Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 dag, 1 timme sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
27/01/2017 kl. 20:45 #3092
Andreas
KeymasterHV71 tar timeout efter nästan halva andra perioden…
De leder fortfarande med 2-1.
Kom igen nu! Ni kan ju inte förlora på kvällen ni hyllar en av era största spelare genom tiderna.
27/01/2017 kl. 17:00 #3090pb_90
DeltagareEller fattar jag helt fel? Menar du antal minuter per bakåtmål?
Tid mellan mål i boxplay. Han har inte varit inne på något mål i boxplay ännu.
Något annat värt att notera: Örebro har fyra spelare som ligger ”plus”: Libor +8, Peter Andersson +7, Johan Motin +1 och Bobbo Petersson +1.
Peter Andersson som många gillar att hacka på är utan tvekan den som lyckas bäst med att hålla pucken borta från nätet bland backarna.
Det är fan otroligt bra! Kommer att vara en enormt viktig kugge inför nästa år. Hoppas verkligen att han kritar på ett A-lagskontrakt! Gillar också det jag ser från Franzén. Tyckte att han (mest när han fick lira med Wiklander och Olsson) såg riktigt het ut. Där har vi två billiga stomspelare till nästa säsong! Bara att bereda väg för dom och låta några med 3-4 gånger så mycket pengar i lönekuvertet flytta på sig.
Och allt hackande på Andersson i år är löjligt.. han är den enda som har haft en hygglig nivå hela säsongen. Men många har väl fortfarande fjolårssäsongen lite väl mkt i åtanke.. Jag skulle faktiskt kunna se han i ett andra eller tredje backpar även nästa säsong. Lite beroende på hans lön såklart..
-
Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av
pb_90.
27/01/2017 kl. 14:32 #3089Andreas
KeymasterEller fattar jag helt fel? Menar du antal minuter per bakåtmål?
Tid mellan mål i boxplay. Han har inte varit inne på något mål i boxplay ännu.
Något annat värt att notera: Örebro har fyra spelare som ligger ”plus”: Libor +8, Peter Andersson +7, Johan Motin +1 och Bobbo Petersson +1.
Peter Andersson som många gillar att hacka på är utan tvekan den som lyckas bäst med att hålla pucken borta från nätet bland backarna.
27/01/2017 kl. 14:17 #3087Personal Jesus
DeltagareFel
-
Personal Jesus.
27/01/2017 kl. 14:16 #3086Personal Jesus
DeltagareSebastian Enterfeldt måste avsluta sin karriär pga skada.
Känns som att det börjar bli lite för många nu.http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/7kOJw/brynas-spelaren-tvingas-lagga-ner-karriaren
27/01/2017 kl. 10:37 #3085Henric
KeymasterHåller med föregående talare. Nu borde Brage själv få bestämma om han är fit att spela imorrn. Med en sådan match i bagaget ska platsen vara hans tycker jag.
27/01/2017 kl. 10:32 #3084pb_90
DeltagareEller fattar jag helt fel? Menar du antal minuter per bakåtmål?
27/01/2017 kl. 10:17 #3083pb_90
DeltagareSåhär dagen efter tyckte jag Libor såg piggare ut än på länge. Wandell gjorde en riktigt bra match även om han inte får till det allra sista. Jellvert har det tufft, men han har verkligen kastats rakt in i elden.
Glenn är ett jävla monster. Om han får upp farten lite mer på skridskorna kommer han bli ett vapen att räkna med. Hans boxplay-spel är redan helt fantastiskt.
Han ligger just nu på 25:22 TOI/-. Han är tredje bäst i HELA SHL med det.
Aldrig 25:22? Men Glenn har verkligen klivit upp ordentligt. Han kommer bli en grym tredje/fjärdelinaspelare till nästa säsong! Han kommer kanske aldrig bli den som gör 30+ poäng men han kommer ALLTID att göra ett grymt jobb i en tredje fjärde! Sen vet man väl aldrig vilka steg som kommer. Han har alla förutsättningar iaf!
27/01/2017 kl. 08:53 #3080Andreas
KeymasterSåhär dagen efter tyckte jag Libor såg piggare ut än på länge. Wandell gjorde en riktigt bra match även om han inte får till det allra sista. Jellvert har det tufft, men han har verkligen kastats rakt in i elden.
Glenn är ett jävla monster. Om han får upp farten lite mer på skridskorna kommer han bli ett vapen att räkna med. Hans boxplay-spel är redan helt fantastiskt.
Han ligger just nu på 25:22 TOI/-. Han är tredje bäst i HELA SHL med det.
27/01/2017 kl. 08:41 #3079JN27
DeltagareVi ska inte glömma att rättvisan också segrade igår. Enligt min bedömning var domarinsatsen den värsta i år. Jag fattar inte hur man kan tappa en match så mycket som de gjorde igår. När de dömde icing på slutet så trodde jag att jag skulle dö samt att de tog utvisningen. Det är som jag sa till en sektionsgranne. Lag i nedre regionen kämpar med näbbar och klor för att vinna sina matcher vilket i sin tur gör att spelet blir lite fulare. Men varför ska vi straffas så jäkla hårt och få verkligen allt emot oss? Det gör ju serien så jäkla dålig och gynnar bara lagen i övre regionen.
27/01/2017 kl. 08:38 #3078pb_90
DeltagareSå jävla skönt att Brage går in och övermatchar Hudacek. Fan dags att Julle börjar ta det här på allvar! Prestera eller öppna båset! Han har haft det för avspänt.. Och med NS gäller inte gamla meriter, bara prestation.
