Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 14 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
29/05/2017 kl. 17:28 #4864
Andreas
KeymasterDet verkar rimligt det han säger, tyvärr.
29/05/2017 kl. 17:17 #4863pb_90
DeltagareAh… Squires nya brutna kontrakt borde kunna vara det ena.. ska vi chansa på Liivik på det andra?
29/05/2017 kl. 17:16 #4862D.O
DeltagareSåg att Squires hade gillat det stantheman skrivit.
29/05/2017 kl. 17:08 #4861pb_90
DeltagareNågon som har hört något liknande som Stantheman1978 skriver på twitter lr? Om
”Örebro går från en spelarbudget på 43 miljoner till 35…”
”Örebro Hockey är skyldiga två spelare pengar, det handlar sammanlagt om miljonbelopp, enligt min källa.”
Har för mig att det har garvats lite åt när NA tog nyheter från honom och publicerade. Men magkänslan säger ändå att detta kan stämma… Någon som har hört något? Vilka spelare skulle ÖHK vara skyldiga miljonbelopp? Petruzalek? Hodgeman? Känns heller inte speciellt bra att sänka budgeten så pass som dom har gjort heller.. framför allt inte till nästa säsong då det efter det kommer att inkasseras bra mycket mer pengar. Men dom gör det ju inte direkt för skojs skull så.. PG:s styres beska eftersmak…
29/05/2017 kl. 15:19 #4860Andreas
KeymasterBorde komma nyheter snart. Vet inte varför det dröjer. Det verkar ju som att det finns spelare att presentera.
29/05/2017 kl. 13:59 #4857pb_90
DeltagareFint! Har det inte varit en väldig stiltje på spelarmarknaden generellt nu på slutet? Det känns som att många lag har platser att fylla.
29/05/2017 kl. 12:34 #4856Andreas
KeymasterI sommar bygger de om juniorernas omklädningsrum.
Isen kommer att läggas i juni-juli. Exakt datum inte bestämt.
Tränarna vill ut på is tidigt.Squires var den enda som gick på is tidigt förra sommaren och han var mil före de andra när första träningsmatcherna gick igång.
Kan tycka det är ett klokt val att gå på is tidigt när man ändå kommit igång med sommarträningen tidigt.
29/05/2017 kl. 11:01 #4855Personal Jesus
DeltagareI sommar bygger de om juniorernas omklädningsrum.
Isen kommer att läggas i juni-juli. Exakt datum inte bestämt.
Tränarna vill ut på is tidigt.26/05/2017 kl. 19:43 #4852pb_90
DeltagareJo men visst, J20 har ju levererat lite div 1 och HA nu samtidigt som Glenn har gått upp till SHL. Så nog rör det på sig ordentligt i klubben. ÖHK var väl en av få klubbar som hade lag med i slutspel i alla juniorled. Så framtiden ser rätt ljus ut! 🙂 Dock så är det väl mer lagmaskiner än enstaka spelare som sticker ut. Men kan dom få in någon spelare från juniorleden per år så ser läget i ÖHK plötsligt mycket bättre ut. En Glenn för 20kkr/mån eller en Wiklander för 60kkr/mån. Finns mycket pengar att spara där om man får upp ett par juniorer.
26/05/2017 kl. 16:10 #4851Andreas
KeymasterSamtidigt som det känns trist att se J20:s bästa spelare hamna i andra klubbar runtom Sverige är det ju också ett styrkebesked från klubben.
Lite vemodigt ändå att se spelare man hoppades skulle ta klivit upp hamna på andra ställen.
Nu har vi ju Glenn fortfarande, men någon back hade jag hoppats skulle bli kvar.
24/05/2017 kl. 16:44 #4848pb_90
DeltagareOj!!! Stora förändringar på G i KHL.
Saxat från Mattias Ek på twitter. ”Intressant utveckling i KHL. Ligan bantas till 24 lag till nästa höst. Svaga ryska klubbar ska ersättas med starkare från Asien el Europa.” Det är 28:a lag för tillfället. Kommer SHL bli ett attraktivt val? Om man inte tillsätter alla platser kanske det kan öppna sig möjligheter för att kunna hitta något spännande namn?
