Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 9,151 till 9,175 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Alltså Jocke A när han håller undan moraspelaren innan passningen till Hudacek som i sin tur passar fram till Weinstocks mål. Det är tamefan godis av guds nåde, när såg vi det senast?

Orebro Center
    Deltagare

Nån som har koll på hur många minuter eller byten Jocke gjorde?

Han lirade 13.13. Så ganska sparsamt egentligen. Dom spred istiden riktigt mycket denna match vilket kändes kul! Mastomäki och Franzén riktigt bra idag igen.

Du kan kika på allas speltid på https://www.shl.se/gamecenter/qTJ-3n24wJa8D/statistics/7073 om du klickar på Örebro.

Tack för svar PB!

Andreas
    Keymaster

De har blivit försenade, men det har med feltryck att göra. Även om klubben så klart är ansvarig för det så har fabriken gjort fel och de har sedan inte lyckats få fram nya i tid. Tröjorna kommer om 2-3 veckor.

Karl
    Deltagare

Han lirade 13.13. Så ganska sparsamt egentligen. Dom spred istiden riktigt mycket denna match vilket kändes kul! Mastomäki och Franzén riktigt bra idag igen.

Du kan kika på allas speltid på https://www.shl.se/gamecenter/qTJ-3n24wJa8D/statistics/7073 om du klickar på Örebro.

Vill inte vara elak, men räknar man på de minuter JA spelat hemma och att han ”bara” kostat 3.500.000 inklusive signing så har Jocke kostat 266,565:- per mål så här långt.

Men som sagt, fortsätter han producera, bära fram laget till slutspel, stanna hos oss o.s.v. då kommer jag att ändra uppfattning om honom. Men för mig har han mycket kvar att bevisa, det vet jag med säkerhet att även andra sponsorer säger samma sak om.

Nu till något annat: Fick ikväll höra att säsongarna fortfarande inte fått ut sina utlovade matchtröjor trots att de hänger i shoppen, vore klädsamt om klubben slutar tro att trogna fans är just trogna oavsett om det med med tröjorna är sant.

pb_90
    Deltagare

Orebro Center
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Fan vissa matcher får en att verkligen se saker från andra vinklar. Hellström tacklade väl ner halva Mora där ett tag med några riktigt rejäla proppar. Jag tyckte dom såg lite skakiga ut och han har faktiskt höjt sitt spel med puck också!

pb_90
    Deltagare

Jag tycker att många gjorde sina bästa matcher hittills.

Weinstock, Libor och Hellström har ju sin absolut bästa matcher. Fjärdekedjan tycker jag också gör sin bästa match. Mastomäki tycker jag verkligen är ett fynd! Han, Olsson och Franzén känns rätt gjutna om man skulle få välja. Sen tyckte jag att Abols klarade av att fylla Sallinens plats rätt hyfsat när han kom in där. Han har riktigt bra teknik med pucken och kan säkert utvecklas ännu mer framöver!

Sen så otroligt skönt för Viksten att hänga en kasse igen! Och på det sättet han gör det också. Otroligt snyggt 🙂

Sen så måste jag hylla Ekbom också.. han täcker skott med tänderna om det så behövs. Vilken jäkla skalle det är på honom!

Andreas
    Keymaster

Rätt gedigen insats av laget och Jocke var riktigt bra idag.

Ingen bländande hockeymatch, men hyfsat underhållande.

Vi vet att Örebro kan bättre än såhär, men skönt att de kan trycka tillbaka sämre lag och också göra mål.

Känns ännu mer bittert nu att förlora mot Brynäs, men man ska kanske inte stirra tillbaka alltför mycket 🙂

pb_90
    Deltagare

Fast även om Jocke inte är helt 100 så är petar han väl rätt många i uppställningen ändå eller? Han lär väl vara redo rent skademässigt, och håller det inte så har man ju Mastomäki och Abols bakom. Bara att flytt upp Mastomäki och in med Abols i fjärde.

Ska bli jäkligt kul att se honom igen!

Orebro Center
    Deltagare

Jocke spelar ikväll. Mastomäki hoppar ner i fjärdefemman. Olsson och Franzén flankerar honom. Abols hoppar in vid behov.

Antar Jocke sett helt bra ut nu på träning och inte har några kramper. Vore skit om de kastar in honom nu och han bara är 95% redo.

