Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,526 till 8,550 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Jo men det är ju också det som gör det så oerhört skönt att den mannen blev avsatt från sin position och inte längre finns kvar i organisationen.
    Den typen av kontrakt var ju inte konstiga för honom. Svindyra kontrakt var hans signum. Att Jocke spelat överhuvudtaget får man väl se som en minimal avbetalning av det idiotkontrakt man skrev med honom.

pb_90
    Deltagare

Nu lär det väl droppas lite namn sporadiskt. Att Hellström hade ett så jäkla långt kontrakt kvar det trodde jag verkligen inte.. Fan hoppas att dom löser ut honom till nästa säsong. Kan väl inte va sjukt jäkla dyrt eller?

Jag tror tyvärr att han kan ha en rätt hög lön… Utsågs grovt felaktigt till årets MVP av 14-3 vilket fick PG att tro att ett långtidskontrakt skulle vara uppskattat av publiken. Att det sen skulle betyda noll offensiv/bra förstapass från en backposition i flera år struntade han i eller förstod inte..

JN27
    Deltagare

Nu lär det väl droppas lite namn sporadiskt. Att Hellström hade ett så jäkla långt kontrakt kvar det trodde jag verkligen inte.. Fan hoppas att dom löser ut honom till nästa säsong. Kan väl inte va sjukt jäkla dyrt eller?

pb_90
    Deltagare

Fan va fint med Jonte!! Bra av NJ att knyta upp honom tidigt så han vet vad han har att jobba med ! 🙂

JN27
    Deltagare

Jonte klar för tre nya år.

Personal Jesus
    Deltagare

Kan ju även vara _NY(A)_ spelare klara för nästa säsong, men det skulle kännas märkligt att gå ut med såhär tidigt.

Det vore något:)

pb_90
    Deltagare

Borde väl vara Wandell-förlängningen eller? Man kan väl alltid hoppas på något mer men känns inte som att set kommer komma någon värvning i år eller vad tror ni? 🙂 Man kanske har förlängt någon ytterligare men dumt att gå ut med alla direkt då de som inte har fått förlängt än lär börja undra x)

Jag ifrågasätter ju dock varför man ska håsa upp en förlängning. Gå ut med den bara isåfall? Nu höjer man ju medvetet förväntingarna från klubbens håll. Jag tycker det är skitkul om de förlänger med Wandell men jag känner inte att det behöver håsas upp på något sätt.

Ja det är ju iofs sant.. men klubben brukar ju köra på rätt meningslösa presskonferenser :/ var det inte något år dom hade en presskonferens för att presentera vissa matchupplägg typ? Snacka om antiklimax

Andreas
    Keymaster

Kan ju även vara _NY(A)_ spelare klara för nästa säsong, men det skulle kännas märkligt att gå ut med såhär tidigt.

• Detta svar redigerades för 8 år, 8 månader sedan av Andreas. Anledning: Missade ett ord
    Personal Jesus
    Deltagare

Vet att klubben pratar med spelare, men magkänslan säger att de går ut med Wandell.

JN27
    Deltagare

Borde väl vara Wandell-förlängningen eller? Man kan väl alltid hoppas på något mer men känns inte som att set kommer komma någon värvning i år eller vad tror ni? 🙂 Man kanske har förlängt någon ytterligare men dumt att gå ut med alla direkt då de som inte har fått förlängt än lär börja undra x)

Jag ifrågasätter ju dock varför man ska håsa upp en förlängning. Gå ut med den bara isåfall? Nu höjer man ju medvetet förväntingarna från klubbens håll. Jag tycker det är skitkul om de förlänger med Wandell men jag känner inte att det behöver håsas upp på något sätt.

pb_90
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Man släpper alltså någon ”rolig” nyhet klockan 13. Vad tror ni att det är? Förlängningen av Wandell, eller en ny spelare? Ny tränare?

