Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 10 timmar sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
13/02/2017 kl. 13:51 #3390
pb_90
DeltagareÄntligen! Imorgon börjar det igen!
Spontant så känns det som att vi har extremt dåligt läge.. Libor borta och nya killen inte inne i laget än.. Hellström tillbaka i varje fall, men ses väl inte som någon superförstärkning av laget direkt x)
MJ-Wandell-Mustonen
Weinstock-Andersson-Squires
Haga-Franzén-Gustafsson (frisk än?)
Wiklander-Jellvert-Olsson12/02/2017 kl. 14:29 #3389Andreas
KeymasterOm ni undrar varför det är lite dåligt med nyheter är det för att jag håller på och flyttar samtidigt som vi ska ha vårt andra barn på lite drygt ett år i april.
Så snart flytten är klar om en vecka eller två (naiv optimism) kommer jag ha lite mer tid att skriva 🙂
10/02/2017 kl. 22:42 #3387Orebro Center
DeltagareFan va tungt det är utan hockey alltså… jag har blivit så jävla beroende! Alla jävla poddar jag kan komma över och alla forum också x) måste in och läsa jämt..
Tycker tvärt om ;0) Så mina nerver får vila lite och att spelare hinner läka. Blir tung utan Libor om inte Squires är tillbaka till nästa vecka. Någon som vet om han och Hellström kommit ut på isen än?
Däremot längtar jag sjukt efter att få se Lucas. Ska kanske inte ha för höga förväntningar men en kraftfull nordamerikan som går rakt på mål gillar jag att ha i laget, tycker vi saknat sådan spelartyp. synd att vi måste vänta några matcher på honom också. Bara han inte skadar sig i de två sista han skall spela
Hellström hade ingen hjärnskakning så han är tillbaka. Även Squires tränar
Låter skitbra! Tack för info!
10/02/2017 kl. 20:47 #3385pb_90
DeltagareÄr det någon av er som tittar lite på hockeyallsvenskan ibland?
Undrar vad ni tycker om BIK:S Victor Ejdsell?
Stor och lång och med riktigt bra klubbteknik
Tillhör inte han Färjestad?
Han lämnade Färjestad förra säsongen! Jäkligt spännande spelare! Samma gäller hans polare Lavoieeoeiioeea! Känns överlag som att det är spännande spelare i HA detta år. Dock så känns det väl inte som att Örebro bör värva något hockeyallsvensk forward i år tyvärr va? Ejdsell skulle vara superspännande.
Däremot finns det väl lite spännande backar va? Jag har inte sett speciellt mycket så det blir en eliteprospectscouting ala PG!
Theodor Lennström i BIK verkar jävligt spännande? 22 bast och riktigt poängstark i år. BRa storlek också.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19767
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 2 månader sedan av
pb_90.
10/02/2017 kl. 20:44 #3384pb_90
DeltagareFan va tungt det är utan hockey alltså… jag har blivit så jävla beroende! Alla jävla poddar jag kan komma över och alla forum också x) måste in och läsa jämt..
Samma här! Har fastnat ordentligt för SHL-Podden. Även fast jag har lite svårt för mr.superleksing ibland
Håller med! Tur att Andree är så jävla skön! Men jag tycker ändå att dom håller en rätt vettig nivå i sitt förhållande till alla lag. Med annan media så är det en sån jävla övervikt till ett par lag. Det är nästan pinsamt hur lite kritik Djurgården har fått i förhållande till Örebro. Tomas Ros måste nog vara den sjukaste av alla.. han verkar livrädd till att ge dom kritik? Detsamma gäller många andra journalister… Örebro är dock enkla att hacka på, dom anser väl att inte så många bryr sig om oss.
10/02/2017 kl. 20:20 #3382Status
Samma här! Har fastnat ordentligt för SHL-Podden. Även fast jag har lite svårt för mr.superleksing ibland 😉
-
Status.
10/02/2017 kl. 20:12 #3381JN27
Tycker tvärt om ;0) Så mina nerver får vila lite och att spelare hinner läka. Blir tung utan Libor om inte Squires är tillbaka till nästa vecka. Någon som vet om han och Hellström kommit ut på isen än?
Däremot längtar jag sjukt efter att få se Lucas. Ska kanske inte ha för höga förväntningar men en kraftfull nordamerikan som går rakt på mål gillar jag att ha i laget, tycker vi saknat sådan spelartyp. synd att vi måste vänta några matcher på honom också. Bara han inte skadar sig i de två sista han skall spela
Hellström hade ingen hjärnskakning så han är tillbaka. Även Squires tränar 🙂
10/02/2017 kl. 20:12 #3380JN27
Tillhör inte han Färjestad?
10/02/2017 kl. 20:10 #3379Orebro Center
10/02/2017 kl. 19:57 #3378Orebro Center
10/02/2017 kl. 17:00 #3377pb_90
10/02/2017 kl. 16:07 #3376Personal Jesus
DeltagareTack, mycket bättre.
10/02/2017 kl. 15:53 #3375Andreas
KeymasterNu är det tillbaka som innan.
10/02/2017 kl. 15:51 #3374Andreas
KeymasterJag upplever inte att sidan blivit speciellt mycket snabbare ändå så det blir nog att gå tillbaka som innan.
