Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 1 dag sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
22/03/2019 kl. 16:04 #12939
pb_90
DeltagareJa jag tycker att det är en enorm framåtanda i klubben efter ett par tunga säsonger! Tänk ifall vi hade varit i Brynäs eller Linköpings sits just nu.. Brynäs är ju verkligen en klubb i förfall. Dom sprattlade till en säsong med Bulan för att sedan återgå till kaos direkt igen. Återigen måste dom hitta en ny Gunderson, Kellman och Boqvist.
22/03/2019 kl. 15:18 #12938JN27
DeltagareKänns som att det här året blev lite av en läropeng för Örebro. Känslan är ju att man numera kan börja satsa på att fatta rätt beslut i det mesta. Bara det faktum att vi fick in en riktigt bra målvakt gjorde att vi klev upp så sjukt många steg. Att vi fick in ögon som gjorde att vi blev ett mer strategiskt skickligt lag.
Det är ju det här vi måste bygga vidare på och nu känns det på riktigt som att Örebro har något riktigt bra på gång.
De vill inte hamna i samma sits ytterligare en säsong och jag tror alla vet att det får kosta för att inte göra det.22/03/2019 kl. 15:12 #12937Henric
KeymasterWandell är en av mina absoluta favvolirare och jag älskar att se honom spela även om det inte kommer många poäng från hans klubba. Intelligent, bra puckvårdare, defensivt stabil men inte så mkt till slutknorr när han väl kommer till lägen. Jag kommer sakna honom, men har full förståelse för att man vill frigöra pengar och få in någon mer producerande kanske. All lycka till Tom! Dock inte mot oss som sagt. Då hoppas jag det går skit. 🙂
22/03/2019 kl. 14:22 #12936Andreas
KeymasterWandell är en stor lönepost som frigör sig. Rent krasst måste man ju säga att han producerar för lite. Han har ju dock potential för mycket mer. Örebro verkar inte få ut den hur som helst och det här känns som kanske det bästa för alla.
22/03/2019 kl. 12:52 #12929pb_90
DeltagareTom verkar vara klar för DIF. Då verkar det vara någon uppgörelse mellan Tom, DIF och ÖHK då. Eftersom det gick så smidigt så hoppas jag att det var smärtfritt och billigt.
Najs med två år till på Glenn!
22/03/2019 kl. 12:21 #12928Personal Jesus
DeltagareHan kommer garanterat gå till en annan SHL-klubb och kötta in typ 35-poäng nästa säsong…
Jag hoppas verkligen att det blir så, dock inte mot oss…
Han har verkligen kämpat, slitit och visat god moral.
Så jag önskar honom lycka till.22/03/2019 kl. 11:39 #12926pb_90
DeltagareDet här blir ju schysst nu i och med att man kan finansiera kedjorna på ett annat sätt. Ponera att Muzito Bagenda och Lindholm kommer in. Då finns det ju en tredjekedja öppen för dem nu.
Andrakedjan består av Abols som center och Fjärde med Mastomäki.
Priset på dessa kedjor kommer helt enkelt vara i paritet med vad man troligtvis får av dem.Jag tänker exakt likadant.
Nu har NJ frigjort cash för att värva in en riktig spetscenter. Sen får Abols leda andrakedjan och Mastomäki och Bagenda kör tredje/fjärde. Mycket lättare att se hur tanken med de nya från HA är.
Palushaj-Ny-Bromé/Ny
Harper-Abols-Boucher/Weinstock
Lindholm-Bagenda-Hedman/Weinstock/Boucher
Gustafsson-Mastomäki-Lodin-
Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av
pb_90.
22/03/2019 kl. 11:34 #12925pb_90
DeltagareWandell ”kommer spela i SHL” enligt honom själv.
En inte allt för vild gissning, kanske som ersättare till Engqvist i DIF?
22/03/2019 kl. 10:57 #12923pb_90
DeltagareOttawa har ju Filip Gustavsson också på tillväxt. Det kan ju vara så att dom vill satsa på honom ändå för att han är lite yngre osv.
Gick det inte jäkligt fort att komma överens med Tom om att bryta? Antingen tjänade Tom väldigt bra på att gå med på det eller så har det legat i bakhuvudet en hel del?
22/03/2019 kl. 10:56 #12921JN27
DeltagareDet här blir ju schysst nu i och med att man kan finansiera kedjorna på ett annat sätt. Ponera att Muzito Bagenda och Lindholm kommer in. Då finns det ju en tredjekedja öppen för dem nu.
Andrakedjan består av Abols som center och Fjärde med Mastomäki.
Priset på dessa kedjor kommer helt enkelt vara i paritet med vad man troligtvis får av dem.22/03/2019 kl. 10:55 #12920Rebound
DeltagareDe verkar trots allt vara nöjda med Högbergs insats på slutet i Belleville.
22/03/2019 kl. 10:51 #12919pb_90
DeltagareOJ! Jag känner mig väldigt ambivalent till att Tom drar. Ett corsimonster absolut, men samtidigt betald för att göra +30p troligtvis.
Lämnar verkligen en hel del extra i lönebudgeten.
Han är ju beviset på undantaget sett på de siffror han har. Han har bra siffror men har i mina ögon inte levererat någonting.
När jag dessutom lyssnade på SHL-poddens intervju med Tom så kände jag bara att det är en spelare som inte har så mycket hos oss att göra.
Tror det är en ganska stor chans att han går till SSK.Lite så är det! Han kändes rätt trött i den podden? Visst, det var väl under en av våra dåliga perioder den spelades in men ändå.
Det kommer hur som helst frigöras mycket cash nu och det kändes ju fel att ha honom i en tänkt tredjekedja typ…
Blir väldigt spännande när det börjar ryktas om nya centrar!
