Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 8,976 till 9,000 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Både ja och nej. Enligt de anteckningar jag hade så hade kontrakt över nästa år, men det stämmer inte så jag har lagt till honom.

De fick feta sign-on.bonusar och båda kan nog casha ut ordentligt efter kontrakten löper ut. I Jockes sägs det röra sig om miljoner.

Bröderna Spink behöver komma igång igen. En spelare som Kalle Olsson är betydligt mer tillförlitlig än någon av de är.

pb_90
    Deltagare

Andreas! Du hoppade över Eero i din artikel? 😉 Var han självklar för en förlängning?

Sen tänker jag att både Jocke och Wandell kanske borde gå ner i lön om man signar dom? Dom lär ju ha fått otroligt feta kontrakt från PG eller?

Sen så är ju truppen i övrigt ganska satt. Men känns det också inte lite så att Libor har gjort sitt i ÖHK? Man gillar ju honom när han verkligen ger sitt yttersta, men det är otroligt ofta då han inte gör det tyvärr och Sundblad har ju såklart koll på detta.

Manninen-Wandell-Sallinen (denna linan måste man väl försöka hålla intakt?)
    Ny-Ny/Jocke-Viksten (Man måste få igång Viksten igen..)
    Spink-Spink-Weinstock (Skulle inte Weinstock kunna funka här?)
    Franzén/Abols-Mastomäki-Olsson/Glenn

Sen lär väl Todd ryka och Ekbom/Backström få förlängt. Bartley måste ta steg framåt, men han var antagligen inte svindyr med tanke på hans skada förra säsongen?

Personal Jesus
    Deltagare

En till intressant artikel om hjärnskador.

https://www.expressen.se/sport/qs/tararna-rinner-langs-kinderna/

Andreas
    Keymaster

Tog med lillebror på hans första match igår. Han tyckte det var jättekul. Framförallt när publiken kom igång lite mot slutet av matchen.

Kul att det var tjecker på plats också. De sjung på ganska bra med tanke på hur få de var.

Störde mig lite på gubben bredvid som vägrade dra in benen när folk behövde kommer förbi och var mer upptagen med att prata om Wallström och annat än själva matchen. När han väl kollade på matchen hängde han fram och tillbaka och blockerade sikten för resten av raden rätt ordentligt. Tråkigt när folk inte kan uppföra sig mot resten som är där.

Rebound
    Deltagare

Kul med landskamp igår i Behrn!
    Måste säga att jag blev positivt överraskad, då inramningen och arrangemanget i stort överträffade mina förväntningar. Kul också att se arenan i en annan skrud än dem man är van vid.

Jocke Andersson gjorde en gedigen insats, inte så att han stack ut men spelade klokt och vårdade pucken bra. Det märks att han är van vid ett lite högre tempo från sina år i NHL. Hoppas han får vara hel nu, så att han kan vara med och utmana om en OS-plats. Känns inte omöjligt, speciellt inte om KHL sätter sig på tvären och vägrar släppa spelare dit.

pb_90
    Deltagare

Alltså överfallet på Paille är nog det värsta jag någonsin sett typ…

Andreas
    Keymaster

Två mycket intressanta artiklar.

https://www.expressen.se/sport/qs/doktor-dod-dissekerar-fore-detta-idrottsstjarnornas-hjarnor/

https://www.expressen.se/sport/qs/derek-boogaards-jobb-i-nhl-var-att-slass–det-blev-hans-dod/

Jag tyckte det var intressant också att det kom fram att det populäraste klippet på SHL Play var Sylvegårds slagsmål med Karalahti.
    Frågan är väl varför det är det populäraste?

Jag är inte för slagsmål i SHL. Jag tror inte att det kommer tillföra något till sporten och det kommer utsätta våra spelare för mycket större och helt onödiga risker. Jag vill inte utsätta någon spelare för dessa risker, även om de är fullt medvetna om vad de ger sig in på. Den korta stund av ”ära” man kan vinna är inte värt ett liv av demens eller hjärnskakningar.