24/05/2017 kl. 15:49 #4847JN27
DeltagareAbsolut! Kan slänga över det ikväll om jag kommer ihåg x)..
Det är uppbyggt så att det ska vara smidigt att fylla i.. men dokumentet i sig kanske är rätt rörigt.. kan förklara mer i PM.
BTW! Jag undrar verkligen hur dom har tänkt med Sundblad. Viksten känner sig gålig i höften, sen när NS kommer in så chansar man på att det kommer att släppa för Viksten, vilket det inte gör och han är borta säsongen ut med skada. Hur hanterar ÖHK spelares skador egentligen? Om nu också Jocke har åkt på något liknande tidigare, varför CHANSAR man med Viksten istället för att kolla direkt? Jag är lite orolig för att skadeläget kommer att bli bra mycket värre med NS i spetsen… Hoppas att Matsson kan kompensera för det slit som NS kommer utsätta dom för.
Det är nog lite enkelt att dra över det på Sundblad. Det finns läkare och fystränare i laget som är anställda och betalda för att förmedla spelarnas hälsa till tränarna och sportchefen.
Jag tror inte man frivilligt chansar på en spelare om det finns en uttalad risk för att spelaren inte kommer kunna spela.
Det är ju en hyfsad vågskål att värva en ny spelare som ska ”ersätta” den skadade spelaren och sen visar det sig att den skadade spelaren återhämtade sig snabbare än väntat. Fördel: En konkurrenssituation. Nackdel: Jävligt onödig utgift.Det finns tid att värva spelare så man avvaktar nog tills man helt säkert vet.
24/05/2017 kl. 14:44 #4846pb_90
DeltagareAbsolut! Kan slänga över det ikväll om jag kommer ihåg x)..
Det är uppbyggt så att det ska vara smidigt att fylla i.. men dokumentet i sig kanske är rätt rörigt.. kan förklara mer i PM.
BTW! Jag undrar verkligen hur dom har tänkt med Sundblad. Viksten känner sig gålig i höften, sen när NS kommer in så chansar man på att det kommer att släppa för Viksten, vilket det inte gör och han är borta säsongen ut med skada. Hur hanterar ÖHK spelares skador egentligen? Om nu också Jocke har åkt på något liknande tidigare, varför CHANSAR man med Viksten istället för att kolla direkt? Jag är lite orolig för att skadeläget kommer att bli bra mycket värre med NS i spetsen… Hoppas att Matsson kan kompensera för det slit som NS kommer utsätta dom för.
23/05/2017 kl. 17:56 #4842Andreas
KeymasterJag kan försöka hjälpa till, framförallt med bortamatcher.
Kan man få kika på dokumentet? Så jag vet hur jag ska föra in data i så fall 🙂
23/05/2017 kl. 16:12 #4841pb_90
DeltagareFan det känns som att kvalitén på svenska fans forum har sjunkit något enormt alltså…
I andra nyheter! Jag har skrapat ihop ett Corsi-dokument med lite schyssta grafer osv så vi kan följa våra spelares påverkan på spelet.
Jag kommer kika på:
Corsi för hela ÖHKFör spelare:
CF = Corsi for (antal skott för)
CA = Corsi against (antal skott emot)
C = CF-CA
C% = CF/(CF+CA)
Con = C*60/speltid
Coff = C*60/
Crel = Con-Coff dvs. en faktor som visar på skillnaden när spelaren är på isen kontra inte. Jag har lite svårt att förstå denna siffra själv om jag ska vara ärlig.. Men tex om Alexander Hellström har en C på -12 med 20min speltid (hyfsat rimlig siffra tror jag!) medans laget i övrigt (dom 40min som Hellström inte är på isen) har en corsi på +3 så skulle Hellström få:Con = (-12*60)/20=-36
Coff = (3*60)/40=4,5
Crel = -36-4,5=-40,5 vilket då betyder att per 60min med Hellström så släpper laget till 40,5 skott mer i snitt bakåt än per 60min utan Hellström.Det ska bli kul att testa statistikförandet! Det trista är att föra all statistik manuellt om vilka som är inne på isen när skott på mål+skott utanför mål+skott i block tas.. Och det kräver också att man har ”spelat in” alla matcher för att kunna spola tillbaka om nu inte cmore skärper sig och tar tillbaka till att visa matcher som redan sänts. Det återstår att se, eventuellt kanske någon skulle kunna tänka sig att hjälpa till att föra denna statistik? Kanske tröttnar själv innan säsongen är över också man vet inte x)
23/05/2017 kl. 14:51 #4840pb_90
DeltagareViksten opererades för samma typ av skada långt senare än Jocke. Hans skada borde vara lindrigare å andra sidan. Blir lite orolig inför säsongsstarten, men det verkar ju som att de kommer ansluta till truppen inte långt efter den i så fall.
