Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,276 till 7,300 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Det enda som Leksands-fansen har att vara ”stolta” över är sin historia. Och ju längre tid det går mellan någon som helst framgång och nutiden desto med patetiskt blir det. Så deras snack om kultur är enbart ett snack om historia, och deras historia börjar mer och mer likna en fars.

Sen vet vi ju alla hur mycket Leksand bryr sig om sin stomme med alla glåpord i forumet och inlånade miljon-tyskar som petar unga talanger till Bofors.

Bitterhet är aldrig vackert, och speciellt inte på masugnen.

Andreas
    Keymaster

Så kul att Leksands supportrar anser att vi ska åka ur SHL för att vi saknar kultur och stomme haha.
    Alltså börjar inte det där med kultur och skit som varenda krönikör i hockeysverige tjatar om bli jävligt dödfött?
    Vi har ju redan satt vårt avtryck i SHL genom oerhört bra stämning. Bra evenemang kring matcher som hylltas, som förövrigt har smittat av sig på andra lag.

Leksand är inte längre ett särskilt bra hockeylag, kan inte alla bra inse det? De må ha en lång historia med SM-guld osv men historia är också till för att skrivas.
    Det är så fruktansvärt tröttsamt.

Jag förstår inte vad de menar med ordet kultur och hur det skulle påverka spelet på isen. Det enda som jag kan komma på är läktarkultur och stämning överlag, snacket runtom i stan och i sociala medier. I alla dessa fall är Örebro väldigt starka. Jag förstår inte vad de menar…

JN27
    Deltagare

Där kom han BJÖRKEN!!!

JN27
    Deltagare

Så kul att Leksands supportrar anser att vi ska åka ur SHL för att vi saknar kultur och stomme haha.
    Alltså börjar inte det där med kultur och skit som varenda krönikör i hockeysverige tjatar om bli jävligt dödfött?
    Vi har ju redan satt vårt avtryck i SHL genom oerhört bra stämning. Bra evenemang kring matcher som hylltas, som förövrigt har smittat av sig på andra lag.

Leksand är inte längre ett särskilt bra hockeylag, kan inte alla bra inse det? De må ha en lång historia med SM-guld osv men historia är också till för att skrivas.
    Det är så fruktansvärt tröttsamt.

pb_90
    Deltagare

För övrigt. Jag tycker att Örebro gör ett bra jobb med sina sociala medier! Känns nytt och fräscht istället för mossigt och trist som vissa andra lag (be mig inte nämna något annat lag bara).

pb_90
    Deltagare

Steen har inte lyckats ta steget på fyra säsonger i SHL. Det kanske bli i Örebro han gör det vem vet (ser det som osannolikt dock). Jag hade som sagt hoppats på mer men är ändå helt okej med beslutet. En uppgradering från Brage och troligtvis billig vilket ger mer pengar till övriga truppbygget (vilket i sin tur kommer hjälpa målvakterna).

Vi får ju inte glömma att vi troligtvis kommer att ha en bättre och framför allt bredare trupp på backsidan till nästa säsong också vilket troligtvis kommer hjälpa våra målvakter en hel del. Hur gudomligt bra var inte Eero efter Ebert och Gröndahl kom in?

JN27
    Deltagare

Känner mig jävligt störd över värvningen av Steen. Återigen en målvakt som inte presterat i SHL. Tredje raka målvakten man införskaffar som backup till sin ”supermålis” och tror att han kan tävla på allvar. Man kunde lika gärna behållit Brage. Han växte iaf ett steg under sista säsongen. Att det skall vara så svårt att våga satsa på två målisar i Örebro. En av orsakerna till Dippen i Örebro tidigare var utan tvekan, enligt Wikegård, att Eero tappade formen (håller med. Örebro var så dåliga att bara en målvakt som stod på huvudet kunde ge poäng)). Tror han låg på 60% i en match innan Brage tog över spaden.

