Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,501 till 8,525 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Gurra
    Deltagare

Efter Hudaceks agerande i PP idag så tycker jag gärna att man göra sig av med honom. Så otroligt nonchalant och faktiskt jävligt oansvarigt. Tvekar på att det går att göra sig av med honom dock…

Skicka honom till BIK så kanske han inser att han måste visa lite djävla hjärta!

pb_90
    Deltagare

Efter Hudaceks agerande i PP idag så tycker jag gärna att man göra sig av med honom. Så otroligt nonchalant och faktiskt jävligt oansvarigt. Tvekar på att det går att göra sig av med honom dock…

Yongma112
    Deltagare

När man inte trodde det kunde bli sämre…

pb_90
    Deltagare

Det är pinsamt när vi spelar powerplay.

pb_90
    Deltagare

Han har ju inte direkt blivit bortskämd med bra passningar till den positionen. Det går så sjukt slött med passningarna. Skickligheten finns inte riktigt där. Sen är ingångarna fortfarande galet dåliga, i princip bara Weinstock som klarar av att få in pucken med kontroll.

Nej precis, det var inte kritik riktat mot Viksten utan snarare hans medspelare som sagt. Sen har ju pp överlag vart ett skämt ganska länge nu. Försöker man inte göra det för svårt för sig? Tvekar inte på att man tränat mycket på spelformen, men det hjälper ju ändå inte i matcherna.

Fan, gå tillbaka till det superenkla först och främst. Dumpa pucken samtidigt som två spelare åker in i zon med bra tajming. Vinn pucken snabbt, in med spelare framför kassen och skjut på allt. Typ.

Förstod det! Jag håller med dig. Spinkarna försvårar ju till det i varje byte med lite konstiga passningar osv. Och skott+trafik har vi ju noll av… Det står tamefan aldrig en gubbe inne vid mål i våra matcher. Men å andra sidan hinner vi väl inte hålla i pucken tillräckligt länge för att få in en gubbe.

Yongma112
    Deltagare

Han har ju inte direkt blivit bortskämd med bra passningar till den positionen. Det går så sjukt slött med passningarna. Skickligheten finns inte riktigt där. Sen är ingångarna fortfarande galet dåliga, i princip bara Weinstock som klarar av att få in pucken med kontroll.

Nej precis, det var inte kritik riktat mot Viksten utan snarare hans medspelare som sagt. Sen har ju pp överlag vart ett skämt ganska länge nu. Försöker man inte göra det för svårt för sig? Tvekar inte på att man tränat mycket på spelformen, men det hjälper ju ändå inte i matcherna.

Fan, gå tillbaka till det superenkla först och främst. Dumpa pucken samtidigt som två spelare åker in i zon med bra tajming. Vinn pucken snabbt, in med spelare framför kassen och skjut på allt. Typ.

pb_90
    Deltagare

Ser riktigt dåligt ut tyvärr. Wandell ser bra ut, men det är han tyvärr väldigt ensam om. Eller Kilpeläinen är väl okej iaf men inte mycket mer.

Nu måste Sundblad visa lite smartness här och vaska om lite för det händer ju ingenting framåt! ÖHK hinner aldrig checka fast pucken.. Hoppas det blir rejälare i sista nu men två mål känns omöjligt då man knappt haft ett farligt skott på mål hittills :/

JN27
    Deltagare

Il capitano tycker att de har bra energi.. vet inte om jag håller med.

Andreas
    Keymaster

En fruktansvärt dålig hockeymatch.

Örebro skapar nästan ingenting. Svårt att se dem vända detta.

pb_90
    Deltagare

Sådär ska Viksten stå för oss. Sorligt att vi knappt fått sett ett sånt direktskott i PP på hela säsongen.

Yongma112
    Deltagare

Sådär ska Viksten stå för oss. Sorligt att vi knappt fått sett ett sånt direktskott i PP på hela säsongen.

pb_90
    Deltagare

Är det Sundblad eller spelarna som är fulla idag? Vad är det för jävla idiotbyten?

Ja man undrar ju hur tydliga dom är i båset med vilka som ska in vid 4 mot 4 och PP där man tar en otroligt tydlig to many players.. så jäkla kasst faktiskt. Det måste väl vara en coachgrej att vara supertydlig där?

Sen är det otroligt hur Hudacek har gått ner sig alltså… från att vara stundtals briljant i fjol till att vara bedrövlig med inte ett rätt nu.. :/

Skottet kommer efter en sidledsförflyttning visst, men inte helt otagbart tyvärr. Men hade vi varit fullt lag på banan hade en gubbe kunnat tagit skytten…….

