Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 4 dagar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
13/04/2018 kl. 17:10 #9118
Henric
KeymasterSedan ska man ju veta att Lakers har haft sin egen Fahlander hela tiden.
Precis. Utan pengar blir resan i princip omöjlig.
13/04/2018 kl. 17:04 #9117Andreas
KeymasterSedan ska man ju veta att Lakers har haft sin egen Fahlander hela tiden.
13/04/2018 kl. 16:53 #9116Henric
KeymasterMycket bra skrivet. Att leva på gammal kultur är inte nödvändigtvis bättre heller. Att etablera en ny kan vara ännu bättre. Den borde vara moderna om något
Tack! Precis, man hoppas ju att fler får komma upp och etablera sig. Göra en Lakers typ. Sjukt imponerande resa de gjort.
13/04/2018 kl. 16:47 #9115Andreas
KeymasterIntressanta siffror PB. Näkyvä är ju ett steg uppåt alla gånger då. Undrar hur Björk kommer att stå sig där. I och med att han har spelsinne borde han ju kunna göra en debut liknande Jontes.
13/04/2018 kl. 16:39 #9114Andreas
KeymasterMycket bra skrivet. Att leva på gammal kultur är inte nödvändigtvis bättre heller. Att etablera en ny kan vara ännu bättre. Den borde vara moderna om något 🙂
13/04/2018 kl. 15:02 #9112JN27
DeltagareSåg att Rhett Rakhshani dumpas av Malmö. Den hade man ju kunnat nypa?
Ja, kanske inte en så dum idé. Du är citerad i min ”krönika” btw.
Såg det. Jag är hedrad. Mycket bra skrivet, som alltid.
13/04/2018 kl. 14:59 #9111Henric
KeymasterSåg att Rhett Rakhshani dumpas av Malmö. Den hade man ju kunnat nypa?
Ja, kanske inte en så dum idé. Du är citerad i min ”krönika” btw. 🙂
13/04/2018 kl. 14:01 #9102JN27
DeltagareSåg att Rhett Rakhshani dumpas av Malmö. Den hade man ju kunnat nypa?
13/04/2018 kl. 07:14 #9101pb_90
DeltagareArtikel om Weinstock ute på NA. Känslan är väl att han kommer att vara kvar till nästa säsong iaf! Men NJ verkar ha lite svårt för att langa upp stålarna. Undrar hur mycket Weinis vill ha?
12/04/2018 kl. 22:07 #9100pb_90
Deltagarehttps://statistatikern.blogspot.se/2018/04/summering-av-sasongen-1718-del-1.html
Summering för backar säsongen 17/18. Lite egna tankar och lite statistik.
12/04/2018 kl. 20:21 #9099pb_90
DeltagareFasen Linus Arnesson går och hänger ett schysst mål för Tre Kronor. Fin genomåkning och bra skott! Grymt! Och Jonte med en enkel ass där!
12/04/2018 kl. 18:45 #9098Henric
KeymasterJag håller på med ett statistikinlägg likt det jag publicerade mitt under säsongen där jag jämförde Örebros säsonger i SHL. Håller på och skriver några rader om alla spelare så det blir rätt köttigt.
Skulle det vara intressant att göra liknande analyser så gott det går på nyförvärven också?
JA! 😀
12/04/2018 kl. 17:55 #9097pb_90
DeltagareJag håller på med ett statistikinlägg likt det jag publicerade mitt under säsongen där jag jämförde Örebros säsonger i SHL. Håller på och skriver några rader om alla spelare så det blir rätt köttigt.
Skulle det vara intressant att göra liknande analyser så gott det går på nyförvärven också?
12/04/2018 kl. 17:39 #9096Andreas
KeymasterJa det var ett jäkla jobb att moderera det forumet 🙂
12/04/2018 kl. 09:26 #9095pb_90
DeltagareAlltså ärligt talat… SF-forumet är ju en skam för mänskligheten.
Jag är inne i båda forumen för man vill snacka så mycket hockey som möjligt.. Men jag börjar tro att det mest är sura gubbar och barn som hänger på svenskafans nu för tiden. Det här är ju ett konnässörs-forum! 😉
Det är förövrigt bra att det är några mattetal man måste lösa för att logga in också, det förhindrar dom värsta lirarna från Svenskafans att logga in! 😀
12/04/2018 kl. 08:46 #9094JN27
DeltagareAlltså ärligt talat… SF-forumet är ju en skam för mänskligheten.