26/01/2017 kl. 22:08 #3077Andreas
KeymasterÖrebro brukar kunna hitta sätt att vinna mot Djurgården så jag har goda förhoppningar inför lördagen.
Brage borde få stå den matchen med. Han var riktigt bra idag.
26/01/2017 kl. 21:22 #3073Orebro Center
DeltagareFy faan vilken jävla pärs! Bara att hoppas HV gör sitt jobb imorgon.
Men faan vad Örebro får slita för poäng.
26/01/2017 kl. 21:18 #3072Henric
KeymasterPuh… Bra Brage!
26/01/2017 kl. 21:16 #3071Gurra
DeltagareSå ja!!!
26/01/2017 kl. 19:55 #3070Orebro Center
DeltagareMan kan följa det live på aftonbladet (utan att vara plus) och på expressen också. Finns massa ställen
26/01/2017 kl. 19:24 #3069Henric
KeymasterFörbannade skit tidning.
Nu måste man betala för att följa matchen.Hoppas skiten konkar.
Jag kör SRs app för radiokommentar och SHL.se liverapport.
26/01/2017 kl. 19:21 #3068Personal Jesus
DeltagareFörbannade skit tidning.
Nu måste man betala för att följa matchen.Hoppas skiten konkar.
26/01/2017 kl. 18:42 #3067Orebro Center
DeltagareDom som redan prenumererar på NA-tidningen då? Måste dom köpa plus också? x)
Nej det ingår om jag förstått det riktigt.
Vet inte hur jag ska göra. Samtidigt vill man ju kunna läsa, särskilt sporten. Såg att man kunde ta en helgprem t ex. Du får NA i brevlådan fre-sö och då ingår PLUS på webben
Men jag får fundera. Just nu står man ju utanför nästan alla artiklar26/01/2017 kl. 17:47 #3066pb_90
DeltagareDom som redan prenumererar på NA-tidningen då? Måste dom köpa plus också? x)
26/01/2017 kl. 13:37 #3065Orebro Center
DeltagareUndrar hur länge Expressen som den siste Mohikanen kan stå emot?
Problemet med NA, tycker jag, är att man verkar sätta Plus på nästan allting. Medan i Aftonbladet mer försöker sätta det på fördjupade artiklar (även om jag tycker se mig en viss inflation där också)
Det löjliga med NA blir då att då kan man lika gärna sätta ett pris på att öht komma in och läsa istället för att plussa 90% av materialet. Nästan allt man vi läsa är Plussat. Även enkla nyheter som att USÖ:S parkering är dyrast bland sjukhus. En sådan skitartikel skulle aldrig bli PLUS på AB t ex
26/01/2017 kl. 13:21 #3064pb_90
DeltagareHaha inte nog med att plustjänsten tillkommit. Varannan artikel på NA kräver att man har abonnemang. Vilket nackskott på sig själv verkligen. Går papperstidningen så dåligt alltså? Jag förstår då ingen mig vetligen i min egen generation har NA abonnerat till sig.
Nej, samma här. De pratar om att kvalitetsjournalistik på lokal nivå måste kosta. Må så vara, men någon vidare kvalitet har de inte på sin journalistik, det är ett som är säkert. Så några pengar får de då rakt inte från mig iaf.
Generellt så kämpar väl de stora mediehusen med att hitta sin plats just nu, och de gör ett rätt kasst jobb i mitt tycke. Hade de kunnat prestera en faktabaserad, balanserad och neutral rapportering så hade det varit intressant, men det är ju i princip omöjligt att hitta idag.
Håller med till 100%.. alla jävla journalister letar efter att mata oss med sina egna åsikter. Inte med fakta… Det ska mörkas saker som man inte vill läcka ut och det ska slås på stora trumman när något som bekräftar ens egna tes kommer fram.. Så jävla kasst..
26/01/2017 kl. 12:13 #3063Henric
KeymasterHaha inte nog med att plustjänsten tillkommit. Varannan artikel på NA kräver att man har abonnemang. Vilket nackskott på sig själv verkligen. Går papperstidningen så dåligt alltså? Jag förstår då ingen mig vetligen i min egen generation har NA abonnerat till sig.
Nej, samma här. De pratar om att kvalitetsjournalistik på lokal nivå måste kosta. Må så vara, men någon vidare kvalitet har de inte på sin journalistik, det är ett som är säkert. Så några pengar får de då rakt inte från mig iaf. 🙂 Generellt så kämpar väl de stora mediehusen med att hitta sin plats just nu, och de gör ett rätt kasst jobb i mitt tycke. Hade de kunnat prestera en faktabaserad, balanserad och neutral rapportering så hade det varit intressant, men det är ju i princip omöjligt att hitta idag.
26/01/2017 kl. 10:06 #3062GladeOlle
DeltagareHaha inte nog med att plustjänsten tillkommit. Varannan artikel på NA kräver att man har abonnemang. Vilket nackskott på sig själv verkligen. Går papperstidningen så dåligt alltså? Jag förstår då ingen mig vetligen i min egen generation har NA abonnerat till sig.
Ja vem har en papperstidning egentligen?
Om inte liverapporteringen är gratis utan plus så finns ingen anledning att ha kvar NA eller ”hockeyplus” appen.26/01/2017 kl. 08:34 #3061pb_90
DeltagareJa det är fan helt sjukt.. Sen fular dom ju som satan med deras olika klipp också. Det ser ut som att dom har gjort svinmycket arbete. Men egentligen är alla artiklar taget från en 25min lång intervjuserie som dom också har publicerat i plustjänsten……….. så jävla kasst
-
-
FörfattareInlägg