Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 6 dagar, 2 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
07/10/2017 kl. 21:06 #6217
Yongma112
DeltagareMan vet ju att laget kan så mycket mer offensivt, därför lite frustrerande att vi knappt kan hålla pucken i spel i anfallszon. Tydligt att Sundblad var medveten om det också ochh ville lyfta upp spelet inför tredje.
Några saker:
– Tycker PP måste spetsas till. Mastomäki har absolut inte gjort bort sig, men tveksamt om han ska spela pp. Kanske i nån roll framför mål i såfall. Sen kan inte Spink-Spink-Olsson gå före Wandell+finnarna. Vill se Todd/Jonte styra varsitt PP, sen kanske Viksten/Bartley på andra backplats.
– Stort lyft i boxplayspelet. Otrolig skillnad i aggressiviteten jämfört med tidigare år.
– Dags för Weinstock/Hudacek att skärpa sig. Mycket bortkastade puckar när dom är inne och Weinstock med två riktigt onödiga utvisningar idag.
– Jonte Andersson! Vilken blick och vilken skridskoåkning, bättre än vad jag trodde på förhand.
– Bartley bör få en 5-6-7 matcher till innan han bedöms på riktigt, men tycker han ser trög ut. Floppvarning?
07/10/2017 kl. 21:05 #6216Orebro Center
DeltagareAtt dom går ner sig lite extra idag tycker jag spelar mindre roll, då Örebros sätt att spela troligtvis sliter mer än Linköping och deras sätt att spela.
Ja, jag hade samma tankar under matchen. Men precis som Kalle är inne på, orkar man spela så här en hel säsong? Linköping har kanske lite bättre lag på papperet och behöver inte, rent teoretiskt, slita som djur för att styra en match
07/10/2017 kl. 21:04 #6215pb_90
DeltagareDet jag är lite orolig för är att jag får lite Patrik Ross vibbar av spelet, det är jäkligt uppoffrande och tufft med täcka skott och så vidare. Men i mitten av November, hur många kommer vara redo att ställa upp på den här sortens spel?
Jag tror att det är oerhört viktigt att poängen trillar in så här i början. Då får dom en tro på att spelet fungerar. Sen så tror jag att dom tycker det är jäkligt kul att spela på detta sätt när spelet väl klickar, som tex första matchen mot Luleå eller första två perioderna mot Brynäs.
Men som sagt, det tär att köra så stenhårt som dom gör. Det är väl inte jättekonstigt att tredjeperioderna blir lite tröga när man går ut så oerhört hårt!
07/10/2017 kl. 21:00 #6213Orebro Center
DeltagareDet jag är lite orolig för är att jag får lite Patrik Ross vibbar av spelet, det är jäkligt uppoffrande och tufft med täcka skott och så vidare. Men i mitten av November, hur många kommer vara redo att ställa upp på den här sortens spel?
Lite det jag är inne på. I slutändan måste det finnas skills också. Bara det ena eller andra brukar inte räcka.
Samtidigt måste jag säga att tex matchen igår borta mot Linköping var lite mer än bara att kämpa.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av
Orebro Center.
07/10/2017 kl. 20:58 #6212pb_90
DeltagareFan va trist det kommer bli att analysera denna match.. jäääävla tur att dom vann iaf s ådet blir något lättare! 😉
Kul för Brage att göra en helgjuten insats! Och försvarsspelet är riktigt bra med tanke på att vi endast släpper in 1,67(!) mål per match. Spelar dom så här så kommer dom ge sig chansen att vinna varenda jävla match.
Att dom går ner sig lite extra idag tycker jag spelar mindre roll, då Örebros sätt att spela troligtvis sliter mer än Linköping och deras sätt att spela.
Sjukt najs med 5/6 pinnar! Riktigt viktigt!
07/10/2017 kl. 20:55 #6211carl
07/10/2017 kl. 20:53 #6209Orebro Center
DeltagareFem poäng på två matcher mot Linköping känns rätt bra måste jag säga. Tyvärr kändes det inte som att Örebro kom upp i nivå idag, men försvaret höll ihop hyfsat och Brage gjorde det riktigt bra.
Nästa match kommer nog bli ännu svårare mot Malmö.Linköping snäppar upp i kombo med att Örebros skridskoåkning inte alls kommer upp i nivå som igår. Rent av passivt i vissa moment. Inte heller samma PP-klass som igår (tom att åka att byta gick segt för vissa).
Satt i tredje vid ledning 1-0 och fick flashbacks till Brynäsmatchen i samma period.
