Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 7,976 till 8,000 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Henric
    Keymaster

Ångesten kryper närmre och närmre. Snart spelar ÖHK igen 🙈

Skoja inte. Svår ångest. Ser genuint var vår nästa 3-poängare ska komma ifrån. Brage måste vara felfri ikväll för att vi ska ha så mycket som en chans till en endaste pinne.

Status
    Deltagare

Ångesten kryper närmre och närmre. Snart spelar ÖHK igen 🙈

Andreas
    Keymaster

Hamilton skulle inte behövas om man hade fullt förtroende för tränarna att motivera spelarna.

Tror inte Sundblad får förlängt även om det gick något rykte om ett år till.

JN27
    Deltagare

Tycker det finns ett segment i intervjun med NJ som ändå avslöjar att det kan komma att hända grejer till nästa säsong vad gäller tränarsidan.
    I ett läge så låter det som att han säger ”Vi kommer inte göra några förändignar jus…. i nuläget på tränarsidan”

Visst man kan väl köpa att det är oerhört riskabelt med tränarbyten mitt i säsong. Och de ger det ju ett ärligt försök genom att avlasta mentala frågor på någon annan så att tränarna kan lägga fullt fokus på träningar etc. Han är ju noga med att poängtera att inga drastiska åtgärder ska göras utan allt ska vara genomtänkt. Det ger ju såklart en viss trygghet, det känns ju också som att man pratat med gruppen på riktigt och inte bara säger det utåt.

pb_90
    Deltagare

Alltså det är så mycket konstigt skit som händer så jag vet inte vart jag ska göra av mig själv. Varför kunde inte Wandell, som uppenbart tycker om den här klubben, få kaptensbindeln?

Wandell låter som det självklara valet givetvis. Men samtidigt kanske det är viktigast för honom att han får koncentrera sig på sitt eget spel? Det är ju trots allt försvarsspelet som havererat på slutet och då kanske man inte vill lägga bördan av att vara kapten på de som ”betyder mest” i försvarsspelet. Det var väl lite så resonemanget om Ekbom gick. Han har nog stressat upp sig så in i helvete över att vara kapten för ett förlorande lag.. Kanske bättre att ta någon som är mer mentalt stark i dagsläget.

JN27
    Deltagare

Han släpper bollarna lite iallafall och låter Brage stå. Det är ändå en bra nyhet. Eero behöver ställas åt sidan ett tag.

JN27
    Deltagare

Alltså det är så mycket konstigt skit som händer så jag vet inte vart jag ska göra av mig själv. Varför kunde inte Wandell, som uppenbart tycker om den här klubben, få kaptensbindeln?

Yongma112
    Deltagare

Sallinen som ny kapten känns ju som ett lite märkligt val måste man säga.

pb_90
    Deltagare

NJ gav ändå ett lugnt och tryggt intryck tycker jag. Och jag delar hans analys av vad som hänt/händer i laget.. En liten målvaktsfråga hade kanske varit på sin plats också då Eero antagligen är en stor orosspridare i sin aktuella form. Han lär väl få en mental coach nu också eller?

Andreas
    Keymaster

Ebert spelar inte imorgon.

Andreas
    Keymaster

Jättebra av klubben att släppa den videon med NJ. Det behövdes.

JN27
    Deltagare

Lång intervju med Niklas Johansson på ÖHK’s hemsida. Värd att kolla på.

Karl
    Deltagare

Jaha, då fattar man varför Ekbom varit så bedrövligt dålig framförallt de sista matcherna. Ta ifrån honom C omedelbart.

JN27
    Deltagare

Som sagt, när får Sundblad och co sparken? Allt som skett den senaste tiden är fan vidrigt. Jag tror Libor kommer dominera i FBK.

Personal Jesus
    Deltagare

Allt med Libor stinker tycker jag.

Varför spelade han skadad?
    Blev han tvingad, visste tränarna inte om det?
    Kan han inte öppna mun och säga att han är skadad och behöver vila?
    Vad har läkarteamet att säga till om?
    Var detta ett sätt för honom att komma till FBK tidigt?
    Skrevs kontraktet tidigt?

Personal Jesus
    Deltagare

Om det är sant att Ekbom är klar för Frölunda och dessutom har varit det en tid redan…

Hur i hela friden kan han få ha C på bröstet i så fall? Har han mörkat för klubben så torde det räcka för att låta honom lira med J20 resten av säsongen.

Tyvärr är det inget ovanligt, det är så det fungerar nu.
    Men bänka Ekbom.

Henric
    Keymaster

Om det är sant att Ekbom är klar för Frölunda och dessutom har varit det en tid redan…

Hur i hela friden kan han få ha C på bröstet i så fall? Har han mörkat för klubben så torde det räcka för att låta honom lira med J20 resten av säsongen.

Status
    Deltagare

”Hyrs ut” lär innebära att man har lite pengar att spendera nu.

Förmodligen redan spenderade på de nyförvärv som kommer in.

Det tror jag inte. Skulle man ha spenderat pengar man inte hade vid tillfället man signa dem då eller? Något måste man ha lärt sig från tidigare år..

Tror du att det kom ett massivt inflöde av pengar de senaste veckorna? Det tror inte jag. Det talades om att klubben hade ungefär 2 miljoner kvar efter nyemissionen, 3 nya spelare och svikande publiksiffror. Känns inte direkt som att klubben simmar i pengar.

Massivt vet jag inte, men jag är övertygad om att det finns företag och privatpersoner som är beredda att skjuta in pengar för att se Örebro i SHL även nästa säsong.

pb_90
    Deltagare

Växjö verkar värva Dennis Rasmussen……. alltså vad fan får dom alla pengar ifrån?! Nog för att dom har mycket lättare att värva när dom ligger i toppen. Men Miele, Shinnimin, Welch och Rassmussen under säsong samtidigt som man har Pesonen, Rosén, Rahimi, Lundberg, Fasth osv på kontrakt sedan tidigare…

JN27
    Deltagare

Tycker hela hockey-Sverige är inne i någon jäkligt märklig situation. Man vet ingenting längre. Glad dock att Ledin inte är påväg hit! Fyfan vilket antiklimax det hade varit.

Andreas
    Keymaster

Jaaa! Han drar till Luleå!

Andreas
    Keymaster

Inte Ledin, inte Ledin, inte Ledin, inte Ledin, inte Ledin, inte Ledin, inte Ledin, inte Ledin, inte Ledin…

carl
    Deltagare

Det tror jag inte. Skulle man ha spenderat pengar man inte hade vid tillfället man signa dem då eller? Något måste man ha lärt sig från tidigare år..

Tror du att det kom ett massivt inflöde av pengar de senaste veckorna? Det tror inte jag. Det talades om att klubben hade ungefär 2 miljoner kvar efter nyemissionen, 3 nya spelare och svikande publiksiffror. Känns inte direkt som att klubben simmar i pengar.

Status
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Fast det surras om mer förändringar.

Visar 25 inlägg - 7,976 till 8,000 (av 13,266 totalt)