Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 2 timmar sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
29/01/2017 kl. 08:14 #3120
Andreas
KeymasterSåhär i efterhand känns det ändå som att om Örebro bara hade kunnat pressa och verkligen testat Djurgårdens målvakt i första perioden hade det inte behövt bli på detta vis. Reideborn är ingen SHL-målvakt.
På tisdag hoppas jag laget faktiskt är med från start. Jag tycker de inlett matcher ganska dåligt på sistone, men å andra sidan har de jobbat sig in i matcherna nästan varje gång. Det känns bara lite onödigt att inte vara med från start.
28/01/2017 kl. 23:40 #3119Orebro Center
DeltagareSundblad gick verkligen loss på repriser på jumbotronen på pkn.
http://www.orebrohockey.se/artikel/o6naaiyhl-3afc1/sundblad-sma-marginaler-i-den-har-sporten
Sorry – Missade att du redan tagit upp det
28/01/2017 kl. 23:34 #3118Orebro Center
DeltagareHåller med dig om Hellström Andreas.. Hans tackling var så jävla dålig och att folk över huvud taget röstar på någon som inte ens kan hantera en puck är för mig en gåta. Så jävla pinsamt att han blev utsedd till ”MVP” ifjol.. För övrigt så var Bobbo helt värdelös idag! Han stod väl själv för tre-fyra massiva felpass och en sju-åtta extremt dåliga uppspel där han tappade pucken när han skulle passa.
Sen domarinsatsen var jäkligt märklig.. knätacklingen på Squires var också rätt tveksam tycker jag. Jämför alla med Motins tackling i början av säsongen och tycker den här inte är långt ifrån.
Har kollat in några gånger på ”Knätacklingen” på reprisen och håller nog inte med. Tycker inte alls DIF-spelaren sträcker ut benet på något sätt eller söker det och det här sker snarare mer av typen av en ”kollision”.
Däremot tycker jag huvudtacklingen har en aura av något som kunde ha undvikits av DIF-spelaren. Det känns inte slumpartat att DIF-spelaren träffar huvudet
28/01/2017 kl. 22:53 #3117pb_90
DeltagareHåller med dig om Hellström Andreas.. Hans tackling var så jävla dålig och att folk över huvud taget röstar på någon som inte ens kan hantera en puck är för mig en gåta. Så jävla pinsamt att han blev utsedd till ”MVP” ifjol.. För övrigt så var Bobbo helt värdelös idag! Han stod väl själv för tre-fyra massiva felpass och en sju-åtta extremt dåliga uppspel där han tappade pucken när han skulle passa.
Sen domarinsatsen var jäkligt märklig.. knätacklingen på Squires var också rätt tveksam tycker jag. Jämför alla med Motins tackling i början av säsongen och tycker den här inte är långt ifrån.
28/01/2017 kl. 21:43 #3116JN27
DeltagareHåller 100% med Niklas angående repriser på jumbon
Märker att han får bita sig i läppen ett par ggr för att inte säga för mycket så att det låter fel. Men jag håller med fullständigt. Jag trodde knappast att det gick att överträffa förra matchens bisarra domarinsats men denna tog då faen priset.
28/01/2017 kl. 21:38 #3115Orebro Center
DeltagareHåller 100% med Niklas angående repriser på jumbon
28/01/2017 kl. 21:04 #3114Orebro Center
DeltagareSquires verkar ha hjärnskakning och kan bli borta en period.
Blir bara värre och värre. F.ö tycker jag det borde ha varit en utvisning. Som jag ser det är tacklingen avsiktlig. Mao Dif-spelaren kunde ha undvikit den smällen
28/01/2017 kl. 20:39 #3113Andreas
KeymasterSquires verkar ha hjärnskakning och kan bli borta en period.
28/01/2017 kl. 20:22 #3112Andreas
KeymasterSå djävla kul att se laget under nya tränarna, hade det varit Thornberg så hade det varit gamnacke efter 0-2 och slutat 0-5, nu visar de hjärta och djävlar anamma när de hamnar i underläge.
För övrigt vill jag passa på att berömma Andreas för dina artiklar, mycket välskrivna och objektiva, stor tumme upp!!!
