Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,267 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 2 timmar, 17 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
28/09/2018 kl. 14:24 #10332
pb_90
DeltagareHoppla! Detta trodde jag verkligen inte. Men enligt statistiken så var vi betydligt vassare än LHC.
28/09/2018 kl. 11:23 #10331Peter B
DeltagareSåg att Björk fått en rättmätig assist till Hedmans 4-2 mål mot Mora.
Måste hylla Tylor Spink för sina tekningar igår, över 84%!28/09/2018 kl. 11:15 #10330pb_90
DeltagareJa Lodin har verkligen visat framfötterna! Han tar för sig och vågar hålla i pucken. Sen väger han lite för lätt i närkamper osv, men det kommer han att kunna jobba bort. Jag skulle absolut kunna se honom som ett komplement i en lite mer offensiv tredjekedja i framtiden.
Frågan är hur mycket speltid Glenn kommer få framöver? Han passar absolut inte som center tycker jag då spelet måste gå genom honom för ofta då. Han ska vara en ytter som ligger på i det fysiska spelet. Frågar är om inte han blir petat till förmån för just Lodin framöver?
Sen har Spinkarna fortsatt enormt svårt att ta sig in i de heta lägena. Vi kommer att få problem om vi inte kan få lite hjälp med poängleveransen från de lägre kedjorna. Boucher tycker jag tappar puck i fel läge lite för ofta tex. Det måste in mer tyngd där. Och med tanke på att nyförvärv ska in så lär det väl kastas om en del då.
28/09/2018 kl. 11:11 #10328JN27
DeltagareJa nu kan man njuta av fredagen för i morgon blir det en tuff nöt att knäcka. Växjö har ju ganska bra boozt av första trepoängaren så där lär vi få kämpa rejält för att ta poäng.
En av grejerna jag är mest nöjd med förutom att vi äntligen har en riktig jäkla spetsspelare i Palushaj så är det Sundblad’s efterlängtade aggerande i båset. Hoppas han lärt sig att man kanske måste förändra saker när det man bestämt från början uppenbarligen inte fungerar.-
Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
JN27.
28/09/2018 kl. 11:10 #10327Henric
KeymasterOtroligt med vilka lätta steg man gick till jobbet idag. Fredag, strålande sol och en vinst i ryggen – Kan det bli bättre :)!?
Det är inte förvånande att Linköping vunnit alla sina matcher inför gårdagen. De var ruskigt disciplinerade. Det jag nog imponerades mest av var deras boxplay, det var lite som SAIKs när det var som bäst för några år sedan. Hård press och stress.
En spelare som det inte skrivits så mycket om efter gårdagens match är Lodin. Han kan nog bli en viktig kugge i vårt lag framöver. Jag tycker att han gjorde det mesta rätt och bra igår trots att han nyligen kommit tillbaks efter sin hjärnskakning. Hoppas han får fortsatt förtroende av Sundblad.
Verkligen spänst i stegen idag! En urstark vändning mot ett lag som sett defensivt urstarkt ut. Visst, de hade sin andrekeeper, men hade skötte sig överlag bra tycker jag. LHC var obesgrade med bara 2 insläppta när de kom på besök igår och vi hade bivit förnedrade av DIF. Otroligt skönt att då kunna leverera en så stark vändning och slita hem 2 pinnar. Riktigt skönt.
28/09/2018 kl. 10:02 #10326Rebound
DeltagareOtroligt med vilka lätta steg man gick till jobbet idag. Fredag, strålande sol och en vinst i ryggen – Kan det bli bättre :)!?
Det är inte förvånande att Linköping vunnit alla sina matcher inför gårdagen. De var ruskigt disciplinerade. Det jag nog imponerades mest av var deras boxplay, det var lite som SAIKs när det var som bäst för några år sedan. Hård press och stress.
En spelare som det inte skrivits så mycket om efter gårdagens match är Lodin. Han kan nog bli en viktig kugge i vårt lag framöver. Jag tycker att han gjorde det mesta rätt och bra igår trots att han nyligen kommit tillbaks efter sin hjärnskakning. Hoppas han får fortsatt förtroende av Sundblad.
28/09/2018 kl. 09:25 #10325pb_90
DeltagareSvårt att släppa denna seger. Fyfan vilken vändning.. var så nära att för första gången stänga av matchen när Weinstock(?) tog en utvisning med 5 min kvar. Sundblad tog en timeout förresten ????
Ja det var inte mycket att hurra åt de första 58minutrarna.. 😉 Lojt och oinspirerat, sen när Weinstock hängde första målet. Jääääklar vilken press dom fick till!
Två mål med uttagen målvakt.. det har iaf jag aldrig varit med om!
Nu får NJ jobba in en center också! Så vi kan mysa lite mer! 😉
28/09/2018 kl. 09:02 #10324D.O
DeltagareSvårt att släppa denna seger. Fyfan vilken vändning.. var så nära att för första gången stänga av matchen när Weinstock(?) tog en utvisning med 5 min kvar. Sundblad tog en timeout förresten ????
27/09/2018 kl. 21:44 #10322Henric
KeymasterEn djävla kväll dag att få cafétjänst på Trängen… Men jag kollade på CMORE! Vilken seger!
