Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,001 till 9,025 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Orkar inte med en sånhär match till. Där vi kommer tillbaka men tappar det igen..

Andreas
    Keymaster

Hellström är ju en jävla katastrof denna match. Kan inte slå en rak pass, men det var ju känt, men nu klarar han inte av att köra mellan sarg och målbur utan att tappa puck. Han kör klubban i målburen och det blir farligt. Hur ofantligt dåliga handleder får man ha?
    Och vi skrev treårskontrakt med honom…

Henric
    Keymaster

Örebro fan klappruttna nu. Uppehållet kommer lägligt.

Osedvanligt uselt idag. Riktigt illa.

JN27
    Deltagare

Örebro fan klappruttna nu. Uppehållet kommer lägligt.

Henric
    Keymaster

Vi har inte börjat bra alls. KHK ser ut som NHL-lag i jämförelse.

Henric
    Keymaster

Vad sysslar vi med i egen zon? Bara tjurrusar och lämnar KHK-spelare helt rena. Magkänslan säger garanterad torsk.

Andreas
    Keymaster

Karlskrona saknar rätt många tongivande ikväll. Det vore väl fan om de inte ska kunna vinna nu 🙂

Andreas
    Keymaster

Ahl 4+2 och Franzén 1+3 igår när Frölunda fick käka kex. 8-2 till J20.

Andreas
    Keymaster

Jocke var ju uttagen i bruttotruppen ganska tidigt. Till och med tidigare än vad som överhuvudtaget var vettigt eftersom han knappt spelat. Tror inte Wandell är med i den i all ärlighet, men å andra sidan känns det dumt att rata honom helt när han ändå sett så pass bra ut.

Han är en otroligt ansvarsfull spelare där ute och nu producerar han helt OK på det.

Rebound
    Deltagare

Jag får lite känslan av att de tar med en Örebrospelare pga matchen spelas i Örebro. Håller med om att Wandell är ett bra mycket hetare namn. Inte helt lyckat heller att Jocke går med iom att vi vill matcha honom lagom mycket, att ”ödsla” en match i en träningslandskamp känns sådär med ÖHK-ögon sett.

pb_90
    Deltagare

Känns inte Wandell bra mycket mer intressant för Tre Kronor än vad Jocke gör? Dom kanske tänker på framtiden med Jocke iofs, blir kul att se hur som helst!

pb_90
    Deltagare

Kul att både Manninen och Kilpeläinen får fortsatt förtroende i landslaget 🙂

Joakim Andersson verkar ersätta Andreas Engqvist också. Lite märkligt med tanke på hur få matcher han har spelat?

Andreas
    Keymaster

Kul att både Manninen och Kilpeläinen får fortsatt förtroende i landslaget 🙂

Henric
    Keymaster

Man undrar ju hur det går med tröjorna?

Andreas
    Keymaster

Om det är till någon tröst så åkte faktiskt FBK också på tre raka torsk. Jag tror det är som Hellsing säger i sin krönika, nödvändigt för hela gruppen att man får lite motgång så att man påminns om vad man kämpar för. Vi är, trots att vi förlorar, aldrig utspelade resultatmässigt. Sålänge vi håller det på den här nivån försvarsmässigt så kmr vi alltid att vara med och kunna ta poäng.

Tröst kanske inte är rätt ord, men nog känns det lite bra att de torskat lika många 🙂

JN27
    Deltagare

Om det är till någon tröst så åkte faktiskt FBK också på tre raka torsk. Jag tror det är som Hellsing säger i sin krönika, nödvändigt för hela gruppen att man får lite motgång så att man påminns om vad man kämpar för. Vi är, trots att vi förlorar, aldrig utspelade resultatmässigt. Sålänge vi håller det på den här nivån försvarsmässigt så kmr vi alltid att vara med och kunna ta poäng.

Henric
    Keymaster

Sant förvisso men jag tycker ändå det kännst ganska tydligt i sista matcherna att intensiteten och skridskoåkningen kokat ned till ”vanligt spel”. Man har inte 100 % press i egen zon utan 90% och man är senare i anfallszon as well.

Sant. Det var illa mot DIF, ganska kasst mot Mora igår, och som du säger fortfarande inte tillbaka i tidigare hjulspår även om det bitvis såg bättre ut idag än igår.

Orebro Center
    Deltagare

Ja backsidan känns som att den har tappat i sin helhet utan Todd. Jag tycker att Jonathan sett lite mer skakig ut än i början? Han kanske har fått en lite för enkel start där allt bara flutit på? Nu sätts han på prov lite mer och hoppas att han tar sig genom det. Idag är det ju Bartley och Ekbom som har klart mest istid. Backarna vågar ju inte riktigt fylla på som tidigare heller, där var ju Todd klart bland dom bättre.