Kul att höra 🙂
28/01/2017 kl. 20:21 #3111Andreas
KeymasterSundblad gick verkligen loss på repriser på jumbotronen på pkn.
http://www.orebrohockey.se/artikel/o6naaiyhl-3afc1/sundblad-sma-marginaler-i-den-har-sporten
28/01/2017 kl. 19:43 #3110Gurra
DeltagareSå djävla kul att se laget under nya tränarna, hade det varit Thornberg så hade det varit gamnacke efter 0-2 och slutat 0-5, nu visar de hjärta och djävlar anamma när de hamnar i underläge.
För övrigt vill jag passa på att berömma Andreas för dina artiklar, mycket välskrivna och objektiva, stor tumme upp!!!
28/01/2017 kl. 19:24 #3109Andreas
KeymasterHerregud … vilken vändning. Det såg jag inte komma, men jag är glad att jag var där för att se det hända.
28/01/2017 kl. 18:40 #3106Orebro Center
DeltagareHaha – Det där såg man inte komma. Jag är egentligen mest imponerad att man ändå att man målmässigt hänger med i matcherna och ibland tom vinner (undantag HV) med detta material
28/01/2017 kl. 17:34 #3105pb_90
DeltagareFörsta tio i andra rätt bra, sen gör dom mål på sin enda chans och tar över.. Wiklander miss bedrövlig :/
Och Wandell och Bobbo… bra jobbat! Tappa puck på offensiva blå är kanon alltså
28/01/2017 kl. 17:22 #3104Orebro Center
DeltagareVi behöver en hel femma med spelare. Måtte klubben hitta något.
28/01/2017 kl. 16:59 #3103Orebro Center
Deltagare5-16 i skottstats efter första. På hemmaplan mot ett mittenlag
28/01/2017 kl. 16:39 #3102Andreas
KeymasterUtan tvekan är Djurgården det bättre laget i första.
28/01/2017 kl. 16:08 #3101Yongma112
Deltagare”Försvarsspelet har sett bra ut”
28/01/2017 kl. 15:49 #3099Orebro Center
DeltagareWiksten hamnar under skalpellen. Vi har i princip en hel femma med startspelare borta nu för resten av säsongen.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av
Orebro Center.
28/01/2017 kl. 15:00 #3098Andreas
KeymasterGlenn måste ha skrivit på ett a lags kontrakt, klubben måste erbjuda det efter 60 minuter speltid för juniorerna i a laget. Sen om de har erbjudit för bara den här säsongen eller om de har erbjudit fler år skulle vara intressant att veta. Men det råder inget tvivel om att han gjort sig förtjänt av ett långt kontrakt tycker jag.
Juniorer har även fasta löner vilket gör det väldigt troligt att vi får behålla honom, ingen annan klubb får erbjuda annan lön tills han fyller 21 om jag inte minns fel.Vill bara flika in med länk i detta ämne som är väldigt läsvärd:
http://www.hockeysverige.se/juniorbloggen/2015/01/27/viktig-reaktion-mot-eskalerande-juniorkontrakt/
Kollektivavtalet finns här om någon vill läsa det:
http://www.hockeysverige.se/juniorbloggen/2015/01/27/viktig-reaktion-mot-eskalerande-juniorkontrakt/Mike hellber gjorde en jättebra podd om juniorerna och villkoren för dem förra året som jag kan rekommendera också, kan inte länka men det var i cmore podden.
Kan det vara denna du tänker på?
http://cmorehockeypod.libsyn.com/71-c-mores-hockeypodcast-juniorernas-bonussystem
Intressant oavsett i och för sig 🙂
28/01/2017 kl. 14:34 #3097GladeOlle
DeltagareGlenn måste ha skrivit på ett a lags kontrakt, klubben måste erbjuda det efter 60 minuter speltid för juniorerna i a laget. Sen om de har erbjudit för bara den här säsongen eller om de har erbjudit fler år skulle vara intressant att veta. Men det råder inget tvivel om att han gjort sig förtjänt av ett långt kontrakt tycker jag.
