Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 19 timmar sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
05/03/2017 kl. 09:21 #3750
JN27
DeltagareGrossman är nog en av de bäst betalda idag och det är mycket baserat på hans många NHL-matcher.
När han spelar rakt och enkelt sitter passen ofta på bladet. Det är när han försöker konstla till det eller vara överkreativ som det skiter sig. Det tror jag Sundblad kan få han att förstå.
Jag tror det hela landar på vad han kommer kosta.
Jag tror det finns en roll för en spelare av hans typ även i ett topplag, men det bygger givetvis på att övriga backar tar andra roller som han inte kan. Det är lite dåligt med det idag.
En annan relaterad sak:
Som jag förstått det och fått höra är att NJ har kärnan i truppen klar redan, men det finns utrymme för spets. Sponsorer är redo att pytsa in för riktig spets. Däremot är det visst motstånd för att dela ut pengar igen efter hur det gick med Jocke. PG:s agerande har skadat relationerna något, men i och med rekryteringen av NJ har klubben kunnat rädda sig en del.
Jag tror inte det blir några problem med att samla ihop sponsorer och laga de relationer som blivit sargade. Sedan ska jag inte helgonförklara NJ innan något blivit presenterat, men att han kommit in och styrt upp den så kallade sportgrupp Örebro haft innan där många viljor skulle få säga sitt. Idag är det NJ som bestämmer med inflytande från tränarna.
PG är ju fortfarande chef över allihop, men jag hoppas verkligen han låter det sportsliga bli hanterat av NJ, och tränarna.
I ett företag hade ju styrelsen avsatt en VD som totalt falerat på samtliga mål som man satt upp inför året. Man hade iallafall betvivlat hans position. Nu kanske inte PG tvingas bort men för hans egen skull och för klubbens skull så bör han ju lämna det sportsliga helt. Detta hoppas man ju såklart att han förstår själv.
05/03/2017 kl. 07:57 #3749Andreas
KeymasterGrossman är nog en av de bäst betalda idag och det är mycket baserat på hans många NHL-matcher.
När han spelar rakt och enkelt sitter passen ofta på bladet. Det är när han försöker konstla till det eller vara överkreativ som det skiter sig. Det tror jag Sundblad kan få han att förstå.
Jag tror det hela landar på vad han kommer kosta.
Jag tror det finns en roll för en spelare av hans typ även i ett topplag, men det bygger givetvis på att övriga backar tar andra roller som han inte kan. Det är lite dåligt med det idag.
En annan relaterad sak:
Som jag förstått det och fått höra är att NJ har kärnan i truppen klar redan, men det finns utrymme för spets. Sponsorer är redo att pytsa in för riktig spets. Däremot är det visst motstånd för att dela ut pengar igen efter hur det gick med Jocke. PG:s agerande har skadat relationerna något, men i och med rekryteringen av NJ har klubben kunnat rädda sig en del.
Jag tror inte det blir några problem med att samla ihop sponsorer och laga de relationer som blivit sargade. Sedan ska jag inte helgonförklara NJ innan något blivit presenterat, men att han kommit in och styrt upp den så kallade sportgrupp Örebro haft innan där många viljor skulle få säga sitt. Idag är det NJ som bestämmer med inflytande från tränarna.
PG är ju fortfarande chef över allihop, men jag hoppas verkligen han låter det sportsliga bli hanterat av NJ, och tränarna.
05/03/2017 kl. 02:23 #3748Orebro Center
DeltagareHaha jävligt sant om Melodifestivalen Örebro Center! Dock så håller jag inte med om Grossman.. jag tror verkligen att det kostar mer än vad det smakar där :/ jag vill egentligen inte se ÖHK satsa på den typen av backar.. kommer aldrig bli ett speciellt bra drag offensivt då..
Ja vad han kostar kontra prestation är jag inte alls insatt i. Det är naturligtvis en viktig parameter. Men jag står för att jag tycker han är en bra pjäs defensivt. Det är en bättre version av Motin om du frågar mig. Men vi får se vad klubben framöver tycker.
05/03/2017 kl. 02:13 #3747pb_90
DeltagareHaha jävligt sant om Melodifestivalen Örebro Center! Dock så håller jag inte med om Grossman.. jag tror verkligen att det kostar mer än vad det smakar där :/ jag vill egentligen inte se ÖHK satsa på den typen av backar.. kommer aldrig bli ett speciellt bra drag offensivt då..
