Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 10,901 till 10,925 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    JN27
    Deltagare

Ytterligare ett bevis på vilken sopig karaktär spelarna i laget har. Fyfan tack för att säsongen är slut så man slipper det här.

Orebro Center
    Deltagare

Brage inger inte förtroende och det var ett misstag att värva honom. Vi får väl avlöna ytterliggare en målvakt nästa år. Julle skulle få någon som kunde hota honom, inte vara den naturlige 2:an

F.ö horribelt försvarsspel vid 0-3. Backens står kvar på blå fastän vi har tre spelare strax nedanför honom mot sarg.

Tackar alla gudar att denna match inte gäller nåt

• Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av Orebro Center.
    Gurra
    Deltagare

Hur intresserade är Örebro att ge järnet, svaret, Brage står, målisen som har mer hål än nätet i buren…

• Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av Gurra.
    Karl
    Deltagare

Fahlander inbland i allt fler konflikter.

Mikael Fahlander stäms på 5,5 miljoner

Vill bara upplysa dig om att när du lägger länkar till NA går det bara att läsa rubriken för alla som inte har +.

Ah ok. Men en del kanske har plus? :0)

Men om jag skall vara ärlig tycker jag det är svårt att se om det är plus eller inte när jag väl är inne i artikeln, Och jag tänker heller inte på om det är plus i hur jag tar mig dit. Jag klickar bara på rubriker.

Tror NA har + på alla artiklar och mycket få betalar beroende på den dåliga standard tidningen/nätet håller. En massa annonsörer har hoppat av. Tänker de inte om är NA snart ett minne blott. Har ju inte gått något vidare för ägaren Stampen heller.

Orebro Center
    Deltagare

Vill bara upplysa dig om att när du lägger länkar till NA går det bara att läsa rubriken för alla som inte har +.

Ah ok. Men en del kanske har plus? :0)

Men om jag skall vara ärlig tycker jag det är svårt att se om det är plus eller inte när jag väl är inne i artikeln, Och jag tänker heller inte på om det är plus i hur jag tar mig dit. Jag klickar bara på rubriker.

Karl
    Deltagare

pb_90
    Deltagare

Framför allt Frölunda har ju hamnat i en särställning när det gäller att locka spelare. Dom har visat ett par år nu att alla som kommer dit i princip blir bättre, och blir dom inte bättre där, så blir dom troligtvis inte bättre någon annanstans heller. Det måste vara så jävla skönt att kunna locka hungriga spelare med drömmen om att komma till NHL.. Skulle jag vara spelare och få ett erbjudande från flera olika klubbar, och Frölunda skulle vara en av dom. Så skulle det behöva vara bra mer pengar i dom andra klubbarna för att man ska inte ska välja Frölunda..

Och var har då ÖHK hamnat i näringskedjan? Att Jocke och Tom ”valde” oss förra året var väl ändå positivt i någon bemärkelse. Dom banar väg för andra svenskar i KHL/AHL att komma hit. Även om Jocke inte har spelat ett skit så vet ju alla hockeyspelare i Sverige vem han är typ. Dock så har alla spelare avstannat eller backat i utvecklingen sen dom kom… Inte speciellt bra om man vill ha hit unga hungriga spelare.

Orebro Center
    Deltagare

Orebro Center
    Deltagare

Det känns som att man kommer få Jobba jäkligt hårt för att övertyga spelare efter den här säsongen. Locka med fullsatt hus tror jag inte hjälper längre, nu är det tydliga målsättningar som gäller. Ett lokalt lag som verkligen visat på vad som krävs är ÖSK. Är jäkligt imponerad av deras Silly. Förr tyckte jag ÖHK var det mest proffsiga laget i stan vad gällde styrelse, värvningar etc. Nu känns det som att ÖSK är ljusår före hockeyn. Mycket att bevisa inför nästa sässe.

Ja jag håller med. Det är prio. Här gäller det att tala om guld och gröna skogar ;0)

Örebro måste sätta sig ned och fundera på vilket lag man vill vara framöver, vilken identitet man vill ha. Tror Örebrodokumentet delvis skall täcka det (skulle vara intressant att få läsa det).

