Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,401 till 4,425 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Sallinens eget val tydligen. En inte allt för vild gissning är väl att det blir Finland. Kanske Jokerit till och med?

Övriga var väldigt väntade.

Var det inte något år dom glömde bort att skriva om någon? Typ en junior eller något? x)

Edit: Han satsar tydligen på Schweiz eller KHL enl. SvenskaFans. Då känns det som att han redan är klar för Jokerit?

• Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av pb_90.
    JN27
    Deltagare

Undrar om man är klar med de fem avgångar som man nu annonserat. Visst känns det som att det borde ryka ytterligare några namn? Utan att lägga någon värdering i det så tänker jag närmast på Virta och Olsson.

Olsson och Weinstock tror jag det kommer föras långa diskussioner med. Weinis är självskriven för ett år till. Han ska pensioneras i den här klubben och med den avslutning han gjorde på säsongen så är han given i laget. Olsson ligger nog pyrt till tror jag. Virta har jag ingen åsikt om alls. Han avslutade säsongen bra och var en stabil spelare de sista omgångarna. Finns säkert en rejäl utvecklingspotential där.

Rebound
    Deltagare

Undrar om man är klar med de fem avgångar som man nu annonserat?

Visst känns det som att det borde ryka ytterligare några namn? Utan att lägga någon värdering i det så tänker jag närmast på Virta och Olsson.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av Rebound.
    JN27
    Deltagare

Behåller man Hedman över Sallinen tycker jag man gör fel. Sallinen är yngre och gör nästan allting bättre. Han tacklar lite mindre bara.

Handlar nog återigen om att man vill försvenska truppen. Hedman är ju en karaktärsspelare. Tror man kan hitta någon som gör Sallinens jobb och lite till. Dock är ju risken överhängande att Sallinen går till en konkurrent. Typ Brynäs kanske?

Fast Finland är ju i stort sett Östsverige.

Man får ju såklart hoppas att dom har en plan med detta. Kan ju faktiskt vara så att Sallinen inte ville stanna också.

Andreas
    Keymaster

Behåller man Hedman över Sallinen tycker jag man gör fel. Sallinen är yngre och gör nästan allting bättre. Han tacklar lite mindre bara.

Handlar nog återigen om att man vill försvenska truppen. Hedman är ju en karaktärsspelare. Tror man kan hitta någon som gör Sallinens jobb och lite till. Dock är ju risken överhängande att Sallinen går till en konkurrent. Typ Brynäs kanske?

Fast Finland är ju i stort sett Östsverige.

JN27
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

JN27
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Ja det är inte helt enkelt att sålla bland allt detta.

JN27
    Deltagare

Fan vad folk hittar på rykten nu alltså. Helt plötsligt är varenda spelare i hela världen aktuell för Örebro.

JN27
    Deltagare

Bara för att jag skrev gjorde de en riktig skitmatch. Aja.

JN27
    Deltagare

Gillar det lilla reportage som Cmore gör med Max Lindholm där Bagenda kom in i en sekvens. De verkar ha oerhört bra kemi i AIK och tanken är väl att de ska bilda en kedja, kanske med Bromé eller Boucher kanske? Att de även säger att Mitell är den bästa tränare de någonsin haft känns ju som en trygghet också.

JN27
    Deltagare

Haha jag la hela forumet på is under gårdagen för att smälta mina känslor. Jag var givetvis oerhört nöjd med hur säsongen blev men tomheten efteråt är bra jobbig ändå. Gött att vi kan grotta in oss i Silly 100 % nu. Känns som att positiva vindar blåser över ÖHK från och med nu. PG’s jävla ryggsäck och aura är förevigt borta.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av JN27.
    Henric
    Keymaster

Och ja, jag håller med om Enroth efter att ha läst intervjun…

pb_90
    Deltagare

Pilö bör få Arnessons plats. Det är min tanke.

Jag är lite osäker om jag tycker att vi ska ha både Pilö och Backstöm på sju backar iaf. Tycker inte att Backström är helt redo för att vara en topp sex back än. Kanske kan växa in i det dock.

Andreas
    Keymaster

Pilö bör få Arnessons plats. Det är min tanke.

pb_90
    Deltagare

Om Arnesson lämnar så öppnas det ju upp en lite mer defensiv plats. Kan NJ lösa Gunnarsson ändå tror ni?

pb_90
    Deltagare

Verkar som att Arnesson lämnar. Var väl inte direkt oväntat eftersom han har uttryckt sig på det sättet han har gjort. Och han lär väl kanske ha stärkt sina aktier också med landslagsspelet m.m.? Han lär väl få lite bättre betalt om han väljer att skriva ett nytt kontrakt med någon annan klubb istället för att fortsätta på optionsåret.

pb_90
    Deltagare

Vi är begåvade med två riktigt bra skribenter i lokalblaskan för övrigt, nu när jag sågat AB och deras ”journalister” så hår. Både Wirström och Hellsing gör ett förträffligt jobb i alla de medier de jobbar med. Jag önskar att det fanns resurser för de att bredda rapporteringen utanför de lokala lagen. Hellsing har ju tagit enorma kliv i det filmade mediet. Han kändes lite osäker och stolpig i början, men nu är han klockren och jag saknar hans analyser de gånger han inte får vara med i ”studion” i pauserna på matcherna.