Det känns heller inte som att forwards vågar ligga på riktigt lika hårt som tidigare? Är det för att Mora spelar mycket på vändningar som vi gjorde tidigare säsonger?

Viktigt att studsa tillbaka nu, matchen mot Karlskrona på torsdag innan uppehållet känns livsviktig rent mentalt. För det har inte sett lika självklart ut för spelarna att ligga på lika hårt som man lyckats göra tidigare.

Tycker Bartley är en back som växer hela tiden och blir allt bättre. Vilket motiverar den ökade speltid han fått. Om man tittar lite framför egen kasse när hans bevakning ligger där under försvarsspelet så är det en riktigt tuff ful fan, faktiskt ;0)

Orebro Center
    Deltagare

Som Andreas säger, vi är ju närmare den nivån vi såg i början av säsongen idag än i de två tidigare matcherna. Det studsar inte riktigt med, och vi har två i ramen idag som borde kunnat gå. Dessutom en handfull andra lägen som vi borde kunnat förvalta bättre. Det hade varit lite annat ljud i skällan om inte FBK styrt in Wandells puck i eget mål tex, så jag tycker inte vi ska hänga för mycket med huvudet riktigt än. Mora gör det bra, och jag hörde en Morasupporter bakom mig kommentera att detta var den klart bästa bortamatchen Mora gjort i år. SAIK ringde i Moras klocka senast och de har uppenbarligen vaknat och snäppat upp sig. Det är bara att ge sig på det igen nästa match och hoppas på bättre utdelning.

Sant förvisso men jag tycker ändå det kännst ganska tydligt i sista matcherna att intensiteten och skridskoåkningen kokat ned till ”vanligt spel”. Man har inte 100 % press i egen zon utan 90% och man är senare i anfallszon as well.

Henric
    Keymaster

Andra pausen var det visst. 🙂

Henric
    Keymaster

Fullt slagsmål mellan SAIK och DIF i första pausen. Båda lagen tömde båsen och kramades loss ute på isen. 😀

Henric
    Keymaster

Som Andreas säger, vi är ju närmare den nivån vi såg i början av säsongen idag än i de två tidigare matcherna. Det studsar inte riktigt med, och vi har två i ramen idag som borde kunnat gå. Dessutom en handfull andra lägen som vi borde kunnat förvalta bättre. Det hade varit lite annat ljud i skällan om inte FBK styrt in Wandells puck i eget mål tex, så jag tycker inte vi ska hänga för mycket med huvudet riktigt än. Mora gör det bra, och jag hörde en Morasupporter bakom mig kommentera att detta var den klart bästa bortamatchen Mora gjort i år. SAIK ringde i Moras klocka senast och de har uppenbarligen vaknat och snäppat upp sig. Det är bara att ge sig på det igen nästa match och hoppas på bättre utdelning.

JN27
    Deltagare

Jag som trodde det var Skellefteå. Aa Karlskrona blir en lagom avslutning. Den tar vi, sen blir det skönt med uppehåll och rensa tankarna och få tillbaka lite folk. Kul att Jocke är så viktig och tillför så mkt som han ändå gör.

Andreas
    Keymaster

Tredje raka förlusten faktiskt, men som de spelade idag kändes det som att de var på rätt väg igen.

Uppehållet efter Karlskrona kanske kommer lite lägligt. 🙂

pb_90
    Deltagare

Ja backsidan känns som att den har tappat i sin helhet utan Todd. Jag tycker att Jonathan sett lite mer skakig ut än i början? Han kanske har fått en lite för enkel start där allt bara flutit på? Nu sätts han på prov lite mer och hoppas att han tar sig genom det. Idag är det ju Bartley och Ekbom som har klart mest istid. Backarna vågar ju inte riktigt fylla på som tidigare heller, där var ju Todd klart bland dom bättre.

Det känns heller inte som att forwards vågar ligga på riktigt lika hårt som tidigare? Är det för att Mora spelar mycket på vändningar som vi gjorde tidigare säsonger?

Viktigt att studsa tillbaka nu, matchen mot Karlskrona på torsdag innan uppehållet känns livsviktig rent mentalt. För det har inte sett lika självklart ut för spelarna att ligga på lika hårt som man lyckats göra tidigare.

Visar 25 inlägg - 9,001 till 9,025 (av 13,266 totalt)