Juniorer har även fasta löner vilket gör det väldigt troligt att vi får behålla honom, ingen annan klubb får erbjuda annan lön tills han fyller 21 om jag inte minns fel.Vill bara flika in med länk i detta ämne som är väldigt läsvärd:
http://www.hockeysverige.se/juniorbloggen/2015/01/27/viktig-reaktion-mot-eskalerande-juniorkontrakt/
http://www.hockeysverige.se/juniorbloggen/2015/01/27/viktig-reaktion-mot-eskalerande-juniorkontrakt/Mike hellber gjorde en jättebra podd om juniorerna och villkoren för dem förra året som jag kan rekommendera också, kan inte länka men det var i cmore podden.
28/01/2017 kl. 13:03 #3096Andreas
KeymasterGlenn måste ha skrivit på ett a lags kontrakt, klubben måste erbjuda det efter 60 minuter speltid för juniorerna i a laget. Sen om de har erbjudit för bara den här säsongen eller om de har erbjudit fler år skulle vara intressant att veta. Men det råder inget tvivel om att han gjort sig förtjänt av ett långt kontrakt tycker jag.
http://www.hockeysverige.se/juniorbloggen/2015/01/27/viktig-reaktion-mot-eskalerande-juniorkontrakt/28/01/2017 kl. 11:47 #3095GladeOlle
DeltagareEller fattar jag helt fel? Menar du antal minuter per bakåtmål?
Tid mellan mål i boxplay. Han har inte varit inne på något mål i boxplay ännu.
Något annat värt att notera: Örebro har fyra spelare som ligger ”plus”: Libor +8, Peter Andersson +7, Johan Motin +1 och Bobbo Petersson +1.
Peter Andersson som många gillar att hacka på är utan tvekan den som lyckas bäst med att hålla pucken borta från nätet bland backarna.
Det är fan otroligt bra! Kommer att vara en enormt viktig kugge inför nästa år. Hoppas verkligen att han kritar på ett A-lagskontrakt! Gillar också det jag ser från Franzén. Tyckte att han (mest när han fick lira med Wiklander och Olsson) såg riktigt het ut. Där har vi två billiga stomspelare till nästa säsong! Bara att bereda väg för dom och låta några med 3-4 gånger så mycket pengar i lönekuvertet flytta på sig.
Och allt hackande på Andersson i år är löjligt.. han är den enda som har haft en hygglig nivå hela säsongen. Men många har väl fortfarande fjolårssäsongen lite väl mkt i åtanke.. Jag skulle faktiskt kunna se han i ett andra eller tredje backpar även nästa säsong. Lite beroende på hans lön såklart..
Glenn måste ha skrivit på ett a lags kontrakt, klubben måste erbjuda det efter 60 minuter speltid för juniorerna i a laget. Sen om de har erbjudit för bara den här säsongen eller om de har erbjudit fler år skulle vara intressant att veta. Men det råder inget tvivel om att han gjort sig förtjänt av ett långt kontrakt tycker jag.
Juniorer har även fasta löner vilket gör det väldigt troligt att vi får behålla honom, ingen annan klubb får erbjuda annan lön tills han fyller 21 om jag inte minns fel.28/01/2017 kl. 08:45 #3094Andreas
KeymasterSkulle Örebro vinna idag tror jag det allmänna välbefinnandet ökar markant i regionen. Det skulle ge Örebro andrum nedåt och en liten chans att gå uppåt.
28/01/2017 kl. 02:22 #3093Orebro Center
DeltagareEller fattar jag helt fel? Menar du antal minuter per bakåtmål?
Tid mellan mål i boxplay. Han har inte varit inne på något mål i boxplay ännu.
Något annat värt att notera: Örebro har fyra spelare som ligger ”plus”: Libor +8, Peter Andersson +7, Johan Motin +1 och Bobbo Petersson +1.
Peter Andersson som många gillar att hacka på är utan tvekan den som lyckas bäst med att hålla pucken borta från nätet bland backarna.
Riktigt bra! Jag har inte haft koll på statsen alls. Men det PA visade ju en uppåtgående trend redan i våras.
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av
-
FörfattareInlägg