Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,501 till 11,525 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Status
    Deltagare

Och jag har velat sett ändringar i truppen enda sedan Jocke Andersson vart helt utesluten och man såg att inte Heinrich räckte till. :p

Sen är det väl upp till spelarna själva om de känner att dem klarar av att spela eller inte. Är nog ingen som tvingar någon att spela med en skada.

pb_90
    Deltagare

Anttila hade med lätthet tagit en plats i en förstalina med årets trupp x)

Och han hade säkert gjort det bra också.. men som han presterade förra året (kanske pga rollen han fick) så kunda man ju inte betala honom runt 200kkr/mån.. Är övertygad att han hade älskat att spela för Sundblad också. Men nu har han kontrakt till 18/19 med Jokerit så.. :'( Skulle vara jäkligt coolt om han kunde få göra en comeback till klubben någon gång i framtiden!

En annan sak också.. Julius och Anttila var väl bra polare? Sprang på dom på Strömpis efter någon match (dom drack inget vad jag kunde se), och då var dom ute med sina respektive. Kan Julius vara lite trött på klubben tror ni? Att han mentalt redan har bestämt sig för att PG är en riktig jävla sopa som har hanterat hans polare kasst och vill lämna efter kontraktet är utspelat?

Personal Jesus
    Deltagare

Tycker det är lite för stort fokus på nya spelare.
    Innan Viksten ”blev” skadad ville jag inte ändra på truppen.

Om jag förstått det rätt har han varit skadad hela säsongen, rätta mig gärna om jag Har fel.
    Och där kan man fråga sig hur fan klubben tänker när de inte gör något åt hans skada.
    Att han inte kan träna och spela för fullt är i det närmaste skandal.
    Har klubben återigen kört över läkarteamet?
    Hade klubben tagit hand om skadan i tid hade inte denna situation uppstått.

AVGÅ PG

Status
    Deltagare

Anttila hade med lätthet tagit en plats i en förstalina med årets trupp x)

pb_90
    Deltagare

Jag saknar också Anttila.. Men man kan ju inte säga att det oavsett lön på Anttila hade varit en bra affär att färlänga med honom till en sänkt lön med 25%? Jag vet inte vad andra lags tredjekedjespelare ligger på, men Anttila (även med 25% mindre lön) hade nog varit den dyraste i hela SHL.

Sen finns det ju helt andra aspekter. Låt säga att Siim har ca 80k i lön i övrigt. Det kanske hade varit värt det dubbla för att behålla Anttila istället.. PG:s chansvärvningar är ju helt bedrövliga.

Till något helt annat: Må vi inte möta Mora i ett kval, jäklar va bra dom är i år..

Karl
    Deltagare

Bara hoppas att han vill till Örebro. Är dock rädd för att vår klubb har fått ett dåligt rykte bland spelarna i Finland. Inte minst med tanke på hur Antilla behandlades.

Alltså.. jag vill bara veta. Ryktet gör gällande att Anttila kunde gå med på 25% mindre i lön för att stanna. Ryktet gör även gällande att han var en av de dyraste spelarna i Örebros trupp (borde vara runt 250-300kkr?). En sänkning med 25% gör honom fortfarande sjukt överbetald.. Man kan ju inte betala 190-225kkr/mån för en tredjekedjespelare. Eller är det något annat som är dåligt hanterat i den historien?

Jag har ingen aning om vilken lön Antilla hade. Men den/de som skrev kontraktet måste ju anse att han var värd det, går sedan Antilla med på att sänka ett nytt kontrakt med 25% måste det ju vara en bra affär för klubben oavsett. Vet att jag inte är ensam om att sakna Antilla. Att satsa pengar på en rappartist var ju inte speciellt smart. Även mycket dumsnålt att inte plocka in Kolan.

Alla dessa bortkastade pengar på spelare och ledare som floppar eller värvas skadade är på väg att kosta oss en SHL-plats som blir mycket svår att ta tillbaks.

pb_90
    Deltagare

Bara hoppas att han vill till Örebro. Är dock rädd för att vår klubb har fått ett dåligt rykte bland spelarna i Finland. Inte minst med tanke på hur Antilla behandlades.

