Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 20 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
21/12/2017 kl. 16:14 #7230
JN27
DeltagareI Örebros fall skulle jag säga att det är Tony du ska prata med. Tror han läser han inne, men han finns på Twitter också @TonyJortso eller tony.jortso@orebrohockey.se.
Stämmer! Tar tacksamt emot förslag. Skicka på mailen
Är det några speciella krav? Underbältet-musik känns ju som givet där men jag tänker mer generellt?
21/12/2017 kl. 16:12 #7229TJ
DeltagareI Örebros fall skulle jag säga att det är Tony du ska prata med. Tror han läser han inne, men han finns på Twitter också @TonyJortso eller tony.jortso@orebrohockey.se.
Stämmer! Tar tacksamt emot förslag. Skicka på mailen 🙂
21/12/2017 kl. 13:24 #7225Andreas
KeymasterI Örebros fall skulle jag säga att det är Tony du ska prata med. Tror han läser här inne, men han finns på Twitter också @TonyJortso eller tony.jortso@orebrohockey.se.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av
Andreas.
21/12/2017 kl. 13:05 #7224JN27
DeltagareBara en ren allmän fråga av rent intresse. Jag har alltid varit väldigt intresserad av Goal Horns och låtarna runt dem. Det ger ju liksom ett extra tagg om det är något som är bra. Vem bestämmer vilka låtar som ska spelas och kan man lämna in önskemål etc?
20/12/2017 kl. 21:12 #7223pb_90
DeltagareKul läsning
Tack! Irriterar mig dock på att HockeyNews verkar ha problem med samarbetet med Instat.. så just nu har jag ingen indata för corsin.. och jag hade precis börjat fixa för alla andra lag….. 🙁
20/12/2017 kl. 21:10 #7222Henric
Keymasterhttps://statistatikern.blogspot.se/2017/12/orebros-sasonger-i-shl.html
Har gjort en ”liten” sammanställning över Örebros säsonger hittills i SHL med gamescore-metoden ifall någon är sugen att läsa!
Mycket intressant! MV-statistiken gör mig djupt deprimerad… Vi borde typ återkalla Tim Sandberg? 🙁 Det rimmar väl inte helt med vad jag sett iofs. Eero (Error? hehehehe) har vunnit en del matcher åt oss men också fått axla stort ansvar för en hel del förluster. Det är lite för stora pendelrörelser och han borde kunna stabilisera sig strax under Julius kan jag tycka. Men han har lite problem på plockhandssidan framförallt, och jag tycker det blir bra med den viktning du gör för skottsektorn. Jag har inte kollat av, men känslan säger att han släpper lite för mycket mål från lågriskdelarna av egen zon.
20/12/2017 kl. 20:48 #7220Andreas
KeymasterKul läsning 🙂
20/12/2017 kl. 20:48 #7219Andreas
Keymaster*oops*
-
Detta svar redigerades för 8 år, 8 månader sedan av
Andreas. Anledning: Så kan det gå
20/12/2017 kl. 20:30 #7217pb_90
Deltagarehttps://statistatikern.blogspot.se/2017/12/orebros-sasonger-i-shl.html
Har gjort en ”liten” sammanställning över Örebros säsonger hittills i SHL med gamescore-metoden ifall någon är sugen att läsa! 🙂
20/12/2017 kl. 15:23 #7215pb_90
DeltagareEero kan verkligen göra matchavgörande saker. Hoppas han kan få upp lägstanivån bara. Det är där han gjort mig lite besviken hittills.
Han har bara 1 år på kontraktet dessutom. Han och Brage går ut samtidigt. Som det ser ut nu vet jag inte om någon av dem kommer att bli kvar, men nog skulle man kunna satsa på Kilpeläinen framöver om han bättrar på sin SVS% under 2018.
I vissa stunder ser Eero som du säger helt lysande ut. Men jag tror knappt han platsar på topp tio i SHL hittills den här säsongen :/
Vad tror ni om Jönsson? Har Örebro bränt sina broar sen tidigare eller vågar man ta in honom och satsa på honom som förstakeeper? Han har ju varit en av SHL:s klart bästa målvakter rent statistiskt dom två senaste säsongerna. Snacket har ju varit att det är Karlskronas försvarsspel som är grejen, men han ligger i toppen både förra säsongen och i år på räddningsprocent på skott i skottsektorn. Och Karlskrona släpper till mängder med skott där..
