Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 19 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
11/12/2017 kl. 19:52 #7148
Elbowing
DeltagareHåller med JN27 ta hem Squires
11/12/2017 kl. 19:22 #7147carl
DeltagareVi har ju Viksten men han får ju spela med alldeles för usla spelare för att få ut något reellt.
11/12/2017 kl. 13:15 #7146JN27
DeltagareVi saknar verkligen en målgörare. Någon som kliver fram och alltid är giftig. Ingen sådan finns nu. Och bakåt ser vi skakiga ut, särskilt Eero. Det är inget bra recept alls. Sundblad har kokat soppa på en spik, men nu har kryddorna tagit slut och då smakar det som man kan förvänta sig.
Jag säger som jag sagt tidigare. Locka hem Squires. Han får sparsamt med speltid i Kina och med en rejäl ursäkt kanske han skulle kunna tänka sig att spela för Örebro igen. Jag fattade det som att han trivdes med laget och staden.
Men att se den komma känns ju orimligt.11/12/2017 kl. 13:10 #7145Henric
KeymasterVi saknar verkligen en målgörare. Någon som kliver fram och alltid är giftig. Ingen sådan finns nu. Och bakåt ser vi skakiga ut, särskilt Eero. Det är inget bra recept alls. Sundblad har kokat soppa på en spik, men nu har kryddorna tagit slut och då smakar det som man kan förvänta sig.
10/12/2017 kl. 18:36 #7144JN27
DeltagareMora vann idag. En poäng bakom och 4 poäng ner under sträcket. Fyfan vilken jobbig säsong detta är påväg att bli.
10/12/2017 kl. 06:38 #7120Andreas
KeymasterÖrebro har bara en väl fungerande kedja just nu. Den fungerar å andra sidan väldigt bra. Fjärdekedjan är väl godkänd oftast och ibland mer än så.
De andra två linorna går inte att lita på alls tyvärr. Man vet aldrig vad de kommer att bidra med på isen.
09/12/2017 kl. 21:07 #7119pb_90
DeltagareWeinstock och Jocke fortsätter att vara väldigt bleka. Dom måste verkligen upp så att några av Spinkarnas minutrar kan landa där istället. Känns inte helt okej att lasta på dom för mycket istid.. Kikar på statistiken på SHL.
Weinstock
Skott på mål: 0
Skott utanför mål eller i block: 0Jocke Andersson
Skott utanför mål eller i block: 0Och detta mot en rejält försvagad backsida och runt femton minuters speltid.
Skulle inte Sundblad kunnat mixa rejält i kedjorna idag? Det håller ju inte att det bara är Sallinen, Manninen och Wandell som kör på. Växjö borta är ändå på förhand en av dom svårare matcherna, varför inte bara splitta på dom en match för att se vad det får för effekt på övriga? Alla dom kan säkerligen få lite fart på andra kedjor. Det kanske är farligt att splitta på den enda kedjan som funkar men nu börjar det bli allvarligt läge här.
Manninen-Wandell-Viksten (Viksten måste få chansen högre upp)
Weinstock-Andersson-Sallinen (Sallinen bör kunna driva upp tempot på dom andra)
Spink-Spink-Olsson (Är väl kedjan som blir lidande, skulle gärna se Mastomäki i mitten och sen flytta ut båda bröderna på sidan. Känns som att det skulle kunna ge mer stabilitet.)
Gustafsson-Abols-Franzén (Lite istid på fjärdekedjan).Och för att ytterligare visa på deras form.
Matchen mot Malmö:
Weinstock
skott på mål: 0
Skott utanför mål eller i block: 0Joakim Andersson
Skott på mål: 1
Skott utanför mål eller i block: 0Matchen mot HV71 (Där dom hade sin bästa match på länge)
Weinstock
Skott på mål: 1
skott utanför mål eller i block: 0Andersson
Skott på mål: 2
Skott utanför mål eller i block: 2Jag skulle nog vilja påstå att en stor del av Örebros problem ligger här just nu..
09/12/2017 kl. 21:00 #7118pb_90
DeltagareWeinstock och Jocke fortsätter att vara väldigt bleka. Dom måste verkligen upp så att några av Spinkarnas minutrar kan landa där istället. Känns inte helt okej att lasta på dom för mycket istid.. Kikar på statistiken på SHL.
