Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
06/01/2018 kl. 12:27 #7425
Status
DeltagareSvårt att göra större förändringar när man ändå är med och har chans att vinna nästan varje match, oavsett motstånd. Effektiviteten har ju varit klapprutten bara. Stolpe ut, missade frilägen och 5cm över ribban. Där har man slarvat bort många poäng.
06/01/2018 kl. 12:20 #7423Andreas
KeymasterKan bara stämma in i det. Inga ändringar är väl att vänta till denna match heller.
PP har sett bättre ut dock sedan vi gick över till en lina med fem forwards. Inte lysande, men bättre.
06/01/2018 kl. 12:14 #7422JN27
DeltagareSå sjukt nervös inför dagens match. Någonstans känns det som att det är en avgörande match på något sätt. Dels för att vi haft ett otroligt dåligt bortaspel, men också för att det är för många matcher utan vinst. Vi måste ta minst 2 poäng idag.
Det som bekymrar mig mest är att Sundblad verkar vara helt inkapabel att göra förändringar, det har sett likadant ut i varje match. Det enda som gör att matcherna är jämna är för att vi kämpar, men skridskoåkning vinner inte matcherna enbart.
05/01/2018 kl. 16:10 #7418Andreas
KeymasterFast vi gör lika många mål som de andra lagen i botten ändå, om inte fler, och släpper in betydligt färre än vad de gör.
Visst känns det aningen hopplöst just nu, men både Rögle och Karlskrona känns sämre. Mora har en uppsving just nu utan att för den delen överprestera. De senaste sex har de 99,3% PDO och 47% corsi skrämmer ingen kanske, men de lyckas ändå ta poäng.
Örebros motsvarande är 98,5% och 46%. Inget som skrämmer slag på någon det heller.
Det som skiljer rent siffermässigt mellanlagen i PDO är räddningsprocenten faktiskt.
05/01/2018 kl. 11:23 #7417Henric
KeymasterDet jag ändå känner att laget förtjänar är att de jobbar hårt. De kämpar och det syns. Det som är problemet är att de tappar huvudet i alldeles för många avgörande situationer. Ska man jobba med snabba byten så fungerar det inte att glida in i båset, av den analysen jag gjort i efterhand.
En sak till jag märkte efter matchen var att Sundblad verkade lite mer nere/tagen eller vad man ska säga. Tror ni att man kan ha sagt något till honom? Jag tror självklart inte att han kommer få sparken men jag misstänker ju att det börjar ställas frågor nu?
Precis som på vilket företag som helst så har man ju mål att uppnå. Slutspel kan vi ju glömma totalt men nu är det ju oroväckande nära kvalplats. Rögle,Mora och KHK har ju börjat plocka en del poäng. De förlorar fortsatt men vinner ju ändå. Något Örebro inte gör.
Tyvärr är det ju inte bara nära längre. Det är en med största sannolikhet så att det blir negativt kval i år då inga tendenser till trendbrott finns. Vi gör för lite mål och plockar alldeles för lite poäng. Det är i ett sanningens ögonblick för klubben nu. Betänk ekonomiska svårigheter och en nedflyttning…
05/01/2018 kl. 10:30 #7416JN27
DeltagareDet jag ändå känner att laget förtjänar är att de jobbar hårt. De kämpar och det syns. Det som är problemet är att de tappar huvudet i alldeles för många avgörande situationer. Ska man jobba med snabba byten så fungerar det inte att glida in i båset, av den analysen jag gjort i efterhand.
En sak till jag märkte efter matchen var att Sundblad verkade lite mer nere/tagen eller vad man ska säga. Tror ni att man kan ha sagt något till honom? Jag tror självklart inte att han kommer få sparken men jag misstänker ju att det börjar ställas frågor nu?
Precis som på vilket företag som helst så har man ju mål att uppnå. Slutspel kan vi ju glömma totalt men nu är det ju oroväckande nära kvalplats. Rögle,Mora och KHK har ju börjat plocka en del poäng. De förlorar fortsatt men vinner ju ändå. Något Örebro inte gör.