Wirström skriver knivskarpt och är riktigt bra på att identifiera svagheter, styrkor och sätta fingret på känslan laget ger.

Ja jag gillar dom båda två jag också. Så jäkla skönt att kunna logga in på NA och läsa någonting varje dag! 🙂 Hellsing kändes sjukt osäker i början men har mer och mer kommit till sin rätt tycker jag.

Henric
    Keymaster

Vi är begåvade med två riktigt bra skribenter i lokalblaskan för övrigt, nu när jag sågat AB och deras ”journalister” så hår. Både Wirström och Hellsing gör ett förträffligt jobb i alla de medier de jobbar med. Jag önskar att det fanns resurser för de att bredda rapporteringen utanför de lokala lagen. Hellsing har ju tagit enorma kliv i det filmade mediet. Han kändes lite osäker och stolpig i början, men nu är han klockren och jag saknar hans analyser de gånger han inte får vara med i ”studion” i pauserna på matcherna.

Wirström skriver knivskarpt och är riktigt bra på att identifiera svagheter, styrkor och sätta fingret på känslan laget ger.

Henric
    Keymaster

Den uppställningen är helt galen. Förstafemman är nära. Resten är rent hittepå.

Varför sätta Boucher som extra när han gått framåt något enormt under säsongen och faktiskt gjort bra med poäng för sin speltid och inte minst låga lön.

Den enda förklaringen till uppställningen nedan är väl att dom inte har sett Örebro spela sedan Sallinen lirade center typ. Och det var väl typ tre månader sedan? Aftonbladet tar oss inte på allvar och kommer väl heller aldrig att göra eftersom vi inte är ett ”klassiskt” lag och heller inte har vunnit något än.

Det skulle innebära att de behöver göra faktisk research genom att kolla de matcher vi spelar mot andra lag än DIF. Antingen på CMORE eller live. Och det kan ju kräva lite faktiskt arbete, och sådant sysslar man generellt inte med på Aftonbladet.

pb_90
    Deltagare

Varför sätta Boucher som extra när han gått framåt något enormt under säsongen och faktiskt gjort bra med poäng för sin speltid och inte minst låga lön.

Den enda förklaringen till uppställningen nedan är väl att dom inte har sett Örebro spela sedan Sallinen lirade center typ. Och det var väl typ tre månader sedan? Aftonbladet tar oss inte på allvar och kommer väl heller aldrig att göra eftersom vi inte är ett ”klassiskt” lag och heller inte har vunnit något än.

Andreas
    Keymaster

pb_90
    Deltagare

Läste Wirströms krönika nyss.

Varför är det så självklart för många att Sallinen och Hedman ska få nytt kontrakt? Ska det komma in riktig spets måste några halvdyra lirare ryka för att göra plats..

En teori till varför det kommer så pass många HA-lirare är väl att man vill frigöra en hel del cash.

Kul grej i efterbladet nyss som visar på den enorma kompetens dom sitter på. Dom skriver en tänkbar uppställning för Örebro till nästa säsong, och den är fullkomligt briljant.

Målvakter – Rimlig analys faktiskt.
    M1: ?
    M2: ?

Förstafemman – Dom har lagt in en brasklapp på att Ebert och Palushaj kan dra. Så kanske hyfsat rimligt om man är schysst.
    B1: Nick Ebert
    B2: Kristian Näkyvä
    F1: Aaron Palushaj
    F2: Rodrigo Abols
    F3: Mathias Bromé

Andrafemman – Här börjar det bli märkligt. Ska man köra på tre yttrar?
    B3: Jonathan Andersson
    B4: ?
    F4: Shane Harper
    F5: Jere Sallinen
    F6: Viktor Lodin

Tredjefemman – Dom väljer alltså Backström före Rissanen, då har dom inte sett de sista tolv matcherna typ.
    B5: Gustav Backström
    B6: Stefan Warg
    F7: Oskar Lang
    F8: Christopher Mastomäki
    F9: Max Lindholm

Fjärdefemman – Wandell i en fjärde?

B7: Rasmus Rissanen
    B8: ?
    F10: Daniel Muzito Bagenda
    F11: Tom Wandell
    F12: Glenn Gustafsson

Extra – ??????????????
    F13: Jordan Boucher

Henric
    Keymaster

Bara jag som får ganska osympatiskt intryck av Enroth? Han är ovanligt öppen med att det handlar verkligen bara om pengar?

Känns som ett jobb liksom. Ungefär som för oss dödliga som knegar med annat än hockey. Komma hit för lite extra cash med en tydlig uppgift men ingen slutstation. Nu gäller det att hitta en riktig spetskeeper. Prio ett anser jag. Som vanligt. 😀

Visar 25 inlägg - 4,401 till 4,425 (av 13,266 totalt)