Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,266 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 22 timmar, 42 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
08/12/2018 kl. 22:25 #11590
Henric
KeymasterOerhört ledsam förlust efter torsdagen. Men inte helt förvånande med tanke hur många billiga mål vi fick då.
Sedan stör jag mig så på Alsenfelt. Han har i många år nu konsekvent duckat för skott i huvudhöjd, och står dessutom djup. Ändå är det bara Palushaj som på straff lycka sätta en Alsenfelts gyllene zon. Sikta i öronhöjd på karln så ska ni få se på fan.
Malmö gör det bra. Går nästan aldrig bort sig i någon del av planen. Starkt jobb och det är just i sådana matcher vår avsaknad av indirekta taktiker blottas. Det blir lite för rakt spel som deras disciplin ganska enkelt kan ta bort.
08/12/2018 kl. 21:58 #11589Status
DeltagareOch Virta kunde fortsätta men blev alltså bänkad. Bortkastad värvning.
08/12/2018 kl. 21:56 #11588JN27
DeltagareEn seger med sig in i uppehållet hade varit guld såklart men nu blev det inte så. Däremot så kan vi nog se att det sker en del förändringar till nästa match. Jag ser ändå positiva saker i spelet, framförallt att vi vågar åka kontrollerat in i zon trots Malmös hååårda forecheck. Kanske den tråkigaste hockeyn i Sverige men nog så effektiv.
I sista perioden gick vi bort oss och började dumpa bara för att vi tappade fokus. Tror Henrik, Niklas och Jörgen kan få ordning på detta med start om två veckor.
08/12/2018 kl. 21:07 #11587Andreas
KeymasterOch om Rissanen … Jag får spel på den mannen. Han transporterar upp pucken i mittzon, dumpar och byter. Om någon annan är på väg framåt eller ens in i zon verkar kvitta. Han gör det hela tiden. Jag fattar inte hur man inte kan få stopp på detta? Var det inte han som skulle ha ett bra förstapass? Tvinga honom att använda det då!
08/12/2018 kl. 20:42 #11584Andreas
KeymasterKom hit för att läsa slipade analyser innan jag far till Behrn (äntligen kan jag gå igen!!!!) men blev hungrig istället. Wurst och kål hade inte alls varit dumt. Vad ska man pressa istället? Burgarna i Behrn är ju sjukt fattiga. Dussinburgare på Max känns inte heller så hett. 4 lussebullar och en kaffe är heller inte helt optimalt.
Engelbrekts pub och Värmlands Närkes Pizzeria finns ju i närheten. Det är bättre snabbmat
Ahhh! Engelbrekts Pub är ju tematiskt helt rätt! Spelar Europa Universalis 4 tillsammans med sonen just nu som Sverige. Klockrent!
Shit, du kör ingen mjukstart något med barnen du inte. Respekt!
08/12/2018 kl. 20:23 #11583Henric
KeymasterVar Virta ens med?
Gick av skadad.
08/12/2018 kl. 20:22 #11582Status
DeltagareVar Virta ens med?
08/12/2018 kl. 20:13 #11581pb_90
DeltagareHatar Malmö så jävla mycket… så jävla skittråkigt spel och vinner ändå. Usch..
08/12/2018 kl. 19:06 #11580Henric
KeymasterAlsenfelts dykning var nog ca 2000% värre än npgot jag sett Hudacek göra. Lär bli en trevlig böteslapp på det skådespelet.
08/12/2018 kl. 16:52 #11579Henric
KeymasterKom hit för att läsa slipade analyser innan jag far till Behrn (äntligen kan jag gå igen!!!!) men blev hungrig istället. Wurst och kål hade inte alls varit dumt. Vad ska man pressa istället? Burgarna i Behrn är ju sjukt fattiga. Dussinburgare på Max känns inte heller så hett. 4 lussebullar och en kaffe är heller inte helt optimalt.
Engelbrekts pub och Värmlands Närkes Pizzeria finns ju i närheten. Det är bättre snabbmat
Ahhh! Engelbrekts Pub är ju tematiskt helt rätt! Spelar Europa Universalis 4 tillsammans med sonen just nu som Sverige. Klockrent!
