Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Detta ämne har 13,265 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 4 dagar, 8 timmar sedan av
Catskinner.
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
-
FörfattareInlägg
-
27/04/2017 kl. 12:42 #4629
Andreas
KeymasterLäser lite nyheter på tjeckiska om Vitasek och får hela tiden intrycket av att vi värvat en av deras två toppbackar. Han och Radim Simek utgjorde första backpar och båda två kommer att lämna efter den här säsongen. Simek kommer försöka slå sig in i Nordamerika och Vitasek kommer till Örebro.
Sedan är det skillnad i kvalitet mellan ligorna, men Vitasek har varit ganska given i landslaget under ett antal år nu. Han missade delar av säsongen 2015/16, annars har det varit landslagsspel varje säsong. Han verkar inte uttagen till VM i år, men var med i försnacket.
27/04/2017 kl. 08:23 #4627Orebro Center
DeltagareOm vi får bortamatch i premiären i höst så hoppas jag vi får det inom resavstånd.
Har aldrig fattat att inte SHL gör större sak av sin premiär. Sprider premiärmatcherna som hagel och kan t ex, som förförra säsongen sätta Modo-Örebro en vardag som premiär. Säger ju sig själv att inga örebroare åker upp, när de istället kan sätta en premiärmatcherna samma dag och para ihop motståndare vars bortasupportrar har möjlighet att åka. Ta sedan gärna en lördag.
Fattar inte att SHL inte ser ett större värde i det
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 4 månader sedan av
Orebro Center.
27/04/2017 kl. 08:17 #4626Andreas
KeymasterHaga borde kunna prestera på SHL-nivå om han bara får lite medstuds och självförtroende. Han hade ingetdera i Örebro. Det var helt rätt att slussa honom vidare till någon annan. Han hade inte fått det att lossna här, men jag tror nog han kan få det i en annan klubb.
Tyckte han började rätt hyfsat rent spelmässigt på hösten. Men sedan försvann han allt mer
Instämmer. Om han bara lyckats göra mål på någon mer genomåkning…
27/04/2017 kl. 08:16 #4625Orebro Center
DeltagareHaga borde kunna prestera på SHL-nivå om han bara får lite medstuds och självförtroende. Han hade ingetdera i Örebro. Det var helt rätt att slussa honom vidare till någon annan. Han hade inte fått det att lossna här, men jag tror nog han kan få det i en annan klubb.
Tyckte han började rätt hyfsat rent spelmässigt på hösten. Men sedan försvann han allt mer
27/04/2017 kl. 07:06 #4624Andreas
KeymasterHaga borde kunna prestera på SHL-nivå om han bara får lite medstuds och självförtroende. Han hade ingetdera i Örebro. Det var helt rätt att slussa honom vidare till någon annan. Han hade inte fått det att lossna här, men jag tror nog han kan få det i en annan klubb.
27/04/2017 kl. 07:02 #4623JN27
DeltagareHaga till Mora.
Bra, både Haga och Liivik borta.
Det kan nog vara en vettig värvning av Mora om de vill fortsätta spela den fartfyllde hockeyn som i år. Haga är definitivt lite underskattad av oss generellt sett.
Får Mora ut något av Haga, grattis till dem. Jag tycker inte han gav någonting under förra säsongen, mer än eventuellt fin skridskoåkning. Han kunde ju dock inte göra mål ens om han var själv med målvakten och hade hur mycket tid som helst.
26/04/2017 kl. 20:43 #4618Yongma112
DeltagareHaga till Mora.
Bra, både Haga och Liivik borta.
Det kan nog vara en vettig värvning av Mora om de vill fortsätta spela den fartfyllde hockeyn som i år. Haga är definitivt lite underskattad av oss generellt sett.
26/04/2017 kl. 15:10 #4617Status
DeltagareFBK fick nog lös en slant när Nygren lämna. $$$
26/04/2017 kl. 15:05 #4616JN27
DeltagareFan.. hoppades också på Virtanen! Varför skulle han till FBK av alla lag!?
Godisregn på gustavsviks familjeläktare lockade väl inte lika mycket som ett potentiellt SM-guld?
26/04/2017 kl. 14:37 #4615Yongma112
DeltagareFan.. hoppades också på Virtanen! Varför skulle han till FBK av alla lag!?
26/04/2017 kl. 13:34 #4614Orebro Center
DeltagareTräna kommer han säkert att försöka göra, men ligga i fas med resten? Oavsett, känns inte som rätt spelare just nu.
Karlskrona eller Mora är nog beredda på att kompromissa
26/04/2017 kl. 12:03 #4612Status
DeltagareVirtanen som jag satt och hoppades lite på.
-
Status.