22/03/2019 kl. 10:48 #12918JN27
DeltagareOJ! Jag känner mig väldigt ambivalent till att Tom drar. Ett corsimonster absolut, men samtidigt betald för att göra +30p troligtvis.
Han är ju beviset på undantaget sett på de siffror han har. Han har bra siffror men har i mina ögon inte levererat någonting.
När jag dessutom lyssnade på SHL-poddens intervju med Tom så kände jag bara att det är en spelare som inte har så mycket hos oss att göra.
Tror det är en ganska stor chans att han går till SSK.22/03/2019 kl. 10:46 #12917pb_90
DeltagareHan kommer garanterat gå till en annan SHL-klubb och kötta in typ 35-poäng nästa säsong…
22/03/2019 kl. 10:44 #12916pb_90
22/03/2019 kl. 10:36 #12915JN27
DeltagareAtt Wandell skulle lämna såg man inte riktigt komma. Däremot så är det nog ett bra beslut. Jag förstod faktiskt inte vad han skulle uträtta hos oss i de kommande säsongerna med tanke på hur han har presterat i år.
22/03/2019 kl. 10:09 #12914JN27
DeltagareJag håller faktiskt lite med RÖDSKÄGG(!!!! VERSALER) i frågan om Högberg. Det känns märkligt att skriva ett kontrakt där han kanske är klar?! Hur långt in på sillyn kan han skriva detta kontrakt? Och hur ser marknaden ut då?
Jag vill gärna se Högberg i ÖHK-dressen. Men med kontraktssituationen så känns det liiiiite chansartat?
Ja, det låter ju lite som en ganska ordentlig chansning om så är fallet. Risken blir ju att man står där utan en vettig Etta och det bara är veckor kvar till säsongsstart. Förhoppningsvis har man någon slags cut-off som ligger tillräckligt tidigt in på sillyn för att kunna agera om det inte blir något med Högberg.
Ska jag vara helt ärlig så tror jag att det är ganska klart redan.
Det mest troliga är ju att det förs en diskussion redan nu med Ottawa om Högbergs vara eller icke vara.
Tror vi kan få en bekräftelse inom den närmsta tiden med tanke på det som redan släppts i ryktesväg.
Det är ju inte direkt så att man bara tar sitt pick och pack och flyttar hem till Sverige heller. Lite framförhållning vill man nog ha.22/03/2019 kl. 09:16 #12913pb_90
DeltagareJuvonen har ju varit helt otrolig för Mora egentligen.
Allas vår favoritstatistiknörd Petter Carnbro analyserar slutspelslaget just nu och finns en hel del mumma för oss ÖHK-lövers också.
https://hockeynews.se/articles/7758/
Men Juvonens siffror där… riktigt vass. Så Juvonen + en annan spännande målvakt skulle kunna vara awesome.
22/03/2019 kl. 09:03 #12912Henric
KeymasterJag håller faktiskt lite med RÖDSKÄGG(!!!! VERSALER) i frågan om Högberg. Det känns märkligt att skriva ett kontrakt där han kanske är klar?! Hur långt in på sillyn kan han skriva detta kontrakt? Och hur ser marknaden ut då?
Jag vill gärna se Högberg i ÖHK-dressen. Men med kontraktssituationen så känns det liiiiite chansartat?
Ja, det låter ju lite som en ganska ordentlig chansning om så är fallet. Risken blir ju att man står där utan en vettig Etta och det bara är veckor kvar till säsongsstart. Förhoppningsvis har man någon slags cut-off som ligger tillräckligt tidigt in på sillyn för att kunna agera om det inte blir något med Högberg.
22/03/2019 kl. 08:58 #12911pb_90
DeltagareJag håller faktiskt lite med RÖDSKÄGG(!!!! VERSALER) i frågan om Högberg. Det känns märkligt att skriva ett kontrakt där han kanske är klar?! Hur långt in på sillyn kan han skriva detta kontrakt? Och hur ser marknaden ut då?
22/03/2019 kl. 08:44 #12910Henric
KeymasterViskas om Juvunen också. Jag som undrade varför han spelade så lite på slutet…
22/03/2019 kl. 07:14 #12909Andreas
KeymasterDet finns alltså ett kontraktsförslag på två år redo för Högberg och en överenskommelse om spel här om Ottawa bestämmer sig för att dumpa honom.
Då är ju frågan vad han har för krav. Är han nöjd med ett tvåvägskontrakt där han slussas fram och tillbaka, eller är det ett direkt steg till NHL han kräver? Man kan ju hoppas att han kommer
Han kan inte gärna kräva något annat än tvåvägs kan jag tycka. Han har fyra NHL-matcher på kontot bara.
21/03/2019 kl. 21:05 #12907JN27
DeltagareDet finns alltså ett kontraktsförslag på två år redo för Högberg och en överenskommelse om spel här om Ottawa bestämmer sig för att dumpa honom.
Då är ju frågan vad han har för krav. Är han nöjd med ett tvåvägskontrakt där han slussas fram och tillbaka, eller är det ett direkt steg till NHL han kräver? Man kan ju hoppas att han kommer 🤷♂️
21/03/2019 kl. 20:44 #12902Andreas
KeymasterDet finns alltså ett kontraktsförslag på två år redo för Högberg och en överenskommelse om spel här om Ottawa bestämmer sig för att dumpa honom.
21/03/2019 kl. 19:53 #12900JN27
DeltagareSkulle vi få Högberg som ”etta” och Haukeland som ”tvåa” så skulle jag vara extremt nöjd. Det är ju defenitivt två målvakter som skulle kunna tävla och dela på uppgiften.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av
-
FörfattareInlägg