Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 6,601 till 6,625 (av 13,267 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Adde på SF verkar ha en intervju på G med NJ.

”läget kring nyförvärv är oförändrad och man väntar in NHL-camperna”

Camperna håller på september ut… Och ÖHK har fem matcher i september.

Mora, Luleå, Djurgården, Linköping och Växjö.

pb_90
    Deltagare

Känns som att Boucher inte riktigt spelar någon roll tyvärr. Hans fart är hans främst egenskap, men eftersom han fortfarande inte vant sig vid den stora isen blir det ofta bara en spurt upp med kanten och sen stopp in i zon. Om han kunde fortsätta in mot mål istället eller verkligen skapa något med sin fart (typ Sweatt?) skulle jag vara lite mer entusiastisk.

Sant, dock så borde det väl finnas en uppsida hos honom om detta får sätta sig mer? Farten är ju en förutsättning för att hinna med att sätta press osv?

Andreas
    Keymaster

Känns som att Boucher inte riktigt spelar någon roll tyvärr. Hans fart är hans främst egenskap, men eftersom han fortfarande inte vant sig vid den stora isen blir det ofta bara en spurt upp med kanten och sen stopp in i zon. Om han kunde fortsätta in mot mål istället eller verkligen skapa något med sin fart (typ Sweatt?) skulle jag vara lite mer entusiastisk.

Andreas
    Keymaster

Bra krönika Andreas.

Jag kan inte posta via mobilen, det står att jag redan postat samma text.

Det kan ha något med webbläsaren att göra. Den cachar troligen sidan ganska hårt. Prova töm det.

Om det är Android/Chrome: Inställningar -> Sekretess -> Rensa webbinformation (längst ner).

pb_90
    Deltagare

Första matcherna är ju så otroligt viktiga också. Mora och Luleå är ändå två lag där man har god vinstchans mot. Visserligen är det väl svårt för en ny center att komma in direkt i laget om det nu skulle bli så också så..

Att stå med en centersida bestående av Wandell, Sallinen(?), Spink och Mastomäki fem dagar innan SHL-premiären känns faktiskt rätt klantigt. Att inte ha bättre bredd än så är jäkligt trist.

För övrigt. Bouchers try-out går ut idag. Vad tror ni? Känns lika ovisst som regeringsbildningen tycker jag.

JN27
    Deltagare

På Lördag kliver vi på isen mot Mora, äntligen säger jag. Men jag säger också att jag börjar bli smått orolig för att det där nyförvärvet inte kommer att komma.
    Oavsett så känns det jäkligt dåligt att man inte hunnit landa eventuell nyförvärv med det hack vi har på centersidan mindre än en vecka innan premiären.

Är det en utländsk spelare så får man ju hoppas att man väntar på Migrationsverket innan man går ut med spelarnamn för att säkerställa att han blir klar till premiärmatchen, dvs spelaren har skrivit på men också fått arbetstillstånd. Önsketänkande men förhoppningsvis så finns det något positivt att vänta de närmsta dagarna.

Personal Jesus
    Deltagare

Bra krönika Andreas.

Jag kan inte posta via mobilen, det står att jag redan postat samma text.

pb_90
    Deltagare

Alltså det här gnället om att ÖHK inte skulle ha pratat med spelare efter säsongen.

Dryga veckan efter sista matchen hade man en individuell sittning med alla spelare där det blev klart för var och en vad framtiden var.

Att säga att man sedan inte hört något … Det borde inte vara en överraskning när de sagt att de kommer gå i en annan riktning. Se Hellström, t.ex. Beundransvärd ärlighet från honom i detta fall.

Ja men de som ”rasar” är antagligen sådana som redan har ett horn i sidan till NJ och klubben för att dom inte har värvat tolv toppspelare typ. Hela SF har blivit ett ”hatforum” typ…

Det mest troliga är väl att NJ har kommunicerat till Jocke att dom inte var särskilt sugna på att förlänga. Han kanske inte har varit supertydlig för att lämna någon dörr öppen, men sen direkt när HV hörde av sig så nappade Jocke så. Inte så mycket att vara grinig om tycker jag.

Andreas
    Keymaster

Alltså det här gnället om att ÖHK inte skulle ha pratat med spelare efter säsongen.

Dryga veckan efter sista matchen hade man en individuell sittning med alla spelare där det blev klart för var och en vad framtiden var.

Att säga att man sedan inte hört något … Det borde inte vara en överraskning när de sagt att de kommer gå i en annan riktning. Se Hellström, t.ex. Beundransvärd ärlighet från honom i detta fall.

pb_90
    Deltagare

Ja varför går NJ runt och säger till folk att ”snart släpps det en spelare, och ni kommer inte bli besvikna!” för att sen inte alls släppa någon spelare.. Kom igen nu!

Yongma112
    Deltagare

Alltså fan, ”vilken dag som helst” börjar passera snart, eller? Har NJ sagt någon mening för mycket lite för tidigt nu igen?