05/03/2017 kl. 01:53 #3746Orebro Center
DeltagareJa känns jävligt skönt att kunna ställa in sig på en by silly season. Det här har varit misär från början till slut typ!.. Ska bli jävligt intressant att se hur dom sätter ihop laget till nästa år. Känns spontant som att ingen är given att förlänga med… jag hittar fan positivt och negativt med alla.. (fast mest negativt).
Hur många defensiva backar har vi råd att ha i truppen? Vi har redan Ekbom. Ska vi ha två-tre stycken som inte kan något annat än lira defensivt? Vad kostar Grossman? Jag ser inte varför man ska förlänga med någon back egentligen. Den enda anledningen till att man BÖR förlänga med någon är för att man ska slippa skapa/få ihop ett helt nytt lag til nästa säsong. Vem är minst dålig för pengarna? Jag skulle nog kanske säga Motin. Får man Grossman för samma peng så kan jag tänka mig att ta honom istället. Han har ju bedrövlig förstapass och sätter sig själv och medspelare i riktigt dåliga situationer ofta pga att allt tar så lång tid.. Men den egenskapen har ALLA våra backar haft.. sen om man vill förlänga med den som är ”minst dålig” är en annan sak..
Fast jag tycker inte alltid Grossman har så dåligt förstapass som du skriver. Jag har sett honom slå bra många fina förstapass, även om han har missat också. Men han är väldigt rejäl i sin defensiv. Mycket pålitlig i den. Det finns faktiskt en lite offensiv ådra i honom också har jag sett. Om han bara vågade använda den lite oftare.
05/03/2017 kl. 01:48 #3745Orebro Center
DeltagareGlenn tror jag var ett ”protestval” för att markera att laget inte gått särskilt bra i år. Det är så det känns iaf.
Och sur avslutning naturligtvis. Men skönt att det formellt sett är över.
Någon pratade om röstkupp från lagkompisar från juniorlagen, men det var nog bara spekulation.
Jag antar Glenn fick flest röster och då ska han få priset.
Det förtar dock priset lite när det två år på raken blivit spelare som många blivit lite förvånade över att de vann.
Har du aldrig sett melodifestivalen? :0) Hur många ggr har man inte trott att hela svenska folket sitter hemma och knarkar
05/03/2017 kl. 01:48 #3744pb_90
DeltagareJa känns jävligt skönt att kunna ställa in sig på en by silly season. Det här har varit misär från början till slut typ!.. Ska bli jävligt intressant att se hur dom sätter ihop laget till nästa år. Känns spontant som att ingen är given att förlänga med… jag hittar fan positivt och negativt med alla.. (fast mest negativt).
Hur många defensiva backar har vi råd att ha i truppen? Vi har redan Ekbom. Ska vi ha två-tre stycken som inte kan något annat än lira defensivt? Vad kostar Grossman? Jag ser inte varför man ska förlänga med någon back egentligen. Den enda anledningen till att man BÖR förlänga med någon är för att man ska slippa skapa/få ihop ett helt nytt lag til nästa säsong. Vem är minst dålig för pengarna? Jag skulle nog kanske säga Motin. Får man Grossman för samma peng så kan jag tänka mig att ta honom istället. Han har ju bedrövlig förstapass och sätter sig själv och medspelare i riktigt dåliga situationer ofta pga att allt tar så lång tid.. Men den egenskapen har ALLA våra backar haft.. sen om man vill förlänga med den som är ”minst dålig” är en annan sak..
05/03/2017 kl. 01:18 #3742Orebro Center
DeltagareUsch vad dåligt jag mått av denna säsong. Upphörde helt ett tag att se matcherna för att jag mådde för dåligt att se skiten (och inte för att jag är en medgångare). Började visualisera hur det skulle gå om laget verkligen åkte ut. Värsta för mina nerver var nog sista bortamatchen mot Leksand. Tror aldrig någonsin jag har varit så nervös som under den matchens sista minuter. Den segern tillsammans med segern hemma mot Malmö var säsongens viktigaste stolpar.
Jag har under långa perioder varit helt övertygad av att laget skulle hamna i kval. Tyckte alla tendenser pekade på det. Vi skall vara väldigt glada att lag som Rögle och Leksand förlorade ännu mer. Den största sportsliga besvikelsen under säsongen för min del var när vi förlorade båda back-to-back-mötena mot ett då, mycket dåligt Rögle.
