Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,301 till 7,325 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    pb_90
    Deltagare

Nej jag tror inte heller det. Det finns ingen som helst anledning för Dicken att signa med oss. Jag var mer bara inne på att det med honom inte bara är så enkelt att värva och sen succe. Han är en komplicerad figur att ha i en trupp antar jag.

För övrigt.

Xxxxxx Xxxxx ska tydligen presenteras snart enl ÖHK! Någon gissning på vem det kan vara? 😉 Kul att dom kör på det spåret med presentationerna! Då vet vi väl från och med nu att dom kommer att ge sådana hintar framöver också (antagligen). Blir spännande så fort det kommer något namn man inte hört talas om och man kan börja spekulera 😉

JN27
    Deltagare

Tror inte det finns någon som helst möjlighet att Dick Axelsson signar för oss. Han har säkert ett fett löneanspråk om han ska spela någonstans förutom i Stockholm. Han sopar ju in poäng och har fortfarande en del år kvar så det vore absolut inte illa men har VÄLDIGT svårt att se honom signa för oss.

Rebound
    Deltagare

Jag är lite kluven gällande honom. Han verkar köra lite av sitt eget race och dagsformen är direkt avgörande för hur han levererar. I sina bästa stunder så är han brilliant, men kan också vara det motsatta när han är oinspirerad.

Hamnar han hos oss så är det no inte vad han vill innerst inne, då han vill hem till sthlm. Vad jag har förstått så tillbringade han all sin lediga tid där under säsongen med FBK. Och det faktumet lär knappast ha ändrats.

MEN hans stats talar ett tydligt språk…..som sagt, lite kluven.

pb_90
    Deltagare

Är jag helt ute och cyklar när jag inte alls är speciellt sugen på Dick Axelsson? Jag har bara fått för mig att han inte alls passar in i en lagmaskin som ska vinna utan snarare drar åt sitt eget håll..

Dicken känns inte alls som den typen av spelare dom vill få in.

Henric
    Keymaster

Jag är helt säker på att en siffra var 7. Jag vill minnas att det stod 71 men kan även ha varit en annan siffra på slutet. Det stod varken 13 eller 25, vilket MJ och Viksten har så det är jag iallafall helt säker på att det inte var. Att det var en FBK-bil är 110 % säkert.

Det var ju synd att det var 7an du var säker på och inte 1an. I annat fall så hade det kunnat varit #31 Axelsson 🙂

De kan ju ha sammåkt…

Rebound
    Deltagare

Jag är helt säker på att en siffra var 7. Jag vill minnas att det stod 71 men kan även ha varit en annan siffra på slutet. Det stod varken 13 eller 25, vilket MJ och Viksten har så det är jag iallafall helt säker på att det inte var. Att det var en FBK-bil är 110 % säkert.

Det var ju synd att det var 7an du var säker på och inte 1an. I annat fall så hade det kunnat varit #31 Axelsson 🙂

Henric
    Keymaster

NJ hälsar att han älskar era diskussioner! 😀

Hälsa att vi är alla glada att det är han som styr skutan och ingen av oss här på forumet. 😀

JN27
    Deltagare

Hälsa honom att han har en stående inbjudan till forumet. Han får mer än gärna vara med och diskutera.

TJ
    Deltagare

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av TJ.
    JN27
    Deltagare

• Det här svaret redigerades för 8 år, 5 månader sedan av JN27.
    Henric
    Keymaster

Nej, jag är osäker på både logga och nummer. 😀

pb_90
    Deltagare

Ni är säkra på numret? Det är inte så enkelt att det bara var Viksten som har hämtat ut en ny bil? Eller MJ som är i stan för att hälsa på? Eller Ryno som kanske har någon släkt i närheten? Alternativt så ville dom bara åka till en FIN stad som omväxling 😉

Men roligare om det är någon helt ny såklart 😉

Skulle NJ värva Näkyvä, Ebert, Björk och Virtanen under samma silly så skulle vi ha den bästa backuppsättningen som skådats i SHL i princip.. Så det känns omöjligt att lösa det. Men han kanske har bjudit över Virtanen ändå för att skapa en kontakt bara typ?

