Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 10,026 till 10,050 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    TJ
    Deltagare

Nu är det officiellt att vi kör årsmötet den 29 juni. Varmt välkomna 🙂
    Välkommen till årsmöte den 29 juni

Andreas
    Keymaster

Det kommer nog någon mer på forwardssidan också.

Orebro Center
    Deltagare

Lite som Leksand när de åkte ur näst sista gången. 2 skapliga femmor som kommer matchas som djur och sedan 2 ihåligheter. Och de två femmorna som kommer matchas stenhårt kommer förr eller senare få överbelastningsskador. Jag tycker ff många överskattar denna trupp. Man skär i budgeten samtidigt som en överlevnad kommer att ge rekordstort belopp i TV pengar. Det här är den ekonomiskt strategiskt mest viktiga säsongen Örebro kommer att spela. Det kan vara värt att satsa mer lite mer pengar än vad man har. Det betalar tillbaka sig. Vi saknar flera backar och minst två forwards/centrar. Det kommer bara handla om överlevnad igen kommande säsong. Ni kommer få se. Såvida vi inte har astur att två lag rasar ihop totalt eller är ännu sämre än oss. Att Örebro går all in på den tanken…igen. Jag tycker synd om båda Niklas som måste jobba med detta handikapp. Att egentligen inte kunna spela den hockey man vill. Det kommer inte bli lätt

Både ja och nej. Leksands två sämsta kedjor var halvdan allsvensk klass. Våra sämsta kedjor består just nu av Olsson, Wiklander, Weinstock, Glenn, Frasse och Mastomäki. De tre sista är på tillväxt och måste få göra misstag, annars kommer vi aldrig kunna få fram några nya spelare genom egen utveckling.
    De tre första borde kunna spela 0-0 m den rutin de ändå sitter på. Fyrphil och Jellvert är väl även de på tillväxt, men frågan är om de inte kommer lånas ut?

Det faktum att vi bara har 5 backar officiellt klara gör det svårt att riktigt utvärdera truppen. De två-tre sista backarna kan göra en värld av skillnad.

Klarar vi att ta oss till play-in är jag helnöjd med tanke på allt som varit.

Frågan är om Fyrphil och Jellvert lånas ut om nu Örebro inte kommer värva något mer på forwardsidan.

pb_90
    Deltagare

Lite läskigt är det.. Men till skillnad från när Leksand åkte ut också så är det två extra lag i SHL. Dvs HA är svagare och botten av SHL också. Vi ska vara sämre än två av Mora, Karlskrona, Rögle, DIF och Luleå främst. Jag tror att vi har god chans att i varje fall vara före dom tre första där så som lagen ser ut just nu.

Skulle jag tippa så är Karlskrona och Mora solklart sist nästa säsong.

Andreas
    Keymaster

Lite som Leksand när de åkte ur näst sista gången. 2 skapliga femmor som kommer matchas som djur och sedan 2 ihåligheter. Och de två femmorna som kommer matchas stenhårt kommer förr eller senare få överbelastningsskador. Jag tycker ff många överskattar denna trupp. Man skär i budgeten samtidigt som en överlevnad kommer att ge rekordstort belopp i TV pengar. Det här är den ekonomiskt strategiskt mest viktiga säsongen Örebro kommer att spela. Det kan vara värt att satsa mer lite mer pengar än vad man har. Det betalar tillbaka sig. Vi saknar flera backar och minst två forwards/centrar. Det kommer bara handla om överlevnad igen kommande säsong. Ni kommer få se. Såvida vi inte har astur att två lag rasar ihop totalt eller är ännu sämre än oss. Att Örebro går all in på den tanken…igen. Jag tycker synd om båda Niklas som måste jobba med detta handikapp. Att egentligen inte kunna spela den hockey man vill. Det kommer inte bli lätt

Både ja och nej. Leksands två sämsta kedjor var halvdan allsvensk klass. Våra sämsta kedjor består just nu av Olsson, Wiklander, Weinstock, Glenn, Frasse och Mastomäki. De tre sista är på tillväxt och måste få göra misstag, annars kommer vi aldrig kunna få fram några nya spelare genom egen utveckling.
    De tre första borde kunna spela 0-0 m den rutin de ändå sitter på. Fyrphil och Jellvert är väl även de på tillväxt, men frågan är om de inte kommer lånas ut?

Det faktum att vi bara har 5 backar officiellt klara gör det svårt att riktigt utvärdera truppen. De två-tre sista backarna kan göra en värld av skillnad.