Jag tycker det är dåraktigt att starta fullt ut med honom ö.h.t. Det säger sig självt att han inte har samma fysiska status som alla andra, även om han inte känner något av skadan f.n

Andreas
    Keymaster

Jocke spelar ikväll. Mastomäki hoppar ner i fjärdefemman. Olsson och Franzén flankerar honom. Abols hoppar in vid behov.

Antar Jocke sett helt bra ut nu på träning och inte har några kramper. Vore skit om de kastar in honom nu och han bara är 95% redo.

pb_90
    Deltagare

Sundblad: ”utesluter inte Andersson mot Mora: ”Börjar närma sig”

”I spelövningarna varvade han med Christopher Mastomäki i centerrollen mellan Libor Hudacek och Marcus Weinstock.”

”Han tränar mer och mer. Det är dag till dag när han är spelredo. Men han börjar närma sig. Han är med i full träning, utom i de mest extrema och explosiva övningarna. Det ser bättre och bättre ut, säger Sundblad.”

Det tror jag på först när jag ser det. Oavsett så har han för mig som är ekonomiskt lagd kostat på alldeles för mycket pengar. Så även om han spelar som en kung resten av säsongen skall han ta oss till semi i år och som frisk stanna nästa säsong om jag skall kunna se honom som trovärdig. I annat fall hamnar han i samma fack som PG.

Jocke ska bort efter säsongen. För dom pengarna kan de istället plocka in en topcenter i SHL. Ska de förlänga ska han göra extrema framsteg.

Ja så är det ju. Samtidigt så beror det väl lite på hur mycket man måste betala för honom? Låt säga att han har en skaplig säsong nu och gör kanske 20 poäng, inte jättebra, men heller inte katastrofuselt. Låt säga att han skulle gå med på 150kkr/mån? Då känns det väl lite attraktivare va? Skulle kunna få stor utväxling. Man måste ju isåfall känna att det är värt att chansa på en skadebenägen spelare vilket såklart måste in i någon slags kalkyl.

Aja.. jäkligt lösa tankar x) Enklast är väl egentligen att sätta punkt för denna misslyckade värvning och gå vidare. Det skaver ju rätt bra bland alla fans liksom.

carl
    Deltagare

Fahlander i kvällens uppdrag granskning

Ps. Minns när han ringde mig om hans första planer för fd.Vintersadion, jag kunde bara skratta.

Multiarenan?:-)

JN27
    Deltagare

”I spelövningarna varvade han med Christopher Mastomäki i centerrollen mellan Libor Hudacek och Marcus Weinstock.”

”Han tränar mer och mer. Det är dag till dag när han är spelredo. Men han börjar närma sig. Han är med i full träning, utom i de mest extrema och explosiva övningarna. Det ser bättre och bättre ut, säger Sundblad.”

Det tror jag på först när jag ser det. Oavsett så har han för mig som är ekonomiskt lagd kostat på alldeles för mycket pengar. Så även om han spelar som en kung resten av säsongen skall han ta oss till semi i år och som frisk stanna nästa säsong om jag skall kunna se honom som trovärdig. I annat fall hamnar han i samma fack som PG.

Jocke ska bort efter säsongen. För dom pengarna kan de istället plocka in en topcenter i SHL. Ska de förlänga ska han göra extrema framsteg.

Karl
    Deltagare

Status
    Deltagare

Känns osäkert med Jocke ändå. Risken är ju stor att han får fler sånna här bakslag. Så jävla synd för han känns som en så viktig kugge i truppen ju längre in i serien vi kommer.

• Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av Status.
    Karl
    Deltagare

Fahlander i kvällens uppdrag granskning

Till att börja nu så vet ni att jag har en viss roll i Byggtema, mig veterligen så är vi störst i Närke med HK här utan att för den sakens skull inte syftat efter det. Vi har just nu enorma vinster för den byggboom som råder vilken vi ska vara rädda om, för en dag vänder det.

Nu till Fhalander som jag mer eller mindre av olika skäl sprungit på, att han hamnade i byggbranchen är tragiskt. Han gjorde en enorm vinst via en kompis och duktiga jurister som ägare till 50% av Assistansia (namn?). Med hjälp av en stor del av dessa pengar och ett vill jag säga stort hockeykunnande låg han och vill jag påstå bara han att vi idag spelar i SHL.

Tyvärr ville han sig icke nöja sig med detta, han gav sig in på en bransch som är extremt svår och denna gång med fel rådgivare. Till det ville han bli stor eller störst i Djurgården vilket även det tog av hans förmögenhet.