Personal Jesus
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Jag funderade på om jag skulle ta med special teams också, men kände att det blev lite för rörigt. Kanske får överväga det ändå för att ge en lite bättre bild av deras form.

pb_90
    Deltagare

Kul uppdatering om förhandstipsen m.m. Andreas! Känslan är ju lite att Örebros senaste torskar är en backlash på en lite för hög PDO och kanske lite för låg corsi. Så tesen om att det jämnar ut sig verkar tyvärr stämma i Örebros fall och lär väl kanske göra det i Färjestads och Luleås fall till slut också. Färjestad har ju ett grymt PP som hjälper dom i matcher där dom inte presterar i övrigt. Hade Örebro också haft ett bra PP så hade det absolut trillat in fler poäng på kontot.

Men en play-in plats bör vara målet för Örebros del! Och på förhand skulle man ju ha köpt det alla dagar i veckan. Nu presterade dom över förväntan i ett gäng matcher och gruppen/fans var nog inte riktigt redo för det.. Det har känts som att laget fuskat lite i dom senaste fyra matcherna och då blir det direkt en osäkerhet.

Andreas
    Keymaster

Ny metarapport uppe på bloggen nu 🙂

Det ser ut som att vi ska klara oss undan kval utan några större problem och med lite mera flyt ska vi nog klara play-in.

Mora slipper kval och Brynäs med.

Färjestad vinner inte serien.

Status
    Deltagare

Manninen JA Viksten

Weinstock Wandell Hudacek

Sallinen Spink Spink

Slutspel nästa ×)

JN27
    Deltagare

Fast hur löser det gårdagens problem? Igår var det ju försvarsspelet som havererade deluxe. Jag saknar Todd.

Status
    Deltagare

Jag vet inte, kanske dags att röra om i kedjorna. Även dem som ”funkar”.

JN27
    Deltagare

Manninen får jag inte grepp om. Uttagen till landslaget men i mitt tycke marginellt bättre än vad Haga var.

Där håller jag inte alls med. Haga åkte bara jäkligt snabbt men kom aldrig till avslut och alla avslut han fick sköt han i magen på målvakten.

Manninen är kreativ men har i paritet med övriga laget inte kommit till sin rätt.

Status
    Deltagare

Manninen får jag inte grepp om. Uttagen till landslaget men i mitt tycke marginellt bättre än vad Haga var.

Status
    Deltagare

Nu har Sundblad & Co lite att jobba med under uppehållet.

JN27
    Deltagare

Fattar inte varför man inte är mer desperata? Hellström var sämst idag i mitt tycke. Plus för Sundblads uppenbara kokande efter matchen. Han var inte glad och kunde knappt ta intervjun.

JN27
    Deltagare

Fan vilken dålig match.. man tar sjukt onödiga utvisningar i både defensiv och offensiv zon. Man ska vara glad att lagen bakom åker på torsk oxå.. Jag tror ärligt talat inte det blir slutspel ens om det fortsätter såhär.

JN27
    Deltagare

”Vi ska åka ner och vinna, det finns inget annat” så åker mam ner och gör en precis lika klapprutten match som de tre senaste. Vart är det här laget påväg? Kan man hoppas att det vänder när Todd kommer tillbaka?

Yongma112
    Deltagare

Jag orkar inte att vi alltid faller ihop mot skitlagen.

Henric
    Keymaster

Jag hatar att man blivit så jävla naiv och trodde på det här laget. Nu har de bevisat i 4 raka matcher att dom inte håller. Experterna hade rätt trots allt. Jag brukar inte balla ur på det här sättet men det är fan ruttet nu.

På bakfoten precis hela tiden ”oj där är pucken och OJOJOJ EN KHK-spelare vill ha den?!??!” Usch.

JN27
    Deltagare

Jag hatar att man blivit så jävla naiv och trodde på det här laget. Nu har de bevisat i 4 raka matcher att dom inte håller. Experterna hade rätt trots allt. Jag brukar inte balla ur på det här sättet men det är fan ruttet nu.

Henric
    Keymaster

En av få gånger jag stängt av en match. Jag orkar inte se mer.

Henric
    Keymaster

De kommer ju dra ifrån rejält nu.

Visar 25 inlägg - 8,976 till 9,000 (av 13,266 totalt)