Klarar vi att ta oss till play-in är jag helnöjd med tanke på allt som varit.

Orebro Center
    Deltagare

Örebro är näst sämst i landet när det gäller isyta (bara Karlskrona är sämre) när kommer till att kunna erbjuda isytor för barn- och ungdomar
    Länk

Orebro Center
    Deltagare

Undrar om man blir tvungen till att flytta upp fler juniorer än vad man tänkt till nästa säsong? Kanske är dags att ta tjuren i hornen och köra på med det man redan har i så stor utsträckning som möjligt.. Livsfarligt vid skador dock..

Jag tycker ändå (om alla är friska) att åtminstone två riktigt spännande kedjor kan formeras. Beroende lite på hur man sätter ihop alla så kan man kanske få tre rätt schyssta.

Viksten, Jocke, Weinstock, Libor, Wandell, Sallinen och Manninen är tillräckligt bra för en topp två, men visst känns det lite onödigt att låta någon av dom få stå för all offensiv kraft själva i en tredjelina? Kanske är bättre att späda ut typ som jag satte ihop dom..

Backsidan vette fan hur dom har tänkt få ihop det egentligen. verkar på dom som att dom tror att Arnesson ska kunna ta offensiva steg, jag är lite tveksam där. Så en PP-back skulle självklart behövas… Men vi kan nog glömma att få någon med kvalitet där.. :/

• Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av Orebro Center.
    pb_90
    Deltagare

Undrar om man blir tvungen till att flytta upp fler juniorer än vad man tänkt till nästa säsong? Kanske är dags att ta tjuren i hornen och köra på med det man redan har i så stor utsträckning som möjligt.. Livsfarligt vid skador dock..

Jag tycker ändå (om alla är friska) att åtminstone två riktigt spännande kedjor kan formeras. Beroende lite på hur man sätter ihop alla så kan man kanske få tre rätt schyssta.

Viksten, Jocke, Weinstock, Libor, Wandell, Sallinen och Manninen är tillräckligt bra för en topp två, men visst känns det lite onödigt att låta någon av dom få stå för all offensiv kraft själva i en tredjelina? Kanske är bättre att späda ut typ som jag satte ihop dom..

Backsidan vette fan hur dom har tänkt få ihop det egentligen. verkar på dom som att dom tror att Arnesson ska kunna ta offensiva steg, jag är lite tveksam där. Så en PP-back skulle självklart behövas… Men vi kan nog glömma att få någon med kvalitet där.. :/

Personal Jesus
    Deltagare

Mr Örebro kliver in i båset

Tack för den!!!
    En fantastisk möjlighet och inspiration för juniorerna att ha Löwdahl som tränare.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av Personal Jesus.
    TJ
    Deltagare
    Andreas
    Keymaster

Det här känns inget vidare (fast bra att det rensas upp) och jag undrar om vi slutligen ställer upp med ett budgetlag. Bottenträskvarning, igen

Där håller jag inte med alls. Tycker kvalitén på truppen i år, redan ser bättre ut än förra årets upplaga. Får man ut det som de här spelarna har i sig så kommer det bli bra. Sen att vi inte kommer vara ett topplag det är en annan sak. Det är PG’s fel.

Jag instämmer i detta. De nyförvärv som kommit till känns som relativt säkra kort. Ingen superspets, men det känns som de kommer att kunna leverera det som klubben också värvat dem för.

Det som oroar lite är offensiven som känns tunn, men defensivt känns det ganska bra. Målvakterna är jag inte alls orolig för. De kommer få mycket bättre hjälp säsongen som kommer än de fick under den föregående.

Andreas
    Keymaster

Kan styrelsen beviljas ansvarsfrihet efter allt detta? Jag hade inte röstat för det i dagsläget.

Vill bara tillägga att givetvis måste utredningen också visa att de agerat fel, men kan de varit helt i mörkret om detta? Det låter ju otroligt, men man har ju hört om hans enmansherravälde.

Orebro Center
    Deltagare

Det här känns inget vidare (fast bra att det rensas upp) och jag undrar om vi slutligen ställer upp med ett budgetlag. Bottenträskvarning, igen

Där håller jag inte med alls. Tycker kvalitén på truppen i år, redan ser bättre ut än förra årets upplaga. Får man ut det som de här spelarna har i sig så kommer det bli bra. Sen att vi inte kommer vara ett topplag det är en annan sak. Det är PG’s fel.

