Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 timme, 30 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
03/12/2018 kl. 16:17 #11493
Personal Jesus
DeltagareJag tänker i första hand ekonomiskt här.
Att sparka Sundblad sätter oss i en taskig situation inför nästa säsong.
Och ja, jag är övertygad om att vi undviker kval.Okej, vad är det som övertygar dig om det? Och ja det sätter oss i en jättedålig sits. Men samtidigt så måste ju något ske.
Det som övertygar mig är att vi har ett bra lag, det har dock gått troll i spelet.
Någon måste kliva fram och visa att nu djävlar kör vi.
Dessutom måste de följa matchplan under 60 min, inte lite när de känner för det.03/12/2018 kl. 15:58 #11492JN27
Och ja, jag är övertygad om att vi undviker kval.Okej, vad är det som övertygar dig om det? Och ja det sätter oss i en jättedålig sits. Men samtidigt så måste ju något ske.
03/12/2018 kl. 15:54 #11491Personal Jesus
Och ja, jag är övertygad om att vi undviker kval.03/12/2018 kl. 15:22 #11490Andreas
KeymasterJo fast då står J18 utan huvudtränare. Tror inte man vill störa juniorleden som faktiskt alla gör bra säsonger såhär långt.
HV71 gjorde en liknande förändring. Nu får vi ju se över tid hur bra det resultatet blev men jag är ju ytterst tveksamt om inte ansvaret kan ligga hos assisterande tränare säsongen ut? Jag vet liksom inte hur det fungerar administrativt och bör därför inte uttala mig. Men känns ju ändå som en lösning som BORDE kunna fungera.
Rent ekonomiskt är det en väldigt tilltalande lösning, men organisatoriskt vet jag inte om jag gillar det. Det är väl upp till Hägg och NJ att komma överens i så fall.
03/12/2018 kl. 15:10 #11489JN27
DeltagareJo fast då står J18 utan huvudtränare. Tror inte man vill störa juniorleden som faktiskt alla gör bra säsonger såhär långt.
HV71 gjorde en liknande förändring. Nu får vi ju se över tid hur bra det resultatet blev men jag är ju ytterst tveksamt om inte ansvaret kan ligga hos assisterande tränare säsongen ut? Jag vet liksom inte hur det fungerar administrativt och bör därför inte uttala mig. Men känns ju ändå som en lösning som BORDE kunna fungera.
03/12/2018 kl. 15:03 #11488Andreas
KeymasterJo fast då står J18 utan huvudtränare. Tror inte man vill störa juniorleden som faktiskt alla gör bra säsonger såhär långt.
03/12/2018 kl. 15:00 #11487Personal Jesus
DeltagareEtt alternativ som slog mig är ju om man sparkar NE eftersom det är han som inte fått fart på anfallsspelet. Man plockar in Löwdahl över säsongen som anfallscoach bara för att få en förändring i båset. Jag tror en förändring iallafall får till en kortsiktig lösning eftersom det är en markering mot spelarna.
Det är ju anfallsspelet som verkligen inte fungerat med tanke på hur mycket vi skjuter.Gillar tanken.
03/12/2018 kl. 14:38 #11486JN27
DeltagareSpontant känner jag inte för en lösning där NE tar över. Gick inge vidare i Almtuna. Dessutom har väl anfallsspelet varit hans ansvar. Och PP som tog 20 omgångar innan det kom igång?
Min Önskelista:
1. Hans Wallson.
Kan ligan och gjorde det grymt i SAIK. In med han direkt och över nästa säsong.2. Phil Horsky.
Lite mycket chansning men kanske värt att testa. Var trots allt på väg till Oskarshamn. Komplettera med Löwdahl i båset.3. Fredrik Söderström.
Kanske enbart pga hans twitterkonto :]
Norrmännen verkar iaf nöjda.Hoppas inte styrelsen resonerar på samma sätt haha. Nä men skämt å sido. När man läser NA’s intervju med Sundblad idag så känns det inte som att det kommer hända så mycket.
Det värsta av allt är ju att det är samma eviga tjat fortfarande från Sundblad också. ”Jag har varit med om detta tidigare i min karriär” ”Jag är övertygad om att vi kommer vända det här” Detta har han sagt i en månads tid. Och med all respekt för att han varit med om liknande situationer tidigare i sin karriär men han har ju också fått sparken tidigare i sin karriär.Ett alternativ som slog mig är ju om man sparkar NE eftersom det är han som inte fått fart på anfallsspelet. Man plockar in Löwdahl över säsongen som anfallscoach bara för att få en förändring i båset. Jag tror en förändring iallafall får till en kortsiktig lösning eftersom det är en markering mot spelarna.
Det är ju anfallsspelet som verkligen inte fungerat med tanke på hur mycket vi skjuter.02/12/2018 kl. 16:53 #11481Status
DeltagareSpontant känner jag inte för en lösning där NE tar över. Gick inge vidare i Almtuna. Dessutom har väl anfallsspelet varit hans ansvar. Och PP som tog 20 omgångar innan det kom igång?
