Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,272 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 2 timmar sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
20/03/2019 kl. 21:50 #12877
Henric
KeymasterAnders Lindbäck skulle jag gilla på pappret iaf. Har inte sett honom seda NHL-tiden så mkt kan ju hänt. Men har ju storleken iaf. Är typ 8 1/2 meter lång men ändå rätt kvick. Skulle nog gilla Högberg bättre. Marek Langhamer har ännu inget kontrakt vad jag vet. Men det är en rejäl chansning.
20/03/2019 kl. 18:55 #12876Henric
KeymasterSka vi försöka göra den där listan med rykten som verkar alldeles för bra:
Marcus Högberg
Carl Gunnarsson
Patrik BerglundMake it so! #InstaGold
20/03/2019 kl. 18:19 #12875Andreas
KeymasterSka vi försöka göra den där listan med rykten som verkar alldeles för bra:
Marcus Högberg
Carl Gunnarsson
Patrik Berglund🙂
20/03/2019 kl. 17:58 #12874Andreas
KeymasterArnesson har för övrigt inte brutit banden med Örebro utan de omförhandlar just nu. Han vill ha ett nytt kontrakt helt enkelt 🙂
20/03/2019 kl. 16:24 #12873Andreas
KeymasterJupp, det Örebro behöver är spets!
20/03/2019 kl. 16:10 #12872pb_90
DeltagareSkönt då fick vi det bekräftat också.
Känns som att man satsar på att bygga en bredd på tre kedjor som är relativt lika och att man satsar på en toppkedja.
Det kan nog vara klokt och inte överdrivet dyrt även fast det kommer kosta.Målvaktsfrågan ska bli riktigt intressant. Den kommer ju vara prio inför nästa säsong.
Exakt, jag tror ändå att jag gillar det. Om man kikar på årets poängleverans så har vi ju faktiskt en bra bredd om man jämför med övriga lag. Tog SAIK som exempel på SvenskaFans. Från och med den tredje gubben i interna poängligan så ligger vi bättre än dom. Och dom kom direkt till slutspel. Men dom har Möller och Lindström som har avgjort några matcher på egen hand.
En spets bestående av Palushaj och Bromé som absolut kan ligga på +35p igen. Addera en center på spetssidan bara.
En bredd bestående av Harper, Abols, Weinstock, Wandell och Boucher som alla absolut kan göra över 20p igen.
Spännande redan kontrakterade spelare i form av Mastomäki, Lodin och Gustafsson som avslutat säsongen oerhört bra. Skulle säkert kunna leta sig upp mot en 15p alla tre.
Och sen kryddat med några hårt jobbande spännande spelare på det så ser forwardssidan rätt schysst ut tycker jag?
20/03/2019 kl. 15:52 #12871JN27
DeltagareSkönt då fick vi det bekräftat också.
Känns som att man satsar på att bygga en bredd på tre kedjor som är relativt lika och att man satsar på en toppkedja.
Det kan nog vara klokt och inte överdrivet dyrt även fast det kommer kosta.Målvaktsfrågan ska bli riktigt intressant. Den kommer ju vara prio inför nästa säsong.
20/03/2019 kl. 15:48 #12869pb_90
DeltagareSallinens eget val tydligen. En inte allt för vild gissning är väl att det blir Finland. Kanske Jokerit till och med?
Övriga var väldigt väntade.
Var det inte något år dom glömde bort att skriva om någon? Typ en junior eller något? x)
Edit: Han satsar tydligen på Schweiz eller KHL enl. SvenskaFans. Då känns det som att han redan är klar för Jokerit?
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av
pb_90.
20/03/2019 kl. 15:27 #12868JN27
DeltagareUndrar om man är klar med de fem avgångar som man nu annonserat. Visst känns det som att det borde ryka ytterligare några namn? Utan att lägga någon värdering i det så tänker jag närmast på Virta och Olsson.
Olsson och Weinstock tror jag det kommer föras långa diskussioner med. Weinis är självskriven för ett år till. Han ska pensioneras i den här klubben och med den avslutning han gjorde på säsongen så är han given i laget. Olsson ligger nog pyrt till tror jag. Virta har jag ingen åsikt om alls. Han avslutade säsongen bra och var en stabil spelare de sista omgångarna. Finns säkert en rejäl utvecklingspotential där.
20/03/2019 kl. 15:23 #12866Rebound
DeltagareUndrar om man är klar med de fem avgångar som man nu annonserat?