Fast då antar jag att du utgår ifrån att JA och Viksten kommer vara fullt operativa från premiären

D.O
    Deltagare

Jag försöker ta allt med en nypa salt tills jag fått höra från ledningen att såhär är det. Gillar inte att läsa forumen just nu, blir otroligt nervös. Jag undrar bara hur mycket sanning det ligger bakom det man läser. Sedan förstår jag inte varför folk hoppar på NJ. som att han är den stora boven i det hela.

Kul att Arnesson är klar för klubben.

JN27
    Deltagare

Orebro Center
    Deltagare

Andreas
    Keymaster

Kan styrelsen beviljas ansvarsfrihet efter allt detta? Jag hade inte röstat för det i dagsläget.

Andreas
    Keymaster

Det intryck jag fått om det hela är ändå att Micke verkligen går till botten med allt och försöker göra om ÖHK till fungerande organisation. Han ser på klubben med rutinerade och affärsmässiga ögon och försöker göra något åt det han tycker är fel. Det hela känns rent av väldigt LEAN-inspirerat. Allt som inte tillför kunden nytta åker ut.

Jag vet att det kan se mörkt ut just nu, men lägger man ihop allt man hört om hur klubben hanterar det hela är det svårt att inte känna optimism.

Det som suger hårdare än en något annat just nu är det som lett upp till nyligen. Det är nu det ska vända och jag tror väldigt mycket kommer att klarna på årsmötet. Då kommer vi få många svar och kunna skapa oss en uppfattning om hur lång tid det kommer krävas för att komma på fötter igen.

TJ
    Deltagare

De måste ha klarhet i allt innan de kan gå ut med vad som hänt/händer och ev konsekvenser.

Korrekt 🙂

Gurra
    Deltagare
    Gurra
    Deltagare

Den tystnaden som har följt mötet bådar inte gott tycker jag… Det ryktas om en hel del olika saker på svenskafans. Klubben måste fan gå ut med nå info snart! Det här känns inte bra att höra massa jobbiga rykten bara..

Herregud, SF har blivit någon sorts dynghög där ryktena sprids fortare än spyflugor, skulle man gå efter vad som sägs där så kan vi se fram mot div 3 hockey på svartån…

Karl
    Deltagare

Man kan undra vad Fahlander numera har att säga om PG. Han lovordade honom ju även efter att PG sagt upp sig. Örebrohockeyn har alltid haft härliga fans, förra gången med ÖHK såg Bosse Ahlén till att det gick åt helvete, denna gången PG. Numera är det ju näst intill omöjligt att nå SHL vilken vi troligen åker ur med denna trupp.

Dåliga ledare/styrelser verkar förfölja lagsorter i Örebro.

Förvånar mig ändå mycket att ÖHK ändå inte ökat biljettpriserna, i princip alltid utsålt, ändå lägsta priserna i SHL. Och nej, jag tror inte det har ett sammanhang, 10% till klarar vi av, det skulle kunna vara skillnaden mellan SHL och en ökenvandring i AS.

Personal Jesus
    Deltagare

Klart det går att få ordning på klubben efter PG.
    Vet att klubben jobbar stenhårt på att rätta till allt skit.

Vet även att de informerat sponsorer om vad som hänt/händer.

De måste ha klarhet i allt innan de kan gå ut med vad som hänt/händer och ev konsekvenser.

svhul23
    Deltagare

Hur många tror att det går att få ordning på laget med så mycket strul som PG har ställt till. Laget har tydligen dåligt rykte och dålig ekonomi på grund PG s dåliga omdöme och vidlyftiga spelarköp.
    Hoppas och tror det kan ordna till sig annars blir det nog någon annan sport for mig.
    Har följt Örebro sedan man spelade på uterinken bakom läktaren som då hette eyravallen

pb_90
    Deltagare

Hoppla! Skulle kunnat vara så att Micke till slut har fått ordning på siffrorna och sett att något inte stämde. Detta som då inte stämde kanske är anledningen till att ryktena om polisanmälan går runt..

Något är riktigt ruttet här, men det verkar som att vi kanske för en gångs skull inte har en skojare bakom spakarna. Tror att det blev mer och mer ett prestigeprojekt för PG som han inte alls höll koll på. Jäkligt bra att Micke kom in tror jag.

Visar 25 inlägg - 10,026 till 10,050 (av 13,266 totalt)