Just vilket lag man vill vara skall ju också styra hur man värvar och spelar. Frölunda och Växjö tycker jag är lag med en mycket tydligt identitet. Man vet precis vad man kommer stöta på innan man möter dem. Men det gäller också att alltid utveckla det. Skellefteå tycker jag stannat upp lite och inte tagit sitt spel ett steg till sista två-tre åren (det har inte bara med att göra att man ev har lite sämre spelare just nu).

Men trots det är det inget som säger att man skall kopiera Växjö eller Frölundas spelstil. Jag tror att man väl kan hitta sin egen. Tycker Karlskrona är på väg mot sin identitet (som också passar dem utifrån deras resurser och det är väl inget fel att resurser och spelide sammanfaller)

Jag har ibland suttit och funderat på vilket lag Örebro skulle kunna bli och jobba emot. Vad ligger i vår kultur och historia?

Jag skulle kunna tänka mig att man bygger vidare på skridskoskickliga snabba forwards med bra spets, fast med ett bättre ”snurr” i anfallszon som borgar för längre anfall. Men med ett mycket bättre styr- och försvarsspel där man strävar att få stopp på motståndarna högre upp i banan och minskar tiden i egen zon. I egen zon måste också försvarsspelet bli bättre med snabbare uppspel och fler pass på bladet.

Tror dock inte riktigt Niklas är inne på alla dessa delar. Han har sagt att han står för en fysisk och skridskostark hockey. Vi kommer kanske att skönja dom linjerna mer nästa år.
    Inför 2017/18 hänvisade Niklas bara till sportchefen och sa att han i princip bara sköter träning och matcher. Men jag tar för givet att han måste vara med att påverka för att få de spelartyper som passar hans spelide.

Men vilket som tycker jag det är viktigt att laget håller en röd tråd. Skulle Niklas sluta så är det viktigt att laget i det stora fortsätter bygga efter samma röda tråd.

JN27
    Deltagare

Det känns som att man kommer få Jobba jäkligt hårt för att övertyga spelare efter den här säsongen. Locka med fullsatt hus tror jag inte hjälper längre, nu är det tydliga målsättningar som gäller. Ett lokalt lag som verkligen visat på vad som krävs är ÖSK. Är jäkligt imponerad av deras Silly. Förr tyckte jag ÖHK var det mest proffsiga laget i stan vad gällde styrelse, värvningar etc. Nu känns det som att ÖSK är ljusår före hockeyn. Mycket att bevisa inför nästa sässe.

Orebro Center
    Deltagare

Om jag skulle hålla mig till ”realistiska” spelare skulle jag bla titta på

Skulle gärna se Patrick Cehlin från Rögle i Örebro. Hans kontrakt går ut. Dock ryktas DIF vilja ha honom tillbaka. Vidare har han väl haft en del skador i år som jag inte har koll på. Men obeaktat det.

Från Leksand skulle jag vilja plocka Eric Castonguay vars kontrakt går ut. Ingen stjärnspelare men en spelare som ändå nått upp i en poängproduktion strax under Huda/Weines/Squires i seriens sämsta lag, och en spelare jag velat sett i Örebro de senaste två säsongerna. Jag trajdar Joel Mustonen mot honom.

Skulle inte ha något emot Ritola heller men då måste nog Leksand åka ur då han har kontrakt till 2021

Finns säkert fler spelare att fiska efter i Rögle/Leksand

pb_90
    Deltagare

Min önskevision inför nästa säsong är att man tar in minst tre nya backar, en center och ett par yttrar. Jag tycker det skulle vara intressant att få in en Lessio med JA + en ny jobbig lirare. Tänkte spontant på Robin Figren i FRölunda typ.. någon som kör till 100% men ändå har lite skills.

Ny-JA-Lessio
    Libor-Wandell-Viksten
    Squires-Ny-Weinstock
    Gustavsson-Franzén-Olsson

Ny-Ny
    Ny-Ekbom
    Motin-Backström/Ny
    Backström

Kan Haga ta steget och bli ordinarie kanske han kan vara något för tredjelinan.

