Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 3 timmar, 52 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
29/11/2018 kl. 12:24 #11435
Personal Jesus
DeltagareHoppla! Nicklas Nyselius verkar ha hört från någon att en ny tränare redan ska vara klar.
Inte för att sannolikheten är superstor att en ny tränare kan vända säsongen till en slutspelsplats. Men nog fan har Sundblad inte fått ut tillräckligt mycket ur truppen?
Var det inte Nyselius som gick ut med att Broc Little var klar för oss?
29/11/2018 kl. 10:01 #11434Andreas
KeymasterSundblads avtal går ut så att en ny är klar till nästa säsong är nog inte osannolikt.
29/11/2018 kl. 09:45 #11433pb_90
DeltagareHoppla! Nicklas Nyselius verkar ha hört från någon att en ny tränare redan ska vara klar.
Inte för att sannolikheten är superstor att en ny tränare kan vända säsongen till en slutspelsplats. Men nog fan har Sundblad inte fått ut tillräckligt mycket ur truppen?
29/11/2018 kl. 08:07 #11432Andreas
KeymasterInga dumma utvisningar och i övrigt samma spel som i de två sista perioderna och Örebro ska kunna vinna på lördag.
28/11/2018 kl. 21:49 #11430Status
DeltagareResultatet i denna match var väl rätt ointressant. Vi visste redan innan att någonting måste hända. Skulle inte bli förvånad om det kommer fram redan imorgon.
28/11/2018 kl. 21:29 #11425Andreas
KeymasterEtt slumpmål och två mål i boxplay. Örebro vinner spelet 5v5.
28/11/2018 kl. 20:32 #11424JN27
DeltagareDessutom tycker jag att det är beklagligt att se att de knappt blir glada för målen. Hur är det med lagsammanhållningen egentligen?
28/11/2018 kl. 20:28 #11423JN27
Deltagare0 karaktär i laget. Bara massa griniga snorungar.
28/11/2018 kl. 17:59 #11419Andreas
KeymasterVänlig påminnelse om att Växjö är ett sjukt bra lag som just nu spöar det mesta. Ingen skam att förlora mot dem egentligen, men visst måste Örebro också börja ta lite poäng…
27/11/2018 kl. 13:28 #11415JN27
DeltagareHoppas du har rätt.
Palushaj och Ebert ska ju vara våra ledande spelare. Hoppas att dom är det utanför isen också och sprider bra stämning m.m.
Palushaj är ju en känslomänniska ut till fingerspetsarna, det har man ju märkt bland annat av de fantastiska bilderna efter att Örebro gjorde 4-3 mot Skellefteå.
Nu ligger vi inte särskilt bra till i tabellen och man kräver väl det yttersta av varandra och då kan det säkert rinna över från och till.27/11/2018 kl. 13:11 #11414pb_90
DeltagareHoppas du har rätt.
Palushaj och Ebert ska ju vara våra ledande spelare. Hoppas att dom är det utanför isen också och sprider bra stämning m.m.
27/11/2018 kl. 13:08 #11413JN27
DeltagareBoucher verkar ha varit grinig och åkt på en propp eller något av Ebert varpå dom slängde lite fula ord mot varann. ”FUCKING” osv… Sen ska Palushaj ha suttit tillsammans med Ebert och skrikit något i stil med ”Who the fuck are you”. Vilket jag tycker låter jäkligt oskönt sagt då det låter som något man säger för att trycka ner någon som är sämre än en själv. Men man kan väl tolka det lite schysstare om man vill. Hellsing verkar ju iaf ha tyckt att det snarare var bra än dåligt att dessa känslor yttrades. Och jag kan väl till viss del hålla med även om det kanske inte är så bra att det går över styr så mycket att man börjar håna varann.
Jag tror inte att det är något att hänga upp sig på. Jag tycker det är bra att dom visar känslor och tävlar även på träning. Klart man kan fundera över ordvalen men det har ju förekommit slagsmål osv vilket i mina ögon isåfall är värre. Tror man klappar varandra på axeln efteråt ändå.
27/11/2018 kl. 13:02 #11412pb_90
DeltagareBoucher verkar ha varit grinig och åkt på en propp eller något av Ebert varpå dom slängde lite fula ord mot varann. ”FUCKING” osv… Sen ska Palushaj ha suttit tillsammans med Ebert och skrikit något i stil med ”Who the fuck are you”. Vilket jag tycker låter jäkligt oskönt sagt då det låter som något man säger för att trycka ner någon som är sämre än en själv. Men man kan väl tolka det lite schysstare om man vill. Hellsing verkar ju iaf ha tyckt att det snarare var bra än dåligt att dessa känslor yttrades. Och jag kan väl till viss del hålla med även om det kanske inte är så bra att det går över styr så mycket att man börjar håna varann.
27/11/2018 kl. 12:26 #11411Personal Jesus
DeltagareNågon som vet vad som hände på träningen idag?
