Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,266 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 19 timmar, 8 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
17/09/2018 kl. 09:41 #10126
JN27
DeltagareJunttila är en intressant spelare på många sätt, men jag vet inte om han kommer vara någon poängspruta. Känns lite som en humörspelare på vissa sätt.
Det känns som att det kan vara rätt hög flopprisk med tanke på hur det gick i Luleå? Han hade iofs ingen supersäsong innan den i Luleå så han kanske har tagit steg efter den. Jag tror dock att förutsättningarna är något bättre i ÖHK med många fler finländare och därmed lite lättare att komma in i laget. Sallinen är ju den perfekta ledaren att ha för att visa andra landsmän att man fan inte slappar när man lirar i ÖHK!
Men han kan ju lika gärna hamna i en helt annan klubb så vi ska väl inte säga för mycket. Men de rykten som har florerat lite tunt har väl gjort gällande om en spelare från Kärpät som tidigare lirat med Manninen var på G in typ.. Lär väl bli klart inom kort i så fall.
Sen känns det heller inte klockrent att han har brutit två kontrakt på så kort tid. Om NJ är lite smart så ger han inte mer än ett år.
Jag ställer mig frågande till om det verkligen är en Forward vi behöver in i laget? Vem ska han peta undan?
17/09/2018 kl. 09:40 #10125JN27
DeltagareSpencer Abbot alltså klar för Mora. Jag trodde verkligen inte att dom skulle lyckas med en sån prestigevärvning!
Hoppas han floppar något överjävligt!
De blev helt klart ett bättre lag. Skönt att vi avverkade en seger innnan de två nyförvärven vart spelklara. Tycker dock fortfarande att de har en väldigt tveksam backsida så kan man få långa anfall så kommer det nog att gå bra mot dem ändå.
17/09/2018 kl. 09:38 #10124pb_90
DeltagareJunttila är en intressant spelare på många sätt, men jag vet inte om han kommer vara någon poängspruta. Känns lite som en humörspelare på vissa sätt.
Det känns som att det kan vara rätt hög flopprisk med tanke på hur det gick i Luleå? Han hade iofs ingen supersäsong innan den i Luleå så han kanske har tagit steg efter den. Jag tror dock att förutsättningarna är något bättre i ÖHK med många fler finländare och därmed lite lättare att komma in i laget. Sallinen är ju den perfekta ledaren att ha för att visa andra landsmän att man fan inte slappar när man lirar i ÖHK!
Men han kan ju lika gärna hamna i en helt annan klubb så vi ska väl inte säga för mycket. Men de rykten som har florerat lite tunt har väl gjort gällande om en spelare från Kärpät som tidigare lirat med Manninen var på G in typ.. Lär väl bli klart inom kort i så fall.
Sen känns det heller inte klockrent att han har brutit två kontrakt på så kort tid. Om NJ är lite smart så ger han inte mer än ett år.
17/09/2018 kl. 09:38 #10123JN27
Skönt att Chris Hamilton finns och sprider bra humör då 😉
17/09/2018 kl. 09:15 #10122Andreas
KeymasterJunttila är en intressant spelare på många sätt, men jag vet inte om han kommer vara någon poängspruta. Känns lite som en humörspelare på vissa sätt.
17/09/2018 kl. 08:54 #10121pb_90
DeltagareSpencer Abbot alltså klar för Mora. Jag trodde verkligen inte att dom skulle lyckas med en sån prestigevärvning!
Hoppas han floppar något överjävligt! 😉
16/09/2018 kl. 18:33 #10120pb_90
DeltagareCorsi:
Lag: 51%
Backar:
Näkyvä: 75% (sick!)
Rissanen: 62%
Backström: 55%
Björk: 46%
Arnesson: 40%
Andersson: 38%Forwards:
Wandell: 62%
Palushaj: 62%
Hedman: 59%
Weinstock: 59%
Sallinen: 57%
Harper: 55%
Tylor: 53%
Tyson: 50%
Johansson: 50%
Boucher: 46%
Gustafsson: 29%
Olsson: 29%
Mastomäki: 14%Wandell, Palushaj och Weinstock var inte speciellt mycket i egen zon. Jäkligt skickliga på att hålla i pucken också! Fjärdekedjan hade det jäkligt tungt. Näkyvä och Rissanen kändes sjukt jäkla stabila när dom var inne. Blev lite förvånad över Anderssons, Arnessons och Björks siffror bara, tyckte dom såg bra ut, men det var en del fram och tillbaka där. Framförallt så var dom inne i slutet en hel del när Mora tryckte på.
16/09/2018 kl. 14:10 #10119JN27
DeltagareMåste även säga att jag tycker Palushaj passar bättre i en kedja med Wandell och Weinstock samt att Harper gör sig bättre i en kedja med Sallinen och Hedman. Där har vi två riktigt bra kedjor. Spinkarna har fortfarande problem med defensiven men de tröttar ut motståndarna under sina byten och på sikt tror jag den kedjan kommer göra en del mål eftersom de får bättre back up från backarna nu och tillåts vara rörliga framåt.
Ja det känns som att dom faktiskt har hittat två bra kedjor. Och med tanke på hur bra Sallinen var så känns det inte som att det är någon superpanik på centervärvningen. Visst, nu kommer även Mastomäki att vara borta vilket så klart vilket suger, men det är ju lättare att ”ersätta” någon i 4:e kedjan än i dom första.
Dom matchade första och andrakedjan rätt hårt. Björk och Andersson hade 3-4min mer speltid än de andra backarna. Ska bli jäkligt häftigt att följa Björks utveckling alltså! Känns som att han har tagit stora steg redan på försäsongen. Och fatta när Ebert kommer in också… backsidan är MUMMA!
