Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 6,351 till 6,375 (av 13,268 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Går fort i hockey… Örebro tar så jävla mycket utvisningar.

Fjuttiga utvisningar ofta också.. lite petiga

JN27
    Deltagare

Går fort i hockey… Örebro tar så jävla mycket utvisningar.

Yongma112
    Deltagare

Målet vi gör är riktigt snyggt. Alla fem gör något bra som leder fram till det.

Andreas
    Keymaster

Fantastiskt fint läst av Steen på den där superparaden. Han visste precis vart gubben var och att passet skulle komma.

Han har verkligen levererat. Så jäkla kul!

D.O
    Deltagare

Helvete va de lägger sig i varje situation FINNS INTE DIVING LÄNGRE?????!? Blir galen

Andreas
    Keymaster

Bra avslutning på perioden, men Växjö försöker hela tiden hitta spelare i slottet för farliga avslut.

Henric
    Keymaster

Fantastiskt fint läst av Steen på den där superparaden. Han visste precis vart gubben var och att passet skulle komma.

Yongma112
    Deltagare

Japp, och det är skönt att ha backar som är ett hot på offensiv blå och inte bara är nöjda med att få iväg ett skott mot mål.

Lite trög start men vi växte in i perioden bra.

pb_90
    Deltagare

Och Steen ser superstabil ut!

JN27
    Deltagare

Alltså Stefan Stéen

pb_90
    Deltagare

Alltså vår backsida… så. galet. bra.

Näkyvä, Ebert, Andersson och Björk. Sjukt bra allesammans! Björk har varit hur kylig som helst i första perioden, så klok med puck!

Andreas
    Keymaster

Pilö kommer lyftas upp samma sekund som någon känner sig halvskadad eller liknande. Han är alldeles för bra för att spela J20.

pb_90
    Deltagare

Så synd att utlåning till HA är så svårt nu för tiden.. Han kommer ju inte då lira en match i SHL i år med den backsidan som vi har just nu.

Bara Arnesson har utgående kontrakt också. Även om det ändå kan hända saker, finns säkert nån klausul här och där.

Men Pilö visade moget spel redan förra säsongen. Om planen är att han ska köra ett år i J20, få toppminuter där och sen lyftas upp nästa säsong så gillar jag det. Men jag är rädd för att det inte riktigt är så.

I teorin skulle vi kunna tappa Ebert, Jonte och Björk till NHL och Näkyvä till KHL. Nu skulle det väl vara maximal otur iofs. Jag antar att tanken är att han ska fylla på vid skador osv, och någon backskada kommer vi väl att få under säsongen.

Yongma112
    Deltagare

Så synd att utlåning till HA är så svårt nu för tiden.. Han kommer ju inte då lira en match i SHL i år med den backsidan som vi har just nu.

Bara Arnesson har utgående kontrakt också. Även om det ändå kan hända saker, finns säkert nån klausul här och där.

Men Pilö visade moget spel redan förra säsongen. Om planen är att han ska köra ett år i J20, få toppminuter där och sen lyftas upp nästa säsong så gillar jag det. Men jag är rädd för att det inte riktigt är så.

pb_90
    Deltagare

Kul att J20 tog dubbla segrar nere i Malmö.

På tal om Pilö så har han gjort 3+3 på fyra matcher nu. Han får vi inte slänga bort.

Yongma112
    Deltagare

Kul att J20 tog dubbla segrar nere i Malmö.

På tal om Pilö så har han gjort 3+3 på fyra matcher nu. Han får vi inte slänga bort.

pb_90
    Deltagare

Det är ett delikat problem dom får när dom värvar en ny center. Sen när Mastomäki och Abols kommer in också så ser laget riktigt brett ut. Det blir möjligtvis rätt trångt nere i tredje/fjärdelinan. Kanske kan dom flytta runt lite för att få hjälp med leverans i tredjelinan?

Andreas
    Keymaster

Nu är det ju inte så många matcher spelade, men såhär långt har Spinks stått för ett stort uppsving från att vara sämst typ till att ligga på positiv Corsi. Kul!

Att Wandell och Sallinen var Corsi-monster förvånar nog ingen, men jag tycker nog att Harper såhär långt får underkänt på den biten.

Men det är som sagt bara med några matcher spelade. Underlaget räcker inte riktigt för att göra en rättvis bedömning.

Harper kommer nog ha svårt att komma upp till ens 20-poäng. Lite för oskicklig rent generellt, bra fart på grillorna, men måste ju då få en center som kan sätta puckar på honom.

Jag håller nog för övrigt med Sportpoddarna om deras analys av Wandell och Palushaj. Deras tes är att Wandell håller lite för mycket puck när det kanske är Palushaj som ska ha mest puck i den kedjan. Men svårt att klaga mer hittills egentligen, och frågan är om dom skulle våga ändra på kedjorna när nya/skadade spelare kommer in?

