Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,232 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 22 timmar, 1 minut sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
10/01/2017 kl. 20:53 #2855
JN27
DeltagareJa Wikegård har väl både rätt och fel egentligen. Rätt har han i att vi kommer aldrig bli ett fysiskt lag med den aktuella uppställningen, och alla lag har ju några rejält fysiska kedjor. Men aggressivitet är ju något helt annat! Många riktigt bra skridskoåkare i MJ, Viksten, Squires, Mustonen och Haga, så en aggressiv forecheck måste ju kunna funka. Det har ju ingenting med fysik att göra även om det såklart är lättare att ta över puck om man går på kropp många gånger.
Jag försöker missförstå honom rätt. Jag antar att dom inte har så lätt att vinna närkamperna men tar man en sån som MJ så vet jag att han är väldigt fysisk när det brinner till. Aja vi får väl se vad den här veckan utvisar.
10/01/2017 kl. 20:50 #2854pb_90
DeltagareJa Wikegård har väl både rätt och fel egentligen. Rätt har han i att vi kommer aldrig bli ett fysiskt lag med den aktuella uppställningen, och alla lag har ju några rejält fysiska kedjor. Men aggressivitet är ju något helt annat! Många riktigt bra skridskoåkare i MJ, Viksten, Squires, Mustonen och Haga, så en aggressiv forecheck måste ju kunna funka. Det har ju ingenting med fysik att göra även om det såklart är lättare att ta över puck om man går på kropp många gånger.
10/01/2017 kl. 20:04 #2853JN27
DeltagareJu närmare matchdag man kommer desto mer orolig blir man om vi kommer fixa detta… fan man vill så gärna motbevisa expertisen.
10/01/2017 kl. 18:07 #285010/01/2017 kl. 17:59 #2849Orebro Center
DeltagareHar haft samma reflektioner som NW. Dock kan ÖHK spela aggressivare enbart genom hårdare skridskoåkning och alla kan smälla på lite mer och fullfölja mer och ligga mer blad mot blad. Dom klarade ju faktiskt hyfsat att hålla Frölunda utanför boxen och förlorar mer på misstag. Men han har en poäng att laget kan aldrig bli ”Växjö-fysiskt”.
Men därför bör ett par spelare in. En center,back,ytterforward i den prio-ordningen . Men vi får nog vara glada om någon ö.h.t kommer in. Klockan tickar.
Sedan var NW mycket tidigt inne på att det skulle bli bottenträsket för Örebro. Och det stämmer ju. Å andra sidan var några av oss inne på det också.
10/01/2017 kl. 16:51 #2848JN27
DeltagareWikegård med lite åsikter.
10/01/2017 kl. 13:23 #2847pb_90
DeltagareJag tänker mig att Tornberg har nördat in sig så in i helv*ete på detaljer att han har missat att träna laget i ett helhetstänk. Har man inte dom skickligaste spelarna måste man jobba ner det andra laget.. och som det har sätt ut hittills den här säsongen så har det inte jobbats speciellt mycket. Kraften har tagit slut efter förstaperioden gång på gång och frölunda-matchen var väl den första tredjeperioden man vann den här säsongen (typ)..
Så jag tror stenhårt på NS! Bara att träna upp laget på att få rätt vanor varje dag och få dom att vara så bra som dom bara kan vara i slutet av säsongen, ifall det skulle bli ett kval.
10/01/2017 kl. 11:48 #2846Andreas
KeymasterLagets träningar är nu de tuffaste på hela året enl spelarna, och att de vill ha det så.
Det får mig att undra vad Thornberg anser vara tuffa träningspass.Fast året är ju inte gammalt
Fniss. Snyggt sätt för spelarna att skydda sig i sina kommentarer 🙂
10/01/2017 kl. 11:20 #2845Orebro Center
DeltagareLagets träningar är nu de tuffaste på hela året enl spelarna, och att de vill ha det så.
Det får mig att undra vad Thornberg anser vara tuffa träningspass.Fast året är ju inte gammalt
10/01/2017 kl. 10:06 #2844Personal Jesus
DeltagareLagets träningar är nu de tuffaste på hela året enl spelarna, och att de vill ha det så.
Det får mig att undra vad Thornberg anser vara tuffa träningspass.09/01/2017 kl. 18:21 #2843Orebro Center
Deltagare09/01/2017 kl. 14:28 #2842pb_90
DeltagareJo men exakt det är ju det man hoppas på! Men här lär vi snacka kanske 5-10 år innan vi har kommit någon vart. Skulle vara riktigt viktigt/häftigt ifall Glenn kunde ta plats i JVM till nästa säsong. Enl- någon skribent på hockeysverige så verkar det faktiskt vara rimligt också. Sen har vi ju faktiskt några draftade backar vilket känns skitkul! Hoppas att några av dom kan komma in i A-laget till nästa säsong och mer pengar kan spenderas på riktiga toppbackar!