Yongma112
    Deltagare

Vi måste sluta spela så mycket boxplay varje match. Oavsett om det blir mål bakåt eller ej så förstör det så sjukt mycket.

Kollade lite snabbt och Örebro har fler utvisningsminuter än motståndarna i 8 raka matcher

• Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av Yongma112.
    JN27
    Deltagare

Är det Sundblad eller spelarna som är fulla idag? Vad är det för jävla idiotbyten?

Yongma112
    Deltagare

Vi måste sluta spela så mycket boxplay varje match. Oavsett om det blir mål bakåt eller ej så förstör det så sjukt mycket.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av Yongma112.
    Orebro Center
    Deltagare

Dom två viktigaste spelarna i laget (enl mig) förlängda till 20/21.. hatten av NJ. Bra jobbat! Nu har vi verkligen två stomspelare klara under en längre tid. Riktigt fint!

Ja, givet att laget inte åker ut

pb_90
    Deltagare

Dom två viktigaste spelarna i laget (enl mig) förlängda till 20/21.. hatten av NJ. Bra jobbat! Nu har vi verkligen två stomspelare klara under en längre tid. Riktigt fint!

Andreas
    Keymaster

Skellefteå har väl inte gått överdrivet bra på sistone, men de får tillbaka ett par spelare nu. Jag vill vinna, men jag vet inte vad jag ska tro :-S

JN27
    Deltagare

Idag är det match, Fan vad skönt. Det var längesen nu. Magkänslan säger dock förlust tyvärr men eftersom det verkar vara god stämning i truppen, samt en intressant förändring i laget i och med kedjebyten så ska det ändå bli kul.

Andreas
    Keymaster

Enligt EP:

Mikkelsen is a defenseman who plays a smart, well-rounded game. He owns a solid outlet pass, but doesn’t excel in one particular area. Also, he is big, yet won’t play a physical game.

Låter som han kan slå en pass 🙂

JN27
    Deltagare

Det pratas om Brendan Mikkelson som en möjlig ersättare till Hellström på SF. Det är han utan tvekan. Mikkelson är en hyfsat stabil back, eller har varit i alla fall. Denna säsong har han kanske inte övertygat på samma sätt, men han är en uppgradering utan tvekan.

Jag tror ju att vi behöver det som inom situationstecken kallas moderna backar. Dvs backar om kan leverera en förstamacka men även kan spela stabilt bakåt samt vara med i uppspelen och driva på från blå. Det är ju inte direkt Hellströms starka sida. Har dålig koll på Mikkelson men uppfyller han någon av de kriterierna så är det ju såklart ett lyft.

Arnesson är väl ett praktexempel på hur en modern back ser ut idag. Jonte har ju också de egenskaperna, dock är ju hans skridskoåkning och passningsspel hans starkaste sida.

Rebound
    Deltagare

Underbart med förlängningen av Jonte i ytterligare en säsong. Om det vill sig väl så kan vi ha både honom och Wandell i landslaget om inte allt för lång tid. Det ger landslagsmatcherna en extra dimension när det är spelare från laget i ens hjärta som är med.

Risken med framförallt Jonte är att han får ett erbjudande från någon bättre betald liga om han fortsätter i den här riktningen. Och jag antar att kontraktet är skrivet på så sätt att han kan lämna i det läget. Men vad fasen….man ska inte oroa sig i förtid 🙂

Rebound
    Deltagare

Dubbel..

• Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av Rebound.
    Andreas
    Keymaster

Det pratas om Brendan Mikkelson som en möjlig ersättare till Hellström på SF. Det är han utan tvekan. Mikkelson är en hyfsat stabil back, eller har varit i alla fall. Denna säsong har han kanske inte övertygat på samma sätt, men han är en uppgradering utan tvekan.

Andreas
    Keymaster

Nu lär det väl droppas lite namn sporadiskt. Att Hellström hade ett så jäkla långt kontrakt kvar det trodde jag verkligen inte.. Fan hoppas att dom löser ut honom till nästa säsong. Kan väl inte va sjukt jäkla dyrt eller?

PG gav han tre år eftersom han är en ”attraktion” som drar folk till arenan. Hockeykunnandet var sekundärt verkligen i hans värld.

Vet inte om det är dyrt per se, men överbetald är han definitivt.

Visar 25 inlägg - 8,501 till 8,525 (av 13,266 totalt)