Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 20 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
17/12/2017 kl. 19:02 #7190
Andreas
KeymasterAngående ryktet om dubbla avtal som det skrivs om annorstödes. Jag tror det är lite felaktigt, men inte helt. Jag tror det bara fanns ett avtal, men att Gejhammar, inte PG, inte förmedlade allt till övriga styrelsen. Intrycket jag har är att PG må ha varit sportsligt mindre duktig, men han rapporterade korrekt till Gejhammar.
Det har ju även gått rykten om privata hyresuppgörelser och liknande, men det tror jag inte heller riktigt på.
16/12/2017 kl. 22:32 #7189pb_90
DeltagareLuuuugn. Vi har ju JW på lån till BIK
Haha exakt.. fasen jag har kört runt i mina gamescore-dokument och tycker att vi borde klara av att plocka mer poäng än våra bottenkonkurrenter.. Forwardssidan ger sortering per match oss sex forwards på topp elva och tre backar på topp sju. Dock så har både Mora och Karlskrona vassare målvakter där det finns fog för att ge Johannes Jönsson platsen som bästa målvakt i ligan. Örebro ligger långt efter… Måtte Eero steppa upp andra halvan av säsongen nu.
16/12/2017 kl. 19:29 #7188Andreas
KeymasterLuuuugn. Vi har ju JW på lån till BIK 😉
16/12/2017 kl. 19:24 #7187pb_90
DeltagareFan jag börjar bli orolig för att Manninens succe i landslaget inte vara kommer hålla honom borta från ÖHK under OS utan att han även blir föremål för KHL till nästa säsong… Kan man hoppas på att dom lyckades skriva ett kontrakt utan klausul eller är det standard i alla kontrakt? :/
15/12/2017 kl. 14:08 #7170Andreas
KeymasterHedberg hamnade i bråk med Williamsson på en träning vet jag. I övrigt svårt att säga, men någon anledning finns det till att han ryker.
Han kanske är ganska dyr för Rögle?
15/12/2017 kl. 13:36 #7168pb_90
DeltagareHedberg känns verkligen som en spelare som skulle passa Sundblad. Tror inte Örebro är en klubb som rycker i honom dock, men jag hade inte misstyckt till det.
Fairchild är jag mer skeptisk till. Känns väldigt lik Zamorsky på många sätt.
Jag ställer mig lite frågande till vad det är som har skett i Rögle som gör att han inte får speltid längre? Innan säsongen så trodde jag att han skulle bli ett litet utropstecken och han har ändå levererat 13-poäng på 24 matcher. Det känns heller inte som att han lär vara jättedyr eller vad tror ni? Libor känns dyrare eller? Men tror inte vi är där och hugger alls faktiskt. Känns dumt att ”hjälpa” en bottenkonkurrent även om det skulle stärka upp laget. Jag hoppas att NJ kan hitta någon som kan få lite fart på PP:t, men ställer mig skeptisk till att vi får in något vettigt alls.. känns bara som att det kommer att slösas pengar på detta..
Fairchild tycker jag inte heller att man ska försöka dra i. När det skiljer sig så otroligt mycket mellan två säsonger så undrar man ju om han skitit i att träna eller något under sommaren..
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 9 månader sedan av
pb_90.
14/12/2017 kl. 20:11 #7167Andreas
KeymasterHedberg känns verkligen som en spelare som skulle passa Sundblad. Tror inte Örebro är en klubb som rycker i honom dock, men jag hade inte misstyckt till det.
Fairchild är jag mer skeptisk till. Känns väldigt lik Zamorsky på många sätt.
14/12/2017 kl. 19:40 #7166JN27
DeltagareVet inte vad Rögle håller på med, men jag skulle inte tacka nej till någon av Fairchild eller Hedberg.
Hedberg ist för Libor. Säkert mycket billigare också för en trade lär ju inte va aktuellt.
14/12/2017 kl. 19:38 #7165Yongma112
DeltagareVet inte vad Rögle håller på med, men jag skulle inte tacka nej till någon av Fairchild eller Hedberg.
13/12/2017 kl. 16:03 #7164Rebound
DeltagareMan kan ju undra hur landslagsledningen tänker när de tog ut honom med tanke på hans form? Men och andra sidan så har ju inte Slovakien en uppsjö av internationellt gångbara spelare att välja mellan.
Om han gör bra ifrån sig i den turneringen så blir det lättare att hitta en ny hemvist för honom om inte annat.
13/12/2017 kl. 14:54 #7163carl
DeltagareTittade på deras laguppställning och hittade inte honom? Men kanske tittade på fel turnering, är det inte channel one cup some ska spelas?
Åfan? Han kanske petades där också? Det brukar väl alltid vara någon spelare för mycket med på samlingarna iaf?
Vet ej, hittar iofs inte alla lagens laguppställningar. Kanske inte är uppdaterat? På eliteprospects står det att han är med.
13/12/2017 kl. 14:37 #7162Personal Jesus
DeltagarePb…snubblade in på andra sidan för första gången på länge.
En fråga, hur orkar du?13/12/2017 kl. 14:27 #7161pb_90
DeltagareTittade på deras laguppställning och hittade inte honom? Men kanske tittade på fel turnering, är det inte channel one cup some ska spelas?
Åfan? Han kanske petades där också? Det brukar väl alltid vara någon spelare för mycket med på samlingarna iaf?
