Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 2 dagar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
24/02/2018 kl. 20:43 #8294
Andreas
KeymasterTvå bra perioder och en riktigt dålig. Samtidigt som vi har en målvakt som inte räddar mycket alls.
Dags för Eero att kliva fram nu.
24/02/2018 kl. 20:03 #8293Yongma112
DeltagareKatastrofal tredjeperiod.
Sundblad har jävligt skumma formationer för sig alltså.Brage är ingen som kommer vinna några matcher åt oss, som jag har sagt. Kilpeläinen har i alla fall kapaciteten att kunna göra det.
24/02/2018 kl. 19:59 #8291Henric
KeymasterJaha… Bara hoppas Rögle gör jobbet åt oss då.
24/02/2018 kl. 19:59 #8292Henric
KeymasterJaha… Bara hoppas Rögle gör jobbet åt oss då.
24/02/2018 kl. 19:04 #8290Yongma112
DeltagareLasch med 26 assist och Olofsson har gjort 13 mål i Frölundas powerplay. Med det hade dom toppat Örebros interna poäng- och målliga…
Det blir ju nästan komiskt när Örebros bästa pp-spelare gjort 8 poäng.
24/02/2018 kl. 18:43 #8289Henric
KeymasterBra intensitet och tryck i grillorna ändå, men måste sluta slarva så vansinnigt. Två rätt halvbleka målisar så här långt så det kan bli en del mål ikväll.
24/02/2018 kl. 09:57 #8286JN27
DeltagareFan Abols levererar verkligen i HA. Kan han ta ett rejält kliv till nästa säsong mån tro? Känns inte riktigt som en Sundblad-spelare kanske dock?
Gör väl inget om Sundblad inte är här nästa säsong? 😉
23/02/2018 kl. 23:27 #8283pb_90
DeltagareFan Abols levererar verkligen i HA. Kan han ta ett rejält kliv till nästa säsong mån tro? Känns inte riktigt som en Sundblad-spelare kanske dock?
23/02/2018 kl. 16:30 #8282Andreas
KeymasterÄr det någon som vet om Manninen spelar imorgon ?
Inte kommit hem än enligt senaste nyheten från ÖHK.
23/02/2018 kl. 15:19 #8281Henric
KeymasterBrage är Sundblads målvaktsval inför imorgon. Den där förlängningen av Kilpeläinen ser plötsligt riktigt dålig ut… Skönt för honom att få vila och hitta tillbaka till formen dock.
Jag är än så länge ganska lugn för det. Eero är en bra målis. Ibland kan man behöva en anpassningsperiod innan man hittar rätt, och det kan mycket väl vara så för honom. Det som oroar mig lite är att han börjar bra nästa år och sedan faller in i samma svacka igen, så där har han en del att bevisa. Så idealet vore väl att ha en ännu lite vassare andremålis än vad vi har idag.
Bra att Brage får fortsatt förtroende nu. Rulla på med honom tills han tappar det (vilket jag innerligt hoppas att han INTE gör!) 🙂
23/02/2018 kl. 14:50 #8280pb_90
DeltagareBrage är Sundblads målvaktsval inför imorgon. Den där förlängningen av Kilpeläinen ser plötsligt riktigt dålig ut… Skönt för honom att få vila och hitta tillbaka till formen dock.
23/02/2018 kl. 10:04 #8275Karl
DeltagareÄr det någon som vet om Manninen spelar imorgon ?
22/02/2018 kl. 20:48 #8274Status
DeltagareOm inte Wandell blir MVP i år så vet jag inte vad.
22/02/2018 kl. 20:36 #8273Henric
KeymasterJag är medlem i Örebro Hockey men har hittills inte fått ett enda mail. Kan någon informera mig om vem jag ska kontakta för att säkerställa att de lagt in rätt mailadress till mig?
Jag får mail varje vecka.
Kolla så att ditt spamfilter inte är uppskruvat till taliban nivå.I lol:ed
22/02/2018 kl. 19:48 #8272Andreas
KeymasterLite flax ändå: Dahlin, Lundqvist och Mursak vilar på lördag, enligt Leman.
Tveksamt om Manninen spelar antar jag. Lång flygresa och tidsomställning.
22/02/2018 kl. 13:17 #8269Andreas
KeymasterJag är medlem i Örebro Hockey men har hittills inte fått ett enda mail. Kan någon informera mig om vem jag ska kontakta för att säkerställa att de lagt in rätt mailadress till mig?
Tony är alltid en bra start.
22/02/2018 kl. 12:40 #8268Personal Jesus
DeltagareJag är medlem i Örebro Hockey men har hittills inte fått ett enda mail. Kan någon informera mig om vem jag ska kontakta för att säkerställa att de lagt in rätt mailadress till mig?
Jag får mail varje vecka.