Ingen riktig sommarträning för dem då med andra ord?Lutar väl åt det.. Men de verkar köra på hyfsat på gymmet ändå, antagligen mer repetitiva övningar än maxningar såklart. Jonte sa ju att han aldrig hade varit i så bra form som när han kom tillbaka från rehaben efter sin skada. Dock så var den bra mycket lindrigare än detta såklart.. Men man kan ju alltid hålla tummarna!
23/05/2017 kl. 14:03 #4839Andreas
KeymasterViksten opererades för samma typ av skada långt senare än Jocke. Hans skada borde vara lindrigare å andra sidan. Blir lite orolig inför säsongsstarten, men det verkar ju som att de kommer ansluta till truppen inte långt efter den i så fall.
Ingen riktig sommarträning för dem då med andra ord?23/05/2017 kl. 09:58 #4834pb_90
DeltagareÄntligen en ordentlig intervju med Jocke! 🙂
Tycker att det låter rätt positivt! Han och Viksten lär dom ju sätta ihop om dom nu har umgåtts och rehabat massa tillsammans.
22/05/2017 kl. 16:25 #4832Andreas
KeymasterUnibets odds till smguld so far
Samtliga odds:
Frölunda: 5.
Växjö: 5.
HV71: 6,5.
Skellefteå: 6,5.
Brynäs: 12.
Färjestad: 12.
Linköping: 12.
Luleå: 14.
Djurgården: 18.
Malmö: 18.
Örebro: 31.
Karlskrona: 51.
Mora: 51.
Rögle: 51.Ska bli intressant att jämföra denna med när trupperna är i stort sett klara. Många klubbar har en hel del luckor kvar att fylla 🙂
22/05/2017 kl. 16:24 #4831Andreas
KeymasterAnton Mylläri till Malmö! Då duckade vi den kulan i varje fall! 🙂 Hoppas på någon presentation i veckan!
Ser massor med kommentarer om hur ingen förstår hur de tänkt med honom. Jag tror SHL är ett steg för stort för honom, men killen är ung och har talang som man borde kunna göra något med.
22/05/2017 kl. 16:16 #4830wuzac
DeltagareUnibets odds till smguld so far
Samtliga odds:
Frölunda: 5.
Växjö: 5.
HV71: 6,5.
Skellefteå: 6,5.
Brynäs: 12.
Färjestad: 12.
Linköping: 12.
Luleå: 14.
Djurgården: 18.
Malmö: 18.
Örebro: 31.
Karlskrona: 51.
Mora: 51.
Rögle: 51.22/05/2017 kl. 13:42 #4829pb_90
DeltagareAnton Mylläri till Malmö! Då duckade vi den kulan i varje fall! 🙂 Hoppas på någon presentation i veckan!
22/05/2017 kl. 07:11 #4828Personal Jesus
DeltagareGrattis till guldet!!!
20/05/2017 kl. 17:04 #4826Andreas
KeymasterVilka jäkla mål det är i matchen Ryssland – Kanada. Kanadas försvarsspel lämnar en del att önska, men bra fart och kul match överlag 🙂
19/05/2017 kl. 19:19 #4825JN27
DeltagareVad tror ni? Har vi något nyförvärv i någon av VM-trupperna? 🤘
-
FörfattareInlägg