Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 5,426 till 5,450 (av 13,268 totalt)
  • Författare
    Henric
    Keymaster

Nu ser jag inte matchen, men får känslan av att det är krampaktigt som fanken?

Status
    Deltagare

Vi ligger näst sist. Vi har fyra 3-poängare. Svårt att trösta sig med att vi vinner skotten och ”borde” ha vunnit.

Om du vidgar dina vyer lite grann så ser du att spelet finns där.

Ja absolut, det har funnits där ett tag. Men ändå fortsätter vi att förlora viktiga poäng. Det oroar mig.

Personal Jesus
    Deltagare

Vi ligger näst sist. Vi har fyra 3-poängare. Svårt att trösta sig med att vi vinner skotten och ”borde” ha vunnit.

Om du vidgar dina vyer lite grann så ser du att spelet finns där.

Henric
    Keymaster

Jo, jag känner faktiskt viss domedagsstämning. Timrå hat tagit 19 av sina 23 poäng på hemmaplan. Vi ligger 12:a i bortastatistiken. Visst har vi haft en del motstuds med ramträffar och annat, men generellt sett har vi svårt att generera riktiga farligheter på alla de skott vi skjuter. Samtidigt som vi ofta tycks slarva in någon puck eller två bakåt varje match. Det ser inte så djäkla ljust ut i mina ögon. Den enda trösten för mig är att det kan svänga väldigt fort i hockey och hittar man plötsligt vinnarspåret och tuggar in lite poäng så ser tillvaron plötsligt mycket ljusare ut. Den som lever får se antar jag.

JN27
    Deltagare

Jösses vilken domedagsstämning det är.

Som Andreas skrev efter Växjö matchen. Vi vann spelet 5×5.
    Dessutom hade vi tre ramträffar.
    Vi vann skotten med 28×24.
    Satt och lyssnade på sportradion och enl dem skulle vi ha haft med oss tre poäng hem.

Mot Pite Norra hade vi två ramträffar.

Hade dessa 5 puckar gått i mål istället hade vi haft 6 poäng istället.

Sluta vara så negativa.

Ja men jag säger ju att jag är löjlig. Men samtidigt så finns det ju anledning till det. Som du säger så spelar vi bra 5v5 vi är med men avsluten är alldeles för dåliga. Alltså det som är mest frustrerande är att andra lag har en högre vinnarmentalitet. Våra spelare ger inte det lilla extra som krävs för att vinna matcher. De visar knappt känslor när de gör mål och frågan är ju hur lagsammanhållningen är.
    Något stämmer ju inte. Och helt ärligt så tror jag vi är med i matcherna enbart för att vi har så pass mycket kvalitet i laget.

Status
    Deltagare

Personal Jesus
    Deltagare

Jösses vilken domedagsstämning det är.

Som Andreas skrev efter Växjö matchen. Vi vann spelet 5×5.
    Dessutom hade vi tre ramträffar.
    Vi vann skotten med 28×24.
    Satt och lyssnade på sportradion och enl dem skulle vi ha haft med oss tre poäng hem.

Mot Pite Norra hade vi två ramträffar.

Hade dessa 5 puckar gått i mål istället hade vi haft 6 poäng istället.

Sluta vara så negativa.

Status
    Deltagare

Fredrik Söderström kanske skulle vara ett intressant namn.

JN27
    Deltagare

Idag gäller det. Helt ärligt tror jag, även om det låter löjligt, att idag är dagen då det avgörs om vi kvalar eller inte. Tre BLYTUNGA poäng måste in. Två är inte godkänt.

pb_90
    Deltagare

Det skulle ju vara kul att få in en tränare som faktiskt har visat sig kunna utveckla spelet över tid. Sundblad kanske funkar att slänga in i en trupp för att få det att funka år ett men antalet spelare som har utvecklats till det bättre under hans ledning är få.. De flesta har ju tagit steg tillbaka tyvärr.

JN27
    Deltagare

Andreas..unga Rönnberg är två år äldre än Sundblad:)

Ska väl dock sägas att Sundblad inte haft en del utav Svensk hockey sedan säsongen han spelade i AIK 2008-09. Även om jag tror att han kollar mycket hockey och intresserar sig för hockey i allmänhet och lär sig så går det inte att trolla fram ett modernt spel när man inte haft med det att göra. Skulle han ta över ett annat lag i Sverige efter säsongen så kommer väl dom spela hemskt bra bara för det.

Andreas
    Keymaster

Hehe, ung i sinnet 😉

Personal Jesus
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Jo kanske ett stort steg för Horsky, men samtidigt ett bra mycket billigare alternativ än typ Wallson.

Känns inte som att dåligt målvaktspel har varit vårat största problem, eller? Ser hellre att man laddar fullt krut på en BRA första jävla center/fw.

Jag gillar verkligen idéen med en ung kille med ett modernt ledarskap. Jag vill INTE ha en återanvänd gammal tränare som kört flera varv i andra klubbar och aldrig egentligen utvecklat något.

Jag vill ha en lösning liknande den som Växjö och Frölunda har. En ung kille med huvudet på rätt ställe, ett modernt ledarskap som också kan utveckla spelare och ishockeyn överlag.