”Vi tror att han kan utvecklas” Hört den förut? Varför skulle han utvecklas mer plötsligt i Örebro än i sina tre tidigare SHL-klubbar? Vad talar för det`Vår MV-tränare? Ungefär som när man bytte ut Lundberg mot Brage. Ett jättelyft, eller hur?

Hellre två bra än en super och ett darrande löv. Fattar inte att vi inte kan få två målakter som på allvar kan tävla med varandra och åtminstone en av dem kan avlasta utan att man skall få ångest.

Eero kommer få stå varenda match nästa säsong också så länge han inte dippar totalt i form, skadas eller inte orkar med. Skadas han ligger vi som vanligt jävligt illa till.

Men det var väl en billig lösning och Brage fick väl gå bara för att. Känner mig så störd över att Örebro återigen gamblar med målvakterna.

Aa till att börja med är ju Stéen en målvakt som vet hur det är att vinna. Vad som krävs för att vinna och spela i vinnande lag. Han har ju inte haft en urkass räddningsprocent i de klubbar han varit i då han i regel spelat som andrekeeper. Han har varit en bra avlastare till Haugen och gjort det bra.
    Jag förstår inte vad du menar riktigt.
    Dessutom har han ju SHL-rutinen och planen i år är väl att man ska varva mellan målvakterna ofta.

Orebro Center
    Deltagare

Känner mig jävligt störd över värvningen av Steen. Återigen en målvakt som inte presterat i SHL. Tredje raka målvakten man införskaffar som backup till sin ”supermålis” och tror att han kan tävla på allvar. Man kunde lika gärna behållit Brage. Han växte iaf ett steg under sista säsongen. Att det skall vara så svårt att våga satsa på två målisar i Örebro. En av orsakerna till Dippen i Örebro tidigare var utan tvekan, enligt Wikegård, att Eero tappade formen (håller med. Örebro var så dåliga att bara en målvakt som stod på huvudet kunde ge poäng)). Tror han låg på 60% i en match innan Brage tog över spaden.

”Vi tror att han kan utvecklas” Hört den förut? Varför skulle han utvecklas mer plötsligt i Örebro än i sina tre tidigare SHL-klubbar? Vad talar för det`Vår MV-tränare? Ungefär som när man bytte ut Lundberg mot Brage. Ett jättelyft, eller hur?

Hellre två bra än en super och ett darrande löv. Fattar inte att vi inte kan få två målakter som på allvar kan tävla med varandra och åtminstone en av dem kan avlasta utan att man skall få ångest.

Eero kommer få stå varenda match nästa säsong också så länge han inte dippar totalt i form, skadas eller inte orkar med. Skadas han ligger vi som vanligt jävligt illa till.

Men det var väl en billig lösning och Brage fick väl gå bara för att. Känner mig så störd över att Örebro återigen gamblar med målvakterna.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av Orebro Center.
    • Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av Orebro Center.
    pb_90
    Deltagare

Ställde frågan till Petter Rönnqvist på twitter om vad hans spontana tanke var.

”Regroup bakom Eero. Spela andra fiolen och andas.” Jag vettefan hur man ska tolka det riktigt x)… Han behöver ta nya tag helt enkelt.

Yongma112
    Deltagare

Kanske inte till fullo den målvakt man hoppats på efter snacket om att man ska ha någon som ska konkurrera om förstaspaden, men kan samtidigt finnas mycket utveckling kvar. Steen känns ändå betydligt mer som en SHL-keeper jämfört med tidigare backups, som mer varit av HA-kvalitet.

pb_90
    Deltagare

Haha vilken jävla twist att det var Steen! xD förklarar kanske varför ni såg en FBK-bil då? Bara att ni såg fel nummer? 😉

Stefan Steen är väl ett klart uppköp från Brage, men inte jättemycket mer va? Inväntar Henrics analys 😉

Jag har inte sett massor av Steen mer än strömatcher här och där samt de gånger han spelat mot oss. Jag tror att han har kapacitet att faktiskt tävla om förstaspaden om tar ett kliv till i utvecklingen och stabiliserar sig i svängningarna mellan högsta och lägsta nivå. Ett kliv uppåt på MV #2-platsen tycker jag spontant. Kan finnas en stor uppsida och precis som Andreas säger, low risk med high potential.