Weinstock
Skott utanför mål eller i block: 0Jocke Andersson
Skott utanför mål eller i block: 0Och detta mot en rejält försvagad backsida och runt femton minuters speltid.
Skulle inte Sundblad kunnat mixa rejält i kedjorna idag? Det håller ju inte att det bara är Sallinen, Manninen och Wandell som kör på. Växjö borta är ändå på förhand en av dom svårare matcherna, varför inte bara splitta på dom en match för att se vad det får för effekt på övriga? Alla dom kan säkerligen få lite fart på andra kedjor. Det kanske är farligt att splitta på den enda kedjan som funkar men nu börjar det bli allvarligt läge här.
Manninen-Wandell-Viksten (Viksten måste få chansen högre upp)
Weinstock-Andersson-Sallinen (Sallinen bör kunna driva upp tempot på dom andra)
Spink-Spink-Olsson (Är väl kedjan som blir lidande, skulle gärna se Mastomäki i mitten och sen flytta ut båda bröderna på sidan. Känns som att det skulle kunna ge mer stabilitet.)
Gustafsson-Abols-Franzén (Lite istid på fjärdekedjan).09/12/2017 kl. 20:22 #7116Andreas
KeymasterUsch. Örebro förtjänar bättre öde än såhär. Vi får väl se vad NJ kommer med under uppehållet.
09/12/2017 kl. 20:01 #7114Henric
KeymasterRiktigt töntig utvisning men samtidigt typiskt en sån som drabbar Örebro i slutminuterna.. ännu en 0-poängare alltså. Jag tror det blir kval.
Jag är benägen att instämma. Men å andra sidan trodde jag vi skulle åka ur förra året.
09/12/2017 kl. 20:01 #7113pb_90
DeltagareRiktigt töntig utvisning men samtidigt typiskt en sån som drabbar Örebro i slutminuterna.. ännu en 0-poängare alltså. Jag tror det blir kval.
Ja det kommer onekligen bli svettigt in i det sista…
09/12/2017 kl. 20:00 #7112JN27
DeltagareRiktigt töntig utvisning men samtidigt typiskt en sån som drabbar Örebro i slutminuterna.. ännu en 0-poängare alltså. Jag tror det blir kval.
09/12/2017 kl. 19:49 #7110pb_90
DeltagareFan va jag vill bli av med Hellström till nästa säsong alltså.. Han förstör så mycket mer än vad han tillför…
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 9 månader sedan av
pb_90.
09/12/2017 kl. 18:58 #7109Henric
KeymasterVad fan är det där för baklängesmål?
09/12/2017 kl. 18:14 #7108Henric
KeymasterHenric: Borde man då inte låta Brage stå lite mer så att Kilpeläinen kan få jobba med att hitta tillbaka? Eller blir det bara värre om han inte får stå tror du?
Det beror nog lite på vilken typ av målis Eero är. En del vill spela sig ur svackorna. Personligen ser jag nog hellre att Eero får fortsätta nöta ett tag till så länge han känner sig fräsch fysiskt. Å andra sidan så kan ju Brage leverera också så att låta honom få ett par matcher är ju inte fel.
09/12/2017 kl. 17:43 #7107pb_90
DeltagareVäxjös backsida är riktigt svag idag med Rahimi, Martinsson och Welch borta. Dock så är inte våran heller helt briljant.. men det är något positivt halmstrå att greppa efter iaf.
Sen i övrigt så var det en överjävligt mesig rockad som Sundblad körde på… Libor mot Franzén ända skillnaden… x)
Jag skulle vilja testa:
Manninen-Wandell-Sallinen
Weinstock-Abols-Viksten
Spink-Andersson-Spink
Glenn-Franzén-OlssonSen när Mastomäki kommer tillbaka så går han in istället för Abols och Abols tar Franzéns plats.
09/12/2017 kl. 17:27 #7104Personal Jesus
DeltagareAndreas…har du skickat pm till mig?
Nej, men jag har märkt att det ibland går iväg mejl om att man har ett PM fast inget är skickat. Vet inte riktigt vad som orsakar det tyvärr.
Har märkt det.
Har fått 4-5 st under hösten:)09/12/2017 kl. 16:27 #7103pb_90
DeltagareSkaplig sågning av Hudacek från Sundblad i NA när Hellsing frågar om varför han sattes in direkt i 3mot3.