Februari-kvadrupeln 😉

JN27
    Deltagare

Man släpper alltså någon ”rolig” nyhet klockan 13. Vad tror ni att det är? Förlängningen av Wandell, eller en ny spelare? Ny tränare?

JN27
    Deltagare

Ska det fortsätta så antar jag att man måste lösa den biten. Samma sak gäller ju Sundblad, vars fru bor i Tyskland.

Wallson skulle jag mer än gärna se i Örebro. Men en fortsättning skulle ju såklart vara mest optimalt med tanke på systemet man rotat in.

Andreas
    Keymaster

Kan tycka man borde förlänga med Sundblad och Liimatainen om inget annat för att få en kontinuitet.

För vi antar väl att båda är intresserade av att fortsätta träna laget?
    Liimatainen bor väl fortfarande i Malmö egentligen? Han har familjen där vill jag minnas. Det är väl inte direkt optimalt att pendla till Örebro.

pb_90
    Deltagare

Ska bli intressant då det är en hel del kontrakt som går ut. Hur tror ni man gör med Sundblad och Petri?

Wallson finns väl på marknaden och skulle vara spännande. Jag tycker nog dock att dom borde få fortsatt förtroende, känns ändå som att klubben är på rätt spår väl? Dock så undrar jag hur det är med det taktiska kunnandet hos dom?

JN27
    Deltagare

Ska bli intressant då det är en hel del kontrakt som går ut. Hur tror ni man gör med Sundblad och Petri?

Andreas
    Keymaster

I dagsläget känns det inte självklart att förlänga med Ekbom så rollen som kapten borde vara uppe för diskussion till nästa år. Wandell är definitivt en kandidat om han vill ta den rollen.

Elbowing
    Deltagare

Håller med Pb_90 Skulle gärna se Wandell med Kaptensbindel eller Weinstock.

JN27
    Deltagare

Extremt stark förlängning isåfall. Baserat på hans uttalande i NA så känns det ju också som att han kan bli en Weinstock/Wiklander-typ med lite hjärta för laget eftersom han uppenbarligen trivs väldigt bra här och ser Örebro som ”hemma”. Sådana spelartyper växer ju inte på träd direkt.

pb_90
    Deltagare

Skönt att Wandell verkar ha förlängt kontraktet! Det var väl den viktigaste pusselbiten till nästa säsong. Ska bli spännande att följa sillyn i övrigt! Onekligen ett intressant läge med vissa spelare.

För mig skulle gärna Wandell kunna få kaptensbindeln till nästa säsong. Stabilt jobb varje match! 🙂

Personal Jesus
    Deltagare

Någon som vet vad klubben har budgeterat för publiksnitt?

Du menar ”gjort en Karlskrona”?

Jag misstänker att man inte gjort några osäkra budgeteringar inför den här säsongen. Och med tanke på vår beläggning så tror jag att vi oavsett hade klarat den budgeteringen.

Nej, menar inte som Karlskrona.
    Jag vet att klubben har pengar sedan första match, dock inga summor som under PGS tid.
    Men jag vill gärna veta om budgeten håller.

Klubben gick ut innan säsong om budget men jag hittar inte uppgifterna, därav min fråga.
    Har för mig att de siktadede lågt med publiksiffror.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av Personal Jesus.
    Andreas
    Keymaster

Jag tycker klubben gör rätt som rear ut biljetter nu. Bättre mycket folk i hallen än halvfullt som betalat fullpris.

Tråkigt dock att folk börjar ”ledsna”.

Andreas
    Keymaster

Aronsson snart åter i spel. Han är på bättringsvägen.

JN27
    Deltagare

Någon som vet vad klubben har budgeterat för publiksnitt?

Du menar ”gjort en Karlskrona”?

Jag misstänker att man inte gjort några osäkra budgeteringar inför den här säsongen. Och med tanke på vår beläggning så tror jag att vi oavsett hade klarat den budgeteringen.

Visar 25 inlägg - 8,526 till 8,550 (av 13,266 totalt)