte denna i SF-forumet. Skulle verkligen vilja ha kommentarer på detta när plebsen där inne får se hur det faktiskt ser ut.

pb_90
    Deltagare

Må vara så. Men det är väl det som är grejen. Sallinen levererade ju inte alls på slutet. Den här personen verkar ju som sagt vara mer av en Manninen-figur. Det tror jag behövs då målskyttet brast en hel del. Men det jag funderar på är ju vem han ersätter eller om han är tänkt att kliva rakt in i en förstakedja?

Han lär vara tänkt i en producerande roll, dvs första eller mest troligt andrakedjan. Dvs att det ser ut likt nedan i dagsläget (om vi fortsätter med Andreas uppställning).

Aaron Palushaj – Saknas – Mathias Bromé
    Nick Ebert – Kristian Näkyvä

Shane Harper – Rodrigo Abols – Joonas Rask
    Jonathan Andersson – Gustav Backström

Viktor Lodin – Daniel Muzito Bagenda – Max Lindholm
    Stefan Warg – Rasmus Rissanen

Glenn Gustafsson – Christopher Mastomäki – Jordan Boucher
    Lukas Pilö

• Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Kul med Rask! Känns inte som en superspetsig värvning, men med tanke på att han har haft ett A i klubben under de senaste säsongerna då lär inställningen vara topp.

Det lär väl vara en spetscenter och målvakter kvar då bara typ?

Jag tänker mig att han är en rak ersättare till Sallinen?

Mja, det verkar väl inte vara samma speltyp direkt? Rask verkar inte vara lika fysisk som Sallinen? Men måhända något mer poängstark, framför allt mål då.

Jag skulle verkligen vilja se någon ren assistkung komma in. Bromé, Abols, Palushaj och Rask verkar alla dra åt målgörarhållet. Hoppas att NJ lägger en hel del krut på en playmakercenter som får styra lite i PP också.

JN27
    Deltagare

Enligt Rövskägg så är det en okej värvning. Vi måste fortfarande ha in 18 000 spelare till 🙂

JN27
    Deltagare

Kul med Rask! Känns inte som en superspetsig värvning, men med tanke på att han har haft ett A i klubben under de senaste säsongerna då lär inställningen vara topp.

Jag tänker mig att han är en rak ersättare till Sallinen?

pb_90
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Ohhh, det känns bra att snuva Brynäs på Rask 😀

JN27
    Deltagare

Noterade att Calle Gunnarsson inte var med i St Louis uppställning och heller inte som frånvarande spelare… hmmm kan han vara i Sverige tro? ”Önsketänkande”.

JN27
    Deltagare

Fan du hann före mig på SF JN27!

Man får alltid lite ont i huvudet när man går in på SF. xD

Inte ens Einstein hade fått ihop många av de ekvationer som folk stället upp där…

Bara spets ska värvas, ingen just JAG vill ska lämna ska lämna, alla vill spela hos oss och lämnar dom så är det sportchefens fel.

Osv. osv!

Jo men förklara för den styrelse som vill anställa en VD på varje yrkesroll i företaget. Folk är så jäkla efterblivna emellanåt.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av JN27.
    pb_90
    Deltagare

Fan du hann före mig på SF JN27!

Man får alltid lite ont i huvudet när man går in på SF. xD

Inte ens Einstein hade fått ihop många av de ekvationer som folk stället upp där…

Bara spets ska värvas, ingen just JAG vill ska lämna ska lämna, alla vill spela hos oss och lämnar dom så är det sportchefens fel.

Osv. osv!

Henric
    Keymaster

Skulle man mot alla odds lösa Enroth så skulle det vara en bedrift som saknar motstycke. Även om jag tror att det skulle bli väldigt dyrt. En målvakt ska inte hämma den övriga truppen men samtidigt inte vara sämre. Det är en svår balansgång och nu har vi ju pengar så förhoppningsvis gör man rätt val.

