Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 10,101 till 10,125 (av 13,266 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

VM slut på söndag. Inte ovanligt att spelare vill vänta med saker till efter dess så de kan fokusera på sitt spel.

AHL/Calder Cup har fyra lag kvar:
    Providence Bruins (Arnesson)
    Syracuse Crunch
    San Jose Barracuda
    Grand Rapid Griffins

De fyra NHL-lag som fortfarande spelar har dessa lag som affiliates:
    Millwauke Admirals
    San Diego Gulls
    Wilkes-Barres/Scranton Penguins
    Binghampton Senators

Andreas
    Keymaster

Osäker, men kan nog vara OK betalt där. SHL är ju dock ett stort steg uppåt i karriären. Det lockar säkerligen om en SHL rycker i en när man spelar i DEL1/2.

pb_90
    Deltagare

Jo Tyskland skulle säkert kunna vara hyfsat. Men betalar inte tyska lag rätt bra då tro? Men plockar man dom från KHL eller från andra svenska lag lär man väl få slanta lite mer.

Andreas
    Keymaster

Fast plockar inte de spelare mycket från Europa? Tyskland exempelvis?

Jag tror det är billigare att plocka en sådan spelare än från AHL.

pb_90
    Deltagare

Ja verkligen. Men, transatlanter kan väl vara hyfsat billiga om dom kommer direkt från AHL eller? Brynäs och Linköping har varit grymma på att plocka in transatlanter.. Dock så har ju NJ hittat rätt där tidigare i HA, så känns som att han kan ha rätt bra kontakter?

Andreas
    Keymaster

Spetsen till truppen, offensivt, blir troligen från Nordamerika. Nog för jag litar på NJ ganska mycket, men det är lite mer chanskaraktär på att göra sådana värvningar.

Andreas
    Keymaster

Det var ju själva fan. Providence gick vidare till konferensfinal.

Andreas
    Keymaster

Ganska säker på att vi förlorade kampen om Kihlström. 🙁

pb_90
    Deltagare

Haha true! Men jag menade ryktesväg osv, visst Arnesson ryktas det ju om. Men skulle vara kul att få reda på att ÖHK är med och hugger på lite spelare. Tyvärr har vi nog problem men att locka spelare som har dunderkoll på SHL.. :/

TJ
    Deltagare

Det är helt sjukt tyst kring laget nu… Men det är lite stiltje överlag med alla SHL-lag eller? Alla journalister kanske är upptagna med VM.

I fredags kom Jere Sallinen. Sedan dess har det gått två hela vardagar (mån-tis). Sen jobbar ju Niklas J dygnet runt alla dagar i veckan ändå… Men så lång tid har det faktiskt inte gått sedan det sist hände något 😉

Ps, alla verkar vara lite upptagna med VM just nu. Inte bara journalister. Spelare, agenter etc har hög fokus på VM nu.

Det kommer hända mer, jag lovar 😛

• Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av TJ.
    pb_90
    Deltagare

Ja frågan är om vi inte duckade en kula där med förlängningen av Julle? Hans marknadspris känns väldigt högt för vad han presterar just nu. Hoppas nya finnen är stabil.

Det är helt sjukt tyst kring laget nu… Men det är lite stiltje överlag med alla SHL-lag eller? Alla journalister kanske är upptagna med VM.

Andreas
    Keymaster

Arnesson +2 i senaste matchen där Bruins tvingade fram sjunde avgörande mot Bears.

Libor har gjort ett fullt godkänt VM. Julius däremot har det fortsatt kämpigt. Han känns ur fas på något sätt.

JN27
    Deltagare

Julle gjorde verkligen inte ett stabilt VM i målet. Däremot så har vi bytt ut en VM-målvakt mot en relativt okänd så det ska bli kul och se vart det bär. Libor gjorde det bra. Men är det inte VÄLDIGT tyst kring laget nu?

pb_90
    Deltagare

Rätt kul att Libor är förstacenter i Slovakien! 🙂 Riktigt bra träning liksom 😉

Karl
    Deltagare

Ska bli riktigt kul att se Sallinen i rödvitt igen. Killen har en grym arbetsmoral. Kommer passa som handen i handsken.

