Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,426 till 4,450 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    D.O
    Deltagare

Men hur är han i ett slutspel? Jag menar han blir ju väldigt lätt övertaggad och tar så sjukt onödiga utvisningar.

pb_90
    Deltagare

Det har ju känts lite som att han har skämmits över att komma och lira för oss typ… Att han liksom måste ut och förklara? Men han har varit en stor del i att lyfta detta lag ovh det ska han ha cred för. Och NJ lyckades dra till med en splash av guds nåde på trade deadline så att det äntligen blev lite positiva nyheter.

Vad tänker ni om Palushaj då? Jag har svårt att bli speciellt besviken med tanke på att det gått så bra utan honom på slutet.. Självklart en superspets som kan göra enorm skillnad, men kan NJ lösa en hel del cash för honom från någon rysk oligark så kanske det är lika bra? Vem vet i vilket slag han kommer tillbaka i efter skadan också?

Andreas
    Keymaster

Bara jag som får ganska osympatiskt intryck av Enroth? Han är ovanligt öppen med att det handlar verkligen bara om pengar?

Henric
    Keymaster

Versteeg, vilken d-a lirare Lakers fick i honom. Kan bli galet bra med honom och en Fasth i form i slutspelet. Alltid kul att se Fasth spela även om han fejkar och fuskar lite emellanåt (det är ju inte kul att se). Men klart som fan man håller på så om det funkar så bra som det gör med domarkåren i SHL.

Grym avslutning av laget och hemmapubliken! Har varit bra stämning många matcher och idag var klimax. Tack boys och bra krigat!

Henric
    Keymaster

Första tio minuterna var bland det bästa jag varit med om i stämningsväg. Helvete alltså.

Och sen avtacket efteråt. Sjukt bra.

Instämmer!

Andreas
    Keymaster

Första tio minuterna var bland det bästa jag varit med om i stämningsväg. Helvete alltså.

Och sen avtacket efteråt. Sjukt bra.

D.O
    Deltagare

Tänk om Ebert chockar och känner fan trivs bra här. Vi kör en säsong till ! D:<

D.O
    Deltagare

Så Jävla taggad för silly

D.O
    Deltagare

Det gick snabbt, han knappt blåsa av matchen och Palushaj ryktas redan bort med ett kontrakt hos oss.. Känns.. okej? Jag vet inte hur mycket KHL/NLA betalar för spelare med kontrakt men borde bli en rejäl summa?

• Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av D.O.
    pb_90
    Deltagare

Lodins byte och utvisning… Han är ung, men måste lära sig!

Synd på den enorma energin man spelar i första och stora delar i andra.. Så trist att man inte kan få dom där ramträffarna stolpe in istället.

Men satan vad jag älskar det hör laget ändå.

Andreas
    Keymaster

Växjö har spets. Det har inte vi. Känns lite uppgivet just nu, men hoppas på tidig reducering och fortsatt tryck.

Personal Jesus
    Deltagare

Åk skridskor istället för att haka.

pb_90
    Deltagare

Bland de häftigare perioderna jag har sett någonsin. Brutal intensitet! Slutspelshockey SKA spelas i Örebro! Lite dålig utdelning som vanligt bara, kom igen nu!

Domarnivån känns stabilare än förra matchen än så länge i varje fall!

Andreas
    Keymaster

På sportradion är det stark kritik mot domarnivån.
    Vad har hänt?

Ribban sitter högt. De tillåter mycket. Det är slutspelshockey!

rodvitaarmen
    Deltagare

Missade en solklar 2+2 och 6 man på isen tyvärr.

Personal Jesus
    Deltagare

På sportradion är det stark kritik mot domarnivån.
    Vad har hänt?

Andreas
    Keymaster

Fan vad kul det ska bli med hockey hemma igen 😀

pb_90
    Deltagare

Vi kan ju verkligen hålla tummarna. Skulle kännas oerhört märkligt om han kom hem och valde någon annan klubb än Örebro med tanke på hur mycket han har engagerat sig på somrar som ni skriver osv. Och han har väl tjänat tillräckligt mycket pengar för att inte vara kalassugen på KHL också. Och han är väl heller inte spelartypen som NLA drar i. Så vi kan hålla tummarna!

Jag är nästan mer intresserad av sillyn än av återstående säsong… Jag är så jävla nöjd med säsongen redan så det är svårt att liksom tända till märkligt nog.. x)

Längtar tills det börjar ryktas om fler spetslirare. Bromé är ju kalas att få in med två bra säsonger i bagaget. Bör absolut kunna ta sig över 30p-strecket igen hos oss! Sen hoppas jag att det kan komma in en spetsig center också, skulle vara mumma! Sen nu när det har ryktats om så jäkla många namn så är man ju nyfiken på vad som stämmer.. Känns som att det inte kan ryktas in om så många fler direkt.