Min Önskelista:
1. Hans Wallson.
Kan ligan och gjorde det grymt i SAIK. In med han direkt och över nästa säsong.2. Phil Horsky.
Lite mycket chansning men kanske värt att testa. Var trots allt på väg till Oskarshamn. Komplettera med Löwdahl i båset.3. Fredrik Söderström.
Kanske enbart pga hans twitterkonto :]
Norrmännen verkar iaf nöjda.02/12/2018 kl. 12:57 #11480JN27
DeltagareJa, det luktar tränarförändring i hela hallen just nu. Hellsings krönika är bra och träffande. Jag tror han har rätt och det är ju inte orimligt att tänka sig att han har info också. Iaf trovärdiga rykten. Men vem skulle kunna tänkas ta över? Om det är sant att vi har klart med ny tränare till nästa sässe, vem skulle det kunna vara? Och kan han ta över tidigare? Eller stoppar man in en temporär figur? Eller så håller man helt enkelt Sundblad kvar över säsongen. Jag vet inte vem jag skulle vilja ha som är realistisk ärligt talat.
Ser eventuellt en HV-lösning som det mest rimliga. Dvs Sundblad går, alternativt Liimatainen med honom? Niklas Eriksson tar över tillsammans med Löwdahl. Något måste göras. Varför skulle vi vinna i ett kval om vi inte gör det nu? Vi är lika dåliga som KHK den här sässen så det ser ju riktigt illa ut.
02/12/2018 kl. 12:28 #11479Henric
KeymasterJa, det luktar tränarförändring i hela hallen just nu. Hellsings krönika är bra och träffande. Jag tror han har rätt och det är ju inte orimligt att tänka sig att han har info också. Iaf trovärdiga rykten. Men vem skulle kunna tänkas ta över? Om det är sant att vi har klart med ny tränare till nästa sässe, vem skulle det kunna vara? Och kan han ta över tidigare? Eller stoppar man in en temporär figur? Eller så håller man helt enkelt Sundblad kvar över säsongen. Jag vet inte vem jag skulle vilja ha som är realistisk ärligt talat.
02/12/2018 kl. 11:30 #11478Status
DeltagareNåväl nu bör det hända grejer iallafall.
02/12/2018 kl. 08:20 #11477Andreas
KeymasterBP var bättre. Dock är ju frågan hur bra Timrå är i PP. Jag lägger ner nu. Jag orkar inte med det här laget längre. Jag tror vi åker ur i år. Går inte att skylla på att det är tio miljarder omgångar kvar. Vi vinner ju aldrig så vi har inget i den här serien att göra.
Timrå är väldigt bra i powerplay. De har spelare som behärskar den spelformen riktigt bra.
01/12/2018 kl. 20:51 #11476Andreas
KeymasterSurt att torska.
Fanns det något positivt ikväll?Powerplay fortsätter leverera.
Syntes det att de tränat på bp?
Jo, men det blev ju ändå ett mål i baken där. Vet inte hur jag ska utvärdera det då.
01/12/2018 kl. 19:33 #11475JN27
DeltagareBP var bättre. Dock är ju frågan hur bra Timrå är i PP. Jag lägger ner nu. Jag orkar inte med det här laget längre. Jag tror vi åker ur i år. Går inte att skylla på att det är tio miljarder omgångar kvar. Vi vinner ju aldrig så vi har inget i den här serien att göra.
01/12/2018 kl. 19:32 #11474Status
DeltagareMan blir ju inte förvånad om SHL hittar ett sätt att stänga av Palushaj nu.
01/12/2018 kl. 19:23 #11473Henric
KeymasterPalushaj utvisad efter matchen för Misconduct. Hade varit smart och taktiskt av honom att bara hålla käft, men i sak har han rätt. Domarna i SHL håller för låg och ojämn nivå. Ingen dialog, ingentydlig självrannsakan mot klubbar och fans, nada. Situationen som sådan säger jag inget om, för den har jag inte sett. Men det är heller inte min poäng.
01/12/2018 kl. 18:37 #11472Personal Jesus
DeltagareSurt att torska.
Syntes det att de tränat på bp?
01/12/2018 kl. 18:22 #11471Andreas
KeymasterSurt att torska.
01/12/2018 kl. 18:20 #11470Personal Jesus
DeltagareSurt att torska.
Fanns det något positivt ikväll?01/12/2018 kl. 18:16 #11468Personal Jesus
DeltagareFel
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 9 månader sedan av
Personal Jesus.
01/12/2018 kl. 17:45 #11467Henric
KeymasterArgh…
01/12/2018 kl. 17:41 #11466Andreas
KeymasterKan bara sucka just nu. Känns bara så trist. Laget förtjänar bättre.
01/12/2018 kl. 17:39 #11465Status
DeltagareVi sköt flest skott idag PJ, så det är lugnt.
01/12/2018 kl. 16:27 #11464Henric
KeymasterKollar på SHL.se och det varkar mest vara Sallinen och backarna som skjuter? Fler forwards måste ta avslut…
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 9 månader sedan av
-
FörfattareInlägg