Precis. Där tycker jag absolut att man ska stoppa in Johansson och köra Pilö som extra i fortsättningen. Johansson gjorde en grym försäsong med tanke på erfarenheten och gör garanterat inte bort sig i en kortare period av spel eftersom det, som du säger, är en fjärdekedja.
16/09/2018 kl. 14:09 #10118Andreas
KeymasterJo det där visar verkligen hur det kan slå fel att bara kolla på den totala skottstatistiken. Örebro var avsevärt bättre på det mesta och hade farligare chanser. Att Mora sedan lyckades skjuta nästan lika många skott gör att det ser jämnare ut än det kanske var.
16/09/2018 kl. 14:06 #10117pb_90
DeltagareMora – Örebro slutar 2-4. Här är några exempel på den avancerade statistiken!#SHL #twittpuck @Mora_IK @orebrohockey pic.twitter.com/Hfe7PxLi9N
— HockeyNews.se (@HockeynewsSe) September 15, 2018
Kul med nya statistiken! Vi hade betydligt fler heta lägen än Mora.
16/09/2018 kl. 14:02 #10116pb_90
DeltagareMåste även säga att jag tycker Palushaj passar bättre i en kedja med Wandell och Weinstock samt att Harper gör sig bättre i en kedja med Sallinen och Hedman. Där har vi två riktigt bra kedjor. Spinkarna har fortfarande problem med defensiven men de tröttar ut motståndarna under sina byten och på sikt tror jag den kedjan kommer göra en del mål eftersom de får bättre back up från backarna nu och tillåts vara rörliga framåt.
Ja det känns som att dom faktiskt har hittat två bra kedjor. Och med tanke på hur bra Sallinen var så känns det inte som att det är någon superpanik på centervärvningen. Visst, nu kommer även Mastomäki att vara borta vilket så klart vilket suger, men det är ju lättare att ”ersätta” någon i 4:e kedjan än i dom första.
Dom matchade första och andrakedjan rätt hårt. Björk och Andersson hade 3-4min mer speltid än de andra backarna. Ska bli jäkligt häftigt att följa Björks utveckling alltså! Känns som att han har tagit stora steg redan på försäsongen. Och fatta när Ebert kommer in också… backsidan är MUMMA!
16/09/2018 kl. 11:43 #10115JN27
16/09/2018 kl. 11:07 #10114JN27
DeltagareNu är man utsövd efter gårdagen i Mora. All eloge till 14-3 för sitt otroliga engagemang och proffsighet.
Håller helt med gällande Sallinen. Anser att han tagit ytterligare kliv sen han fick kaptensrollen. Kämparviljan för varandra var också slående. De var värda en bortaläktare av rang.
Vill också lyfta fram Björk som riktigt stabil och modig trots att det är svårt att anpassa sig till SHL så tidigt. Även Anton Johansson gjorde ett grymt jobb som ersättare till Mastomäki. Där ska han vara nu när chansen finns.
16/09/2018 kl. 08:16 #10113Andreas
KeymasterFan va Sallinen är bra alltså.. Kolla på sista målet hur han bara trycker sig förbi på ren jävla vilja alltså. Hoppas NJ kan knyta upp honom på något ytterligare år!
Uppträder som en kapten på isen och producerar dessutom. Fortsätter han spela lika bra som igår och han gjort under försäsongen kommer han att ha många fina anbud att ta ställning till.
Jag kan inte tänka mig att NJ sover på en förlängning i så fall utan det är nog Sallinen och hans agent som skjuter på det för att få se vilka bud han får.
16/09/2018 kl. 02:01 #10112pb_90
DeltagareFan va Sallinen är bra alltså.. Kolla på sista målet hur han bara trycker sig förbi på ren jävla vilja alltså. Hoppas NJ kan knyta upp honom på något ytterligare år!
15/09/2018 kl. 21:56 #10111Henric
KeymasterMastomäki bruten arm enl SF….
Fuck…
Inte bruten. Han har en spricka. Han ska gå med gips i några veckor. Hade det varit ett brott hade han varit borta månader.
Bättre iaf. Hoppas på snabbt tillfrisknande.
15/09/2018 kl. 21:09 #10110Andreas
Fuck…
Inte bruten. Han har en spricka. Han ska gå med gips i några veckor. Hade det varit ett brott hade han varit borta månader.
15/09/2018 kl. 19:01 #10109Henric
Fuck…
15/09/2018 kl. 18:38 #1010715/09/2018 kl. 16:56 #10104Andreas
KeymasterHoppas Mastomöki är OK också. Behöver inte en till center borta.
15/09/2018 kl. 16:56 #10103Andreas
KeymasterTycker Örebro gör en bra match såhär långt. Hela laget följer spelidén och man får ibland ganska bra tryck mot Moras mål.
15/09/2018 kl. 16:55 #10102Andreas
KeymasterAndreas…har återigen problem att logga in via mobilen.
Sedan jag fick ett gäng uppdateringar på crome och opera fungerar det inte att logga in på bunkersnack.Ändrat lite i inställningarna på captchan.
15/09/2018 kl. 16:25 #10101Henric
KeymasterSkönt med blixtsnabbt svar på det målet. MIK började se kaxiga ut. Och två rätt bleka MV-ingripanden i rad på de målen.
15/09/2018 kl. 15:53 #10100Henric
KeymasterEngstand filmar ju sämre än Julius. Hoppas på granskning och böter på den.
15/09/2018 kl. 15:10 #10099Personal Jesus
DeltagareAndreas…har återigen problem att logga in via mobilen.
Sedan jag fick ett gäng uppdateringar på crome och opera fungerar det inte att logga in på bunkersnack. -
FörfattareInlägg