13/12/2017 kl. 14:04 #7160carl
13/12/2017 kl. 13:46 #7159pb_90
DeltagareLibor är väl inte uttagen till landslaget?
Står det på NA iaf.
13/12/2017 kl. 13:28 #7158carl
DeltagareLibor är väl inte uttagen till landslaget?
13/12/2017 kl. 10:14 #7157JN27
DeltagareMisstänker att det börjar närma sig ett avslut i Libor-soppan. Såg att han var i Bratislava. Kan det vara så att han är nära spel i KHL?
Han är väl på landslagsläger väl? Skulle kunna vara det bara. Men hoppas verkligen att dom har något annat på G in om dom gör sig av med honom och att denna nya inte är en ny Hodgman eller Lessio.
Det som också oroar mig är ju hur svårt det måste vara att kampera om signeringar på spelare när man är en bottenklubb.. då är det ju bara pengar som kan locka :/
Det hade jag inte alls en tanke på, men så kan det ju såklart vara.
Helt rätt där. Gäller ju för NJ att verkligen övertyga den nya spelaren (Om någon sådan kommer) att de kommer greja spel i högsta serien. Gäller nog att inge lite förtroende för spelaren också med ett kontrakt som sträcker sig lite längre än året ut också.
13/12/2017 kl. 10:11 #7156pb_90
DeltagareMisstänker att det börjar närma sig ett avslut i Libor-soppan. Såg att han var i Bratislava. Kan det vara så att han är nära spel i KHL?
Han är väl på landslagsläger väl? Skulle kunna vara det bara. Men hoppas verkligen att dom har något annat på G in om dom gör sig av med honom och att denna nya inte är en ny Hodgman eller Lessio.
Det som också oroar mig är ju hur svårt det måste vara att kampera om signeringar på spelare när man är en bottenklubb.. då är det ju bara pengar som kan locka :/
13/12/2017 kl. 09:54 #7155JN27
12/12/2017 kl. 09:56 #7154pb_90
DeltagareJag tror det fanns en överenskommelse, men inget skrivet. PG kände sig lite huggen i ryggen där tror jag, men samtidigt hade han kanske gått händelserna i förväg något.
EDIT: Så klart kände sig även Squires sviken kan jag tänka mig. Speciellt när han sedan inte fick den sign-off han hade rätt till.
Sen är det ju rätt obegripligt att en spelare som man värvar från Hockeyallsvenskan orsakar sådana kontraktsproblem? Squires lär väl inte direkt haft en jättelön? Låter som att PG var helt efterbliven vad det kommer till kontrakt m.m……
12/12/2017 kl. 09:09 #7153Andreas
KeymasterJag tror det fanns en överenskommelse, men inget skrivet. PG kände sig lite huggen i ryggen där tror jag, men samtidigt hade han kanske gått händelserna i förväg något.
EDIT: Så klart kände sig även Squires sviken kan jag tänka mig. Speciellt när han sedan inte fick den sign-off han hade rätt till.
12/12/2017 kl. 08:34 #7152pb_90
DeltagareEtt jobb är ett jobb, men i Squires fall är nog bron bränd. Jag vet inte om klubben ville göra så, men de var tvungna.
Inte ville göra så? Hur menar du? På vilket sätt var dom tvugna?
Fanns inga pengar. Squires hade en fet sign-off som klubben inte kunde betala. PG försökte förlänga för att förskjuta den ett år med hopp om bättre likviditet, men blev nobbad på det.
Nya sportgruppen sa nej till det och man hamnade i kläm eftersom kassan var tom.
De hade inga pengar att betala ut till honom som var en del av hans kontrakt. De blev skyldiga honom pengar.Klubben har varit väldigt måna tidigare om att ta hand om spelarna på ett bra sätt, men blev sämre och sämre på det med åren. Jag hoppas de hittat tillbaka till rätt spår nu. Man varken hör eller ser Mozart speciellt mycket just nu. Någon som vet vad det beror på?
Så man bröt inte ett gällande kontrakt utan det var bara ett rykte? Alltså att PG fick dra det så långt alltså…… Skriva ett nytt kontrakt bara för att man inte har råd att betala det gamla xD
11/12/2017 kl. 20:51 #7151Andreas
KeymasterEtt jobb är ett jobb, men i Squires fall är nog bron bränd. Jag vet inte om klubben ville göra så, men de var tvungna.
Fanns inga pengar. Squires hade en fet sign-off som klubben inte kunde betala. PG försökte förlänga för att förskjuta den ett år med hopp om bättre likviditet, men blev nobbad på det.
Nya sportgruppen sa nej till det och man hamnade i kläm eftersom kassan var tom.
De hade inga pengar att betala ut till honom som var en del av hans kontrakt. De blev skyldiga honom pengar.Klubben har varit väldigt måna tidigare om att ta hand om spelarna på ett bra sätt, men blev sämre och sämre på det med åren. Jag hoppas de hittat tillbaka till rätt spår nu. Man varken hör eller ser Mozart speciellt mycket just nu. Någon som vet vad det beror på?
11/12/2017 kl. 20:23 #7150pb_90
DeltagareEtt jobb är ett jobb, men i Squires fall är nog bron bränd. Jag vet inte om klubben ville göra så, men de var tvungna.
11/12/2017 kl. 20:18 #7149Andreas
KeymasterEtt jobb är ett jobb, men i Squires fall är nog bron bränd. Jag vet inte om klubben ville göra så, men de var tvungna.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 9 månader sedan av
-
FörfattareInlägg