Sam är ju en av SHL’s utan tvekan bästa tränare. Det är liksom inte så att de växer på träd. Däremot håller jag helt och hållet med i att vi behöver någon som blickar framåt och vet hur den moderna hockeyn ska spelas.
    Mig vetligen finns det inget lag som spelar det spel Örebro gör. Dumpa puck osv fungerar inte idag med dagens snabbare backar och mer kontrollerade spel. Allt går så sjukt mycket fortare och då måste man ha ett spelsätt som går hand i hand med det.
    Fimpen i SHL-podden, för de som lyssnat på den, sa ju inför säsongen eller åtminstone i den tidiga uppstarten att han inte gillade Örebro’s spel i och med att det var ganska omodernt och tråkigt.
    Jag sågade honom då men idag är jag nästan beredd att säga att han hade rätt. Det kanske ligger något i det han säger ändå.

Bulan är väl inte långt ifrån, men han får ut mer av sina spelare.

JN27
    Deltagare

Jo kanske ett stort steg för Horsky, men samtidigt ett bra mycket billigare alternativ än typ Wallson.

Känns inte som att dåligt målvaktspel har varit vårat största problem, eller? Ser hellre att man laddar fullt krut på en BRA första jävla center/fw.

Jag gillar verkligen idéen med en ung kille med ett modernt ledarskap. Jag vill INTE ha en återanvänd gammal tränare som kört flera varv i andra klubbar och aldrig egentligen utvecklat något.

Jag vill ha en lösning liknande den som Växjö och Frölunda har. En ung kille med huvudet på rätt ställe, ett modernt ledarskap som också kan utveckla spelare och ishockeyn överlag.

Sam är ju en av SHL’s utan tvekan bästa tränare. Det är liksom inte så att de växer på träd. Däremot håller jag helt och hållet med i att vi behöver någon som blickar framåt och vet hur den moderna hockeyn ska spelas.
    Mig vetligen finns det inget lag som spelar det spel Örebro gör. Dumpa puck osv fungerar inte idag med dagens snabbare backar och mer kontrollerade spel. Allt går så sjukt mycket fortare och då måste man ha ett spelsätt som går hand i hand med det.
    Fimpen i SHL-podden, för de som lyssnat på den, sa ju inför säsongen eller åtminstone i den tidiga uppstarten att han inte gillade Örebro’s spel i och med att det var ganska omodernt och tråkigt.
    Jag sågade honom då men idag är jag nästan beredd att säga att han hade rätt. Det kanske ligger något i det han säger ändå.

Andreas
    Keymaster

Status
    Deltagare

• Det här svaret redigerades för 7 år, 9 månader sedan av Status.
    Elbowing
    Deltagare

Tycker att vi borde försöka lägga beslag på Tomi Karhunen nu när Brynäs släpper honom, eftersom Eero varit så darrig.

Andreas
    Keymaster

Filander kanske? Osäker på hur långt kontrakt han har med Malmö. Framgår inte av EP.

Andreas
    Keymaster

Horsky verkar ha fått ihop det bra i Vimmerby.

Gillar honom, men det är kanske ett lite väl stort kliv att ta?

Status
    Deltagare

Horsky verkar ha fått ihop det bra i Vimmerby.

Andreas
    Keymaster

Kan inte denna tränare ta över redan nu?

Har ett annat jobb tror jag.

JN27
    Deltagare

Kan inte denna tränare ta över redan nu?

Personal Jesus
    Deltagare

Hoppla! Nicklas Nyselius verkar ha hört från någon att en ny tränare redan ska vara klar.

Inte för att sannolikheten är superstor att en ny tränare kan vända säsongen till en slutspelsplats. Men nog fan har Sundblad inte fått ut tillräckligt mycket ur truppen?

Var det inte Nyselius som gick ut med att Broc Little var klar för oss?

Det tror jag inte. Dragskott var väl de som gick all-in på det spåret. Tror inte Niklas skulle våga säga att Little var klar, möjligtvis att han var nära och det var han så vitt jag vet.

Han är funktionär i föreningen och får höra lite godisbitar ibland. Jag har hört lite surr om att nytt namn är klart till nästa säsong.

Japp, så var det:)

Andreas
    Keymaster

Hoppla! Nicklas Nyselius verkar ha hört från någon att en ny tränare redan ska vara klar.

Inte för att sannolikheten är superstor att en ny tränare kan vända säsongen till en slutspelsplats. Men nog fan har Sundblad inte fått ut tillräckligt mycket ur truppen?

Var det inte Nyselius som gick ut med att Broc Little var klar för oss?

Det tror jag inte. Dragskott var väl de som gick all-in på det spåret. Tror inte Niklas skulle våga säga att Little var klar, möjligtvis att han var nära och det var han så vitt jag vet.

Han är funktionär i föreningen och får höra lite godisbitar ibland. Jag har hört lite surr om att nytt namn är klart till nästa säsong.

Visar 25 inlägg - 5,426 till 5,450 (av 13,268 totalt)