08/12/2018 kl. 16:46 #11578Andreas
Engelbrekts pub och Värmlands Närkes Pizzeria finns ju i närheten. Det är bättre snabbmat 😉
08/12/2018 kl. 16:44 #11577Henric
08/12/2018 kl. 16:42 #11576Andreas
KeymasterDet skulle vara intressant att höra NJ:s tankar om Virta. Det är ju en felvärvning av guds nåde… :/ Helt under isen. Kebab barje dag under tiden i ryssland?
Slovakien. Wurst och kål 😉
08/12/2018 kl. 16:23 #11575pb_90
DeltagareDet skulle vara intressant att höra NJ:s tankar om Virta. Det är ju en felvärvning av guds nåde… :/ Helt under isen. Kebab barje dag under tiden i ryssland?
07/12/2018 kl. 14:48 #11569Andreas
KeymasterHan kom ju in i slutet på förra säsongen när det också värvades in en massa spelare. Spelet lyfte och man gav honom en del av äran.
Som Hellsing sa, det fanns nog en övertro på honom helt enkelt.
07/12/2018 kl. 14:20 #11568carl
DeltagareOch där rök Hamilton också. Ingen vidare skräll.
Haft svårt för honom. För diffus och oklart vad han bidragit med. Han var trevlig, men hans effekt var väldigt svår att mäta.
Kändes märkligt att ha en coach som enbart var till för att sprida god stämning… Men det kändes jäkligt rimligt då eller? x)
Han kanske var anställd som värdegrundsarbetare?
07/12/2018 kl. 14:01 #11567pb_90
Haft svårt för honom. För diffus och oklart vad han bidragit med. Han var trevlig, men hans effekt var väldigt svår att mäta.
Kändes märkligt att ha en coach som enbart var till för att sprida god stämning… Men det kändes jäkligt rimligt då eller? x)
07/12/2018 kl. 13:34 #11566Andreas
KeymasterOch där rök Hamilton också. Ingen vidare skräll.
07/12/2018 kl. 13:14 #11565pb_90
07/12/2018 kl. 10:15 #11564Rebound
DeltagareKan Moten ta ut Lodin i JVM truppen eller är det försent?
Om inte Sundblad hade envisats med att placera honom i 3dje och 4de femman hela tiden så hade han kanske blivit uttagen till JVM-truppen.
Som tur är han vi nu tränare som fattat att han ska spela i en offensiv kedja och med en omgivning som passar honom. Otroligt att det måste till ett tränarbyte för att det ska ske.
07/12/2018 kl. 10:08 #11563pb_90
DeltagarePalushaj i NA.
”Vi kommer att ha en miljö nu där man får göra misstag så länge man jobbar hårt.”
Låter som att Sundblad kanske har varit en gnällspik och inte speciellt förlåtande?
Kul att han hyllar Lodin och Harper också. Känns som att kedjeformationerna är rätt spikade?
I övrigt, visst fasen är Virta galet lik Libor Hudacek när han hade sina kassa perioder?
07/12/2018 kl. 09:20 #11562Andreas
KeymasterJag är nöjd.
Du är inte kräsen du.
Jösses vad skönt med en urladdning. En trepoängare. Nu gäller det att ta en till.
Haha, jo det var väl menat med glimten i ögat. Lagom hes idag kan jag säga 🙂
06/12/2018 kl. 23:42 #11560JN27
DeltagareFan vad jag älskar att se det man fick se från omklädningsrummet efter matchen. Jönsson och Löwdahl står vid ingången och möter spelarna och klappar om dem efter matchen. Man får verkligen en sjukt positiv känsla kring hela ledarsidan nu. Känns som att spelarna kan lära sig mycket varje dag av dessa herrar och på så sätt göra bra matcher.
06/12/2018 kl. 22:25 #11559Henric
KeymasterJag är nöjd.
Du är inte kräsen du. 😀 Jösses vad skönt med en urladdning. En trepoängare. Nu gäller det att ta en till.
06/12/2018 kl. 22:12 #11558JN27
DeltagareKan mycket väl vara Popppe som tar över sen. Han är mycket i Örebro, säker tackvare närheten till Västerås men visserligen har han ju nära till Stockholm också. Vore jäkligt kul med honom, Löwdahl och Jörgen i båset. Vill inte föringa Eriksson överhuvudtaget men han kan mycket väl ta över ett annat lag i SHL. Örebro måste börja om.
-
FörfattareInlägg