Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 4,451 till 4,475 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Frågan är väl lite hur statusen på Gunnarsson är? Sjukt svårt att växla om till SHL efter att ha varit defensiv back i NHL tror jag. Och hur mycket ska man betala för en defensiv back även om denne har NHL-meriter?

Inte helt lätt ändå skulle jag vilja säga.

Men ta i beaktning att han är en Örebroson. Utöver hans meriter så är ju det en betydande faktor i att man bör plocka hem honom. Dels för att få en lokal förankring i laget men också för att han är meriterad givetvis.
    Jag tror hans lokala knytning gör att man kanske får honom billigare än vad exempelvis ett annat lag i SHL hade fått. Såvida man lyckas hålla budget trots Enroth’s inträde (vilket jag tror att man gör) så kommer vi ha en ganska bra kassa nästa säsong. Tror det finns utrymme för en sådan värvning.

pb_90
    Deltagare

Frågan är väl lite hur statusen på Gunnarsson är? Sjukt svårt att växla om till SHL efter att ha varit defensiv back i NHL tror jag. Och hur mycket ska man betala för en defensiv back även om denne har NHL-meriter?

Inte helt lätt ändå skulle jag vilja säga.

JN27
    Deltagare

En tanke som slog mig var att Calle Gunnarsson borde vara skapligt nära en comeback i SHL. Han har varit skadad en del den senaste tiden visserligen men är det så att han kommer tillbaka så från skadan så bör ju kanske hemmaplan ligga nära till hands?

Vore riktigt roligt att se Calle hos oss och jäklar vilken snygg värvning det skulle vara.

D.O
    Deltagare

det jag menar, dom brukar vara så jävla snabba och säga va de tycker om sådana situationer nu säger det inte ett smack

JN27
    Deltagare

Har någon från Cmore gått ut och sagt något om händelsen ikväll?
    så jävla tyst från alla cmore experter på sociala medier

Dom är dom sista man ska bry sig om. De älskar ju att det blev såhär.

D.O
    Deltagare

Har någon från Cmore gått ut och sagt något om händelsen ikväll?
    så jävla tyst från alla cmore experter på sociala medier

JN27
    Deltagare

Aja, eftersmaken av den här matchserien kommer, oavsett utgång, att vara den här fruktansvärda matchens utgång. Det är två matchavgörande situationer som totalt negligeras.

pb_90
    Deltagare

Domarna verkar nu ha bekräftat att det skulle ha varit straff(!) när dom medvetet flyttade målburen……

pb_90
    Deltagare

Det är ju HELT otroligt hur dom kan ta Eberts utvisning och sen släppa både denna och målförflyttningen?! Det är bland det sämsta jag har sett någonsin… HATAR känslan av att bedömningen endast sker åt ett håll……. Som bottenlag så svider det extra när gamla SHL-gullpojkar som Växjö ska få enkla domarsegrsr istället för att kämpa för det själva…

JN27
    Deltagare

Är väl Cmore som betalat domarna så att Växjö går vidare. Fyfan det här var det värsta jag sett någonsin.

pb_90
    Deltagare

Vi blir HELT bortdömda i denna match… Förlängningen är ju helt katastrofal! Solklar flyttad målbur och SOLKLAR tripping innan målet.. FYFAN

Andreas
    Keymaster

Växjö bättre i andra, men Örebro får tryck ibland och kontrar bra.

JN27
    Deltagare

Tycker inte Växjö är särskilt farliga. Kommer säkert steppa upp en del men överlag, ganska tama. Örebro måste bara fortsätta våga.

Andreas
    Keymaster

Örebro är bättre i första, men det är jämnt i avslut.

Orebro Center
    Deltagare

Puckstirrar-Backström slog till igen :0(

Kan ingen tränare lära honom?

Personal Jesus
    Deltagare

Btw, blir 1-3 ikväll. Vi gör sista i tom kasse med bara sekunder kvar på klockan. Full mental härdsmälta på Bunkersnack eftersom vi håller vår 2-1 ledning i typ en och en halv period. Nu läste det här först…

Har du cmore hemma?

Nope! Skulle jag aldrig våga. 😀

Tack😁

Personal Jesus
    Deltagare

Känns jättekonstigt. Inte speciellt nervös? Kanske kommer när matchen kommer igång, men just nu är det mest bara skitkul med mer hockey!

Inte heller nervös, bara skitglad:)

Andreas
    Keymaster

Känns jättekonstigt. Inte speciellt nervös? Kanske kommer när matchen kommer igång, men just nu är det mest bara skitkul med mer hockey!

Henric
    Keymaster

Btw, blir 1-3 ikväll. Vi gör sista i tom kasse med bara sekunder kvar på klockan. Full mental härdsmälta på Bunkersnack eftersom vi håller vår 2-1 ledning i typ en och en halv period. Nu läste det här först…

Har du cmore hemma?

Nope! Skulle jag aldrig våga. 😀

Personal Jesus
    Deltagare

Varför splittras 4:e femman, någon som vet?

Personal Jesus
    Deltagare

Har du cmore hemma?

JN27
    Deltagare

Nej Henric, det kommer gå åt helvete. Det har varit min inställning till varje match sedan vi hade fyra pinnar upp till Mora.

Henric
    Keymaster

JN27
    Deltagare

Fyfan vad man hade unnat Kalle de här matcherna. Hans slit och uppoffring är något av det som bäddat för att Örebro tog sig till Play in. Detta är ju troligen hans sista säsong i Örebro..

carl
    Deltagare

Varför är hockeysveriges såkallade experter så jävla vidriga mot Örebro för? Det peakas ju hej vilt helatiden tycker jag. Vad är det Örebro som förening har gjort för ont? Lyssnade på Hockeystudions skitpodd när de diskuterade åttondelarna. Det var ju ett haveri av guds nåde.

Sluta lyssna på skiten. Hockeystudion är det klart sämsta skit som producerats om hockey de senaste 34-åren.

Det enda dom gör är att sitta och klaga på saker, dom producerar enbart skit själva och är bittra över allt. Så meningslösa att lyssna på.

Jag tycker att SHL-podden är en frisk fläkt med Mårthen Bergman. Han, Arlbrandt och Fimpen tycker jag ofta har en god stämning och ser på hockey på ett mer positivt sett än de kvällstidningsskadade lirarna på Aftonbladet.

Jo jag vet och det har jag också tyckt länge men man konsumerar ju hockey nu när man är så sjukt nördig och inte får nog. Men nu fick jag nog. Jag stängde av för att jag inte ens klarade av att lyssna. De talar ju bara utifrån vad de själva vill och inget annat. Antingen ska det vara derbyn eller lag som är bäst i Sverige trots att de spelar i Play in, annars får det vara.

Exakt, dom köper ju ALDRIG verkligheten för vad den är, utan gnäller ALLTID över hur det skulle kunna vara istället. Det blir så jäkla tröttsamt att lyssna på… sämst

Ja eller hur Tellan? Det var ju annorlunda på din tid, då var det lite ordning på lagen [framtvingat synkat skratt av alla 3]

Visar 25 inlägg - 4,451 till 4,475 (av 13,266 totalt)