De två ska inte spela i samma kedja. Wandell, Sallinen och Weinstock är en fin SHL-kedja. Palushaj och Harper borde få in en duglig center mellan sig och då tror jag att Harper framförallt kommer lyfta. Då får han en spelare som förstår honom bättre.

pb_90
    Deltagare

Nu är det ju inte så många matcher spelade, men såhär långt har Spinks stått för ett stort uppsving från att vara sämst typ till att ligga på positiv Corsi. Kul!

Att Wandell och Sallinen var Corsi-monster förvånar nog ingen, men jag tycker nog att Harper såhär långt får underkänt på den biten.

Men det är som sagt bara med några matcher spelade. Underlaget räcker inte riktigt för att göra en rättvis bedömning.

Harper kommer nog ha svårt att komma upp till ens 20-poäng. Lite för oskicklig rent generellt, bra fart på grillorna, men måste ju då få en center som kan sätta puckar på honom.

Jag håller nog för övrigt med Sportpoddarna om deras analys av Wandell och Palushaj. Deras tes är att Wandell håller lite för mycket puck när det kanske är Palushaj som ska ha mest puck i den kedjan. Men svårt att klaga mer hittills egentligen, och frågan är om dom skulle våga ändra på kedjorna när nya/skadade spelare kommer in?

pb_90
    Deltagare

Fyfan så kul!!!! Att SHL bara smyger in det sådär utan att säga något x)…

Sjukt kul att följa! Laget ser än så länge ut att sköta sig riktigt bra. PDO:n är ju galet uselt nu tack vare DIF-matchen. Kul att kika på förra årets statistik

En slutsats både från förra året och som jag tror kommer att finnas fortfarande i år är att spetsen inte riktigt finns där på forwardssidan. Visst, Palushaj och backsidan kommer att höja siffrorna en del, men det behövs någon mer playmaker för att komma fram till bra skottlägen.

Andreas
    Keymaster

Andreas
    Keymaster

Har ni sett att de lagt in Corsi/Fenwick på SHL.se?

Vi har inlett säsongen starkt, trots dålig PDO. Men viktigt att komma ihåg att man ej bör läsa in för mycket i dessa (långsiktiga) stats när det gått så få omgångar.

Ändå kul o se Ebert komma och klocka in på 67% corsi 😀 (förvisso två hemmamatcher).

Också intressant att kika runt lite på tidigare säsonger.

Kolla förra säsongen. Lukas Pilö klockade in på 62,62% strax efter Ebert. Inte konstigt att alla blev så sålda på honom 🙂

Yongma112
    Deltagare

Har ni sett att de lagt in Corsi/Fenwick på SHL.se?

Vi har inlett säsongen starkt, trots dålig PDO. Men viktigt att komma ihåg att man ej bör läsa in för mycket i dessa (långsiktiga) stats när det gått så få omgångar.

Ändå kul o se Ebert komma och klocka in på 67% corsi 😀 (förvisso två hemmamatcher).

Också intressant att kika runt lite på tidigare säsonger.

pb_90
    Deltagare

Hoppla! Detta trodde jag verkligen inte. Men enligt statistiken så var vi betydligt vassare än LHC.

https://pbs.twimg.com/media/DoLkLr0X0AEjFky.png

Nej jag trodde det var betydligt jämnare. Däremot så tyckte jag ändå att vi var bättre än LHC långa stunder i spelet 5 v 5. Jag trodde därför att vi skulle göra första målet så helt överraskad är jag inte. Däremot så var LHC väldigt konsekventa och de lägen vi fick var sällan speciellt bra.
    LHC skapade däremot väldigt mycket vassare chanser av de lägen de fick.

Det måste ju också ha varit slutforceringen som ökar på statistiken rejält?

BTW, Ekbom blev avstängd. Enligt det nya bötessättet så verkar han ha en lön på 125k/mån.

JN27
    Deltagare

Hoppla! Detta trodde jag verkligen inte. Men enligt statistiken så var vi betydligt vassare än LHC.

https://pbs.twimg.com/media/DoLkLr0X0AEjFky.png

Nej jag trodde det var betydligt jämnare. Däremot så tyckte jag ändå att vi var bättre än LHC långa stunder i spelet 5 v 5. Jag trodde därför att vi skulle göra första målet så helt överraskad är jag inte. Däremot så var LHC väldigt konsekventa och de lägen vi fick var sällan speciellt bra.
    LHC skapade däremot väldigt mycket vassare chanser av de lägen de fick.

Visar 25 inlägg - 6,351 till 6,375 (av 13,268 totalt)