Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,272 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 3 timmar sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
19/03/2019 kl. 11:29 #12836
pb_90
DeltagareVi är begåvade med två riktigt bra skribenter i lokalblaskan för övrigt, nu när jag sågat AB och deras ”journalister” så hår. Både Wirström och Hellsing gör ett förträffligt jobb i alla de medier de jobbar med. Jag önskar att det fanns resurser för de att bredda rapporteringen utanför de lokala lagen. Hellsing har ju tagit enorma kliv i det filmade mediet. Han kändes lite osäker och stolpig i början, men nu är han klockren och jag saknar hans analyser de gånger han inte får vara med i ”studion” i pauserna på matcherna.
Wirström skriver knivskarpt och är riktigt bra på att identifiera svagheter, styrkor och sätta fingret på känslan laget ger.
Ja jag gillar dom båda två jag också. Så jäkla skönt att kunna logga in på NA och läsa någonting varje dag! 🙂 Hellsing kändes sjukt osäker i början men har mer och mer kommit till sin rätt tycker jag.
19/03/2019 kl. 10:31 #12835Henric
KeymasterVi är begåvade med två riktigt bra skribenter i lokalblaskan för övrigt, nu när jag sågat AB och deras ”journalister” så hår. Både Wirström och Hellsing gör ett förträffligt jobb i alla de medier de jobbar med. Jag önskar att det fanns resurser för de att bredda rapporteringen utanför de lokala lagen. Hellsing har ju tagit enorma kliv i det filmade mediet. Han kändes lite osäker och stolpig i början, men nu är han klockren och jag saknar hans analyser de gånger han inte får vara med i ”studion” i pauserna på matcherna.
Wirström skriver knivskarpt och är riktigt bra på att identifiera svagheter, styrkor och sätta fingret på känslan laget ger.
19/03/2019 kl. 10:27 #12834Henric
KeymasterDen uppställningen är helt galen. Förstafemman är nära. Resten är rent hittepå.
Varför sätta Boucher som extra när han gått framåt något enormt under säsongen och faktiskt gjort bra med poäng för sin speltid och inte minst låga lön.
Den enda förklaringen till uppställningen nedan är väl att dom inte har sett Örebro spela sedan Sallinen lirade center typ. Och det var väl typ tre månader sedan? Aftonbladet tar oss inte på allvar och kommer väl heller aldrig att göra eftersom vi inte är ett ”klassiskt” lag och heller inte har vunnit något än.
Det skulle innebära att de behöver göra faktisk research genom att kolla de matcher vi spelar mot andra lag än DIF. Antingen på CMORE eller live. Och det kan ju kräva lite faktiskt arbete, och sådant sysslar man generellt inte med på Aftonbladet.
19/03/2019 kl. 09:58 #12830pb_90
DeltagareDen uppställningen är helt galen. Förstafemman är nära. Resten är rent hittepå.
Varför sätta Boucher som extra när han gått framåt något enormt under säsongen och faktiskt gjort bra med poäng för sin speltid och inte minst låga lön.
Den enda förklaringen till uppställningen nedan är väl att dom inte har sett Örebro spela sedan Sallinen lirade center typ. Och det var väl typ tre månader sedan? Aftonbladet tar oss inte på allvar och kommer väl heller aldrig att göra eftersom vi inte är ett ”klassiskt” lag och heller inte har vunnit något än.
19/03/2019 kl. 09:23 #12828Andreas
KeymasterDen uppställningen är helt galen. Förstafemman är nära. Resten är rent hittepå.
19/03/2019 kl. 08:39 #12827pb_90
DeltagareLäste Wirströms krönika nyss.
Varför är det så självklart för många att Sallinen och Hedman ska få nytt kontrakt? Ska det komma in riktig spets måste några halvdyra lirare ryka för att göra plats..
En teori till varför det kommer så pass många HA-lirare är väl att man vill frigöra en hel del cash.
Kul grej i efterbladet nyss som visar på den enorma kompetens dom sitter på. Dom skriver en tänkbar uppställning för Örebro till nästa säsong, och den är fullkomligt briljant.
Målvakter – Rimlig analys faktiskt.
M1: ?
M2: ?Förstafemman – Dom har lagt in en brasklapp på att Ebert och Palushaj kan dra. Så kanske hyfsat rimligt om man är schysst.
B1: Nick Ebert
B2: Kristian Näkyvä
F1: Aaron Palushaj
F2: Rodrigo Abols
F3: Mathias BroméAndrafemman – Här börjar det bli märkligt. Ska man köra på tre yttrar?
B3: Jonathan Andersson
B4: ?
F4: Shane Harper
F5: Jere Sallinen
F6: Viktor LodinTredjefemman – Dom väljer alltså Backström före Rissanen, då har dom inte sett de sista tolv matcherna typ.
B5: Gustav Backström
B6: Stefan Warg
F7: Oskar Lang
F8: Christopher Mastomäki
F9: Max LindholmFjärdefemman – Wandell i en fjärde?
B7: Rasmus Rissanen
B8: ?
F10: Daniel Muzito Bagenda
F11: Tom Wandell
F12: Glenn GustafssonExtra – ??????????????
F13: Jordan Boucher19/03/2019 kl. 00:03 #12826Henric
KeymasterBara jag som får ganska osympatiskt intryck av Enroth? Han är ovanligt öppen med att det handlar verkligen bara om pengar?