11/04/2018 kl. 15:47 #9093Andreas
KeymasterMed tanke på Liss framgångar kan man verkligen inte utesluta Immo i SHL i framtiden. En riktigt vass målskytt.
11/04/2018 kl. 15:17 #9092Rebound
DeltagareEn spelare som jag tror kommer att vara intressant på sikt (kanske nästnästa säsong) är Tor Immo.
Han gjorde hela 40p (27 mål, flest mål i AS) i sin första säsong i AS, dessutom i bottenlaget Troja-Ljungby. Nu ryktas han tydligen till Leksand (av alla ställen) till nästa säsong. Men hoppas att NJ håller koll på honom…han kan nog ta ytterligare steg kommande säsong. Bara 23 år och ursprungligen från Köping.
11/04/2018 kl. 14:06 #9091Andreas
KeymasterJag är rädd han är så pass dyr att det kommer begränsa vårt urval för resten av spelarna. Jag tar hellre en till kedja med Wandell, Sallinen och Manninen än en spets med två mindre bra på sidorna.
Mest av allt behöver vi väl göra mål dock. Det borde vara prio.
11/04/2018 kl. 13:59 #9090JN27
DeltagareKevin Clark ute på marknaden. Något för en förstalina kanske?
Tror det behöver komma till en del sponsorpengar för att kunna lösa det. Han är dyr och det finns gott om konkurrens. Vi får sikta in oss på lite mer fyndaktiga spelare. Inte Spinks, men Ryans. Om det nu finns några fler.
Jo men sponsorpengar ska vi väl förutsätta att det kommer in? Känns ju som att folk börjar få tillbaka förtroendet nu. Ska väl också sägas att det bör plockas in åtminstone en riktig spetsspelare i laget. Är han inte värd att investera i tror du?
Nu blir det ju säkert inte så men känns ju ändå som att en gubbe av den här kalibern borde plockas in.11/04/2018 kl. 13:50 #9089Andreas
KeymasterKevin Clark ute på marknaden. Något för en förstalina kanske?
Tror det behöver komma till en del sponsorpengar för att kunna lösa det. Han är dyr och det finns gott om konkurrens. Vi får sikta in oss på lite mer fyndaktiga spelare. Inte Spinks, men Ryans. Om det nu finns några fler.
11/04/2018 kl. 13:47 #9088JN27
DeltagareKevin Clark ute på marknaden. Något för en förstalina kanske?
11/04/2018 kl. 13:23 #9087Henric
KeymasterSå kul att Leksands supportrar anser att vi ska åka ur SHL för att vi saknar kultur och stomme haha.
Alltså börjar inte det där med kultur och skit som varenda krönikör i hockeysverige tjatar om bli jävligt dödfött?
Vi har ju redan satt vårt avtryck i SHL genom oerhört bra stämning. Bra evenemang kring matcher som hylltas, som förövrigt har smittat av sig på andra lag.Leksand är inte längre ett särskilt bra hockeylag, kan inte alla bra inse det? De må ha en lång historia med SM-guld osv men historia är också till för att skrivas.
Det är så fruktansvärt tröttsamt.Ohhh, du gav mig just ett uppslag. Text kommer.
11/04/2018 kl. 13:04 #9086JN27
DeltagareSå kul att Leksands supportrar anser att vi ska åka ur SHL för att vi saknar kultur och stomme haha.
Alltså börjar inte det där med kultur och skit som varenda krönikör i hockeysverige tjatar om bli jävligt dödfött?
Vi har ju redan satt vårt avtryck i SHL genom oerhört bra stämning. Bra evenemang kring matcher som hylltas, som förövrigt har smittat av sig på andra lag.Leksand är inte längre ett särskilt bra hockeylag, kan inte alla bra inse det? De må ha en lång historia med SM-guld osv men historia är också till för att skrivas.
Det är så fruktansvärt tröttsamt.Jag förstår inte vad de menar med ordet kultur och hur det skulle påverka spelet på isen. Det enda som jag kan komma på är läktarkultur och stämning överlag, snacket runtom i stan och i sociala medier. I alla dessa fall är Örebro väldigt starka. Jag förstår inte vad de menar…
Detta går i paritet med den LHC-supporter som twittrade om att ÖHK inte hade något i SHL att göra för att de inte hade några rivaler…. Man suckar högt.
11/04/2018 kl. 13:03 #9085pb_90
DeltagareDet var inte svårt att glädjas åt deras misslyckade kval heller om man säger så.
Dessutom borde Leksand gått i konkurs 2012 istället för att skattebetalarna skulle stå för notan.
-
FörfattareInlägg