Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 5 dagar, 19 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
25/09/2017 kl. 17:47 #6002
Personal Jesus
DeltagareJocke kan tvingas avsluta karriären.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/zaadw/orebros-stjarna-riskerar-tvingas-sluta
Bra jobbat PG!
25/09/2017 kl. 14:07 #6000Andreas
KeymasterLite roliga fakta från Björn Oldeen på twitter (blandat med mina egna).
Corsi (% skottförsök framåt kontra bakåt) och PDO (skottprocent + räddningsprocent). PDO brukar man säga att lag över 102 överpresterar lite (borde sjunka) och lag under 98 underpresterar lite (borde höja sig). Variationen från det brukar vara väldigt liten över tid.
Örebro enl. mina beräkningar (Björn redovisar inte dessa så kan vara olika indata):
Corsi 48%, PDO 102,57Björns fakta:
Frölunda Corsi: 66,12% PDO 95,77
FBK: 44,04% (12:a) PDO 109,64
KHK: 35,87% ingen rapporterad PDO
BIF 42,2″ PDO 88,48
MIF 55,17% PDO 109Karlskronas siffror är helt bedrövliga. Jämför med vår match mot Djurgården och tänk att det skulle se likadant ut tre matcher i rad. Helt ohållbart i längden och gör dom inte något åt det så lär dom absolut hamna i botten. Färjestad har fått lite mer utdelning än vad dom förtjänar, kommer antagligen att tappa en del om dom inte höjer sina prestationer. Brynäs också riktigt dåliga siffror.
Ska bli intressant att se hur matchen mot Brynäs går. På försäsongen hade Örebro 62% mot dom, kan vi förvänta oss något liknande så känns tre pinnar rimliga! Gäller bara att hålla sig från utvisningsbåset.
KHK borde ligga på 100,93% PDO som jämförelse.
25/09/2017 kl. 10:58 #5999Karl
DeltagareOm någon av dem MÅSTE bort så är det i mitt tycke Backström.
Vi behöver ett granitblock med attityd i försvaret.Men helst vill jag behålla båda i laget.
Håller helt med dig, alla åtta backar lär behövas under en lång säsong. Just nu vill jag inte byta ut någon av dem, men har ingen koll på Todd och Bartley. Jag ser bara en riktigt svag punkt i laget och det är Brage.
25/09/2017 kl. 10:10 #5998pb_90
DeltagareLite roliga fakta från Björn Oldeen på twitter (blandat med mina egna).
Corsi (% skottförsök framåt kontra bakåt) och PDO (skottprocent + räddningsprocent). PDO brukar man säga att lag över 102 överpresterar lite (borde sjunka) och lag under 98 underpresterar lite (borde höja sig). Variationen från det brukar vara väldigt liten över tid.
Örebro enl. mina beräkningar (Björn redovisar inte dessa så kan vara olika indata):
Corsi 48%, PDO 102,57Björns fakta:
Frölunda Corsi: 66,12% PDO 95,77
FBK: 44,04% (12:a) PDO 109,64
KHK: 35,87% ingen rapporterad PDO
BIF 42,2″ PDO 88,48
MIF 55,17% PDO 109Karlskronas siffror är helt bedrövliga. Jämför med vår match mot Djurgården och tänk att det skulle se likadant ut tre matcher i rad. Helt ohållbart i längden och gör dom inte något åt det så lär dom absolut hamna i botten. Färjestad har fått lite mer utdelning än vad dom förtjänar, kommer antagligen att tappa en del om dom inte höjer sina prestationer. Brynäs också riktigt dåliga siffror.
Ska bli intressant att se hur matchen mot Brynäs går. På försäsongen hade Örebro 62% mot dom, kan vi förvänta oss något liknande så känns tre pinnar rimliga! Gäller bara att hålla sig från utvisningsbåset.
25/09/2017 kl. 06:24 #5996Andreas
KeymasterSåg att jag skrivit fel på Arnesson och Aronsson i artikeln.. Jag är helt bedrövlig på att blanda ihop det där alltså…….. (jag var nu även svinnära på att skriva Arvidsson också!)
Jag är jäkligt nyfiken på hur dom formerar backparen nu. Dom har ju rullat en hel del på backsidan hittills så jag ser det inte som givet att man behåller något backpar i sin nuvarande form. Aronsson lär bli utanför laget tyvärr samtidigt som Todd och Bartley ska in. Sen vem som blir extraback av Backström och Hellström känns svårt att sia om.. dom ligger på (i princip) samma corsi och typ lika mycket istid. Generellt så kan man säga att Backström genererar mer skott framåt samtidigt som Hellström istället genererar mindre skott bakåt.
Jag är otrolig kluven till hur man ska lägga upp det..