Nu fattas bara en center, en forward och två (klass)backar :0)

Börjar låta som Skägget ;0)

Frågan är om pengarna finns efter PG:s ”skumma” affärer?

pb_90
    Deltagare

Haha ja nästan där Orebro Center 😉 Det senaste han ville ha var fyra forwards, hur många backar han ville ha sa han inte..

Det känns som att det finns utrymme för minst en forward i truppen i varje fall. Jag förutsätter att Jellvert lånas ut. Om dom plockar in en ny då så har vi ytterligare en utanför truppen. Är det för tidigt att köra med Franzén, Mastomäki och Glenn samtidigt? Hur skulle dom reagera på att lånas ut? Det mest solklara hålet i forwardsuppsättningen är väl på centersidan i varje fall. Jag kan inte tänka mig att Franzén och Mastomäki får driva en varsin kedja direkt. Sen får man gärna plocka in en riktig spetscenter, inte mig emot. Men två till tycker jag är ganska svårt att pressa in faktiskt.. just pga att jag har svårt att se hur utlåningarna och vem som är utanför laget ska gå till.

På backsidan så är det minst två till som måste in. Men är en av backarna Arnesson så undrar jag lite hur dom tänker. Då har vi gått all in på defensiva backar igen känns det som..

Orebro Center
    Deltagare

Ska bli riktigt kul att se Sallinen i rödvitt igen. Killen har en grym arbetsmoral. Kommer passa som handen i handsken.

Nu fattas bara en center, en forward och två (klass)backar :0)

Börjar låta som Skägget ;0)

Andreas
    Keymaster

Tycker ärligt talat att det är fantastiskt kul med den hockeykunskap som detta forum ändå besitter. Snacket om Sallinen började redan förra året och i början av silly detta år utan att några konkreta rykten bekräftats. Nu är han klar och det känns ändå jäkligt kul och jag hoppas att det blir en framgång nu. Det är en klasspelare.

Jag hoppas bara vi inte hamnar i en sits där alla bara håller med varandra hela tiden. Det vore sjukt tråkigt 🙂

pb_90
    Deltagare

Ja man gillade ju verkligen Sallinen senast han var här. Sån skön speed på skridskorna och bra handledsskott! Jag föredrog nog han före Ville när dom kom även om Ville också var skitbra då. Ville måste ha slarvat med sommarträningen till säsongen efter sen..

Och det där med PG + polisanmälan låter ju helt sinnessjukt! Någon som kan bekräfta detta ytterligare? Känns väl rätt osannolikt att det hänt utan att någon fått reda på mer? Känns fånigt att spekulera i det, men om det är polisanmälan då snackar vi väl svarta pengar/skattebrott eller något liksom.. Riktigt oproffsigt och PG:s härva verkar bara växa och växa

Andreas
    Keymaster

Personal Jesus
    Deltagare

Grattis NA till ytterligare en artikel som ni hämtat härifrån.

Vilken artikel?

Den som de håller på med.
    Än en gång hämtar de info till sina artiklar härifrån.

JN27
    Deltagare

Tycker ärligt talat att det är fantastiskt kul med den hockeykunskap som detta forum ändå besitter. Snacket om Sallinen började redan förra året och i början av silly detta år utan att några konkreta rykten bekräftats. Nu är han klar och det känns ändå jäkligt kul och jag hoppas att det blir en framgång nu. Det är en klasspelare.

JN27
    Deltagare

Vilken artikel?

Personal Jesus
    Deltagare

Personal Jesus
    Deltagare

Och där kom bomben.

Visar 25 inlägg - 10,101 till 10,125 (av 13,266 totalt)