Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 10,051 till 10,075 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Personal Jesus
    Deltagare

I onsdags förra veckan skulle de släppa fyra AHL spelare men det blev stoppat i sista sekund.

Undrar om Micke klev in och sa ifrån?

Jag hoppas det.

Andreas
    Keymaster

I onsdags förra veckan skulle de släppa fyra AHL spelare men det blev stoppat i sista sekund.

Undrar om Micke klev in och sa ifrån?

Personal Jesus
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Talas om att man har varit tvungen att tacka nej till spelare också just pga av ekonomiska skäl. Om man lyckas ta in spelare för provspel så är det ju suveränt. Känns som att det borde vara svårt att få det från AHL dock.. känns inte som att dom borde vara så sugna på att köra try-out liksom :/

Andreas
    Keymaster

Tydligen är det aktuellt att ta in spelare på prov också. Antar från AHL?

pb_90
    Deltagare

Om det är så att man ska spara 5mkr till nästa säsong (eller vad det ryktas om) så tycker jag att NJ har byggt laget smart. Det finns mycket potential i bygget och det gäller bara att hålla tummarna för att det faller väl ut. För inte fasen är den aktuella laguppställningen sämre än föregående års lag på pappret?

pb_90
    Deltagare

Den tystnaden som har följt mötet bådar inte gott tycker jag… Det ryktas om en hel del olika saker på svenskafans. Klubben måste fan gå ut med nå info snart! Det här känns inte bra att höra massa jobbiga rykten bara..

Andreas
    Keymaster

Någon som var på mötet får gärna sammanfatta vad som sades. Känns trist att inte kunna gå dit, men man måste prioritera annat ibland. Livet är ändå mer än bara hockey. Inte mycket mer, men ändå en del.

Orebro Center
    Deltagare
    Personal Jesus
    Deltagare

Kul att höra om försäljningen.
    Hoppas att det stämmer.

Andreas
    Keymaster

Bytte upp mig längre upp på I.

JN27
    Deltagare

Kul med lite positiva nyheter från ÖHK. Säsongskorten upp 5% och bäst någonsin.

Jag vet dock att det finns de som inte valt att förlänga och det tackar jag för Bättre platser till mig och pappa 🙂

http://www.orebrohockey.se/artikel/ni0haj3cq-3afc1/sasongskortsforsaljningen-har-okat-aldrig-tidigare-har-vi-salt-sa-manga

Bara av ren nyfikenhet Andreas, vilken sektion satt du på? Själv förlängde jag med samma platser som tidigare. Jag känner mig ganska trygg med de platser jag har trots att de inte är arenans bästa.

Andreas
    Keymaster

Jag vet dock att det finns de som inte valt att förlänga och det tackar jag för Bättre platser till mig och pappa 🙂

Stämmer, det är några som valt att inte förlänga. Men förhoppningsvis köps de av någon annan. Att komma ihåg är att jämförelsen gäller maj-maj och inte slutförsäljningen 🙂

De platser vi fick är jag jättenöjd med så jag skulle bli förvånad om just de platser som blev lediga inte redan gått åt 🙂

TJ
    Deltagare

Stämmer, det är några som valt att inte förlänga. Men förhoppningsvis köps de av någon annan. Att komma ihåg är att jämförelsen gäller maj-maj och inte slutförsäljningen 🙂

Andreas
    Keymaster

http://www.orebrohockey.se/artikel/ni0haj3cq-3afc1/sasongskortsforsaljningen-har-okat-aldrig-tidigare-har-vi-salt-sa-manga

Andreas
    Keymaster

Jag kommer inte närvara. Familjen går före allt annat just nu.

pb_90
    Deltagare

Imorgon kl 19 är det årsmöte med 14-3 i Röda Rummet och där kommer VD Mikael Johansson, huvudtränare Niklas Sundblad och sportchef Niklas Johansson närvara. Lite svar lär väl komma då hoppas jag.

Hoppas någon vågar ställa de lite tuffare frågorna… När man bor på annan ort får man förlita sig på sina ÖHK-kamrater! 😀

Andreas
    Keymaster

Imorgon kl 19 är det årsmöte med 14-3 i Röda Rummet och där kommer VD Mikael Johansson, huvudtränare Niklas Sundblad och sportchef Niklas Johansson närvara. Lite svar lär väl komma då hoppas jag.

pb_90
    Deltagare

Det är helt sjukt om set om polisanmälan stämmer.. snacka om att dra ner klubbnamnet i dyn direkt. Är det PG som är anmäld eller? Det lär väl bli en offentlig handling så småningom.

Andreas
    Keymaster

Minns en presskonferens där PG så att de minsann skulle satsa långsiktigt.

En kommentar från klubben hade varit bra just nu. Om det nu pågår en polisutredning förstår jag att de inte kan uttala sig i detalj, men om de bara hade sagt att de inte kan uttala sig just nu hade i alla fall varit något.

Personal Jesus
    Deltagare

Minns en presskonferens där PG så att de minsann skulle satsa långsiktigt.

pb_90
    Deltagare

Exakt… systemet med att kasta pengar i sjön fortsätter :/

Andreas
    Keymaster

Alltså hur tänker dom? Varför inte bara bita i det sura äpplet om man nu inte vill ha kvar Squires… istället kastar man bort en jävla massa cash?

PG gav han säkert ett överjävligt kontrakt också…

Fast Squires förtjänade ett ordentligt kontrakt. Inte ett kontrakt som är på gränsen till artistkontrakt, men ändå ett kontrakt för en spelare som kan göra 30 poäng, vilket är väldigt starkt med den istid han haft i ett dåligt lag.

pb_90
    Deltagare

Alltså hur tänker dom? Varför inte bara bita i det sura äpplet om man nu inte vill ha kvar Squires… istället kastar man bort en jävla massa cash?

PG gav han säkert ett överjävligt kontrakt också…

Andreas
    Keymaster

Ah… Squires nya brutna kontrakt borde kunna vara det ena.. ska vi chansa på Liivik på det andra?

Squires hade ett helt nytt kontrakt skrivet på två år och han ville verkligen vara kvar här.

Liivik hade ett ett år kvar och var nog inte så värst dyr … hoppas jag.

Visar 25 inlägg - 10,051 till 10,075 (av 13,266 totalt)