Kolla så att ditt spamfilter inte är uppskruvat till taliban nivå.22/02/2018 kl. 10:32 #8267JN27
DeltagareJag är medlem i Örebro Hockey men har hittills inte fått ett enda mail. Kan någon informera mig om vem jag ska kontakta för att säkerställa att de lagt in rätt mailadress till mig?
20/02/2018 kl. 16:32 #8259Andreas
KeymasterDet är verkligen bara fyra hemmamatcher kvar. Det känns som att det borde vara mer på något vis…
Vill det sig illa så kan det ju dessvärre bli fler.. dock ska det bli skönt att denna bedrövliga säsong snart tar slut så att man kan börja om.
Det är sant. Det är lite konstigt hur jag känner större optimism inför laget som ska byggas till nästa säsong än jag gör inför säsongsavslutningen.
20/02/2018 kl. 15:53 #8258JN27
DeltagareDet är verkligen bara fyra hemmamatcher kvar. Det känns som att det borde vara mer på något vis…
Vill det sig illa så kan det ju dessvärre bli fler.. dock ska det bli skönt att denna bedrövliga säsong snart tar slut så att man kan börja om.
20/02/2018 kl. 15:52 #8257Andreas
KeymasterDet är verkligen bara fyra hemmamatcher kvar. Det känns som att det borde vara mer på något vis…
19/02/2018 kl. 23:14 #8254pb_90
DeltagareKolla de andra lagens interna poängliga och du ser att han definitivt skulle kunna hoppa in i ett gäng lags poänghierarki för en andrakedjeroll till och med i dagsläget. Betänk också att han skulle få betydligt bättre kedjekamrater då.
Weinstock producerade bra med Libor och Squires som kedjekamrater (30 poäng) och har i år 22-poäng när han lirat med iskalla kamrater hela tiden. Jag tycker det är ganska rimligt att anta en högre poängskörd med vassare kamrater än dessa trots att han blir lite äldre.
En fråga… är det enbart av godo att ha varit i samma klubb länge? Jag har tex inte fått någon känsla för att Weinstock skulle vara någon lysande lagkamrat osv. (enbart baserat på hur han ser ut på isen osv ska sägas).
Skulle inte påstå att Weinstock hade dåliga lagkamrater under första delen av säsongen, var även då han hade högst PPG.
Nja han har väl mestadels spelat med Jocke och Libor under hela säsongen? Med Mastomäki som vikarie. Och ja dom var vassa i början av säsongen men Weinstock är den enda som fortsatt producera nämnvärt när hans kedjekamraters produktion i princip har försvunnit helt. Det i samband med hans åtta säsonger i ÖHK tycker jag ändå motiverar en förlängning. Svårare att bygga ett case kring Viksten ändå (utan att veta vilka löneanspråk dom har).
19/02/2018 kl. 21:09 #8253carl
DeltagareKolla de andra lagens interna poängliga och du ser att han definitivt skulle kunna hoppa in i ett gäng lags poänghierarki för en andrakedjeroll till och med i dagsläget. Betänk också att han skulle få betydligt bättre kedjekamrater då.
Weinstock producerade bra med Libor och Squires som kedjekamrater (30 poäng) och har i år 22-poäng när han lirat med iskalla kamrater hela tiden. Jag tycker det är ganska rimligt att anta en högre poängskörd med vassare kamrater än dessa trots att han blir lite äldre.
En fråga… är det enbart av godo att ha varit i samma klubb länge? Jag har tex inte fått någon känsla för att Weinstock skulle vara någon lysande lagkamrat osv. (enbart baserat på hur han ser ut på isen osv ska sägas).
Skulle inte påstå att Weinstock hade dåliga lagkamrater under första delen av säsongen, var även då han hade högst PPG.
19/02/2018 kl. 17:58 #8252JN27
DeltagareJag håller med dig PB och Weinstock är den oerhört bra spelare, har dock svårt att se vilken annans plats han skulle ta i något av de andra lagens ledande linor. Helst skulle jag ju inte se honom någon annanstans än i Örebro så..
Svårt det där men jag tror både Viksten och Weinstock trivs oerhört bra och båda är ju rotade här. Däremot så känns Viksten som den som inte offrar för mycket utan mest kör på. Det håller ju inte i längden.
Huruvida någon av dem är lagspelare eller inte är oklart, men jag kan tänka mig att klubbens betydelse för dem kan smitta av sig på andra att vilja kämpa mer för laget typ. Men jag vet inte.19/02/2018 kl. 17:06 #8251Elbowing
DeltagareHåller med om att Weinstock skulle producera mer poäng med vassare kedje kamrater, tror att det gäller för Viksten också,känns som det blev helt fel från början då han inte alls passar med Spink bröderna, känns som det blir alldeles för omständigt.
-
FörfattareInlägg