Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,266 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 18 timmar, 3 minuter sedan av
Andreas.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
15/09/2018 kl. 15:07 #10098
Personal Jesus
DeltagareNervös som fan.
Driver min bättre hälft till vansinne😃15/09/2018 kl. 11:44 #10097pb_90
DeltagareFan pulsen är hög redan…
Hoppas verkligen att dom är väl förberedda och tar hem en vinst nu!! Skulle sitta så jävla skönt.
Många som har tippat oss i botten, hoppas på underskattning likt fjolåret men att dippen inte kommer på samma sätt! 😉
15/09/2018 kl. 09:39 #10096Personal Jesus
DeltagareHockey!!!
Hösten är här:)
Som jag har längtat.
Blir visst en hel drös med örebroare ikväll.
En stor buss samt minst en minibuss med 8 pers.14/09/2018 kl. 22:10 #10095Henric
KeymasterNu djävlar bär det snart av igen! Livet har kommit åter! Och vårångest är jag klar med nu, så mot slupspel!
HAN LEVER
Jag går i ide under den icke hockeyfyllda delen av året. Hört att det varit varmt. En djävla tur att man missade det…
14/09/2018 kl. 20:44 #10094Andreas
KeymasterNu djävlar bär det snart av igen! Livet har kommit åter! Och vårångest är jag klar med nu, så mot slupspel!
HAN LEVER 😀
14/09/2018 kl. 20:20 #10093Henric
14/09/2018 kl. 18:40 #10092Andreas
KeymasterJa Brulé känns som det absolut hetaste kortet för NJ just nu. Och om Brulé har tänkt att slå in sig i NHL så lär han ha tränat på rätt så bra under sommaren.
För övrigt, jäkligt kul med NA:s supersatsning på ÖHK!
Brulé känns inte helt otrolig, men det finns lite lirare runt KHL också som kanske kommer loss.
Jo, de jobbar verkligen för pengarna 🙂
14/09/2018 kl. 16:39 #10091Yongma112
DeltagareVäldigt kul med säsongsstart.
Jag upptäckte precis en sjuk sak – Wandell har inte spelat slutspel på 10 år!
Man unnar honom lite framgång i år.
14/09/2018 kl. 14:58 #10090pb_90
DeltagareJa Brulé känns som det absolut hetaste kortet för NJ just nu. Och om Brulé har tänkt att slå in sig i NHL så lär han ha tränat på rätt så bra under sommaren.
För övrigt, jäkligt kul med NA:s supersatsning på ÖHK!
14/09/2018 kl. 12:29 #10089Andreas
KeymasterFörsta matcherna nu mot Mora och Luleå känns lite jobbiga nu. Det är lag Örebro borde ha bra chans att slå, men att man åker dit stukade med Abols borta och ingen klar ersättare.
14/09/2018 kl. 10:50 #10088JN27
DeltagareGilbert Brulé på try-out till Calgary idag. Hoppas det inte går vägen. Stämmer överens med vad NJ sa om att han väntar ut camperna.
Julius Junttila bryter sitt kontrakt med Sibir Novosibirsk, 13+39=52p på 53-matcher förra året i Kärpät. Dock en rätt risig säsong i Luleå innan det. Stämmer överens med vad NJ sa om att spelare dom tittat på har hamnat i kassa situationer i KHL. Dock ingen center.
Tror helt ärligt att om summan är OK och tillfällena klaffar så kommer NJ suga in båda spelarna. Skulle det mot förmodan bli så så har vi en av de bästa forward- & backuppsättningarna i SHL.
14/09/2018 kl. 10:40 #10087pb_90
DeltagareGilbert Brulé på try-out till Calgary idag. Hoppas det inte går vägen. Stämmer överens med vad NJ sa om att han väntar ut camperna.
Julius Junttila bryter sitt kontrakt med Sibir Novosibirsk, 13+39=52p på 53-matcher förra året i Kärpät. Dock en rätt risig säsong i Luleå innan det. Stämmer överens med vad NJ sa om att spelare dom tittat på har hamnat i kassa situationer i KHL. Dock ingen center.
13/09/2018 kl. 21:19 #10086Andreas
KeymasterLyckades äntligen palla mig iväg och hämta ut säsongskorten. Möttes av en lite småtrött Mozart. Vet inte det är åldern eller om det varit många långa dagar, men det slog mig ändå att det kommer att komma en dag då han inte längre är med klubben. Det var lite melankoliskt. Trevlig som fan fortfarande 🙂
12/09/2018 kl. 10:32 #10085pb_90
DeltagareFast känsligare också mot något lag med en bra ”shut-down-line”.
Absolut. Men känslan är väl lite att många klubbar skiter i det under seriestarten och att man växlar upp taktikspelet ju närmre slutspelet man kommer? Och förhoppningsvis så kommer det förstärkningar inom tio omgångar av serien.
Jag tycker inte att det är helt fel att försöka ge Palushaj dom bästa möjliga förutsättningarna från start. Kanske behåller dom förstakedjan intakt även efter att det tillkommit någon värvning? Och så spetsar man till andrakedjan istället?
Det ska bli oerhört intressant att se hur mycket den nya backsidan kommer att höja övriga laget också. Förra årets backsida var på många sätt en katastrof..