Hur tänker ni? Backström eller Hellström som sista back?
Det är lättare att fixa skotten bakåt än framåt i dessa fall vill jag påstå. Samtidigt kanske vi just nu i stunden behöver Hellström mer än Backström. På sikt hade jag dock mycket hellre tagit Backsröm. En back som inte genererar något framåt känns bara som betongklump som drar ner tempot för alla andra.
24/09/2017 kl. 22:03 #5995pb_90
Vi behöver ett granitblock med attityd i försvaret.Men helst vill jag behålla båda i laget.
Håller nog med. Jag ser totalt sett en större uppsida med att ha Hellström i laguppställningen. Backström får väl bli extraback då. För inte fasen kan dom fortsätta ställa upp med endast sex backar i uppställningen? Katastrof om någon blir skadad ju..
Ska bli sjukt intressant att se Todd och framför allt Bartley!
24/09/2017 kl. 19:44 #5994Personal Jesus
24/09/2017 kl. 18:17 #5993pb_90
DeltagareSåg att jag skrivit fel på Arnesson och Aronsson i artikeln.. Jag är helt bedrövlig på att blanda ihop det där alltså…….. (jag var nu även svinnära på att skriva Arvidsson också!)
Jag är jäkligt nyfiken på hur dom formerar backparen nu. Dom har ju rullat en hel del på backsidan hittills så jag ser det inte som givet att man behåller något backpar i sin nuvarande form. Aronsson lär bli utanför laget tyvärr samtidigt som Todd och Bartley ska in. Sen vem som blir extraback av Backström och Hellström känns svårt att sia om.. dom ligger på (i princip) samma corsi och typ lika mycket istid. Generellt så kan man säga att Backström genererar mer skott framåt samtidigt som Hellström istället genererar mindre skott bakåt.
Jag är otrolig kluven till hur man ska lägga upp det..
Hur tänker ni? Backström eller Hellström som sista back?
24/09/2017 kl. 17:18 #5992Andreas
KeymasterBtw så är corsiartiklarna efter match väldigt uppskattade. Men går det att göra så backarnas bilder är klickbara också?
Fixat.
24/09/2017 kl. 17:14 #5990Yongma112
DeltagareDet som känns rätt tungt är att vi borde ha haft mer poäng hittills.. Första matchen mot Luleå hade mycket väl kunnat bli tre pinnar. Och igår mot Växjö hade det i varje fall kunnat bli någon poäng. Jäkligt synd då en grym start hade varit otroligt moralhöjande för laget!
Samtidigt kunde (borde?) det nästan blivit 0p i hemmapremiären.
Förövrigt är ju SHL:s spelschema ofta en gåta. Vissa lag kommer spela två matcher innan vi hinner spela vår nästa. I just detta fallet passar det oss dock väldigt bra känns det som, perfekt att få spela in Todd och Bartley.
Btw så är corsiartiklarna efter match väldigt uppskattade. Men går det att göra så backarnas bilder är klickbara också?
24/09/2017 kl. 13:22 #5978Orebro Center
DeltagareTestar Gravatar
Ej inkopplat/fungerar ej
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av
Orebro Center.
24/09/2017 kl. 10:58 #5977pb_90
DeltagareAlltså den som skött SHL:s liverapportering på ÖHK-matchen igår har under dom fyra första minutrarna missat en del klara skott alltså.. Riktigt dåligt..
24/09/2017 kl. 09:09 #5976pb_90
DeltagareJag är lite öl-påverkad men måste ändå säga att jag gillar årets upplaga av Örebro Hockey. Kämparglöd och en ledstjärna i form av Sundblad. Jag tror på slutspel. Känns som vi har det som krävs. Framförallt när Todd och Bartley kmr in.
Jag måste säga detsamma. En typ tiondeplats känns absolut rimligt. Mora, KHK, Rögle, Luleå eller Djurgården bakom oss. Vi kommer att kunna utmana varje lag i det hårda arbetet och är inte motståndarna beredda att lägga ner lika mycket arbete så kommer vi ha god chans att vinna. Vi kommer kanske aldrig vara skickligare. Special teams måste bli mycket mycket bättre. Hoppas Todd och Bartley kan hjälpa till där.
Det som känns rätt tungt är att vi borde ha haft mer poäng hittills.. Första matchen mot Luleå hade mycket väl kunnat bli tre pinnar. Och igår mot Växjö hade det i varje fall kunnat bli någon poäng. Jäkligt synd då en grym start hade varit otroligt moralhöjande för laget!
24/09/2017 kl. 06:52 #5975Andreas
KeymasterDet finns mycket positivt med hur Örebro inlett serien. Speciellt sett till hur det hade kunnat se ut (Rögle).