Dr Alban ger omdömet: ”Stabilt” på den värvningen.

Bra så. Eero och Steen låter ju betydligt sexigare än Eero och Brage i varje fall. Sen var ju Steens första säsong i FBK faktiskt inte så dum. Hoppas det blir hos oss han tar steget!

Nu har båda målvakterna endast ett år på kontraktet. Tror ni att det finns någon tanke där? Typ som att dom inte ska bli fast med en målvakt för länge ifall det dyker upp något brutalt på marknaden eller vad tror ni?

Henric
    Keymaster

Haha vilken jävla twist att det var Steen! xD förklarar kanske varför ni såg en FBK-bil då? Bara att ni såg fel nummer? 😉

Stefan Steen är väl ett klart uppköp från Brage, men inte jättemycket mer va? Inväntar Henrics analys 😉

Jag har inte sett massor av Steen mer än strömatcher här och där samt de gånger han spelat mot oss. Jag tror att han har kapacitet att faktiskt tävla om förstaspaden om tar ett kliv till i utvecklingen och stabiliserar sig i svängningarna mellan högsta och lägsta nivå. Ett kliv uppåt på MV #2-platsen tycker jag spontant. Kan finnas en stor uppsida och precis som Andreas säger, low risk med high potential.

Dr Alban ger omdömet: ”Stabilt” på den värvningen.

Andreas
    Keymaster

När fan kommer BJÖRK DÅ!!?

Hahaha, kvällens antiklimax 😀

JN27
    Deltagare

När fan kommer BJÖRK DÅ!!?

Andreas
    Keymaster

Stefan Steen alltså, bu eller bä?

Bä. Stabil andramålvakt. Ung och kort kontrakt. Low risk/high reward typ 🙂

pb_90
    Deltagare

Henric
    Keymaster

Klar 2:a i MV-stallet men ändå kapacitet att tävla.

JN27
    Deltagare

Stefan Steen den såg man inte komma

Har vi inte pratat om honom här?

Måste väl varit en tvåa på bilen då och inte en sjua? 🙂

Steen kanske samåkte med Virtanen 😉

Andreas
    Keymaster

Har vi inte pratat om honom här?

Måste väl varit en tvåa på bilen då och inte en sjua? 🙂

JN27
    Deltagare

Gurra
    Deltagare

Stefan Steen alltså, bu eller bä?

Elbowing
    Deltagare

Tycker att Örebro hockey har hitta ett fantastiskt roligt sätt att presentera spelare på twitter. Mycket roligare än tidigare år.
    Så bra jobbat där ÖHK 😀

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av Elbowing.
    Andreas
    Keymaster

Läste intervjun med Näkyvä på Svenskafans… Det borde ju bli en snudd på chockartad förändring för honom ifråga om hemmastöd 🙂

JN27
    Deltagare

Alltså nu kan ju den här frågan vara högst inkompetent men jag har alltid reflekterat över det här med rykten som i slutändan besannas.
    Nu förstår ju jag också det där med säkra källor osv och vissa hemligheter är ju helt omöjliga att hålla. Det jag undrar är vem som oftast är läckan till hemligheten. Är det spelaren själv? En agent som talar med media eller vad är grejen?

Jag har ju såklart full förståelse för att klubben inte tänker släppa något innan bläcket är på pappret, men ibland känns det ju som att det dras på det löjligt länge iom att rykten ofta är helt korrekta i verkligheten.

Andreas
    Keymaster

XXXXXX XXXXX säger Örebro HOckey presenteras snart. Om det inte är Marcus Björk … bravo Örebro 🙂

Visar 25 inlägg - 7,276 till 7,300 (av 13,266 totalt)