10/02/2017 kl. 11:46 #3372Status
DeltagareHar också problem med Android. Ibland är det väldigt segt att uppdatera sidan och ibland funkar det inte alls.
10/02/2017 kl. 10:54 #3371Personal Jesus
DeltagareAndreas…Efter din senaste uppdatering kan inte jag se de senaste inläggen eller att uppdatera sidan med android telefon.
09/02/2017 kl. 22:49 #3370pb_90
DeltagareJag antar/hoppas att dom håller kontakt med spelare som varit i klubben tidigare. Och med Sallinen så var det väl också så att ÖHK ville förlänga? Bara at hålla tummarna! 🙂
Annars är man ju generellt nästan mer sugen på nästa års silly season än på resterande säsong.. Känns lite jobbigt dock att spelarna vars kontrakt går ut på forwardsidan är lirare som man vill ha kvar samtidigt som några som har kontrakt gärna skulle kunna släppas. Frågan är om dom kan behålla Libor, MJ och Squires..
Sallinen-JA-Lessio
MJ-Wandell-Viksten
Weinstock-Libor-Squires
Gustafsson/Olsson-Franzén-Haga09/02/2017 kl. 20:57 #3369JN27
DeltagareSallinen skulle vara riktigt spännande att få in igen. Det jag kommer ihåg från honom var att han var riktigt rapp på skridskorna och hade bra skott? Kanske ingen superspets direkt, men riktigt gediget arbete hela matchen och det är ju huvudsaken egentligen.
Hans kontrakt i AHL är ju utgående och det har inte direkt blivit succe, kanske kan fås hyfsat billigt? Tror att det skulle vara uppskattat generellt från fans och sponsorer också.
Var det inte något rykte om att han gärna ville stanna i ÖHK också?
Trodde han var i Jokerit. Se där vilken koll jag har ;0)
Håller med, gillade honom och tyckte han var en light-version av Saku Koivu. Har aldrig glömt hans mål mot DIF i kvalserien när han vände bort dem och bara sprättade upp pucken i nättaket och tystade Hovet. En spelartyp jag gillar. Skridskoskicklig och bra handleder. Duktig på att vända och vrida.Ingen som är riktigt bra kompis med NJ och kan föreslå detta. PG är jag inte orolig för han vet ju vad han får om han slantar upp för Sallinen.
09/02/2017 kl. 20:43 #3368Orebro Center
DeltagareSallinen skulle vara riktigt spännande att få in igen. Det jag kommer ihåg från honom var att han var riktigt rapp på skridskorna och hade bra skott? Kanske ingen superspets direkt, men riktigt gediget arbete hela matchen och det är ju huvudsaken egentligen.
Hans kontrakt i AHL är ju utgående och det har inte direkt blivit succe, kanske kan fås hyfsat billigt? Tror att det skulle vara uppskattat generellt från fans och sponsorer också.
Trodde han var i Jokerit. Se där vilken koll jag har ;0)
Håller med, gillade honom och tyckte han var en light-version av Saku Koivu. Har aldrig glömt hans mål mot DIF i kvalserien när han vände bort dem och bara sprättade upp pucken i nättaket och tystade Hovet. En spelartyp jag gillar. Skridskoskicklig och bra handleder. Duktig på att vända och vrida.09/02/2017 kl. 20:30 #3367svhul23
DeltagareFörsök få tillbaka Jared Aulin en mycket lojal och bra spelare som borde få en ny chans
09/02/2017 kl. 19:44 #3365pb_90
-
pb_90.
09/02/2017 kl. 17:45 #3363JN27
DeltagareÄr det bara jag eller skulle det inte vara lite schysst att få hit Jere Sallinen igen?
09/02/2017 kl. 13:21 #3362Orebro Center
Deltagare08/02/2017 kl. 19:55 #3361Orebro Center
DeltagareJag har svårt att se Libor klara sig i NHL. Något KHL lag eller alpland möjligen där pengarna är bättre. Men NHL? Nej det tror jag inte på.
Min tolkning är att han vill spela på en högre nivå och högre än SHL är väl egentligen bara NHL.
NLA har mycket pengar, men bättre ishockey är tveksamt. KHL har nog högre spets, men dras med en massa andra dåliga saker som jag inte tror lockar honom efter hur brorsan behandlades.
Får se om Jokerit kanske spanar på honom
08/02/2017 kl. 19:18 #3360Personal Jesus
DeltagarePB….jag är tyvärr rädd för att klubben får röda siffror i bokslutet.
Detta pga minskade publiksiffror, sparkade spelare/tränare, fel rekrytering.
Mindre publik, sämre kring försäljning i arenan.
De flesta lagen lägger sina budgetar på att de skall ta sig till slutspel.
ÖH har satt sin budget på att de når slutspel, FBK brukar räkna med final.Räddningen för de flesta lagen blir SHL pengarna nästa år som kommer höjas till 43-48 (minns inte exakt) miljoner från dagens 35 miljoner.
Denna säsong är oerhört viktig, klarar sig alla lag kvar har vi i en stängd liga med enormt stora ekonomiska skillnader mellan SHL och allsvenskan
-
-
FörfattareInlägg