Visst känns det som att det borde ryka ytterligare några namn? Utan att lägga någon värdering i det så tänker jag närmast på Virta och Olsson.
-
Rebound.
20/03/2019 kl. 15:13 #12865JN27
DeltagareBehåller man Hedman över Sallinen tycker jag man gör fel. Sallinen är yngre och gör nästan allting bättre. Han tacklar lite mindre bara.
Handlar nog återigen om att man vill försvenska truppen. Hedman är ju en karaktärsspelare. Tror man kan hitta någon som gör Sallinens jobb och lite till. Dock är ju risken överhängande att Sallinen går till en konkurrent. Typ Brynäs kanske?
Fast Finland är ju i stort sett Östsverige.
Man får ju såklart hoppas att dom har en plan med detta. Kan ju faktiskt vara så att Sallinen inte ville stanna också.
20/03/2019 kl. 15:05 #12864Andreas
KeymasterBehåller man Hedman över Sallinen tycker jag man gör fel. Sallinen är yngre och gör nästan allting bättre. Han tacklar lite mindre bara.
Handlar nog återigen om att man vill försvenska truppen. Hedman är ju en karaktärsspelare. Tror man kan hitta någon som gör Sallinens jobb och lite till. Dock är ju risken överhängande att Sallinen går till en konkurrent. Typ Brynäs kanske?
Fast Finland är ju i stort sett Östsverige.
20/03/2019 kl. 14:52 #12863JN27
DeltagareBehåller man Hedman över Sallinen tycker jag man gör fel. Sallinen är yngre och gör nästan allting bättre. Han tacklar lite mindre bara.
20/03/2019 kl. 14:51 #12862Andreas
KeymasterBehåller man Hedman över Sallinen tycker jag man gör fel. Sallinen är yngre och gör nästan allting bättre. Han tacklar lite mindre bara.
20/03/2019 kl. 14:32 #12855JN27
DeltagareGanska väntade namn ändå.
20/03/2019 kl. 14:02 #12854Andreas
KeymasterJa det är inte helt enkelt att sålla bland allt detta.
20/03/2019 kl. 13:25 #12853JN27
DeltagareFan vad folk hittar på rykten nu alltså. Helt plötsligt är varenda spelare i hela världen aktuell för Örebro.
19/03/2019 kl. 22:15 #12852JN27
DeltagareBara för att jag skrev gjorde de en riktig skitmatch. Aja.
19/03/2019 kl. 20:28 #12851JN27
DeltagareGillar det lilla reportage som Cmore gör med Max Lindholm där Bagenda kom in i en sekvens. De verkar ha oerhört bra kemi i AIK och tanken är väl att de ska bilda en kedja, kanske med Bromé eller Boucher kanske? Att de även säger att Mitell är den bästa tränare de någonsin haft känns ju som en trygghet också.
19/03/2019 kl. 17:27 #12849JN27
DeltagareHaha jag la hela forumet på is under gårdagen för att smälta mina känslor. Jag var givetvis oerhört nöjd med hur säsongen blev men tomheten efteråt är bra jobbig ändå. Gött att vi kan grotta in oss i Silly 100 % nu. Känns som att positiva vindar blåser över ÖHK från och med nu. PG’s jävla ryggsäck och aura är förevigt borta.
-
JN27.
19/03/2019 kl. 17:20 #12848Henric
KeymasterOch ja, jag håller med om Enroth efter att ha läst intervjun…
19/03/2019 kl. 12:05 #12844pb_90
DeltagarePilö bör få Arnessons plats. Det är min tanke.
Jag är lite osäker om jag tycker att vi ska ha både Pilö och Backstöm på sju backar iaf. Tycker inte att Backström är helt redo för att vara en topp sex back än. Kanske kan växa in i det dock.
19/03/2019 kl. 11:58 #12843Andreas
KeymasterPilö bör få Arnessons plats. Det är min tanke.
19/03/2019 kl. 11:39 #12838pb_90
DeltagareOm Arnesson lämnar så öppnas det ju upp en lite mer defensiv plats. Kan NJ lösa Gunnarsson ändå tror ni?
19/03/2019 kl. 11:31 #12837pb_90
DeltagareVerkar som att Arnesson lämnar. Var väl inte direkt oväntat eftersom han har uttryckt sig på det sättet han har gjort. Och han lär väl kanske ha stärkt sina aktier också med landslagsspelet m.m.? Han lär väl få lite bättre betalt om han väljer att skriva ett nytt kontrakt med någon annan klubb istället för att fortsätta på optionsåret.
-
-
FörfattareInlägg