Motin behåller jag för att han har varit i klubben längst och ändå varit okej sen han kom tillbaka. Grossman känns för dur för vad han verkligen uträttar. Vill ha in mer skillz+skridskoåkning på backen.

Andreas
    Keymaster

Eftersom vi kan börja tala lite Silly….Jag tycker Örebro behöver ha in en ytterligare center till nästa säsong. Även om JA är tillbaka. Dels kan vi inte helt utesluta att JA får en skaderekyl dels kan vi inte utesluta skador på vare sig han eller Wandell. Och jag börjar bli rätt trött på att bara ha en riktigt bra utpräglad center i laget.

Fredric Andersson lär inte få förlängt och då måste vi ha in en center till. Franzén får gärna ta den fjärde centerplatsen för mig. Fortfarande mycket att lära, men tar steg i rätt riktning.

Orebro Center
    Deltagare

Marcus Weinstock och Fredric Andersson blir backar mot Rögle då både Viktor och Bobbo saknas

Länk

Andreas
    Keymaster

Viksten hoppar på kryckor för övrigt så jag antar han blivit opererad nu.

Orebro Center
    Deltagare

Eftersom vi kan börja tala lite Silly….Jag tycker Örebro behöver ha in en ytterligare center till nästa säsong. Även om JA är tillbaka. Dels kan vi inte helt utesluta att JA får en skaderekyl dels kan vi inte utesluta skador på vare sig han eller Wandell. Och jag börjar bli rätt trött på att bara ha en riktigt bra utpräglad center i laget.

Vidare två backar som höjer backstatusen. Då måste minst två backar ut och det ryktas ju att Bobbo försvinner, så då återstår minst 1. För min del ligger Motin närmast.

När det gäller forwards utgår jag ifrån att Viksten är fit for fajt igen i höst. Osäkert med Libor och Squires men försvinner de måste de ersättas.

Utöver det skulle jag vilja ha två vingar till och för dem får Adolfsson & Wiklander lämna. Den senare gillar jag egentligen och jag tror han skulle kunna klara ett år till i en fjärde. Samtdigt måste några vars kontrakt offras om nytt skall kunna komma in.

Glenn hoppas jag man skriver ett tre-års med.

Hur ser er önskevision ut?

Orebro Center
    Deltagare

Kollar Västervik-Pantern. Kul att se Strömberg igen :0) Tror han just fick ett andra assist i PP

Personal Jesus
    Deltagare

Jag är så glad och varm i hjärtat av att se Västerås kvala neråt.
    Hoppas de åker ur.

Hackad gurka

Andreas
    Keymaster

Text

Vill du avsätta PG, bli medlem i föreningen och gå på årsmötet och kräv hans avgång.

Jag kan leva med honom i föreningen bara han håller sig helt borta från det sportsliga. Någon sa tidigare att han är duktig med det ekonomiska. Sålänge det inte påverkar sporten så får han gärna vara kvar.

Även om det bara är en blogg är ju ändå tanken att granska eller i alla fall följa Örebro. Att påverka röstningen annat än indirekt känns lite fel för mig.

Däremot tycker jag självklart att så många som möjligt ska vara med och rösta om klubbens framtid. Risken är annars att mindre grupperingar styr genom att gadda ihop sig.

Vem har sagt att bloggen skall påverka omröstningen?
    Så länge vi i Sverige har 51 procents regeln är det medlemmarna som bestämmer, om de behagar att dyka upp och göra sin röst hörd.

Ingen direkt. Jag säger bara att jag känner mig lite bakbunden på grund av den.

Instämmer helt i det.

Karl
    Deltagare

Usch vad dåligt jag mått av denna säsong. Upphörde helt ett tag att se matcherna för att jag mådde för dåligt att se skiten (och inte för att jag är en medgångare). Började visualisera hur det skulle gå om laget verkligen åkte ut. Värsta för mina nerver var nog sista bortamatchen mot Leksand. Tror aldrig någonsin jag har varit så nervös som under den matchens sista minuter. Den segern tillsammans med segern hemma mot Malmö var säsongens viktigaste stolpar.