Jag kände efter försäsongen och med Joakims skada och allt att det kommer bli bottenträsket. Men lugnades ett tag för att laget periodvis ändå gick rätt bra och poängen droppade in. Men jag förundrades ändå över de poängen sett till laget på papperet. Ett lag jag där och då tyckte hade två linor av allsvensk kvalitet. Nya skador gjorde ju inte laget bättre på papperet heller. Personligen var jag helt övertygad av att Örebro borde bytt tränare efter förra säsongen då trenden och signalerna inte var bra. Men förmodligen hade vi bara fått Johan Tornberg då istället och jag ville ha en helt ny utifrån. Vilket jag till slut fick med Niklas.
Hoppas på att Örebro lärt sig mycket av denna säsong. Med facit i hand har heller inte klubben behövt lägga ut miljoner på panikförstärkningar och jag erkänner att jag varit en av dem som skrikit mest efter dem eftersom jag som skrivet ovan ett tag var helt säker på kval annars, och inte ens säker på utgången i en sådan. Särskilt om vi fått möta Epa-raggarna. Ska bli väldigt intressant att följa kvalet och i fjol tog det mycket mer tid från mig bakom burken än SM-slutspelet som jag knappt följde. För mig känns de matcherna mer intressant då det gäller så mycket mer.
Finns många spelare vi kan diskutera framtida kontrakt med och vilka vi önskar. Känner för min egen del att jag vill ha kvar Grossman. Han har gjort ett oerhört arbete i det tysta på isen. Vi också ha kvar Squires som är lite av en favorit hos mig. även om jag tycker han tappade en del efter hjärnskakningen. Vill också, trots stor ambivalens i mig, ha kvar Hellström. Har inte laget individuell träning där han kan träna första pass? Existerar ens individuell träning i laget?
Hur som helst är det helt underbart att kunna snacka silly inför ytterligare en SHL-säsong. Hoppas jag skall våga ser fler matcher nästa säsong ;0)
05/03/2017 kl. 00:56 #3740Orebro Center
DeltagareÖrebro är alltså bättre än Växjö i 50 minuter av 60. Sedan räcker det att Växjö är bättre i 10 så omvandlas 2-0 till 2-2 för att sedan omvandlas till Växjö-seger. Fanns ju inte ens på kartan innan. Gillar offensiva utvisningar som Hudacek verkligen tog för laget på slutet. Tycker man skall införa böter för det internt
Det måste de väl ha? Trodde alla lag hade ”böter” som går till en lagkassa.
Ja, jag har egentligen ingen aning. Antog bara att de inte har böter för dåliga utvisningar.
Håller med om Lessio från er andra. På ett sätt en rätt skön lirare men som också har både teknik och skridskor i sig. Hans förspel till Franzens mål var lysande. Han bidrog också indirekt till 2-0 genom att tvinga Växjö ta en utvisning när han gick rakt på mål.
Hade kanske förväntat mig mer slugging framför mål efter den beskrivning vi fick innan. Alltså att han skulle vara mycket mer med framför mål och böka på returer och annat. Behåller honom gärna i laget givet att Niklas ”kan få ordning” på honom. Dock inte till vilket pris som helst. Och frågan är väl om det ens finns på kartan att få honom till ”rätt pris” med tanke på den lön han förmodligen hade i KHL.
Men om han vill utvecklas till en mer total och bättre spelare, vilket han antydde före ankomst, tror jag han skulle tjäna på att stanna givet att han är lyhörd och ödmjuk inför uppgiften.
Personligen gillar jag honom och har honom hellre med oss än emot oss
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av
Orebro Center.
-
Orebro Center.
04/03/2017 kl. 22:27 #3738pb_90
DeltagareLessio är ju grym på att föra upp pucken och han hittar ju medspelare ibland trots att dom gömmer sig.. Sen håller jag med om att han förstärker ibland vilket är rätt irriterande 😛 men till rätt pris så skulle jag kunna se en fortsättning!
04/03/2017 kl. 22:04 #3735Andreas
KeymasterFolk verkar gilla Lessio, men jag är lite tudelad. Å ena sidan är han bra på att hålla puck (ibland för mycket) och har en jävla bra fart. Men defensivt är han inge vidare. Och hans kroppsspråk vid byten bl.a.. ser inte ut som någon som verkligen vill visa upp sig för NHL-klubbarna. Dessutom VÄLDIGT lättretad. Humörspelare. Behöver vi en sån?
Jag är faktiskt helt med dig. Dessutom ”förstärker” han situationer.
Nu tror jag att han kan se mycket bättre ut nästa år när han fått spela ihop sig med övriga laget.