Fahlander hade om han varit smart suttit kvar som i någon roll hos ÖHK, där var hans största misstag att lämna över till rövslickaren PG

Vad vill jag då säga, jo vi skall för alltid vara tacksamma för att Fhalander tog oss till SHL. Efter det är allt omkring honom och de han umgås med inklusive PG enbart tragiskt.

Ps. Minns när han ringde mig om hans första planer för fd.Vintersadion, jag kunde bara skratta.

pb_90
    Deltagare

Jäkligt roligt med positiva besked om Jocke. Känns väldigt hoppfullt nu eller? För nu måste han ju ha gjort alla tester som går att göra och det verkar ha lyckats! Känns som att hela vårt lag skulle få ytterligare en dimension med honom in. Det gör ju dessutom fjärdekedjan ännu lite hetare ifall Mastomäki hoppas in där.

Tror ni dom kommer testa Abols på kanten eller? Jag vill verkligen se att han får lite mer istid men inte på bekostnad av Mastomäki. Mastomäki är given i truppen överlägsen tekare vilket är nog så nyttigt i slutet av matcher osv.

Orebro Center
    Deltagare

Orebro Center
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Jag kan hålla med dig, men jag tycker också de bästa spelarna har fått spela mest. Libor och Weinstock har inte överdrivet mycket mer speltid än Spinks och Viksten t.ex. Förstakedjan sticker så klart ut lite, men det går knappast att ifrågasätta.

Om någon gjort en dålig match i fjärdekedjan så har någon annan fått chansen. Jag tycker Sundblad agerat utan någon form av nepotism eller fovoriseringar. Att han vågar sätta Wiklander utanför laget visar väl på det om något 🙂

JN27
    Deltagare

Vad gäller Jocke så hoppas jag verkligen inte att man tar sig vatten över huvudet när han är tillbaka.
    Som någon sa i ett tidigare inlägg så ska han matchas in varsamt.
    Sätta honom som extraforward är ju det mest rimliga. Det skulle kännas så oerhört fel att plocka bort de spelare vi har idag som kämpar järnet varje match.
    Jocke besitter inte i närheten av den kvalité som han gjorde när han spelade kontinuerligt, vilket gör att han inte kan jämföras på ett sådant sätt.

Som du var inne på PB, så har vi ju det delikata problemet med stor trupp, men man vill absolut inte skapa någon osämja. Det kan förstöra ganska mycket mer än man tror.

pb_90
    Deltagare

Det har surrats lite om att Örebro inte skulle klara av att spela som de gör i längden. Men min spontana tanke är väl att det är just det de tränar för? Det är väl såhär vi ska spela, eller?

Ingen av våra spelare matchas onödigt mycket. Ingen av backarna ligger topp tio i istid och Sallinen är vår forward med mest istid på plats 39. Då vår spelstil är mest jobbig för forwards så känns det bra att dom rullar så pass mycket som dom gör. Det borde inte slita i närheten lika mycket då. Sen har vi ju bred trupp så att man kan kosta på sig att ställa över någon om den blir sliten. Men man lär kunna bli mentalt slitna då man vet att match efter match kommer vara tokbobbig! Men samtidigt om man vinner så hjälper det ju rätt mkt 😉

Vad det gäller corsiststistik osv så ligger Örebro en bit under 50%. Men man måste ju jämföra med andra lag för att se hur relevant den siffran är vilket är svårt. Jag tänker i varje fall att lag som Brynäs, Mora, Rögle och Karlskrona definitivt har lägre corsi än oss. Frölunda och Linköping känns väl ändå rimligt att anta att dom går förbi oss i slutändan. Men övriga lag bakom oss tror jag att vi har goda chanser att hålla bakom oss resten av säsongen. Och vi hade ju med lite flyt kunnat ha 3-6 poäng mer redan om Brynäs-matchen och första Luleå-matchen hade gått vägen. Sen har vi en ung trupp också, så utvecklingspotential finns!

Fan vad jag älskar denna upplaga av ÖHK.. dom sliter som djur varje match och ger sig verkligen chansen till poäng i varenda en av dom!

JN27
    Deltagare

Det har surrats lite om att Örebro inte skulle klara av att spela som de gör i längden. Men min spontana tanke är väl att det är just det de tränar för? Det är väl såhär vi ska spela, eller?

Visar 25 inlägg - 9,151 till 9,175 (av 13,266 totalt)