Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 5,351 till 5,375 (av 13,267 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Jag är nöjd.

Henric
    Keymaster

Hoppsan Kerstin. Den såg jag inte komma.

Status
    Deltagare

Tänkte på det när jag såg denna tweet. Mycket Örebro i hans flöde för övrigt 😋

• Det här svaret redigerades för 7 år, 9 månader sedan av Status.
    pb_90
    Deltagare

Ja jävlar som folk säger i svenskfans. Popovic är ofta i hallen, lite google så ser man att Popovic gör sin sista säsong i tre kronor…. ryktet säger ju att en tränare är klar till nästa säsong men sitter just nu på kontrakt… hmmmmmmmmmmm

Hmmm… låter ju fasen inte alls orimligt? Jag har dock noll uppfattning om hans kapacitet dock.

D.O
    Deltagare

Ja jävlar som folk säger i svenskfans. Popovic är ofta i hallen, lite google så ser man att Popovic gör sin sista säsong i tre kronor…. ryktet säger ju att en tränare är klar till nästa säsong men sitter just nu på kontrakt… hmmmmmmmmmmm

• Det här svaret redigerades för 7 år, 9 månader sedan av D.O.
    D.O
    Deltagare

Kan Moten ta ut Lodin i JVM truppen eller är det försent?

pb_90
    Deltagare

Boucher täcker skott i 7-1 ledning med tre minuter kvar. Svårt att klaga på inställningen på honom x)

pb_90
    Deltagare

Kan Viirta ha gjort sin största Karriärs miss genom att gå till KHL & pengarna?

Han är sämst på plan… bättre att låta Glenn spela typ

D.O
    Deltagare

Kan Viirta ha gjort sin största Karriärs miss genom att gå till KHL & pengarna?

pb_90
    Deltagare

Hyfsat omkastad laguppställning nu! Helt plötsligt känns alla fyra kedjor okej. Om bara Virta kan höja sig dvs…

JN27
    Deltagare

Lasch lirar ikväll som det ser ut.

Han är med på bussen vad jag förstår, men de kanske testar fram till match och får se.

De är ju ganska beroende av honom.

Jag hatar alla former av skador men det är ju tyvärr bara att böna och be om att det skiter sig för honom iallafall till den här matchen.

Andreas
    Keymaster

Han är med på bussen vad jag förstår, men de kanske testar fram till match och får se.

De är ju ganska beroende av honom.

JN27
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Har sett den ett par gånger! 😉

Jag undrar hur vi hade legat med normalt skytte, normalbra målvakter och ett i varje fall medelmåttigt BP..

Bara BP hade gett oss cirka 10-12 mål uppåt om det bara vore OK.

Rimligtvis hade laget legat i mitten av tabellen i alla fall om allt klaffat.

Sjukt… Det är det jag menar med att det aldrig kan få klaffa fler saker samtidigt.. Vi har ju varit ett hyggligt BP-lag sett över en längre period. Topp fem under flertalet säsonger till och med, men bara för att spelet 5mot5 ser hyggligt ut så ska BP haverera istället. Aldrig en balans där :/

Andreas
    Keymaster

Jag undrar hur vi hade legat med normalt skytte, normalbra målvakter och ett i varje fall medelmåttigt BP..

Bara BP hade gett oss cirka 10-12 mål uppåt om det bara vore OK.

Rimligtvis hade laget legat i mitten av tabellen i alla fall om allt klaffat.

pb_90
    Deltagare

Personal Jesus
    Deltagare

Pb…en helt annan sak.
    Jag tycker det kul att NA börjat intressera sig för corsi efter att du skrivit om det och om hur viktigt det är med statistik.

Ja det känns som att alla har steppat upp det sen SHL började redovisa det. Sen så ska man verkligen inte ta det för seriöst då det alltid sker statistiska anomalier. Dock så har det visat sig över tid att de lag som vinner SM-guld alltid har bra corsi. Ofta till och med bättre än lagen som vinner serien vilket är lite intressant.

Eftersom corsin enbart mäter 5v5 så säger den ju långt ifrån allt om hur bra spelet är också. Hur många matcher har vi inte torskat på vårat boxplay i år tex? Och på bristande PP i början? Sedan har vi helt bedrövligt skytte och relativt dåliga målvakter (sjukt dåliga i början) vilket har gjort att vi är där vi är.