05/01/2018 kl. 09:01 #7415Andreas
KeymasterMålskyttet känns som det stora problemet så jag antar spets vore det bästa alternativet. Vet inte var man hittar det för lite pengar dock 🙁
05/01/2018 kl. 02:39 #7414Orebro Center
DeltagareKänns som om Örebro måste göra en av två saker. Antingen få in mer spets eller ändra sättet att spela
När Niklas kom i fjol så sa han att han var tvungen att ändra för att stoppa blödningen och ställa upp på blå. Jag vill nog hävda att Örebro befinner sig i samma läge nu. Att fortsätta spela på samma sätt trots att det leder till förlust efter förlust anser jag vara idiotiskt.
Visst Örebro kan spela det här spelet in i kaklet och sedan hoppas att det maler ned framtida motstånd kvalspel. Men jag tycker främst att man skall undvika kval
04/01/2018 kl. 22:01 #7413Andreas
KeymasterÖrebro gör 2,39 mål framåt i snitt. Det räcker inte långt det.
04/01/2018 kl. 21:33 #7410Yongma112
DeltagareVi kan inte göra mål.
04/01/2018 kl. 21:32 #7409Andreas
KeymasterHans idiotgrejer återkommer ju i varje match. Det är ju ofta rent taktiska fel som fäller oss många matcher..
Nu blir ju Backström överspelad eftersom hans lagkamrater skiter i att göra jobbet ordentligt, men visst håller jag med dig om att coachningen är fortsatt svag många gånger.
04/01/2018 kl. 21:25 #7408JN27
DeltagareHans idiotgrejer återkommer ju i varje match. Det är ju ofta rent taktiska fel som fäller oss många matcher..
04/01/2018 kl. 21:22 #7407Andreas
KeymasterTotalt idiotiskt byte i förlängningen. De bryr sig inte alls om spelet. Suck.
04/01/2018 kl. 21:18 #7406JN27
DeltagareVi ska med facit i hand vara glada för poäng. Djurgården var bättre, även om jag hade hoppats att en självförtroendefylld Bartley kunde ha ändrat på allt och skjutit hem 3 poäng. Men sen gör Sundblad genidraget och byter in Backström i förlängningen. Alltså vad gör karln?!
04/01/2018 kl. 19:43 #7405Andreas
KeymasterÅtta minuter i första… Herregud.
Tur Wiklander lyckades snubbla in en puck. Han vet var man ska stå den rutinerade räven.
04/01/2018 kl. 19:32 #7404Yongma112
DeltagareVilka utvisningar man tar… fyfan alltså.
04/01/2018 kl. 16:54 #7403Andreas
KeymasterHjärnskakning och eventuellt ett par tänder utslagna på Aronsson…
FY fan, så less på dessa vansinniga tacklingar.
De måste bort.
Fram med stenhårda straff för förövare och klubb.Hoppas det går bra för Aronsson.
Inte Sandströms första avstängning heller.
04/01/2018 kl. 16:53 #7402Personal Jesus
DeltagareHjärnskakning och eventuellt ett par tänder utslagna på Aronsson…
FY fan, så less på dessa vansinniga tacklingar.
De måste bort.
Fram med stenhårda straff för förövare och klubb.Hoppas det går bra för Aronsson.
04/01/2018 kl. 16:44 #7400Andreas
KeymasterHjärnskakning och eventuellt ett par tänder utslagna på Aronsson…
04/01/2018 kl. 14:23 #7399Andreas
KeymasterWandell och Jonte frågetecken ikväll för övrigt.
04/01/2018 kl. 14:16 #7398Andreas
KeymasterOch nu är Aronsson skadad.
Han var duktigt tagen efter smällen. Svårt att tro att det inte är en hjärnskakning efter den smällen.
04/01/2018 kl. 12:38 #7396Personal Jesus
DeltagareOch nu är Aronsson skadad.
03/01/2018 kl. 18:33 #7389Andreas
KeymasterMan undrar lite var Mora hittar alla slantar som de värvat spelare och nu även personal runtom truppen.
Inte för att jag tycker Örebro ska plocka in fler personer som ska vara med och peta på spelare och trupp, men om NJ kunde trolla lite skulle nog jag och många andra bli glada.
Vi får väl se om någon spelare nappar.03/01/2018 kl. 09:04 #7388pb_90
DeltagareUsch nu är det jobbigt… Vi har klart sämst form av alla lag.. Till och med Rögle har taggat igång…
02/01/2018 kl. 21:23 #7387JN27
DeltagareSeger ett måste på torsdag. Både Rögle och Mora med segrar idag.
-
FörfattareInlägg