Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
14/01/2018 kl. 20:22 #7559
pb_90
DeltagareGjorde en liten sammanställning av snittpoängen de senaste 5, 10 och 15 matcherna samt kikat på fem senaste hemma- och bortamatcherna. Även ifall formen de skulle fortsätta likt de femton senaste matcherna så skulle vi klara oss.
https://statistatikern.blogspot.se/2018/01/bottenlagens-snittpoang-och-forvantad.html
Mora och Karlskrona ser ut att få kvala om dom nu inte justerar spelet rätt mycket.
14/01/2018 kl. 15:38 #7558Andreas
KeymasterDet jag känner med Glenn med Spinks är att det är en väldigt mäktig uppgift. Han gör det bra, men det känns som någon mer rutinerad räv skulle behöva den rollen så Glenn kan spela ut lite istället i en annan lina.
14/01/2018 kl. 15:31 #7557JN27
DeltagareManninen – Wandell – Viksten var det bästa jag sett sen Ryan-kedjan. Konsekvent, skickligt och genomtänkt rakt igenom. Att splittra den kedjan (utan att överdriva) känns korkat. Okej de måste bevisa i mer än en match, men jag hoppas att Sundblad vågar chansa mot Linköping och skickar in samma formation och kanske stoppa in Sallinen med Spink eller Weinstock. Tycker Glenn gjorde det bra i kedjan med Spinks.
14/01/2018 kl. 15:31 #7556Andreas
KeymasterJag håller med. Med Viksten så producerade den linan på en ny nivå. Inget ont om Sallinen, men hans styrka är det hårda jobbet. Han skulle nog kunna skapa en del ytor till Spink-bröderna.
14/01/2018 kl. 14:40 #7554Elbowing
DeltagareHåller med fortsätt spela Viksten med Manninen och Wandell,och testa Sallinen med Spinkarna.
Hoppas att dom förlänger med Viksten som Vi kan lita på att han gör mål, bara han får spela med dom rätta spelarna.Sedan tycker jag att ÖHK måste behålla Winstock!
En spelare som älskar Örebro och trivs här, dessutom en av dom bästa i SHL på att hålla puck och ett riktigt bra handledsskott, tror att han är viktig i omklädningsrummet också. Nej ge honom den lön han är värd och bind upp honom i Öhk i minst 3år. Jag skulle bli jävligt besviken om dom släpper honom.14/01/2018 kl. 14:03 #7553pb_90
DeltagareKul att Franzén fick göra en sådan fin insats igår. Jocke saknades inte nämnvärt.
Absolut. Han bästa match för säsongen till och med? Dom lyckades verkligen plocka bort Lindström, Lindholm och Möller riktigt bra.
Vad tycker du/alla andra att man ska göra med Sallinen när han kommer tillbaka? Jag skulle verkligen vilja se honom som en injektion i någon annan kedja samtidigt som Viksten kan få testa ett par matcher till med förstakedjan för att ge dom mer offensiva än defensiva skills. Hudacek kan få testa att vara extraforward ytterligare någon match och Sallinen gå in där istället. Sallinen skulle gärna kunna få kliva in med Spinkarna också för att få in lite kraft där.
14/01/2018 kl. 13:28 #7552Andreas
KeymasterKul att Franzén fick göra en sådan fin insats igår. Jocke saknades inte nämnvärt.
14/01/2018 kl. 11:57 #7551pb_90
DeltagareRätt enkelt att argumentera för att förstakedjan och fjärdekedjan var outstanding igår. Fjärde tog ju ner Skellefteås fjärdekedja svinbra och första var ju briljanta när dom slapp möta toppkedjorna hela tiden. Skulle vara fint om man kunde fortsätta matcha likt idag. Kan man ta ner SAIK:s förstakedja så effektivt borde man klara vilken kedja som helst.
14/01/2018 kl. 10:00 #7550JN27
DeltagareJag hoppas verkligen att man tar vara på de här två hemmamatcherna som återstår. Framförallt matchen på Lördag blir viktig då man kan hänga av Rögle litegrann. Återigen katastrofal domarinsats, skönt att man trots det kan vinna.
14/01/2018 kl. 01:08 #7546pb_90
DeltagareRodrigo Abols för övrigt med 1+1 i BIK också. Kul! Hoppas han får fin utväxling där nu!
13/01/2018 kl. 23:51 #7545pb_90
DeltagareAlltså Bert är ju en dålig förlorare/dålig vinnare personifierad. Det är svårt att gilla den killen.