12/09/2018 kl. 06:55 #10083Andreas
KeymasterFast känsligare också mot något lag med en bra ”shut-down-line”.
11/09/2018 kl. 21:28 #10082pb_90
DeltagarePalushaj och Hedman verkar ha bytt plats på senaste träningen = spetsigare förstakedja och svindryg andrakedja att möta?
10/09/2018 kl. 15:09 #10078pb_90
DeltagareAlla förslag på ändringar har sina för och nackdelar. Jag tror iaf att Sallinen är det minst dåliga alternativet i dagsläget för att få in en spetsigare center mellan Harper och Palushaj.
Och Hedmans försäsong har varit lite trist, jag håller med. Men förra året när han lirade med Andersson och Williams så var han suverän. Det kan vara så att han behöver kompletteras med lite skickligare spelare. Vi får se helt enkelt. Den uppställningen man har valt känns i dagsläget som den mest rimliga ändå.
Harper-Sallinen-Palushaj
Weinstock-Wandell-Hedman
Spink-Spink-Boucher
Olsson-Mastomäki-GustafssonMastomäkis kedja har ju sett riktigt tajta ut i forecheckingen. Ska bli intressant att följa.
10/09/2018 kl. 15:06 #10077JN27
DeltagareBouchér får förlängt alltså. Där ser man. högoddsarna bara hopar sig.
10/09/2018 kl. 14:58 #10076Yongma112
DeltagareJag tycker nog att Sallinen som center är den bästa kompromissen tills vidare. Om Hedman skulle kunna i varje fall närma sig fjolårets form så borde han kunna ersätta Sallinen hyggligt i den kedjan? Och Sallinen lär väl ändå vara vassare än tex Mastomäki i en förstalina trots att det inte är hans naturliga position?
Masto vill jag inte flytta en millimeter på. Han är klockren i rollen han hade förra året och det ska man inte underskatta.
Däremot tycker jag det hade känts mer naturligt att flytta upp Spink i en offensivare roll när det är brist, han är trots allt en offensivt lagd spelare som får ut mest av sitt spel om han är i anfallszon.
Hedman har ju knappt synts på försäsongen. Tänk dig istället en tredjelina med Olsson-Mastomäki-Hedman. Kan göra lite poäng här och där samt inte jättekul att möta 🙂
10/09/2018 kl. 14:46 #10075JN27
DeltagareJag tycker nog att Sallinen som center är den bästa kompromissen tills vidare. Om Hedman skulle kunna i varje fall närma sig fjolårets form så borde han kunna ersätta Sallinen hyggligt i den kedjan? Och Sallinen lär väl ändå vara vassare än tex Mastomäki i en förstalina trots att det inte är hans naturliga position?
Jag förstår bara inte logiken i att stoppa in en forward som center när man har centrar så det räcker för att bygga åtminstone tre dugliga kedjor av SHL-mått.
Det är ju ungefär lika ologiskt att man stoppade ut Anton Johansson, som till vardags spelar center, som forward.
I ett längre perspektiv så känns ju det som betydligt mycket bättre att spelarna får lira på sina naturliga positioner istället för att man ska kasta om åt höger och vänster.Med enbart en gnutta flax så kanske vi har landat ett nyförvärv till hemmapremiären, vilket skulle vara extremt välbehövligt då det är ett starkt Djurgården vi möter.
10/09/2018 kl. 14:41 #10074pb_90
10/09/2018 kl. 14:31 #10073JN27
DeltagareMan kan ju likväl snurra på tre kedjor med Wandell i toppline, Mastomäki i andrakedjan och Spink i tredje. och sedan köra Anton Johansson som center i en fjärdekedja.
Fast eftersom Sallinen gick som C sista träningsmatchen samt på träningen idag så känns det som att det lutar åt det.
Eller menade du att du personligen hellre ser ditt alternativ? I så fall håller jag med, om man byter plats på Spink och Masto.
Sallinen-Wandell-Palushaj
Weinstock-Spink-HarperJa alltså jag ser ju hellre att man gör så som jag skrev. Hur det är tänkt att man ska ställa upp vet jag inte, har inte följt träningen.
10/09/2018 kl. 14:30 #10072Yongma112
DeltagareMan kan ju likväl snurra på tre kedjor med Wandell i toppline, Mastomäki i andrakedjan och Spink i tredje. och sedan köra Anton Johansson som center i en fjärdekedja.
Fast eftersom Sallinen gick som C sista träningsmatchen samt på träningen idag så känns det som att det lutar åt det.
Eller menade du att du personligen hellre ser ditt alternativ? I så fall håller jag med, om man byter plats på Spink och Masto.
Sallinen-Wandell-Palushaj
Weinstock-Spink-Harper10/09/2018 kl. 14:19 #10071JN27
DeltagareHapp, då blir det Sallinen som C till en början?
Känns inge bra.
Man kan ju likväl snurra på tre kedjor med Wandell i toppline, Mastomäki i andrakedjan och Spink i tredje. och sedan köra Anton Johansson som center i en fjärdekedja.
10/09/2018 kl. 14:10 #10070Yongma112
DeltagareHapp, då blir det Sallinen som C till en början?
Känns inge bra.
-
FörfattareInlägg