Med en MV i världsklass kan man inte fuska med övriga lagbygget, men man kan komma undan med en hel del. 😀

JN27
    Deltagare

Skulle man mot alla odds lösa Enroth så skulle det vara en bedrift som saknar motstycke. Även om jag tror att det skulle bli väldigt dyrt. En målvakt ska inte hämma den övriga truppen men samtidigt inte vara sämre. Det är en svår balansgång och nu har vi ju pengar så förhoppningsvis gör man rätt val.

JN27
    Deltagare

Jag skulle inte hoppa på Svedberg-spåret. Han känns som en sån som drog ned hela gruppen. Tror dock han blev lovad guld och gröna skogar när han skrev på.

Andreas
    Keymaster

Tycker Svedberg har visat på en lite märklig mentalitet ibland och det här filmandet sticker i ögonen på mig. Tycker man ska sikta högre.

Yongma112
    Deltagare

Riktigt nöjd med Bromé in! Nu väntar jag bara på att man signar Weinstock ett år till. Känns som vår unga forwardssida kan behöva en farsgubbe.

Vad skulle ni tycka om Svedberg på målvaktsposten? Tycker det skulle vara intressant, trots halvdan säsong. Inte lätt att stå i Timrå i år.

Andreas
    Keymaster

Jag gillar bilden Madhawk la ut på twitter. Bromé e klar!

Andreas
    Keymaster

Undrar hur det går med den där GM som man skulle anställa. Hmm…

pb_90
    Deltagare

HEhehehe!

Skämt åsido. Snyggt av NJ att plocka upp Bromé! Där knäppte vi en hel del andra klubbar på näsan 🙂 Vi börjar mer och mer kunna vara med och buda på spelare känns det som. Det är inte lika naturligt att strunta i ÖHK:s bud längre. Och det känns som att vi faktiskt har ett ledarteam nu som är riktigt bra i alla delar. VD, sportchef, tränare och juniortränarna. Mer och mer börjar faktiskt falla på plats riktigt fint! Ska bli spännande att se GM-rekryteringen också.

Nu är väl dock alla roliga troliga rykten slut och vi lär få vänta en stund tills det händer något igen känns det som. En målvakt på kontrakt skulle sitta jäkligt fint dock..

JN27
    Deltagare

Hedman påväg till Djurgården enligt höken.

JN27
    Deltagare

Jag skulle säga att vi fortfarande behöver två kedjor till där i varje fall sju av dom är 55 poängsspelare.

Jag tänker mig att man formerar det så här.

Ny-Ny-Superny
    En st ny-Den nyaste ni sett- två nya fast komprimerad i en och samma!!11!!!
    Palushaj-Abols-Någon annan
    En fjärdekedja

Sen vill jag ha massa bra andra saker också som är orimliga.

Hälsningar Mr Redbeard.

När jag började läsa så höll jag på att sätta kaffet i halsen men sen såg jag att det var ett skämt haha. Aa nej jag vet inte vad man ska säga om det där faktiskt.. Oerhört märkligt resonemang.

pb_90
    Deltagare

Jag skulle säga att vi fortfarande behöver två kedjor till där i varje fall sju av dom är 55 poängsspelare.

Jag tänker mig att man formerar det så här.

Ny-Ny-Superny
    En st ny-Den nyaste ni sett- två nya fast komprimerad i en och samma!!11!!!
    Palushaj-Abols-Någon annan
    En fjärdekedja

Sen vill jag ha massa bra andra saker också som är orimliga.

Hälsningar Mr Redbeard.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 5 månader sedan av pb_90.
    Andreas
    Keymaster

Samtidigt som jag tycker det är lite härligt att man gett sig efter både Högberg och Enroth så känns båda som mer eller mindre omöjliga.

Båda befinner sig i ett skede av sina karriärer där SHL helt enkelt inte är målet.

Oavsett, friskt vågat, hälften vunnet antar jag 🙂

JN27
    Deltagare

Kvar ungefär:
    Två målvakter.
    Tre forwards.

Truppen tar sig 🙂

Nej vi måste ha in fem forwards av toppklass enligt rödskägg….

Visar 25 inlägg - 4,151 till 4,175 (av 13,266 totalt)