Känns som ett jobb liksom. Ungefär som för oss dödliga som knegar med annat än hockey. Komma hit för lite extra cash med en tydlig uppgift men ingen slutstation. Nu gäller det att hitta en riktig spetskeeper. Prio ett anser jag. Som vanligt. 😀
18/03/2019 kl. 23:26 #12825D.O
DeltagareMen hur är han i ett slutspel? Jag menar han blir ju väldigt lätt övertaggad och tar så sjukt onödiga utvisningar.
18/03/2019 kl. 23:05 #12824pb_90
DeltagareDet har ju känts lite som att han har skämmits över att komma och lira för oss typ… Att han liksom måste ut och förklara? Men han har varit en stor del i att lyfta detta lag ovh det ska han ha cred för. Och NJ lyckades dra till med en splash av guds nåde på trade deadline så att det äntligen blev lite positiva nyheter.
Vad tänker ni om Palushaj då? Jag har svårt att bli speciellt besviken med tanke på att det gått så bra utan honom på slutet.. Självklart en superspets som kan göra enorm skillnad, men kan NJ lösa en hel del cash för honom från någon rysk oligark så kanske det är lika bra? Vem vet i vilket slag han kommer tillbaka i efter skadan också?
18/03/2019 kl. 22:59 #12823Andreas
KeymasterBara jag som får ganska osympatiskt intryck av Enroth? Han är ovanligt öppen med att det handlar verkligen bara om pengar?
18/03/2019 kl. 22:04 #12818Henric
KeymasterVersteeg, vilken d-a lirare Lakers fick i honom. Kan bli galet bra med honom och en Fasth i form i slutspelet. Alltid kul att se Fasth spela även om han fejkar och fuskar lite emellanåt (det är ju inte kul att se). Men klart som fan man håller på så om det funkar så bra som det gör med domarkåren i SHL.
Grym avslutning av laget och hemmapubliken! Har varit bra stämning många matcher och idag var klimax. Tack boys och bra krigat!
18/03/2019 kl. 21:59 #12817Henric
KeymasterFörsta tio minuterna var bland det bästa jag varit med om i stämningsväg. Helvete alltså.
Och sen avtacket efteråt. Sjukt bra.
Instämmer!
18/03/2019 kl. 21:51 #12815Andreas
KeymasterFörsta tio minuterna var bland det bästa jag varit med om i stämningsväg. Helvete alltså.
Och sen avtacket efteråt. Sjukt bra.
18/03/2019 kl. 21:47 #12814D.O
DeltagareTänk om Ebert chockar och känner fan trivs bra här. Vi kör en säsong till ! D:<
18/03/2019 kl. 21:32 #12813D.O
DeltagareSå Jävla taggad för silly
18/03/2019 kl. 21:27 #12811D.O
DeltagareDet gick snabbt, han knappt blåsa av matchen och Palushaj ryktas redan bort med ett kontrakt hos oss.. Känns.. okej? Jag vet inte hur mycket KHL/NLA betalar för spelare med kontrakt men borde bli en rejäl summa?
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av
D.O.
18/03/2019 kl. 20:33 #12810pb_90
DeltagareLodins byte och utvisning… Han är ung, men måste lära sig!
Synd på den enorma energin man spelar i första och stora delar i andra.. Så trist att man inte kan få dom där ramträffarna stolpe in istället.
Men satan vad jag älskar det hör laget ändå.
18/03/2019 kl. 20:27 #12809Andreas
KeymasterVäxjö har spets. Det har inte vi. Känns lite uppgivet just nu, men hoppas på tidig reducering och fortsatt tryck.
18/03/2019 kl. 20:17 #12808Personal Jesus
DeltagareÅk skridskor istället för att haka.
18/03/2019 kl. 19:52 #12807pb_90
DeltagareBland de häftigare perioderna jag har sett någonsin. Brutal intensitet! Slutspelshockey SKA spelas i Örebro! Lite dålig utdelning som vanligt bara, kom igen nu!
Domarnivån känns stabilare än förra matchen än så länge i varje fall!
18/03/2019 kl. 19:45 #12806Andreas
KeymasterPå sportradion är det stark kritik mot domarnivån.
Vad har hänt?Ribban sitter högt. De tillåter mycket. Det är slutspelshockey!
18/03/2019 kl. 19:40 #12805rodvitaarmen
DeltagareMissade en solklar 2+2 och 6 man på isen tyvärr.
18/03/2019 kl. 19:26 #12804Personal Jesus
DeltagarePå sportradion är det stark kritik mot domarnivån.
Vad har hänt?18/03/2019 kl. 17:08 #12803Andreas
KeymasterFan vad kul det ska bli med hockey hemma igen 😀
18/03/2019 kl. 10:56 #12800pb_90
DeltagareVi kan ju verkligen hålla tummarna. Skulle kännas oerhört märkligt om han kom hem och valde någon annan klubb än Örebro med tanke på hur mycket han har engagerat sig på somrar som ni skriver osv. Och han har väl tjänat tillräckligt mycket pengar för att inte vara kalassugen på KHL också. Och han är väl heller inte spelartypen som NLA drar i. Så vi kan hålla tummarna!
Jag är nästan mer intresserad av sillyn än av återstående säsong… Jag är så jävla nöjd med säsongen redan så det är svårt att liksom tända till märkligt nog.. x)
Längtar tills det börjar ryktas om fler spetslirare. Bromé är ju kalas att få in med två bra säsonger i bagaget. Bör absolut kunna ta sig över 30p-strecket igen hos oss! Sen hoppas jag att det kan komma in en spetsig center också, skulle vara mumma! Sen nu när det har ryktats om så jäkla många namn så är man ju nyfiken på vad som stämmer.. Känns som att det inte kan ryktas in om så många fler direkt.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 6 månader sedan av
-
FörfattareInlägg