Personal Jesus
    Deltagare

Är mycket imponerad av Colliton i Chicago.
    Han har fått ordning på ett orutinerad lag och är nära slutspelsplats.
    Är även imponerad av att en organisation som omsätter miljardbelopp vågar satsa på en ung ”orutinerad” tränare från svenska andra ligan.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av Personal Jesus.
    JN27
    Deltagare

Jag kan ju såklart förstå att det är oerhört svårt att ta beslutet att avbryta sin NHL-karriär för att flytta hem till Sverige. Det är ju trots allt den dröm som de flesta hockeyspelare har att en dag ta sig till NHL och för att sedan ta beslutet att den karriären är slut är nog svårare än man tror.

Dock har han haft en lång karriär i NHL och jag har svårt att se att han vill runda av den med spel i AHL om det nu blir hård konkurrens in i St. Louis iom hans skada.

Personal Jesus
    Deltagare

Sjukt mycket text….

Tänk på att from nästa säsong är vi av med PGs ryggsäck samt att vi får sjukt mycket mer pengar från SHL.

Henric
    Keymaster

Frågan är väl lite hur statusen på Gunnarsson är? Sjukt svårt att växla om till SHL efter att ha varit defensiv back i NHL tror jag. Och hur mycket ska man betala för en defensiv back även om denne har NHL-meriter?

Inte helt lätt ändå skulle jag vilja säga.

Men ta i beaktning att han är en Örebroson. Utöver hans meriter så är ju det en betydande faktor i att man bör plocka hem honom. Dels för att få en lokal förankring i laget men också för att han är meriterad givetvis.
    Jag tror hans lokala knytning gör att man kanske får honom billigare än vad exempelvis ett annat lag i SHL hade fått. Såvida man lyckas hålla budget trots Enroth’s inträde (vilket jag tror att man gör) så kommer vi ha en ganska bra kassa nästa säsong. Tror det finns utrymme för en sådan värvning.

Jo jag vet.. Sedan så är det klart att han sitter på många kvalitéer som man inte tänker på eftersom han ändå klarat av att lira i NHL så pass länge. Men det skulle svida att lägga 200k/mån för en defensiv back tex…

Som Svensk medborgare så tjänar inte han jättemycket på att kräva så mycket i lön. Jag är helt övertygad om att han kan tänka sig att gå ner ganska rejält bara för att få spela i klubben sina sista år. Jag kanske är naiv som tror det men någonstans så känns det ju lite som att han vill ge tillbaka något med tanke på att han fått köra sin sommarträning här. Han har ju sagt utåt att han vill representera klubben i SHL och om jag inte minns fel så har han väl köpt något hus här i stan också?

Han är ju typ inventarie på ungdomsföreningens sommarhockey också. Han kommer i princip varje år och träffar och tränar med barnen. Det känns verkligen som att han känner starkt för klubben och stan.

pb_90
    Deltagare

Jag håller verkligen tummarna för att det blir så. Skulle vara ballt att se honom i klubben! Men som sagt.. bara det inte är lön för någon tänkt spetsspelare som ryker bara 🙂

JN27
    Deltagare

Frågan är väl lite hur statusen på Gunnarsson är? Sjukt svårt att växla om till SHL efter att ha varit defensiv back i NHL tror jag. Och hur mycket ska man betala för en defensiv back även om denne har NHL-meriter?

Men ta i beaktning att han är en Örebroson. Utöver hans meriter så är ju det en betydande faktor i att man bör plocka hem honom. Dels för att få en lokal förankring i laget men också för att han är meriterad givetvis.
    Jag tror hans lokala knytning gör att man kanske får honom billigare än vad exempelvis ett annat lag i SHL hade fått. Såvida man lyckas hålla budget trots Enroth’s inträde (vilket jag tror att man gör) så kommer vi ha en ganska bra kassa nästa säsong. Tror det finns utrymme för en sådan värvning.

Jo jag vet.. Sedan så är det klart att han sitter på många kvalitéer som man inte tänker på eftersom han ändå klarat av att lira i NHL så pass länge. Men det skulle svida att lägga 200k/mån för en defensiv back tex…

Som Svensk medborgare så tjänar inte han jättemycket på att kräva så mycket i lön. Jag är helt övertygad om att han kan tänka sig att gå ner ganska rejält bara för att få spela i klubben sina sista år. Jag kanske är naiv som tror det men någonstans så känns det ju lite som att han vill ge tillbaka något med tanke på att han fått köra sin sommarträning här. Han har ju sagt utåt att han vill representera klubben i SHL och om jag inte minns fel så har han väl köpt något hus här i stan också?

pb_90
    Deltagare

Visar 25 inlägg - 4,426 till 4,450 (av 13,266 totalt)