Det är så jäkla trist att laget alltid är osynkat… vi kan inte få ha en Palushaj samtidigt som vi har en Hudacek i mål tex.. Vi har alltid någon enstaka grej som är bra i laget. Nu är spelet 5mot5 bra men inte mycket mer. :/

Hoppas att Jörgen genom sin blotta närvaro kan sätta lite positiv press på killarna. Meritlistan är brutal och hans ledaregenskaper går väl inte att ta miste på.

Det finns statistik även på bp/pp så man kan analysera djupt.

Ett filmtips är Moneyball om du inte har sett den, riktigt bra film. Den handlar lite grann om statistik och hur viktigt det är att hitta RÄTT spelare, inte vad det står på ryggen.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 9 månader sedan av Personal Jesus.
    • Det här svaret redigerades för 7 år, 9 månader sedan av Personal Jesus.
    JN27
    Deltagare

Grävde lite och kom över denna på youtube. Lite gammalt hockeygodis minst sagt.

Status
    Deltagare

Ja och dessa är väl spelare han själv valt att förlänga med? Iallfall Wandell och Weinstock.

Andreas
    Keymaster

I Wirströms artikel står det att en del av NJs trupp fortfarande är ”arvegods”. Vilka spelare syftar han på då?

De kanske tänker rent ekonomiskt? Han hade ju fortfarande begränsningar i vad han kunde göra denna säsong.

Det är lite hårt annars mot Backström, Olsson, Wandell och Weinstock.
    Backström går framåt (det gör han verkligen), Wandell dominerar och Weinstock gör sin grej även om han inte riktigt glänst hittills. Olsson har varit skadad massor.

JN27
    Deltagare

https://www.orebrohockey.se/artikel/7bz5ajpb8-3afc1/eriksson-vill-vara-ett-tajtare-lag-over-hela-banan

Låter ju mer som att Löwdahl är mer med lite för att ”se och lära” ?.. eller?

Man måste ju fortsätta respektera att det är hans första insats som tränare i högsta serien så se och lära är det ju hur man än vrider och vänder på det. Men jag tror att han kan komma med ganska vettiga tips till spelarna trots bristen på rutin.

pb_90
    Deltagare

Pb…en helt annan sak.
    Jag tycker det kul att NA börjat intressera sig för corsi efter att du skrivit om det och om hur viktigt det är med statistik.

Ja det känns som att alla har steppat upp det sen SHL började redovisa det. Sen så ska man verkligen inte ta det för seriöst då det alltid sker statistiska anomalier. Dock så har det visat sig över tid att de lag som vinner SM-guld alltid har bra corsi. Ofta till och med bättre än lagen som vinner serien vilket är lite intressant.

Eftersom corsin enbart mäter 5v5 så säger den ju långt ifrån allt om hur bra spelet är också. Hur många matcher har vi inte torskat på vårat boxplay i år tex? Och på bristande PP i början? Sedan har vi helt bedrövligt skytte och relativt dåliga målvakter (sjukt dåliga i början) vilket har gjort att vi är där vi är.

Det är så jäkla trist att laget alltid är osynkat… vi kan inte få ha en Palushaj samtidigt som vi har en Hudacek i mål tex.. Vi har alltid någon enstaka grej som är bra i laget. Nu är spelet 5mot5 bra men inte mycket mer. :/

Hoppas att Jörgen genom sin blotta närvaro kan sätta lite positiv press på killarna. Meritlistan är brutal och hans ledaregenskaper går väl inte att ta miste på.

Status
    Deltagare

I Wirströms artikel står det att en del av NJs trupp fortfarande är ”arvegods”. Vilka spelare syftar han på då?

D.O
    Deltagare

https://www.orebrohockey.se/artikel/7bz5ajpb8-3afc1/eriksson-vill-vara-ett-tajtare-lag-over-hela-banan

Låter ju mer som att Löwdahl är mer med lite för att ”se och lära” ?.. eller?

Personal Jesus
    Deltagare

Pb…en helt annan sak.

Visar 25 inlägg - 5,351 till 5,375 (av 13,267 totalt)