Gillar ändå det jag ser i mångt och mycket totalt sett. En otrolig skillnad i försvarszon t ex där man faktiskt pressar ut och avslutar med kroppskontakt och trycker fast motståndaren. Något jag skrev många ggr om avsaknaden av tidigare år då man bara åkte efter och petade med klubban.
Örebro måste ändå jobba hårt och som Linköpings tränare sa igår att Örebro är beredd att betala ett högt pris för sina poäng. I ett långt perspektiv är dock skills avgörande, alltså att det finns det i laget. Och det i en kombination med detta hårda arbete är oslagbart. Annars är det risk att luften till slut går ur, särskilt om man åker på en serie förluster. Jag är inte 100 på att Örebro har de skillsen ännu fullt ut. På backsidan möjligen. Men jag hävdar ännu att en riktig klasscenter till saknas på banan
Men hittills har laget presterat betydligt bättre än jag trodde de skulle göra i somras
07/10/2017 kl. 20:40 #6208Andreas
KeymasterFem poäng på två matcher mot Linköping känns rätt bra måste jag säga. Tyvärr kändes det inte som att Örebro kom upp i nivå idag, men försvaret höll ihop hyfsat och Brage gjorde det riktigt bra.
Nästa match kommer nog bli ännu svårare mot Malmö.
07/10/2017 kl. 20:34 #6207Yongma112
Deltagare2p får man vara otroligt nöjd med. Vilket rån!
Riktigt bra arbetsinsats. Annars var det inte mycket som stämde.
07/10/2017 kl. 17:28 #6206Personal Jesus
DeltagarePersonligen tycker jag att man borde skippa tröjreklam förutom på ett par väl valda ställen som i fotbollen. Det är inte SÅ mycket pengar det handlar om, Brynäs klarar sig med bara Unicef avtalet då borde fan resten av klubbarna också kunna göra det. Slut ett avtal inom SHLs ledning och fixa till de horribla utseendet på matchställen.
Instämmer.
Tycker att tröjorna är fruktansvärt fula.
Bort med all reklam eller gör som Brynäs.07/10/2017 kl. 17:25 #6205carl
DeltagareHaha jäklar vad Wikegård glor på och flinar åt Tornberg när han tvingas prata om Örebro! xD
Vad pratade de om?
Dom snackade om Örebros match igår och sen var det en intervju med Wandell där han förklarar att det är tydligare nu osv. Då var dom ju tvungna att ta upp förra året lite. Men Tornberg var oerhört professionell och sa att om det var så spelarna kände så var det så det var. Gillar honom som expert faktiskt, men man förstår lite varför det kan vara ett problem i båset när han går ner sig så extremt i detaljer. Och för förra årets lag var det inte direkt detaljerna som inte fungerade, utan det var mycket större än så. Örebro behövde ha någon med mer pondus!
Låter bra, tack.
Nej jag har svårt för folk som tror att analytiker skulle vara emot ett visst lag eller tycka illa om något för att sedan ge uttryck för det i sändningar. Skulle de tydligt visa något slags agg mot ett specifikt lag skulle de bli av med jobbet. Det är klart att Thornberg är väl medveten om varför det inte funkade, det är inte direkt så att alla går runt i omklädningsrummet passivt-aggressivt utan att tala med tränaren.
Varför han inte funka som tränare har nog att göra med att han ville tala sig till resultat snarare än att spela, det stod väl i tidningen minst en gång i veckan om de gruppsamtal som laget hade. För att inte tala om alla, ”ja vi spelade ju rätt så bra där 15.38 till 15.58 i andra perioden, det tar vi med oss!”.
Jag tycker precis som du, att Thornberg är grymt duktig i TV. Det är nog där han ska hålla sig.
07/10/2017 kl. 17:17 #6204pb_90
DeltagareHaha jäklar vad Wikegård glor på och flinar åt Tornberg när han tvingas prata om Örebro! xD
Vad pratade de om?
Dom snackade om Örebros match igår och sen var det en intervju med Wandell där han förklarar att det är tydligare nu osv. Då var dom ju tvungna att ta upp förra året lite. Men Tornberg var oerhört professionell och sa att om det var så spelarna kände så var det så det var. Gillar honom som expert faktiskt, men man förstår lite varför det kan vara ett problem i båset när han går ner sig så extremt i detaljer. Och för förra årets lag var det inte direkt detaljerna som inte fungerade, utan det var mycket större än så. Örebro behövde ha någon med mer pondus!