En fråga, innan SAIK:s mål så ligger det en lös klubba som en SAIK-back slår bort. Är inte det solklar utvisning ifall klubban inte är trasig?! Det var ju katastrofvalet för något år sedan är Weinstock fick utvisning för att ha slagit bort en trasig klubba till och med. Så deras mål borde egentligen varit en tvåminutare ist?
I övrigt.. FAN SÅ JÄVLA SKÖNT MED EN HELGJUTEN INSATS!!! Kanske ska Sallinen in med Spinkarna istället?
13/01/2018 kl. 22:33 #7544Orebro Center
Deltagare”Nej, Bert gå ut. Jag är tröött på det här. Du kommer in och beter dig som ett jävla svin.”
13/01/2018 kl. 21:15 #7543Andreas
KeymasterSkellefteå kändes inte alls bra, men Örebro såg taggade ut.
Härligt med tre poäng oavsett!
13/01/2018 kl. 19:13 #7540Personal Jesus
Deltagare12-3 i skott i andra.
Vad har hänt?13/01/2018 kl. 18:34 #7539Andreas
KeymasterSer mycket bättre ut idag 🙂
13/01/2018 kl. 15:59 #7538pb_90
DeltagareIgår var jag glad att jag jobbade
Känns surt att det är pga PG och Geijhammar vi hamnat i denna situation.
Ett par spelare från övre halvan av tabellen samt ytterligare en från lagen strax under topp 6 var klara för oss när bomben briserade.Tycker att vi har gjort det bra trots allt.
Får man fråga vilka? Bill Sweatt har jag hört. Men vilka mer? Vi hade tur att vi bommade på Bill Sweatt iaf.. han hade inte tillfört ett skit och är väl skadad mest hela tiden.
13/01/2018 kl. 15:39 #7537Personal Jesus
DeltagareIgår var jag glad att jag jobbade☺
Känns surt att det är pga PG och Geijhammar vi hamnat i denna situation.
Ett par spelare från övre halvan av tabellen samt ytterligare en från lagen strax under topp 6 var klara för oss när bomben briserade.Tycker att vi har gjort det bra trots allt.
13/01/2018 kl. 14:52 #7536pb_90
DeltagareSka sluta drömma så mycket om nästa säsong… Läget man har hamnar i nu är oerhört prekärt och både Mora och Rögle känns hetare än oss på något sätt. Riktigt nervös faktiskt… Hoppas de tre nästkommande raka hemmamatcherna ger resultat att bygga vidare på!
13/01/2018 kl. 14:16 #7535pb_90
DeltagareStirrade lite på truppen:
Tre backar som har utgående och en annan som de vill bli av med. Backström tror jag blir kvar. Han växer och han är från trakten. Ekbom vet jag inte. Todd ryker. Hellström är den sista som de vill byta bort.
Nio forwards har utgående och båda målvakterna.
Jag tror vi kan räkna bort Brage. Sundblad ville ju tydligen ha bort honom till och med inför säsongen. Kilpeläinen känns som en bra målvakt, men är han tillräckligt bra? Han känns jämnare och stabilare än Hudacek, men också att han inte har samma topp.
Bland forwards är det nog stor rensning på gång.
Försvinner troligen:
Viksten – sägs redan vara klar för annan klubb.
Hudacek kan vi glömma.
Wiklander borde ha gjort sitt.
Jocke måste gå ner i lön rejält.
Franzén har inte växt in i SHL.
Filip Ahl har inte gjort mycket väsen av sig.Kanske blir kvar:
Weinstock – trotjänare som gör poäng
Olsson – trotjänare som gör jobbet
Jellvert – Lokal påg på tillväxtSundblad och Liimatainen lär väl få en säsong till i alla fall antar jag.
Håller med dig till 100%. Vikstens och Hudaceks lön bör läggas på någon riktig toppspelare. Jag är inte supersåld på att Weinstock ska lägga beslag på en topp sex roll men han är å andra sidan den enda spelaren i truppen som tillför något i PP. Jag är lite inne på att Manninen ska få två spetsigare kamrater i en nykomponerad förstakedja samtidigt som Weinstock kanske kan ha hans plats? Mastomäki skulle gärna kunna få centra båda Spinkarna i en tredjekedja, men det lär väl aldrig hända. Jellvert borde väl egentligen få fortsätta i HA och utvecklas där istället för att få lira sparsamma minutrar i SHL, men skulle även kunna tänka mig honom i en fjärdelina.