Henric
    Keymaster

Tyckte det sista numret såg bredare ut än en 1:a, men just nu önsketänker jag att det var just en etta.

Då är du ändå enig med mig om att det första numret var en 7:a? Kan det ha varit så jävligt att det var Virtanen som var här? Vore ju jäkligt intressant isåfall.

Ja och nej. Alltså, jag var ju rätt säker på att det var LHC och 92 från början, men det kan absolut ha varit FBK och en 7:a, det är inte alls otroligt att jag såg fel med tanke på den tokiga vinkel jag såg bilen i. Jag menar såg du bilen strax efter 17 så är ju alternativen att a) jag såg fel på märket och numret b) jag såg rätt men TVÅ bilar rörde sig runt centrum vid ungefär samma tid.

JN27
    Deltagare

Tyckte det sista numret såg bredare ut än en 1:a, men just nu önsketänker jag att det var just en etta.

Då är du ändå enig med mig om att det första numret var en 7:a? Kan det ha varit så jävligt att det var Virtanen som var här? Vore ju jäkligt intressant isåfall.

Henric
    Keymaster

Andreas
    Keymaster

Virtanen har 71, Asplund 74 och Hudacek 79. Libor lär knappast fått en bil att åka i och Asplund lär dra till Nordamerika.

JN27
    Deltagare

Vill minnas att den bilen hade 71 eller 74.. något med 70 iaf. Nästan säker på 71. Känns det numret igen?

Henric
    Keymaster

Lustigt. När jag vandrade hem från jobbet så rullade en FBK-bil förbi vid Behrn Center. Kan det ha varit den du såg? Eller så är det ett jäkla drag med SHL-klubbar i stan.

Iofs. Inte helt otroligt. Jag såg den vara på väg in mot stan strax efter 17. Den kom på motorvägen från Kga-hållet och tog högerfilen uppe vid överfarten (mot City och Behrn Arena) och jag tog vänsterfilen mot Conventum och Behrn Center.

JN27
    Deltagare

Skulle grina av lycka om man signar Virtanen. Plus Björk och Ebert. Då har vi fan världsklass på backsidan.

Andreas
    Keymaster

Om jag inte minns fel så var NJ och kollade på Virtanen inför förra säsongen.

JN27
    Deltagare

Lustigt. När jag vandrade hem från jobbet så rullade en FBK-bil förbi vid Behrn Center. Kan det ha varit den du såg? Eller så är det ett jäkla drag med SHL-klubbar i stan.

Henric
    Keymaster

Törnqvist är väl klar för Timrå redan?

Ja, jag såg dig skriva det nedan men kunde inte hitta ngn info om det någon annanstans. Det stämmer säkert, och han (om jag nu såg rätt) kan ju ha helt normala ärenden till stan. Typ äta glass i Svampen eller så. 🙂

Motin har jag sett stryka runt också. Inte idag, men tidigare.

Henric
    Keymaster

Vad händer med Aaron Palushaj, Kevin Clark, Jesse Virtanen tro?

Andreas
    Keymaster

Törnqvist är väl klar för Timrå redan?

Henric
    Keymaster

Lite extremt lösa rykten. Såg vad jag tror var en LHC-bil med nummer 92 på åkandes in mot centrum på eftermiddagen idag. Jag är nästan helt säker på att det var en LHC-logga på sidan (jag var en ganska bra bit snett bakom) och ungefär lika säker på att det var #92. Vilket ju skulle vara… Henrik Törnqvist. Men det stämmer heller inte riktigt för han ju inte #92 i LHC om jag läser deras roster korrekt. Däremot hade han det numret i KHK.

Jag kan ju också ha sett åt helvete fel, men jag är nästan helt säker på min sak.

Visar 25 inlägg - 7,301 till 7,325 (av 13,266 totalt)