26/04/2017 kl. 10:47 #4611Andreas
KeymasterJesse Virtanen till Färjestad.
Bara ett år på kontraktet? Gissar de hostat upp mycket pengar då.
26/04/2017 kl. 10:44 #4610JN27
DeltagareJesse Virtanen till Färjestad.
26/04/2017 kl. 10:36 #4609Redandwhite
DeltagareSundblad har ju sagt att alla spelare ska vara med från start, så av den anledningen är nog inte Gulas aktuell för oss
26/04/2017 kl. 10:34 #4608Andreas
KeymasterTräna kommer han säkert att försöka göra, men ligga i fas med resten? Oavsett, känns inte som rätt spelare just nu.
26/04/2017 kl. 10:33 #4607Orebro Center
DeltagareMilan Gulas? Skulle det va nåt? Nu läste jag att han budats ut så vi har ju haft möjligheten men ändå. Jag gillar honom.
Tycker han är för dyr och tar för stor plats. Känns inte som en spelare som fungerar i Sundblads spel riktigt. Eller?
Han är väl heller inte disponibel förrän i september vad jag läste. Vill träna hemma då tillökning väntas tills dess.
Så han ska sköta sommarträningen själv medan frugan är höggravid? Får väldigt dåliga vibbar av det.
Antar att han måste det. Det står i länktipset:
”Anledningen till att han kommer att missa inledningen på säsongen är att han inte tänker lämna hemlandet Tjeckien innan familjen fått sitt andra barn i september.”
Å andra sidan kan det ju betyda att han kan sommarträna här och sedan åka tillbaka i augusti. Beror på hur man tolkar det
26/04/2017 kl. 09:53 #4606Andreas
KeymasterJG:s kontrakt var på väg att gå ut och det öppnade upp för förändringar i organisationen. Han har andra anbud att ta ställning till också.
Det handlade inte om att göra sig av med just honom utan klubben är enormt nöjda med hans jobb utan det är en del av den större omorganisationen som är väl behövlig.Micke verkar ta detta på största allvar och med viss förhoppning tror jag att antalet kompistjänster på kansli och annat kan bli kraftigt reducerade. JG var inte alls en sådan, men det finns kanske angränsande tjänster som kan slås ihop med denna på ett bra sätt.
26/04/2017 kl. 08:43 #4605JN27
DeltagareFan magkänslan säger att Jens Gustavsson fick gå för att man sparar pengar? Någonting liiiite lurt är det i varje fall. Eller har dom något nytt spännande namn på gång? Ska kansliet bantas och Jens roll bakas in tillsammans med något mer?
Alltså så lite pengar har de inte.. Har lite insyn i styrelsen osv genom nära kontakter. Ekonomin är inte påväg ner till botten bara för att de gjort klantiga värvningar och missat slutspel. De har en ganska gedigen buffert men sen är det självklart att man måste tänka långsiktigt.
Han säger ju själv att det sker en omorganisation och det tror jag helt och hållet beror på att man vill styra upp föreningen för att få en ordentlig nystart.
Pengar finns, det behöver du inte oroa dig för.26/04/2017 kl. 08:40 #4604pb_90
DeltagareFan magkänslan säger att Jens Gustavsson fick gå för att man sparar pengar? Någonting liiiite lurt är det i varje fall. Eller har dom något nytt spännande namn på gång? Ska kansliet bantas och Jens roll bakas in tillsammans med något mer?
26/04/2017 kl. 06:57 #4603Andreas
KeymasterMilan Gulas? Skulle det va nåt? Nu läste jag att han budats ut så vi har ju haft möjligheten men ändå. Jag gillar honom.
Tycker han är för dyr och tar för stor plats. Känns inte som en spelare som fungerar i Sundblads spel riktigt. Eller?
Han är väl heller inte disponibel förrän i september vad jag läste. Vill träna hemma då tillökning väntas tills dess.
Så han ska sköta sommarträningen själv medan frugan är höggravid? Får väldigt dåliga vibbar av det.
25/04/2017 kl. 20:28 #4602Orebro Center
DeltagareMilan Gulas? Skulle det va nåt? Nu läste jag att han budats ut så vi har ju haft möjligheten men ändå. Jag gillar honom.
25/04/2017 kl. 19:16 #4601Andreas
KeymasterMilan Gulas? Skulle det va nåt? Nu läste jag att han budats ut så vi har ju haft möjligheten men ändå. Jag gillar honom.
25/04/2017 kl. 19:15 #4600JN27
25/04/2017 kl. 18:49 #4599Andreas
KeymasterJens Gustavsson slutar.. det känns inte så bra.. :/
Han har gjort ett jättejobb. Undrar vem som kommer ta över där?
-
-
FörfattareInlägg