Alltså.. jag vill bara veta. Ryktet gör gällande att Anttila kunde gå med på 25% mindre i lön för att stanna. Ryktet gör även gällande att han var en av de dyraste spelarna i Örebros trupp (borde vara runt 250-300kkr?). En sänkning med 25% gör honom fortfarande sjukt överbetald.. Man kan ju inte betala 190-225kkr/mån för en tredjekedjespelare. Eller är det något annat som är dåligt hanterat i den historien?

pb_90
    Deltagare

Mario Kempe är väl ingen spetsspelare? Men likväl en förstärkning. Man skulle garanterat få betala överpris för honom i varje fall känns det som. Just nu tar jag fan allt vi kan få typ… Laget är så jäkla ihåligt så det sjunger om det. Kalle Jellvert och Gustaf Franzen som centrar, två som aldrig har varit nära av att vara ordinarie i SHL.. Skulle en forward komma in skulle man väl tvingas sätta Mustonen eller Haga på centern igen (vilket inte är en superförstärkning direkt) men bättre än Jellvert iaf.

Status
    Deltagare

*EP scouting á la Pontus G.*

Varken center eller back men Mario Kempe, någon?

Status
    Deltagare

Äh vi har ju en finsk topp-rappare här 😉

Karl
    Deltagare

Status
    Deltagare

Då känns det inte helt helt omöjligt att han kan komma.Och han borde vilja spela SHL redan denna säsong. Garanterat flera klubbar som har ögonen på honom dock. Säkert en dyr historia.

Andreas
    Keymaster

”In 2009 a new system was introduced and it includes the last placed SM-liiga team facing the Mestis champion (Second highest finnish league) in a best of seven playout series.”

Om man inte ändrat det igen, och jag förstår det rätt så kan man åka ur Liiga.

Det slopades 2013 efter att inget lag lyckats kvala uppåt. Istället kan man bli uppflyttad om man har en tillräckligt attraktiv klubb med stabil ekonomi.

Status
    Deltagare

”In 2009 a new system was introduced and it includes the last placed SM-liiga team facing the Mestis champion (Second highest finnish league) in a best of seven playout series.”

Om man inte ändrat det igen, och jag förstår det rätt så kan man åka ur Liiga.

Status
    Deltagare

Känns ungefär lika troligt som att vi skulle skeppa iväg Hudacek nu.

Hur fungerar finska Liiga egentligen. Om det nu är en sluten serie?

Andreas
    Keymaster

Om Lukko ligger sist i ligan måste chanserna att ta en av deras bättre spelare vara minimal?

Han har bara kontrakt året säsongen ut. Jag tror inte heller det är fråga om en värvning för denna säsong utan för nästa.

Status
    Deltagare

Om Lukko ligger sist i ligan måste chanserna att ta en av deras bättre spelare vara minimal?

• Det här svaret redigerades för 9 år, 3 månader sedan av Status.
    Andreas
    Keymaster

Nej det här var ingen bra insats av laget. Bara glömma och gå vidare.

Orebro Center
    Deltagare

Rykte ang back vet ej om det är riktigt? Jesse Virtanen

Vore extremt välbehövligt. Plus en forward/center. Helst center

Gurra
    Deltagare

Börjar inte domarnas partiskhet bli lite patetisk nu???

Henric
    Keymaster

Snabb reducering behövdes verkligen.

Andreas
    Keymaster

Suck. Ja det hängde väl i luften lite.

Andreas
    Keymaster

Andra onödiga utvisningen 🙁

Andreas
    Keymaster

Mest HV, 13-6 i skott känns ganska visande, men Örebro försvarar sig OK och Hudacek är med i matchen.

Andreas
    Keymaster

Jag hoppas böterna för puck out svider rejält.

Visar 25 inlägg - 11,501 till 11,525 (av 13,233 totalt)