Självklart är det viktigaste att det blir rätt, men det känns ganska viktigt att ett ev nyförvärv hinner med ett gäng träningar osv innan premiären också.

pb_90
    Deltagare

Vågar man tro på ett spelarsläpp idag? Ett väldigt LÖST rykte antydde ju på att det idag kunde bli något. Oavsett har ju NJ tydligen flaggat om att det snart kommer att släppas ett namn vi inte blir besvikna på så det bör ju ligga rätt nära.

Känns så sjukt spännande! Får vi en förstacenter av rang så ser läget riktigt ljust ut. Då går det att mönstra två riktigt fina kedjor framåt samtidigt som backsidan ser riktigt vass ut. Och med lite bonnröta kan spelare som Mastomäki, Spinkarna och Hedman producera en del poäng framåt också. Och en spelare som Kalle Olsson tror jag skulle kunna komma upp i en 15p också, han har sett riktigt bra ut på försäsongen tycker jag.

JN27
    Deltagare

Vågar man tro på ett spelarsläpp idag? Ett väldigt LÖST rykte antydde ju på att det idag kunde bli något. Oavsett har ju NJ tydligen flaggat om att det snart kommer att släppas ett namn vi inte blir besvikna på så det bör ju ligga rätt nära.

JN27
    Deltagare

Jag tror detta kommer bli hur bra som helst. Vi ställer upp med ett riktigt svagt lag och spelar ändå jämnt med HV och kunde mycket väl ha vunnit. Går inte att skylla på att HV inte tryckte på hundra procent eftersom Örebro inte heller gjorde det.

pb_90
    Deltagare

Jag är jäkligt nyfiken på hur man kommer fram till laguppställningarna när det ansluter nya spelare? Dom har ju inte alternerat toppkedjorna nämnvärt på försäsongsmatcherna men nog måste dom ha kollat runt en del på träning och så, vilka spelare som kompletterar varandra bäst? Så otroligt synd att man inte fick behålla Manninen alltså… Han och Wandell var ju ett klockrent par.

Weinstock har ju en bit över 30p i sig och är kanske den bästa playmaker-vingen i truppen samtidigt som Harpers spelstil påminner lite om Manninens eller? Skulle ha varit intressant att se ett byte mellan Weinstock och Harper. Se vad Weinstock kan plocka fram ur Palushajs spets.

Yongma112
    Deltagare

Nu såg jag ju iofs bara sista perioden..

Vad är era tankar om Palushaj hittills då?

Han nämnde själv att han vill göra mer mål i år. Det tror jag blir svårt, så som det sett ut. En spelskicklig center in så ändras förstås förutsättningarna drastiskt. Men runt 40p skulle jag tycka är bra.

Sen är jag inte helt såld på att ha Harper/Palushaj i samma kedja.

pb_90
    Deltagare

Nu såg jag ju iofs bara sista perioden..

Vad är era tankar om Palushaj hittills då?

pb_90
    Deltagare

Ändå positiv matchbild tycker jag? HV71:s lag är ju mycket vassare på pappret idag och ändå är det jämt.

Yongma112
    Deltagare

Gäsp

Yongma112
    Deltagare

Känns ändå inte helt bra med dessa haltande laguppställningar.
    Jag hoppas Wandell och Sallinen bara vilar?

Näkyvä!?

Ge oss ett nyförväv idag snälla!

Andreas
    Keymaster

Om de inte visar på en väldigt stark förbättring tror inte jag heller på någon fortsättning. Deras produktion framåt är ju inte fy skam, men hemjobbet…

JN27
    Deltagare

Kontraktet på dem två löper ju ut efter säsongen och därefter blir det ingen förlängning det är jag ganska säker på. Förutsättningen ska väl vara att de gör en monstersäsong i år vilket troligen inte kommer ske.

Andreas
    Keymaster

Jag tycker Spink känns starkare och snabbare, men stirrar fortfarande för mycket puck och tar huvudlösa beslut i hemjobbet. Han känns fortfarande ovan vid den stora isen och inser inte vilka ytor som uppstår när han stormar hem mot spelaren med puck när det redan är två andra medspelare på puckföraren.

Offensivt kan han nog bättra sig, men jag är fortfarande orolig för det defensiva arbetet som jag inte tycker håller i SHL, tyvärr. Om det är bättre eller inte än tidigare är svårt att säga. Han har ändå spelat ganska mycket och jag har inte så många incidenter jag hänger upp mig på, men de finns där.

De två hade ju en tendens att ta väldigt långa byten förra säsongen. Det har jag inte märkt av på samma sätt i alla fall.

JN27
    Deltagare

Ni som sett Spink spela, har han utvecklats något?

Tyson har ju inte spelat men Tylor som ändå gått in och gjort det helt OK ser väl ut ungefär som förra året i min mening, möjligen med uppsidan att han har erfarenhet efter ett år i Sverige.

Personal Jesus
    Deltagare

Ni som sett Spink spela, har han utvecklats något?

Visar 25 inlägg - 6,601 till 6,625 (av 13,267 totalt)