Ny-Ny-Manninen
Sallinen-Wandell-Weinstock
Spink-Mastomäki-Spink
Olsson-Abols/Jellvert-Glenn
Extra: Abols/Jellvert/Juniorer/Ny ungArnesson, Bartley och Andersson är backar för ett andra/första backpar. Arnesson komplicerar saker lite för ofta och kanske skulle passa bra bredvid en mer pucksäker back som te Andersson. En ny stabil tvåvägsback skulle gärna få adderas i denna topp fyra. Andersson och Bartley bör få lira PP men en back som skjuter bra direktskott skulle inte sitta helt fel.
Backström, Ekbom, Hellström slåss väl om dom två sista backplatserna. Och då Hellström redan har kontrakt och Backström är en egen produkt och antagligen kostar en tredjedel av Ekbom så känns väl dom rimligast att ha kvar i truppen. I och med att man har signat upp Andersson och Wandell för kontinuitet så kanske man faktiskt kan släppa Ekbom för att uppgradera, han bör väl ändå ha en rätt saftig lön?
Ny-Andersson
Arnesson-Bartley
Ny-BackströmExtra: Junior alt. Hellström
13/01/2018 kl. 13:56 #7534Andreas
KeymasterJo, jag är faktiskt förvånad över att laget visat på så dålig disciplin mellan varven. Det är slarviga byten och massor med dumma utvisningar. Det rimmar inte alls med den bild man har av Sundblad.
13/01/2018 kl. 13:53 #7533JN27
DeltagareTror du är inne på något där. Ett tränarskifte känns inte aktuellt. Sen tror jag det blir extremt viktigt att ta reda på om det är av ledarskäl eller av truppskäl som vi inte gått särskilt bra.
Jag skulle gärna se en sån som Wallson i båset men det har ju egentligen bara att göra med hans historia i Skellefteå bland annat.
Sundblad är en noggrann tränare som gärna utvärderar vad som går rätt och fel men jag tycker att han helt verkar sakna ess i rockärmen. På senare tid har det även varit rejäla coachingmissar som lett till utvisningar och baklängesmål.
Kommer nog bli en rejäl rokad inför nästa säsong, med förutsättning att vi är kvar i SHL vill säga.
13/01/2018 kl. 13:47 #7532Andreas
KeymasterStirrade lite på truppen:
Tre backar som har utgående och en annan som de vill bli av med. Backström tror jag blir kvar. Han växer och han är från trakten. Ekbom vet jag inte. Todd ryker. Hellström är den sista som de vill byta bort.
Nio forwards har utgående och båda målvakterna.
Jag tror vi kan räkna bort Brage. Sundblad ville ju tydligen ha bort honom till och med inför säsongen. Kilpeläinen känns som en bra målvakt, men är han tillräckligt bra? Han känns jämnare och stabilare än Hudacek, men också att han inte har samma topp.
Bland forwards är det nog stor rensning på gång.
Försvinner troligen:
Viksten – sägs redan vara klar för annan klubb.
Hudacek kan vi glömma.
Wiklander borde ha gjort sitt.
Jocke måste gå ner i lön rejält.
Franzén har inte växt in i SHL.
Filip Ahl har inte gjort mycket väsen av sig.Kanske blir kvar:
Weinstock – trotjänare som gör poäng
Olsson – trotjänare som gör jobbet
Jellvert – Lokal påg på tillväxtSundblad och Liimatainen lär väl få en säsong till i alla fall antar jag.
13/01/2018 kl. 13:27 #7531JN27
DeltagareJonte firade sitt nya kontrakt med en handfull indianare igår. Hoppas på bättring idag. Vad det var för energi de pratade om i pauserna såg jag inte röken av. Hoppas folk verkligen sluter upp idag och levererar, så kanske laget tar en seger.
13/01/2018 kl. 12:23 #7530pb_90
DeltagareVäldigt lite istid på Jonathan Andersson igår. Har han problem med foten fortfarande? Det var inte direkt lysande spel av honom igår.. :/
Och han borde ju verkligen ta en plats i PP. Libor väck och Jonathan in!
13/01/2018 kl. 12:06 #7529JN27
DeltagareStäll honom åt sidan och plocka in Ahl istället? Han ska väl fan inte spela i BIK heller, man är inte värd speltid om man inte levererar.
-
FörfattareInlägg