09/01/2017 kl. 14:17 #2841Andreas
KeymasterFan va avundsjuk man blir på lag som har haft en bra juniorverksamhet under lång tid.. Tänk att ha skickat ut ett gäng bra spelare under åren som sen vänder tillbaka mot Sverige. Svinlätt att få tag på spetsiga nyförvärv då! Tänker på David Ullström nu som har lämnat sin KHL-klubb. Ska han lira i Sverige lär det ju bara finnas en klubb han vill lira för liksom.
Ge det några år så kommer vi vara där med 🙂
09/01/2017 kl. 13:56 #2836pb_90
DeltagareFan va avundsjuk man blir på lag som har haft en bra juniorverksamhet under lång tid.. Tänk att ha skickat ut ett gäng bra spelare under åren som sen vänder tillbaka mot Sverige. Svinlätt att få tag på spetsiga nyförvärv då! Tänker på David Ullström nu som har lämnat sin KHL-klubb. Ska han lira i Sverige lär det ju bara finnas en klubb han vill lira för liksom.
09/01/2017 kl. 13:29 #2835pb_90
DeltagareJa men vi har ju redan i princip två backar utanför laget, en extraback + en utanför laget. Så antar att det inte är någon ny på g :/ sen har jag börjat hoppats mer på en center än en back faktiskt. Skulle vara najd att plocka bort Mustonen från första.
09/01/2017 kl. 13:09 #2834Personal Jesus
DeltagareLite tråkigt att han lämnar.
Hade velat se honom med nya tränarna och spelet.
Tror detta hade passat honom bra, men det är ”Örebro modellen”.09/01/2017 kl. 12:41 #2833JN27
DeltagareSå Heinrich lämnar. Något rykte om att någon ny är på g in? Jag förutsätter att man inte gör sig av med någon utan att ha klart med någon ny.
09/01/2017 kl. 10:39 #2832JN27
DeltagareLeksand får flest numerära överlägen/match i hela SHL och minst numerära underlägen/match. Ändå så klagar dom MEST av alla fans.. skräll..
I övrigt, inte speciellt hållbart för ÖHK att ligga så högt i topp på antar underlägen när man har ett så bedrövligt boxplay. VI har nog tappat bra många poäng på detta..
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/01/09/har-ar-laget-som-far-flest-powerplay-och-boxplay/
Det är inte annat än att man vill vara en fluga på båsdörren. Hade varit spännande att höra vad som sades när Tornberg försökte elda på laget kontra när Sundblad håller igång.
Kan tänka mig att tongångarna är lite annorlunda. Tror en stor del av poängtappen också berott på att spelarna inte blivit tillräckligt motiverade i underlägen. Var som någon skrev efter matchen mot Frölunda i lördags. Normalt sett så brukar Örebro vika ner sig och tappa koncentrationen efter ett baklängesmål. Den här gången blev man istället ännu mer taggade och Frölunda fick ju vika ner sig flera gånger även om det där sista självförtroendet saknades hos Örebrospelarna. Exempelvis när man väljer att lägga en passning istället för att skjuta.
Tror mycket av det sisnämnda kommer tryckas på under den här veckans träningar.09/01/2017 kl. 10:31 #2831pb_90
DeltagareLeksand får flest numerära överlägen/match i hela SHL och minst numerära underlägen/match. Ändå så klagar dom MEST av alla fans.. skräll..
I övrigt, inte speciellt hållbart för ÖHK att ligga så högt i topp på antar underlägen när man har ett så bedrövligt boxplay. VI har nog tappat bra många poäng på detta..
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/01/09/har-ar-laget-som-far-flest-powerplay-och-boxplay/
09/01/2017 kl. 09:27 #2830Orebro Center
DeltagareTiden går och jag är orolig att Örebro kanske inte klarar av detta utan förstärkningar. Har det inte varit så tidigare att de ramlat in runt jul/januari?
Hur länge kan/får SHL ta in nya spelare? Är det till sista januari?
Sen finns det inget på marknaden är det ju inte mycket att göra åt. Tänkte kanske hyra något från KHL/Finska ligan där kanske några lag ser ut att missa slutspel, om det finns några
09/01/2017 kl. 09:23 #2829pb_90
DeltagareMarko Anttila nytt kontrakt med Jokerit till 18/19.
Fan, kan det inte komma in en ny toppcenter snart.. Typ Patrick Zackrisson…
09/01/2017 kl. 08:32 #2828JN27
DeltagareFattar inte varför NA ständigt måste rapportera om honom. Han VAR örebros spelare nu ÄR han inte det längre.
09/01/2017 kl. 08:30 #2827Orebro Center
Deltagare08/01/2017 kl. 16:47 #2824Orebro Center
DeltagareTack för PK;n. Hittade inte den heller igår kväll
08/01/2017 kl. 16:26 #2823JN27
DeltagareLa dom inte upp någon PK igår?
Hittade den!
<span class=”embed-youtube” style=”text-align:center; display: block;”>[youtube https://www.youtube.com/watch?v=SkBDRpBCeoI?version=3&rel=1&fs=1&autohide=2&showsearch=0&showinfo=1&iv_load_policy=1&wmode=transparent&w=640&h=390%5D</span>
Stort tack! Dom bör kanske jobba lite på ljudkvalitén haha!
-
FörfattareInlägg