20/12/2017 kl. 13:42 #7214Andreas
KeymasterEero kan verkligen göra matchavgörande saker. Hoppas han kan få upp lägstanivån bara. Det är där han gjort mig lite besviken hittills.
Han har bara 1 år på kontraktet dessutom. Han och Brage går ut samtidigt. Som det ser ut nu vet jag inte om någon av dem kommer att bli kvar, men nog skulle man kunna satsa på Kilpeläinen framöver om han bättrar på sin SVS% under 2018.
20/12/2017 kl. 09:56 #7213pb_90
DeltagareÖrebros Eero Kilpeläinen står för en vass räddning mot Växjö.
🎥 C More #shl #rlgifs #örebrohockey pic.twitter.com/R4vD43vIF1
— RoadLaker (@RoadLaker) December 19, 2017
Viktig match för Eero! Jag trodde det var backarna som rensade returen, men snacka om starkt!
Hoppas han är på G nu!
20/12/2017 kl. 06:55 #7212Andreas
KeymasterFörsvarsspelet fungerade bättre, men markeringsmiss på Calof kostade direkt. De blir så fruktansvärt hårt straffade varje gång det händer, men denna gång kan man knappast förvänta sig att Kilpeläinen ska kunna göra någon mirakelräddning. Den styrningen tar ingen.
19/12/2017 kl. 21:57 #7211pb_90
DeltagareHudacek var väl bättre, men hade det öndå svårt. Den linan gör två mål, men känns ändå inte heta på något sött :-/
Jo.. Hudacek gör det lite för svårt för sig och drällde med pucken lite väl mycket kanske.. men tyckte att förstaperioden var rätt skaplig.
Sen Spink-kedjan börjar jag tycka jäkligt synd om.. dom skapar väl en fyra-fem enormt heta lägen men lyckas fan inte nypa dit den. Borde öva avslut och skjuta mer!
Men jävlar va viktigt att Jonathan är tillbaka alltså… han kan man lassa kvalitetsminuter på match efter match efter match. Oerhört klok med pucken!
Sen gillar jag försvarsspelet över lag där backarna var oerhört bra på att ta bort klubbor vid returer m.m. För i sista perioden var det mängder med returer det kunde ha blivit mål på.
Men två poäng hade jag tagit alla dagar i veckan!
19/12/2017 kl. 21:37 #7208Andreas
KeymasterHudacek var väl bättre, men hade det öndå svårt. Den linan gör två mål, men känns ändå inte heta på något sött :-/
19/12/2017 kl. 20:25 #7207pb_90
DeltagareLibor bekräftar till NA att han haft problem med axeln till och från. Upp till ganska nyligen. Det har tydligen inte riktigt velat släppa, men under landslagsuppehållet så har han tydligen kunnat släppa loss och spela ut. Låt oss hoppas han tar med sig det till ikväll
Den kedjan har onekligen en av sina bättre matcher på länge! 😉
Men Jocke Andersson är fortfarande liiiite osynlig tycker jag :/
19/12/2017 kl. 14:19 #7206Andreas
KeymasterLibor bekräftar till NA att han haft problem med axeln till och från. Upp till ganska nyligen. Det har tydligen inte riktigt velat släppa, men under landslagsuppehållet så har han tydligen kunnat släppa loss och spela ut. Låt oss hoppas han tar med sig det till ikväll 🙂
18/12/2017 kl. 20:20 #7200pb_90
DeltagareFan va störande det är att man inte kunde bygga vidare på den fina säsongsinledningen… Låt säga att det i varje fall hade kunnat trilla in sex poäng till. Då hade vi varit 11-poäng före Karlskrona.. hade känts stensäkert
18/12/2017 kl. 15:46 #7199Andreas
KeymasterLibor är en av SHL:s bästa poängspelare 5v5 över de senaste säsongerna. Vi måste få liv i honom. Om det innebär att man måste gulla lite med honom så gör det. Alla svarar inte positivt på den hårda ledarstilen. Man måste kunna vara lite flexibel i sitt ledarskap samtidigt som man givetvis ska kunna ställa krav.
