Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,951 till 8,975 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    D.O
    Deltagare

Inte bara smällarna… Blev lite ställd när det inte kom något ”det är vi som är Örebro” efter 1-0 målet, vad hände?

• Det här svaret redigerades för 8 år, 10 månader sedan av D.O.
    Andreas
    Keymaster

Kan bara tänka mig arbetsmiljöskäl. Alldeles för starkt ljud från båda.

JN27
    Deltagare

En allmän fråga. Vet någon varför man tagit bort raketerna och ”smällarna” i arenan vid introt?

Andreas
    Keymaster

Bartleys bästa match i Örebrotröjan? Hoppas han varvar upp nu för fortsätter han såhär är det bara en tidsfråga innan poängen trillar in.

En tredjedel in i serien och Wandell är en assist ifrån fjolårets siffror:)

Jag tror det med. Han och Backström fortsätter att övertyga.

Hoppas de kan fortsätta på samma sätt. Lite revansch att utkräva nere i Göteborg. Inte helt rättvist att de blev poänglösa senast.

Yongma112
    Deltagare

Bartleys bästa match i Örebrotröjan? Hoppas han varvar upp nu för fortsätter han såhär är det bara en tidsfråga innan poängen trillar in.

En tredjedel in i serien och Wandell är en assist ifrån fjolårets siffror:)

Henric
    Keymaster

De fattar heller inte att det är ett ”Ö” som vi har i vårt märke, vilket jag kan förstå:

Henric
    Keymaster

Pausunderhållning. Kanadensare rankar SHL-arenorna:

Karl
    Deltagare

Ett sargat Rögle känns just nu som värsta tänkbara motstånd. x)

Jag hakar på och jinxar, så typiskt Örebrolag att förlora mot bottengäng och ge dem självförtroende tillbaks. Därför vi får pisk av Mora, Karlskrona och Rögle.

Status
    Deltagare

Ett sargat Rögle känns just nu som värsta tänkbara motstånd. x)

JN27
    Deltagare

Jag sa till min läktarkamrat igår att försvarsspelet såg lite halvbra ut eftersom jag upplevde en del slarv. Men att få Skellefteå att enbart skjuta 18 skott på en match är faktiskt väl godkänt. Att dessutom få iväg 32 mot densamma gör det än bättre. Får hoppas det håller i sig mot Rögle.

Andreas
    Keymaster

Förresten… jääääävligt kul grej.

Jocke Lindström -3
    Pär Lindholm -3
    Oscar Möller -2

Blivande ”OS-kedjan” åker på däng så det bara sjunger om det! Det gör ju också vår förstakedjas insats igår än mer imponerande.

Sundblad matchade förstalinan hårt mot dem. En taktik som fungerade riktigt bra. Hade vi fått stopp på deras andrakedja lika bra hade nog andra perioden sett ganska annorlunda ut.

pb_90
    Deltagare

Förresten… jääääävligt kul grej.

Jocke Lindström -3
    Pär Lindholm -3
    Oscar Möller -2

Blivande ”OS-kedjan” åker på däng så det bara sjunger om det! Det gör ju också vår förstakedjas insats igår än mer imponerande.

Andreas
    Keymaster

Hur långt kontrakt hade Todd?

Artistkontrakt, 1 år.

JN27
    Deltagare

Hur långt kontrakt hade Todd?

pb_90
    Deltagare

Tycker Bartley och Backström är ett ganska spännande backpar faktiskt. Backström har en riktig mentor i Bartley där. Sedan är det kanske ett lite väl offensivt backpar ibland, men fasen vad kul det var att kolla på dem lira puck på blå och dunka skott mot mål.

Håller med! Och jag måste verkligen pudla på Backström. Han har tagit några jättekliv den här säsongen. Nu tycker jag att man kan förlänga med honom och sen låta backsidan i övrigt vara samma. Och kanske lägga Todd-pengarna på någon annan.

Andreas
    Keymaster

Tycker Bartley och Backström är ett ganska spännande backpar faktiskt. Backström har en riktig mentor i Bartley där. Sedan är det kanske ett lite väl offensivt backpar ibland, men fasen vad kul det var att kolla på dem lira puck på blå och dunka skott mot mål.

Andreas
    Keymaster

Mycket bra att CMORE tar in domare Sjöqvist på intervju för att förklara bedömningarna av det mål som blev bortdömt samt det som INTE blev det. Mer sådant.

Kan bara instämma. Sedan kan jag tycka att de släppte väldigt mycket åt båda håll. Blev lite märkligt med alla klubbor i ansikten som inte resulterade i något.

pb_90
    Deltagare

Mycket bra match! Sallinen-Wandell-Manninen är värda sin vikt i guld!

Spink-kedjan borde ha gjort minst en men fortsätter att ha galen otur…

Hudacek pajar hela andralinan på egen hand.. är han verkligen riktigt fräsch? Ser oerhört loj ut och får ingenting att stämma.

Fjärdekedjan gör det riktigt bra. Olssons skottäckning i absolut sista avslutet måste ha känts rätt bra. Tycker att laguppställningen är snudd på perfekt! Bara Todd ist för Aronsson så 🙂

Henric
    Keymaster

Mycket bra att CMORE tar in domare Sjöqvist på intervju för att förklara bedömningarna av det mål som blev bortdömt samt det som INTE blev det. Mer sådant.

Henric
    Keymaster

Varför ingen Eero i kassen ikväll? Trött efter landslaget eller annan orsak?

Andreas
    Keymaster

Aronsson med idag.

Mastomäki, Franzén och Olsson blir fjärde med Glenn som extra. Övriga tre som vanligt. Jocke spelar alltså.

Andreas
    Keymaster

Skellefteå är ett grymt bra lag, offensivt. Lindström, Möller och Lindholm är i fruktansvärt bra form.

Jag är i all ärlighet nöjd med att Örebro skakar om dem och kommer tillbaka till sitt fina presspel som vann puckar högt i banan. Att puckjävlar studsar fel händer. Nu gäller det att hitta rätt inställning och farten igen.

Andreas
    Keymaster

När vi hade problem med många huvudtacklingar var jag också inne på om man skulle straffa klubben. När samma klubb drar på sig den ena huvudtacklingen efter den andra då är det något som är fel i klubben också.

Personal Jesus
    Deltagare

En till intressant artikel om hjärnskador.

https://www.expressen.se/sport/qs/tararna-rinner-langs-kinderna/

Mycket.

Samtidigt tycker jag det är fascinerande hur samma människor som beklagar sig över att det är för mycket hjärnskakningar inom hockeyn också vill ha mer slagsmål i SHL. Att man inte ser kopplingen där visar ju på någon form av verklighetsflykt.

Jag har alltid varit en anhängare av hårt, tufft spel , gärna med lite fighter.
    Men under senare år har jag blivit helt emot fighter.
    Mår direkt illa när jag ser en klubba i nacken eller en våldsam tackling en halvmeter från sargen.

Nej, det skall vara stenhårda straff för sådant.
    Det skall kännas både för spelare och klubb.

Andreas
    Keymaster

En till intressant artikel om hjärnskador.

https://www.expressen.se/sport/qs/tararna-rinner-langs-kinderna/

Mycket.

Samtidigt tycker jag det är fascinerande hur samma människor som beklagar sig över att det är för mycket hjärnskakningar inom hockeyn också vill ha mer slagsmål i SHL. Att man inte ser kopplingen där visar ju på någon form av verklighetsflykt.

Visar 25 inlägg - 8,951 till 8,975 (av 13,266 totalt)