Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,551 till 8,575 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Personal Jesus
    Deltagare

Någon som vet vad klubben har budgeterat för publiksnitt?

Andreas
    Keymaster

Det är väl så.

Fast Örebro är ju nära mest hela tiden. De har ju faktiskt tappat ledningar, inte blivit överkörda eller hela tiden jagat.

JN27
    Deltagare

Han menar alltså att Karlskrona och Rögle ser hetare ut? I vilken dimension då?

Likt vilken journalist som helst så vänder han väl kappan efter vinden. När det går bra då hyllas man, när det går dåligt så sågas man.
    Vi har ju spelat skit och matchen senast var väl en relief på något sätt men det krävs ju att vi tar bra med poäng i de här hemmamatcherna vi har för att verkligen såga av botten.

Karlskrona och Mora tror jag är de lag som kommer från kvala. Rögle känns ju lite heta men vi får se hur långt det räcker. Vi har ju två matcher mindre spelade än dem och en match mindre spelad än Mora och KHK.

Andreas
    Keymaster

Han menar alltså att Karlskrona och Rögle ser hetare ut? I vilken dimension då?

JN27
    Deltagare

Enligt Linus Norberg på Aftonbladet lär vi få kvala i vår. Vi är ”Slätstrukna, uddlösa och döda” som lag. Jag vet inte om jag håller med, även om vi förlorat en del.

Andreas
    Keymaster

Det faktum att de lyckades hålla undan denna gång hoppas jag också kan ge lite medvind och bra känsla i truppen.

JN27
    Deltagare

Ny vecka. Känns skönt på något sätt, nu är en pusselbit till tillbaka i form av Glenn som borde ha ett ganska booztat självförtroende efter ett mycket väl genomfört VM.
    Tror stämningen i Örebro också är ganska god efter en seger så det känns rätt soligt ändå.

Förutspår minst 3 poäng denna veckan. Hoppas även på en rolig back to back med lite känslor.

carl
    Deltagare

Kan vi tro att gårdagens seger var en sorts vändpunkt? Att det hårda jobbet äntligen betalade av sig?

Min känsla är att man kanske börjar tro på riktigt på det man gör. Spelet såg stundtals riktigt bra ut, men man ger sig ju aldrig riktigt chansen med tanke på alla utvisningar. Som i längden har förödande effekt på orken.

Jag hade gärna trott det om det inte vore för att det är den sämsta insatsen på ett tag nu. Jag håller dock tummarna för att de kan hålla igen hemåt. Hittills har laget aldrig blivit nollat så håller de nollan borde det bli poäng.

Att de vann trots den sämsta insatsen på länge hoppas jag kan bygga lite självförtroende.

Andreas
    Keymaster

Du har rätt. Där borde man verkligen lägga grunden till att säkra kontraktet.

JN27
    Deltagare

Vi har tre hemmamatcher i rad, med start Lördag. Där borde man ta chansen och rycka.

Andreas
    Keymaster

Kan vi tro att gårdagens seger var en sorts vändpunkt? Att det hårda jobbet äntligen betalade av sig?

Min känsla är att man kanske börjar tro på riktigt på det man gör. Spelet såg stundtals riktigt bra ut, men man ger sig ju aldrig riktigt chansen med tanke på alla utvisningar. Som i längden har förödande effekt på orken.

Jag hade gärna trott det om det inte vore för att det är den sämsta insatsen på ett tag nu. Jag håller dock tummarna för att de kan hålla igen hemåt. Hittills har laget aldrig blivit nollat så håller de nollan borde det bli poäng.

JN27
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2018/01/07/den-spannande-bottenkampen/

Fördelaktigt schema för oss i de som är kvar. Karlskrona är sämsta bortalag och har 12 matcher kvar borta och 7 hemma. Fantastiskt om det inte ska lösa sig…

pb_90
    Deltagare

Bara 20 matcher kvar nu. 60 poäng till som det ska spelas om.

Härnäst väntar dubbelmöte med Skellefteå. De har haft det ganska tungt länge nu. Känns väldigt ovisst det där.

SAIK brukar ju kunna passa Örebro, så man kanske vågar hoppas på några poäng?

Örebros offensiv är extremt bristfällig i dagsläget… Måtte Libor vakna snart och bli het!

Andreas
    Keymaster

Bara 20 matcher kvar nu. 60 poäng till som det ska spelas om.

Härnäst väntar dubbelmöte med Skellefteå. De har haft det ganska tungt länge nu. Känns väldigt ovisst det där.

pb_90
    Deltagare

Malmö med 1-3 borta mot Karlskrona. Måtte det hålla i sig!

pb_90
    Deltagare

Så otroligt viktigt! Det går fortfarande troll i målskyttet, men bra att förstakedjan får vinna en match åt oss igen! Sen får vi hoppas på att Eero börjar närma sig formen igen!

Utvisningarna måste dras ned. Det funkar inte att ge bort en 5-6 PP mer per match.

Henric
    Keymaster

Jag fick 18 hjärtstopp och 32 magsår på 7 spelminuter… Ge mig sprit.

JN27
    Deltagare

Kan avslöja att jag gick från TV’n av nervositet.. att man tar den där tvåan så nära slutet är signifikativt för Örebro. Jävla tur att Luleå saknade skärpan idag. Tacksam till döden för dessa 3 pinnar.

Andreas
    Keymaster

Hemsk sista period och inte minst sista minuter.

Många onödiga utvisningar igen, men den här gången håller det ändå.

Tre sjukt viktiga poäng.

Personal Jesus
    Deltagare

3 tunga poäng.
    Tack.

Personal Jesus
    Deltagare

Skall vi förlora på sista två?

Personal Jesus
    Deltagare

Men för fan Jocke!!!!

JN27
    Deltagare

Snabbt konstaterat efter första perioden. Wandell-kedjan het, dock borde vi leda med minst ett mål till. Rögle ångar förövrigt på som fa-an mot Växjö.

Personal Jesus
    Deltagare

Det känns som att det kan gå hur som helst idag.
    Pite Norra blandar hejvilt.
    Än är jag inte orolig, vi är med i matcherna men det har gått troll i avsluten.
    Vi behöver bara få lite medstuds och det får man om man jobbar hårt.

Visar 25 inlägg - 8,551 till 8,575 (av 13,266 totalt)