Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,451 till 11,475 (av 13,265 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

Hellström gör vad han ska och förväntas göra. Jag hoppas det var lite substans i ryktet kring Virtanen. Det vore ett kap för NJ.

Status
    Deltagare

Problemet är inte att vi har just Hellström, utan snarare avsaknaden av 1-2 spelskickliga backar. Men det vet ju alla. 🙂

pb_90
    Deltagare

Jo Hellström står upp bra, men han bidrar ju med 0% annat. Jag gillar hans skalle men i SHL måste man ha fler egenskaper än så tycker jag. Men han har absolut höjt sig under NS! 🙂

Ja nu måste det komma in lite spelare snart.. Det har ju varit ett jäkla tjat om Rögles skador hela säsongen men nu är våran skadelista fan heeeelt sjuk.

Jocke, Viksten, Liivik, Ekbom och Viksten borta för resten av säsongen. Och Squires borta på obestämd tid med hjärnskakning.. Det är ju liksom en topp två-kedja borta och kanske vår bästa back. Helt sjukt starkt av laget att plocka poäng!

Andreas
    Keymaster

Hellström står upp jävligt bra framför eget mål iaf. Ingen är framme och petar på målvakten utan att han sätter stopp. Är nog viktigt en sån match.

Ska tilläggas att jag varken röstade eller såg hela matchen

Normalt sett håller jag med dig, men dagens match var nog mer ful än tuff. Visst var det tacklingar och bök längs med sargen, men det som stack ut var ändå tacklingarna som gick över gränsen och bråket efter avblåsning.

Andreas
    Keymaster

15:e februari stänger fönstret. Nu blir väl inte Squires borta någon längre tid förhoppningsvis, men Ekbom, Viksten och Andersson saknas.

Liivik vet jag inte om vi behöver ersätta. Franzén ersätter honom mer än väl.

Status
    Deltagare

Hellström står upp jävligt bra framför eget mål iaf. Ingen är framme och petar på målvakten utan att han sätter stopp. Är nog viktigt en sån match.

Ska tilläggas att jag varken röstade eller såg hela matchen

pb_90
    Deltagare

Håller med dig om Hellström Andreas.. Hans tackling var så jävla dålig och att folk över huvud taget röstar på någon som inte ens kan hantera en puck är för mig en gåta. Så jävla pinsamt att han blev utsedd till ”MVP” ifjol.. För övrigt så var Bobbo helt värdelös idag! Han stod väl själv för tre-fyra massiva felpass och en sju-åtta extremt dåliga uppspel där han tappade pucken när han skulle passa.

Sen domarinsatsen var jäkligt märklig.. knätacklingen på Squires var också rätt tveksam tycker jag. Jämför alla med Motins tackling i början av säsongen och tycker den här inte är långt ifrån.

Har kollat in några gånger på ”Knätacklingen” på reprisen och håller nog inte med. Tycker inte alls DIF-spelaren sträcker ut benet på något sätt eller söker det och det här sker snarare mer av typen av en ”kollision”.

Däremot tycker jag huvudtacklingen har en aura av något som kunde ha undvikits av DIF-spelaren. Det känns inte slumpartat att DIF-spelaren träffar huvudet

Ja men min poäng var att så gick ju Motins tackling till också ju? Det var Malmös snubbe som flyttade sig. Tur för Squires att han hade den vinkeln så att knät inte fastnade i isen.. Nu åkte han ju på en huvudtackling istället dock..

Andreas
    Keymaster

Såhär i efterhand känns det ändå som att om Örebro bara hade kunnat pressa och verkligen testat Djurgårdens målvakt i första perioden hade det inte behövt bli på detta vis. Reideborn är ingen SHL-målvakt.

På tisdag hoppas jag laget faktiskt är med från start. Jag tycker de inlett matcher ganska dåligt på sistone, men å andra sidan har de jobbat sig in i matcherna nästan varje gång. Det känns bara lite onödigt att inte vara med från start.