”Man får förutsätta att en kille som gjorde 40 poäng förra året ska kunna spela i de lägena. Gör han inte det har jag ingen användning av honom.”
Libor och Sundblad är verkligen ett omaka par och det märks så tydligt på Libor att han inte vill spela för honom.
09/12/2017 kl. 16:24 #7102Andreas
KeymasterAndreas…har du skickat pm till mig?
Nej, men jag har märkt att det ibland går iväg mejl om att man har ett PM fast inget är skickat. Vet inte riktigt vad som orsakar det tyvärr.
09/12/2017 kl. 16:23 #7101pb_90
DeltagareHenric: Borde man då inte låta Brage stå lite mer så att Kilpeläinen kan få jobba med att hitta tillbaka? Eller blir det bara värre om han inte får stå tror du?
09/12/2017 kl. 10:58 #7098Henric
KeymasterJust därför tror jag inte att han överpresterat på något sätt. Hela laget är ju i en svacka där spelet inte stämmer regelbundet och klart det smittar av sig på målvakten.
Han vill väl glänsa när övriga laget spelar dåligt och det blir sällan bra. Han gjorde ju en felfri match (han utmanades ju iofs inte särskilt mycket) i matchen mot HV. Matchen mot Malmö var ju raka motsatsen där Malmö förde spelet och ledde skotten genom hela matchen. Det är i dom matcherna han måste vara kall.Några riktigt, riktigt billiga mål mot MIF. De liksom rinner igenom honom på något märkligt sätt. Väldigt typiskt målvakter med dåligt självförtroende. Man tänker för mycket och lyckas hitta ett sätt att släppa in puckar som normalt sett ska träffa en.
09/12/2017 kl. 10:44 #7097Personal Jesus
DeltagareAndreas…har du skickat pm till mig?
09/12/2017 kl. 10:26 #7096JN27
DeltagareJust därför tror jag inte att han överpresterat på något sätt. Hela laget är ju i en svacka där spelet inte stämmer regelbundet och klart det smittar av sig på målvakten.
Han vill väl glänsa när övriga laget spelar dåligt och det blir sällan bra. Han gjorde ju en felfri match (han utmanades ju iofs inte särskilt mycket) i matchen mot HV. Matchen mot Malmö var ju raka motsatsen där Malmö förde spelet och ledde skotten genom hela matchen. Det är i dom matcherna han måste vara kall.08/12/2017 kl. 23:33 #7095Henric
KeymasterKollade lite på CMORE och SHL.se från matchen. Eeros kroppsspråk bara vrålar dåligt självförtroende. Han har tappat grundspelet helt. Håller plockhanden fel i många situationer, tappar bort klubban som ska täcka 5-hålet alldeles för ofta. Han ser alldeles för yvig ut ibland när han går ner i butterfly. Klubbhandsken liksom drar iväg åt sidan eller för mycket frammåt och plocken glider nästan in framför honom. På något mål hade han den bokstavligen i knät på sig själv. Han ser inte alls harmonisk ut just nu. Sprätter till på första dragningen nära mål på avgörande straffen och tappar box-control och kraft i sidled på en gång. Han brukar vara kallare i dragningarna.
08/12/2017 kl. 12:50 #7094pb_90
DeltagarePå tal om fysiskt spel så tycker jag att Glenna står för betydligt mer av den varan. Hellström får ju aldrig till sina tacklingar och ska alltid bråka så att han åker ut.
Igår var han för ovanlighetens skull ganska osynlig dock.Håller med tidigare skrivande gällande förbättninsåtgärder osv, men jag är ändå lite osäker vart jag har Kilpeläinen. Jag skulle inte vilja säga att han överpresterade i början av säsongen.
Jag tror att han är inne i en dålig fas precis som hela laget. Han visade igår vilka kvalitéer han besitter men emellanåt går han bort sig och verkar framförallt ha svårt för låga skott.Får laget en höjning och några segrar i rad så tror jag även att han kommer komma tillbaka till sin tidigare form.
Jo än är det väl lite tidigt att dra växlar på Kilpeläinens säsong kanske med tanke på att spelet 5mot5 har varit växlande. Men på straffar har det varit konsekvent uselt i varje fall.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 9 månader sedan av
-
FörfattareInlägg