Jag tror att han fortfarande är fast i den roll han haft i Zagreb där han fick göra väldigt mycket själv. Om Sundblad bara lyckas få honom att smälta in i spelet och inse att han behöver inte bära det här laget helt själv så kan det kanske bli bra.
Hans humör är dock lite oroande. Han gör dumma saker som kan komma många utvisningsminuter.
04/03/2017 kl. 22:00 #3734Status
DeltagareFolk verkar gilla Lessio, men jag är lite tudelad. Å ena sidan är han bra på att hålla puck (ibland för mycket) och har en jävla bra fart. Men defensivt är han inge vidare. Och hans kroppsspråk vid byten bl.a.. ser inte ut som någon som verkligen vill visa upp sig för NHL-klubbarna. Dessutom VÄLDIGT lättretad. Humörspelare. Behöver vi en sån?
04/03/2017 kl. 21:59 #3733Andreas
KeymasterGlenn tror jag var ett ”protestval” för att markera att laget inte gått särskilt bra i år. Det är så det känns iaf.
Någon pratade om röstkupp från lagkompisar från juniorlagen, men det var nog bara spekulation.
Jag antar Glenn fick flest röster och då ska han få priset.
Det förtar dock priset lite när det två år på raken blivit spelare som många blivit lite förvånade över att de vann.
04/03/2017 kl. 21:52 #3731Henric
KeymasterGlenn tror jag var ett ”protestval” för att markera att laget inte gått särskilt bra i år. Det är så det känns iaf.
04/03/2017 kl. 21:36 #3728Andreas
KeymasterÖrebro är alltså bättre än Växjö i 50 minuter av 60. Sedan räcker det att Växjö är bättre i 10 så omvandlas 2-0 till 2-2 för att sedan omvandlas till Växjö-seger. Fanns ju inte ens på kartan innan. Gillar offensiva utvisningar som Hudacek verkligen tog för laget på slutet. Tycker man skall införa böter för det internt
Det måste de väl ha? Trodde alla lag hade ”böter” som går till en lagkassa.
04/03/2017 kl. 21:01 #3727Orebro Center
DeltagareÖrebro är alltså bättre än Växjö i 50 minuter av 60. Sedan räcker det att Växjö är bättre i 10 så omvandlas 2-0 till 2-2 för att sedan omvandlas till Växjö-seger. Fanns ju inte ens på kartan innan. Gillar offensiva utvisningar som Hudacek verkligen tog för laget på slutet. Tycker man skall införa böter för det internt
04/03/2017 kl. 20:38 #3726pb_90
DeltagareJag förstår inte hur någon kan rösta på Glenn faktiskt.. han gör ju ingenting bäst i laget? x) pinsamt val två år i rad.
04/03/2017 kl. 20:08 #3725Orebro Center
DeltagareAlltså Glenn blir MVP? Inte mycket hockeykunskap på dom som röstar…
Han är suverän i BP – Men annars Wandell som jag röstat
Populistiskt val?
04/03/2017 kl. 20:06 #3724pb_90
DeltagareAlltså Glenn blir MVP? Inte mycket hockeykunskap på dom som röstar…
04/03/2017 kl. 18:23 #3723pb_90
DeltagareSkönt! En säsong av misär är över! Bara att spela av resten av matcherna då.. kanske testa lite nytt typ
04/03/2017 kl. 18:16 #3722Orebro Center
DeltagarePuuuuuuuuuuuuuuuuuuh! Men vilka chanser Frölunda släppte till!
Helvete vad skönt! Aldrig mer vill jag uppleva denna säsong igen!
04/03/2017 kl. 17:55 #3721Orebro Center
DeltagareBlir lite orolig att se Frölunda – Tycker de är lite ofokuserade och delvis loja
04/03/2017 kl. 17:39 #3720Orebro Center
DeltagareFan vad skönt det vore att i princip för första gången får vara avslappnad de sista matcherna om Rögle torskar
04/03/2017 kl. 17:38 #3719Orebro Center
DeltagareFrölunda tog över och det känns ändå ganska tryggt med 2-0, men man ska väl aldrig ta något för givet. Det är ändå två perioder kvar.
Är det klart för Örebro om Rögle torskar idag?
Så in i helvete!
Hålla tummarna så de vitnar!
04/03/2017 kl. 17:34 #3718Andreas
KeymasterFrölunda tog över och det känns ändå ganska tryggt med 2-0, men man ska väl aldrig ta något för givet. Det är ändå två perioder kvar.
Är det klart för Örebro om Rögle torskar idag?
Så in i helvete!
-
-
FörfattareInlägg