Orebro Center
    Deltagare

Sundblad gick verkligen loss på repriser på jumbotronen på pkn.

http://www.orebrohockey.se/artikel/o6naaiyhl-3afc1/sundblad-sma-marginaler-i-den-har-sporten

Sorry – Missade att du redan tagit upp det

Orebro Center
    Deltagare

Håller med dig om Hellström Andreas.. Hans tackling var så jävla dålig och att folk över huvud taget röstar på någon som inte ens kan hantera en puck är för mig en gåta. Så jävla pinsamt att han blev utsedd till ”MVP” ifjol.. För övrigt så var Bobbo helt värdelös idag! Han stod väl själv för tre-fyra massiva felpass och en sju-åtta extremt dåliga uppspel där han tappade pucken när han skulle passa.

Sen domarinsatsen var jäkligt märklig.. knätacklingen på Squires var också rätt tveksam tycker jag. Jämför alla med Motins tackling i början av säsongen och tycker den här inte är långt ifrån.

Har kollat in några gånger på ”Knätacklingen” på reprisen och håller nog inte med. Tycker inte alls DIF-spelaren sträcker ut benet på något sätt eller söker det och det här sker snarare mer av typen av en ”kollision”.

Däremot tycker jag huvudtacklingen har en aura av något som kunde ha undvikits av DIF-spelaren. Det känns inte slumpartat att DIF-spelaren träffar huvudet

pb_90
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Håller 100% med Niklas angående repriser på jumbon

Länk till Presskonfen

Märker att han får bita sig i läppen ett par ggr för att inte säga för mycket så att det låter fel. Men jag håller med fullständigt. Jag trodde knappast att det gick att överträffa förra matchens bisarra domarinsats men denna tog då faen priset.

Orebro Center
    Deltagare

Håller 100% med Niklas angående repriser på jumbon

Länk till Presskonfen

Orebro Center
    Deltagare

Squires verkar ha hjärnskakning och kan bli borta en period.

Blir bara värre och värre. F.ö tycker jag det borde ha varit en utvisning. Som jag ser det är tacklingen avsiktlig. Mao Dif-spelaren kunde ha undvikit den smällen

Andreas
    Keymaster

Squires verkar ha hjärnskakning och kan bli borta en period.

Andreas
    Keymaster

Så djävla kul att se laget under nya tränarna, hade det varit Thornberg så hade det varit gamnacke efter 0-2 och slutat 0-5, nu visar de hjärta och djävlar anamma när de hamnar i underläge.

För övrigt vill jag passa på att berömma Andreas för dina artiklar, mycket välskrivna och objektiva, stor tumme upp!!!

Kul att höra 🙂

Andreas
    Keymaster

Sundblad gick verkligen loss på repriser på jumbotronen på pkn.

http://www.orebrohockey.se/artikel/o6naaiyhl-3afc1/sundblad-sma-marginaler-i-den-har-sporten

Gurra
    Deltagare

Så djävla kul att se laget under nya tränarna, hade det varit Thornberg så hade det varit gamnacke efter 0-2 och slutat 0-5, nu visar de hjärta och djävlar anamma när de hamnar i underläge.

För övrigt vill jag passa på att berömma Andreas för dina artiklar, mycket välskrivna och objektiva, stor tumme upp!!!

Andreas
    Keymaster

Herregud … vilken vändning. Det såg jag inte komma, men jag är glad att jag var där för att se det hända.

Orebro Center
    Deltagare

Haha – Det där såg man inte komma. Jag är egentligen mest imponerad att man ändå att man målmässigt hänger med i matcherna och ibland tom vinner (undantag HV) med detta material

pb_90
    Deltagare

Första tio i andra rätt bra, sen gör dom mål på sin enda chans och tar över.. Wiklander miss bedrövlig :/

Och Wandell och Bobbo… bra jobbat! Tappa puck på offensiva blå är kanon alltså

Orebro Center
    Deltagare

Vi behöver en hel femma med spelare. Måtte klubben hitta något.

Orebro Center
    Deltagare

5-16 i skottstats efter första. På hemmaplan mot ett mittenlag

Andreas
    Keymaster

Utan tvekan är Djurgården det bättre laget i första.

Yongma112
    Deltagare

”Försvarsspelet har sett bra ut”

Visar 25 inlägg - 11,451 till 11,475 (av 13,265 totalt)