Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,951 till 7,975 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Gröndahl är riktigt bra med finska mått mätt. Hoppas han kan omvandla det till SHL.

Personal Jesus
    Deltagare
    Henric
    Keymaster

Känner mig inte alls nöjd med Backströms spel vid de två första insläppta idag. Särskilt inte den första där han släpper fokus på den enda spelare som de kan spela in till, istället för att åka bakåt och fånga in och låsa honom och skita i vad som händer i hörnet

I andra åker han ifrån sin markering som strax efter nätar.

Med lite högre spelintelligens i försvarsspelet av honom hade båda kunnat undvikas

Nej, jag fattar inte alls vad han gör på första målet? Han såg ut att ställa till det för sig något enormt.

Orebro Center
    Deltagare

Känner mig inte alls nöjd med Backströms spel vid de två första insläppta idag. Särskilt inte den första där han släpper fokus på den enda spelare som de kan spela in till, istället för att åka bakåt och fånga in och låsa honom och skita i vad som händer i hörnet

I andra åker han ifrån sin markering som strax efter nätar.

Med lite högre spelintelligens i försvarsspelet av honom hade båda kunnat undvikas

Karl
    Deltagare

Regeln från NHL som nu används i OS. Var den jag ville ha införd till SHL inför denna säsong, måtte de ta in den till nästa, gärna även till HA om det funkar. Risken är ju stor att vi hamnar där.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/WLgO7K/gronborg-hyllar-nya-os-regeln

Jag är delad. Den är inte bara bra. Det rycket sönder matchen och även om domarna är långt ifrån felfria känner jag att detta inte är rätt sätt att lösa det.

Först: Vilken underbar seger ikväll !!!

Andreas: Den lilla extratid det med en coatchchans kan ju bara bli rättvist. Dessutom ser jag många NHL-matcher live, det är faktiskt en spänning även i det. Väldigt ofta får ju även tränaren rätt mot domaren. Jag ser det som en just chans för tränaren att få rätt mot en ”klapprutten” domartrio. Vad menar du att problemet är? Kan absolut inte se att det förstör matcherna, tvärtom så kan t ex ett felaktigt dömt mål i minut ett hänga med en hel match.

JN27
    Deltagare

Gryyyyyymt skönt. Taktiken satt till 100%. Men usch vilket schema vi har framför oss. Hoppas Brage får fortsätta i kassen.

Andreas
    Keymaster

Den satt fint den. Nu sover man gott 😀

Henric
    Keymaster

FY FAN VAD SKÖNT!!!!

Personal Jesus
    Deltagare

Yes!!!!
    3 poäng

Henric
    Keymaster

Din tur nu Brage. Var en hjälte. Snälla.

Henric
    Keymaster

Vågar inte titta nu…

Henric
    Keymaster

Lite av krampkänningarna vi haft i egen zon verkar ha släppt. Smarta avslut med styrningar som gått in. Det gillar jag. Brage gjort jobbet så här långt. Usel känsla i maggropen och vi kan säkert falla ihop i 3:e med tanke på hur sköra vi är mentalt. 1 mål upp är ju i princip en given förlust om det börjar bli desperat i slutet av matchen…

Andreas
    Keymaster

Jag hade hoppats någon skulle förklara det för mig. Det är fortsatt OK tempo i matchen. Hyfsat PP måste jag säga.

Personal Jesus
    Deltagare

2-3?!
    Vad hände?

Andreas
    Keymaster

Det är inte klappruttet, men en del pass i egen zon får en att häpna och framåt är det aningen uddlöst även om de skjuter en del.

JN27
    Deltagare

Ni som ser matchen, hur uppträder spelarna?

Skulle säga att det ser ut exakt som de senaste omgångarna.

Personal Jesus
    Deltagare

Ni som ser matchen, hur uppträder spelarna?

Personal Jesus
    Deltagare

Kämpa grabbar!!!

Andreas
    Keymaster

Regeln från NHL som nu används i OS. Var den jag ville ha införd till SHL inför denna säsong, måtte de ta in den till nästa, gärna även till HA om det funkar. Risken är ju stor att vi hamnar där.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/WLgO7K/gronborg-hyllar-nya-os-regeln

Jag är delad. Den är inte bara bra. Det rycket sönder matchen och även om domarna är långt ifrån felfria känner jag att detta inte är rätt sätt att lösa det.

Henric
    Keymaster

Karl
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Det känns som en ganska destruktiv uppställning. Om det är rätt eller fel vet jag inte.

Wiklander över Viksten är ju en ganska tydlig temposänkning, men kanske också lite av en markering.

pb_90
    Deltagare

Bra för Eero att få ett långt uppehåll nu under OS och får försöka hitta formen igen. Bra att Brage står idag.

Lite märkliga kedjeformationer? Viksten extraforwards är väl det som sticker ut. Nog för att han inte har varit bra men ändå.. Lär väl rullas en hel del idag kan jag tänka mig.

Sallinen-Wandell-Williams
    Weinstock-Franzén-Wiklander
    Spink-Andersson-Hedman
    Olsson-Mastomäki-Gustafsson
    Extra: Viksten

Andreas
    Keymaster

Lite kul att Karlskrona fortsätter på Örebrospåret på målvaktssidan. Fröberg ny tredjekeeper som kan kallas in vid behov.

Rebound
    Deltagare

Ångesten kryper närmre och närmre. Snart spelar ÖHK igen

Skoja inte. Svår ångest. Ser genuint var vår nästa 3-poängare ska komma ifrån. Brage måste vara felfri ikväll för att vi ska ha så mycket som en chans till en endaste pinne.

Ja, jag tror att nyckeln i kväll är att backarna är med och fångar upp returerna. Det är just returer som är Brages svaga punkt. Det händer alltför ofta att de studsar rakt ut i slottet.

Visar 25 inlägg - 7,951 till 7,975 (av 13,266 totalt)