24/09/2017 kl. 01:30 #5974JN27
DeltagareJag är lite öl-påverkad men måste ändå säga att jag gillar årets upplaga av Örebro Hockey. Kämparglöd och en ledstjärna i form av Sundblad. Jag tror på slutspel. Känns som vi har det som krävs. Framförallt när Todd och Bartley kmr in.
23/09/2017 kl. 20:00 #5973pb_90
DeltagareKollar på Mora – KHK. Ångrar mig. Ingen vidare match och jag ser inte riktigt var hyllningar till Mora kommer ifrån. KHK spelar som de alltid gjort och Mora har dålig precision i det mesta de gör, även om de ibland lyckas skapa något.
Viktigt att vi håller oss före dom. Den här säsongen är egentligen inget mer än en kamp för fortsatt SHL-spel. Slutspel skulle vara en oerhört fin bonus!
23/09/2017 kl. 19:29 #5972Andreas
KeymasterKollar på Mora – KHK. Ångrar mig. Ingen vidare match och jag ser inte riktigt var hyllningar till Mora kommer ifrån. KHK spelar som de alltid gjort och Mora har dålig precision i det mesta de gör, även om de ibland lyckas skapa något.
23/09/2017 kl. 17:46 #5969Andreas
KeymasterÖverlag ändå en ganska bra insats, men visst kan det bli bättre. Vi släpper ett skitmål och ett mål på slarv. Det första går inte att göra mycket åt, men det andra kan vi jobba bort.
Nästa match kommer vi troligen att ha ordinarie lag för första gången också denna säsong. Då möter vi också ett Brynäs som verkar helt under isen. Melin har verkligen lyckats vända på Brynäs från väldigt bra till väldigt dåliga.
23/09/2017 kl. 17:38 #5968pb_90
DeltagareLibor lär inte vara kvar till nästa säsong när Sundlbad är coach. Han lär avsky kroppsspråk och inställning på honom.. Riktigt tam match av den kedjan idag tycker jag även om Mastomäki går in och gör det hyfsat.
Tyckte vi var värda poäng idag.. jävligt synd! Men bra bortamatch som ändå ger en viss mersmak tycker jag 🙂
23/09/2017 kl. 16:02 #5967pb_90
DeltagareBytet Mastomäki->Abols tycker jag har sett bra ut för båda. Abols passar bättre med lite snabbare och ”jobbigare” forwards samtidigt som Mastomäki tar mer ansvar bakåt mellan Weinstock och Libor.
Kedjan med Wandell och Co grym igen. Men så jävla trist att ligga under efter en så pass bra period med en jävligt kostsam tabbe..
23/09/2017 kl. 14:25 #5966JN27
DeltagareDagens uppställningar klara.
Manninen-Wandell-Sallinen
Weinstock-Mastomäki-Hudacek
Spink-Spink-Viksten
Franzén-Abols-GustafssonExtra: Wiklander och Ahl.
Jag är inte helt såld på Abols faktiskt.. Jag gillade när man satte ihop Ahl-Franzén-Gustafsson på försäsongen, men det verkar vara Abols och Mastomäki man vill satsa på.
De har ju spelstil som är mest lik jockes. Det är ju iallafall rimliga uppställningar. Man tager vad man haver så att säga!
23/09/2017 kl. 14:23 #5965pb_90
DeltagareDagens uppställningar klara.
Manninen-Wandell-Sallinen
Weinstock-Mastomäki-Hudacek
Spink-Spink-Viksten
Franzén-Abols-GustafssonExtra: Wiklander och Ahl.
Jag är inte helt såld på Abols faktiskt.. Jag gillade när man satte ihop Ahl-Franzén-Gustafsson på försäsongen, men det verkar vara Abols och Mastomäki man vill satsa på.
23/09/2017 kl. 14:17 #5964pb_90
DeltagareMan kan också se publiksiffrorna på http://stats.swehockey.se/ där dom publicerar siffrorna på varje match.
23/09/2017 kl. 14:03 #5963Personal Jesus
DeltagareTack, det var alltså 4942 nere.
Helt ok med tanke på konkurrensen den dagen.23/09/2017 kl. 13:48 #5962Andreas
KeymasterHar SHL en ny strategi om att inte publicera publiksiffror?
Hittar inte siffror någonstans om någon match.Någon som kan svara på hur många som var nere mot Pite Norra?
Det finns här:
http://www.shl.se/statistik/lag/attendance?season=2017&gameType=regular&count=25Du får filtrera på lag. Det är inte helt uppenbart hur man hittar dit.
Strax över 5000 i torsdags om jag minns rätt. Runt 5000 var det i alla fall.
-
Det här svaret redigerades för 8 år, 11 månader sedan av
-
FörfattareInlägg