07/10/2017 kl. 17:03 #6203carl
Vad pratade de om?
07/10/2017 kl. 16:50 #6202Status
DeltagareHar så svårt för Dick Axelsson. Jävla glidare. Såklart gör han mål med.
07/10/2017 kl. 16:50 #6201pb_90
07/10/2017 kl. 16:31 #6198pb_90
DeltagareFasen vad det stör mig att vi inte tog tre pinnar mot Brynäs.. dom är inte alls bra!
-
pb_90.
07/10/2017 kl. 15:37 #6197pb_90
DeltagareKollar på matchen igen. alltså Wandells smartness med puck är outstanding
sedan jävlar vad LHC spelarna ramlar lätt har för mig att jag tänkte samma förra säsongen. Är det något Ledarstabben förespråkar?Håller med! Väldigt hög lägstanivå på honom.
07/10/2017 kl. 14:17 #6196Henric
KeymasterMin flickvän tror att alla heter Malmberg. Hur bra reklam är det?
Hahaha, det är ju lysande! Men jag gjorde lite samma sak när Frölunda spelade i början av sässen. ”Vem fan är Serneke?”.
07/10/2017 kl. 13:40 #6194D.O
DeltagareKollar på matchen igen. alltså Wandells smartness med puck är outstanding
sedan jävlar vad LHC spelarna ramlar lätt har för mig att jag tänkte samma förra säsongen. Är det något Ledarstabben förespråkar?07/10/2017 kl. 11:53 #6185Status
DeltagareMin flickvän tror att alla heter Malmberg. Hur bra reklam är det?
07/10/2017 kl. 11:36 #6184pb_90
DeltagareAlltså jag orkar inte att dom räknar en sarg ut puck från egen zon som långsamt glider på mål som ett skott… xD Så jävla fel…
07/10/2017 kl. 11:18 #6183carl
DeltagarePersonligen tycker jag att man borde skippa tröjreklam förutom på ett par väl valda ställen som i fotbollen. Det är inte SÅ mycket pengar det handlar om, Brynäs klarar sig med bara Unicef avtalet då borde fan resten av klubbarna också kunna göra det. Slut ett avtal inom SHLs ledning och fixa till de horribla utseendet på matchställen.
07/10/2017 kl. 10:56 #6182pb_90
DeltagareDet som jag reagerade på var att det vid en första anblick såg ut som att laget hette ByggTema och inte Örebro 😉
07/10/2017 kl. 08:58 #6181Andreas
KeymasterSen angående sponsringen är det väl inte så att folk stör sig på reklamen i sig utan på att reklamen inte smälter in bättre i övriga designen? Det är så jag tolkat det. Det är inte kritik mot företagen som sponsrar utan de som designat tröjan mer.
Sedan hoppas jag att vi aldrig hamnar i Frölundas sits där det är mer företagsloggor än något annat på tröjan. Det är inte bra för någon. Man ser ju inte de individuella företagen för att det är så mycket av allt.
Sponsring är nödvändigt och gynnar båda hockeyn och företagen. Det är en symbios.
07/10/2017 kl. 08:31 #6180pb_90
DeltagareÖrebro-Center och PB90 Jag håller med er i era analyser.
Men Andreas, vad har hänt? Du låter liiite pessimistikt, eller vill du bara hoppas? Vi håller oss på mattan? Förstår dig. Jag m.fl inklusive sponsorer är mer än nöjda om vi med råge slipper kval
Ok, jag har visst inflytande i Byggtema. vi har lagt in mycket, mycket pengar. Vi gillar hockey från företagsledning ”ner” till våra snickare. Ihop med övriga stora sponsorer älskar vi det NJ gjort så här långt och den öppenhet vår nya VD visar oss. Dock inte lika kul när vi får höra att vår tröjreklam och andras förstör matchstället, var glad att jag inte skvallrar!!
Bara nyfiken, förstår folk att vi har en Revisionsbyrå som vi måste visa att det vi lägger på ÖHK är rimlig reklam? Vilket tröjorna är den största delen av?
Hur Brynäs kan köra reklamfritt är för mig ofattbart.
Ok, nu kör vi vidare och det är vi som är Örebro !!!
Tack som fan för att ni sponsrar!! Grymt schysst mot ÖHK och alla fans! 🙂 Kul att höra också att nya VDN verkar bra stt ha att göra med.
Nu jobbar vi in tre pinnar till! 😀
-
-
FörfattareInlägg