18/12/2017 kl. 13:36 #7198pb_90
DeltagareOkej Eero står nästa match igen. Då måste fan Brage få stå på annandagen.. Enligt Micke Tellqvist i sportbladets podd så brukar de mer ”rutinerade” målvakterna välja att avstå just den matchen.
Dessutom ska Libor in. Det kanske är lika bra att härda ut och försöka få igång honom istället för att sparka honom? Han har ändå gjort tolv poäng på 20-matcher och är en av dom bästa poänggörarna 5mot5 dom senaste säsongerna enl Petter Carnbro som fört statistik.
Alltså det kan väl vara jävligt dumt.. men Libor skulle nog gå igång jävligt mycket på att få några byten med Sallinen och Wandell. Klart att det är jäkligt dumt att flytta på en stekhet Manninen, men å andra sidan kanske han kan tvinga igång Weinstock och Jocke lite.. Hoppas att dom kan testa i slutet av någon match ifall det skiter sig iaf.
18/12/2017 kl. 09:34 #7197Andreas
KeymasterExakt, men -1 på expected goals är ju bättre eller lika med vad sex andra lag har. Och ja får man till PP till en normal nivå kanske man kan höja sig. Det är väl en del andra lag som överpresterar med andra ord.
Jo, det känns mer som att andra lag överpresterar, men att Örebro bara ligger på förväntad nivå.
EDIT:
Plus ett uselt powerplay så klart.18/12/2017 kl. 09:23 #7196pb_90
Deltagarex = Expected i bilden nedan.
Det han har gjort är att räkna om mål framåt och bakåt baserat på den Corsi laget haft för att se om lagen över eller underpresterar i fem mot fem.
Örebro underpresterar något väldigt lite enligt bilden, men inte så värst.
Örebros lyft skulle kunna komma om de får igång powerplay. Spelet fem mot fem är inte så dåligt ändå.
Exakt, men -1 på expected goals är ju bättre eller lika med vad sex andra lag har. Och ja får man till PP till en normal nivå kanske man kan höja sig. Det är väl en del andra lag som överpresterar med andra ord.
18/12/2017 kl. 08:44 #7195Andreas
Keymasterx = Expected i bilden nedan.
Det han har gjort är att räkna om mål framåt och bakåt baserat på den Corsi laget haft för att se om lagen över eller underpresterar i fem mot fem.
Örebro underpresterar något väldigt lite enligt bilden, men inte så värst.
Örebros lyft skulle kunna komma om de får igång powerplay. Spelet fem mot fem är inte så dåligt ändå.
18/12/2017 kl. 08:24 #7194pb_90
Deltagarehttps://twitter.com/numerartovertag/status/942638853864804352
Luleå, Karlskrona, Brynäs, Rögle och Mora har sämre corsi än ÖHK. Jag kan tycka att det borde lösa sig utan kval i varje fall. Håller på att gå genom Örebros alla säsonger i SHL med gamescore. Jag tycker att det finns fog för att säga att forwardssidan hamnar precis i mitten av alla säsonger hittills och att backsidan är den bästa hittills i SHL. Målvaktssidan är dock än av de sämre hittills tyvärr och Julius tre säsonger toppar hur man än mäter.
18/12/2017 kl. 08:00 #7193pb_90
DeltagareAngående ryktet om dubbla avtal som det skrivs om annorstödes. Jag tror det är lite felaktigt, men inte helt. Jag tror det bara fanns ett avtal, men att Gejhammar, inte PG, inte förmedlade allt till övriga styrelsen. Intrycket jag har är att PG må ha varit sportsligt mindre duktig, men han rapporterade korrekt till Gejhammar.
Det har ju även gått rykten om privata hyresuppgörelser och liknande, men det tror jag inte heller riktigt på.
Jo Gejhammar kom nog undan för lätt på kaosmötet… Det radarparet har kostat klubben oerhört mycket sen avancemanget!
Gillar nya VDn, mycket bra att lösa nyemissionen med redan betrodda partners osv. Sen tycker jag han verkar vara vettig vad det kommer till budget osv på framtida trupper också.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 8 månader sedan av
-
FörfattareInlägg