27/11/2018 kl. 11:43 #11410Andreas
KeymasterWirströms senaste text med NJ verkar ju ge lite antydningar till att saker är på väg att hända, men vad …
26/11/2018 kl. 13:10 #11409Henric
Keymaster… jag vet faktiskt inte alls vad man behöver göra för att hitta vinnarspåret utöver fusk-rekomendationen att ”köpa in en giftig målskytt”.
En bra start är att hålla sig till spelplan.
Ja, det vore ju helt klart en fördel.
Tabellen börjar sätta sig lite nu. Vad är det, 9 pinnar mellan högsta bottenlag och plats 10? Det behöver rassla in lite treor nu för att vi inte ska hamna alldeles för mycket på efterkälken. Hockey kan ju vara så förbannat konstig ibland. Plötsligt börjar puckarna trilla in igen, men det är ju sällan en slump. Det beror ju oftast på att man hyffsat konsekvent gör rätt grejer och det ser jag inte riktigt att vi gör. Vi är för enkla i offensiven och har inte riktigt målvakter som tillräckligt ofta kan vara den där avgörande faktorn. Ibland är de det, men det är för inkonsekvent för att hänga upp hela sässen på det. Jag hoppas bara intensivt på att det plötsligt kuggar i ordentligt, men samtidigt känner jag starka tvivel att så kommer ske. Men man ska aldrig säga aldrig!
26/11/2018 kl. 12:09 #11408Personal Jesus
Deltagare… jag vet faktiskt inte alls vad man behöver göra för att hitta vinnarspåret utöver fusk-rekomendationen att ”köpa in en giftig målskytt”.
En bra start är att hålla sig till spelplan.
26/11/2018 kl. 10:18 #11404JN27
DeltagareHV sparkar tränaren. Tror inte Örebro följer efter än på ett tag.
Har också svårt att se det. Man höll fast förra året och det redde ju ut sig. Än så länge finns mycket tid kvar och det är många matcher man har på sig. Klockan tickar dock och jag vet faktiskt inte alls vad man behöver göra för att hitta vinnarspåret utöver fusk-rekomendationen att ”köpa in en giftig målskytt”.
Problemet som jag ser det är att man har en uttalad (ej budgeterad) målsättning att nå slutspel.
Nu är man inte ens nära och då är det ju självklart att något är fel.
Man har varit på rätt väg genom att spela bra hockey men senast på Djurgården och till viss del mot Luleå så är det alldeles för taffligt. Det är för ojämnt och därför känns det som att en ny tränare kanske skulle göra skillnad.Jag hade gärna sett en sån som Johan Lindbom i Örebro. Dels med tanke på den rutin han har men också för att jag inte för mitt liv kunde förstå varför HV sparkade honom. Det var inte speciellt längesen han stod med ett SM-guld som tränare. HV har en betydligt sämre trupp i år än tidigare och har precis som Örebro haft problem att få igång produktionen hos de producerande spelarna och likt oss har de en svagare centersida.
Man siktar högt för att man heter HV71 men man glömmer bort realismen.-
Det här svaret redigerades för 7 år, 10 månader sedan av
JN27.
26/11/2018 kl. 10:11 #11403Henric
KeymasterHV sparkar tränaren. Tror inte Örebro följer efter än på ett tag.
Har också svårt att se det. Man höll fast förra året och det redde ju ut sig. Än så länge finns mycket tid kvar och det är många matcher man har på sig. Klockan tickar dock och jag vet faktiskt inte alls vad man behöver göra för att hitta vinnarspåret utöver fusk-rekomendationen att ”köpa in en giftig målskytt”.
25/11/2018 kl. 20:27 #11402Personal Jesus
DeltagareSöker man åter efter nyförvärv? ..
Ja, man söker FORTFARANDE nyförvärv.
25/11/2018 kl. 19:15 #11401Status
DeltagareSkulle vara kul att veta lite hur man tänker nu. Tror man fortfarande att Virta kan komma igång och bli den centern man behöver? Söker man åter efter nyförvärv? Skulle en ny tränare göra någon större skillnad? Finns pengar? Frågorna är många..
25/11/2018 kl. 17:57 #11400Andreas
KeymasterHV sparkar tränaren. Tror inte Örebro följer efter än på ett tag.
25/11/2018 kl. 11:40 #11399Status
DeltagareOch Bemström frias på en situation som Hedman fick 3 matcher för. DIF, SHL’s gullebarn.
24/11/2018 kl. 17:27 #11398JN27
DeltagareVad tror ni? Skulle Löwdahl kunna ta klivet upp och axla A-laget? Han vet vad som krävs. Han är Örebro i hela hjärtat. Tror det skulle kunna tända killarna.
24/11/2018 kl. 17:16 #11397JN27
Deltagaredagens roligaste när DIF klacken skriker ”spela hockey bonnjävlar” Till oss bör det är Lilja som börjar med en klockren vänsterkrok
Hälften på läktaren är säkert från Västerås också. Kryddar lite extra.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 10 månader sedan av
-
FörfattareInlägg