Jag har under långa perioder varit helt övertygad av att laget skulle hamna i kval. Tyckte alla tendenser pekade på det. Vi skall vara väldigt glada att lag som Rögle och Leksand förlorade ännu mer. Den största sportsliga besvikelsen under säsongen för min del var när vi förlorade båda back-to-back-mötena mot ett då, mycket dåligt Rögle.

Jag kände efter försäsongen och med Joakims skada och allt att det kommer bli bottenträsket. Men lugnades ett tag för att laget periodvis ändå gick rätt bra och poängen droppade in. Men jag förundrades ändå över de poängen sett till laget på papperet. Ett lag jag där och då tyckte hade två linor av allsvensk kvalitet. Nya skador gjorde ju inte laget bättre på papperet heller. Personligen var jag helt övertygad av att Örebro borde bytt tränare efter förra säsongen då trenden och signalerna inte var bra. Men förmodligen hade vi bara fått Johan Tornberg då istället och jag ville ha en helt ny utifrån. Vilket jag till slut fick med Niklas.

Hoppas på att Örebro lärt sig mycket av denna säsong. Med facit i hand har heller inte klubben behövt lägga ut miljoner på panikförstärkningar och jag erkänner att jag varit en av dem som skrikit mest efter dem eftersom jag som skrivet ovan ett tag var helt säker på kval annars, och inte ens säker på utgången i en sådan. Särskilt om vi fått möta Epa-raggarna. Ska bli väldigt intressant att följa kvalet och i fjol tog det mycket mer tid från mig bakom burken än SM-slutspelet som jag knappt följde. För mig känns de matcherna mer intressant då det gäller så mycket mer.

Finns många spelare vi kan diskutera framtida kontrakt med och vilka vi önskar. Känner för min egen del att jag vill ha kvar Grossman. Han har gjort ett oerhört arbete i det tysta på isen. Vi också ha kvar Squires som är lite av en favorit hos mig. även om jag tycker han tappade en del efter hjärnskakningen. Vill också, trots stor ambivalens i mig, ha kvar Hellström. Har inte laget individuell träning där han kan träna första pass? Existerar ens individuell träning i laget?

Hur som helst är det helt underbart att kunna snacka silly inför ytterligare en SHL-säsong. Hoppas jag skall våga ser fler matcher nästa säsong ;0)

Din säsong sammanfattar exakt vad jag känt. Skillnaden är att jag sett alla matcher vilket gett mig början till magsår. Två ggr har jag lämnat BA långt innan matchen var slut, det har jag enbart gjort en gång tidigare genom alla år och då var det från fotboll.

När det var som mest illa räknade både jag och kompisarna med att vi inte ens skulle ha en chans i ett kval. Tror fortfarande att vi skulle åkt ur om inte Sundblad och Grossman kommit. Även de två forwards som kom in har bidragit.

Personal Jesus
    Deltagare

Text

Vill du avsätta PG, bli medlem i föreningen och gå på årsmötet och kräv hans avgång.

Jag kan leva med honom i föreningen bara han håller sig helt borta från det sportsliga. Någon sa tidigare att han är duktig med det ekonomiska. Sålänge det inte påverkar sporten så får han gärna vara kvar.

Även om det bara är en blogg är ju ändå tanken att granska eller i alla fall följa Örebro. Att påverka röstningen annat än indirekt känns lite fel för mig.

Däremot tycker jag självklart att så många som möjligt ska vara med och rösta om klubbens framtid. Risken är annars att mindre grupperingar styr genom att gadda ihop sig.

Vem har sagt att bloggen skall påverka omröstningen?
    Så länge vi i Sverige har 51 procents regeln är det medlemmarna som bestämmer, om de behagar att dyka upp och göra sin röst hörd.

Andreas
    Keymaster

Text

JN27
    Deltagare

Text

Personal Jesus
    Deltagare

Vill du avsätta PG, bli medlem och gå på årsmötet och kräv hans avgång.

• Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av Personal Jesus.
    Personal Jesus
    Deltagare

Fel

• Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av Personal Jesus.
Visar 25 inlägg - 10,901 till 10,925 (av 13,233 totalt)