27/09/2018 kl. 21:42 #10321pb_90
DeltagareJo så är det väl. Men just nu ser jag inte vem som skulle göra det bättre än Jonte heller.
Jag tycker generellt sätt att vi saknar kreativitet och puckskicklighet.. Sallinen och Harper tycker jag kladdar lite mycket och tar lite för lång tid på sig. Det går för långsamt helt enkelt!
Kreativitet och puckskicklighet… du menar en sån där.. playmaker till center? En sådan som typ alla andra lag har alltså.
Däremot är Ebert så jävla bra.
Något sådant skulle sitta rätt fint 😉
Ja Ebert rör ju runt lite i försvaret när han kliver ner. Älskar hans pondus när han tar tag i pucken och trampar runt motståndarkassen. Så jävla stark där! Sen ligger han efter en del i övriga spelet, men det kommer!
27/09/2018 kl. 21:34 #10320Yongma112
DeltagareJo så är det väl. Men just nu ser jag inte vem som skulle göra det bättre än Jonte heller.
Jag tycker generellt sätt att vi saknar kreativitet och puckskicklighet.. Sallinen och Harper tycker jag kladdar lite mycket och tar lite för lång tid på sig. Det går för långsamt helt enkelt!
Kreativitet och puckskicklighet… du menar en sån där.. playmaker till center? En sådan som typ alla andra lag har alltså.
Däremot är Ebert så jävla bra.
27/09/2018 kl. 21:22 #10318Andreas
KeymasterWow, vilken vändning! Jag tyckte inte skapades mycket farligheter alls under matchen, men sedan ramlade det inte två puckar. Bristen på spets kändes annars verkligen denna match.
27/09/2018 kl. 21:21 #10317pb_90
DeltagareDra åt helvete så jävla viktig seger det kan visa sig vara. Och vilken jävla hockey man spelar på slutet när man går ner på folk!
27/09/2018 kl. 21:05 #10316JN27
DeltagareSäger absolut inte att det var fel att ta in Ebert för han är och gör det absolut inte dåligt. Men känns som hela gruppen rasat samman.
27/09/2018 kl. 21:02 #10315pb_90
DeltagareMan skapar liksom inga heta lägen alls typ… :/
27/09/2018 kl. 20:39 #10314pb_90
DeltagareJag tycker för övrigt att Lodin är jäkligt duktig! Han kommer att få lira en hel del den här säsongen.
27/09/2018 kl. 20:36 #10313pb_90
DeltagareJo men det ska ju krävas en del för att peta Ebert, Näkyvä, Andersson och Björk i PP.
Jonte får vi vara ärliga och säga att han inte visat jättemycket som styrker att han ska ha en given plats. Och om Björk inte kommer till några skottlägen är det ingen mening att han spelar pp heller.
Ebert och Näkyvä är våra naturliga pp-backar som jag ser det. Nu spelar de samtidigt.
Sundblad har flera gånger sagt att pp blir bättre nu med spelskickligare backar, men det är snarare så att det behövs forwards som kan bära in puck, köpa tid och spela sig ur pressen bättre.
Jo så är det väl. Men just nu ser jag inte vem som skulle göra det bättre än Jonte heller.
27/09/2018 kl. 20:31 #10312Andreas
KeymasterBörjar tro att det är spelet i PP som gör att jag mår illa och inte någon bakterie…
27/09/2018 kl. 20:22 #10311Yongma112
DeltagareJo men det ska ju krävas en del för att peta Ebert, Näkyvä, Andersson och Björk i PP.
Jonte får vi vara ärliga och säga att han inte visat jättemycket som styrker att han ska ha en given plats. Och om Björk inte kommer till några skottlägen är det ingen mening att han spelar pp heller.
Ebert och Näkyvä är våra naturliga pp-backar som jag ser det. Nu spelar de samtidigt.
Sundblad har flera gånger sagt att pp blir bättre nu med spelskickligare backar, men det är snarare så att det behövs forwards som kan bära in puck, köpa tid och spela sig ur pressen bättre.
27/09/2018 kl. 20:18 #10310pb_90
DeltagareSkaplig skillnad på tempo i powerplay..
27/09/2018 kl. 20:16 #10309Yongma112
DeltagareDet börjar hända saker runt Weinstock nu iaf, bra.
27/09/2018 kl. 20:02 #10308pb_90
DeltagareJag tycker nog Sallinen ligger nära till hands att ryka först ur PP:t.
27/09/2018 kl. 19:47 #10307pb_90
DeltagareNäe, PP duger inte. Vi är väldigt omoderna som spelar 2 backar 3 forwards i BÅDA uppställningarna.
Hyfsad period i övrigt.
Jo men det ska ju krävas en del för att peta Ebert, Näkyvä, Andersson och Björk i PP.
27/09/2018 kl. 19:33 #10306Yongma112
DeltagareNäe, PP duger inte. Vi är väldigt omoderna som spelar 2 backar 3 forwards i BÅDA uppställningarna.
Hyfsad period i övrigt.
27/09/2018 kl. 18:31 #10305Andreas
KeymasterTrist, men nog lär vi få se någon snart nu. Blir jobbigt om de förlorar ikväll på ett mindre bra sätt.
-
Det här svaret redigerades för 7 år, 11 månader sedan av
-
FörfattareInlägg