Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 11,676 till 11,700 (av 13,233 totalt)
  • Författare
    Andreas
    Keymaster

La dom inte upp någon PK igår?

Hittade den!

JN27
    Deltagare

La dom inte upp någon PK igår?

Status
    Deltagare

Bra där, kan inte förstå att det inte renderade i matchstraff direkt.

http://www.shl.se/artikel/40pnaixoi-403dd/beslut-fran-disciplinnamnden

Det är för att Domarna i SHL hjälper topplagen hälsar Anders Eldebrink 😉

Gurra
    Deltagare

Bra där, kan inte förstå att det inte renderade i matchstraff direkt.

http://www.shl.se/artikel/40pnaixoi-403dd/beslut-fran-disciplinnamnden

Andreas
    Keymaster

Skulle vilja se presskonfen. Någon som vet om Frölunda brukar lägga upp dem?

De måste ha problem. Sidan laddar inte ens ordentligt för mig :-/

Andreas
    Keymaster

Leksand vann idag för att de kämpade hårdare än Malmö. Det blir ingen enkel match.

Håller med. Samtidigt tror jag chansen är större nu till poäng än för en vecka sedan. Hoppas jag iaf. Lite synd att skiftet inte skedde vid uppehållet så de fått lite mer tid. Men det är som det är

Absolut. Örebro har höjt sig. Det ser lovande ut.

Orebro Center
    Deltagare

Leksand vann idag för att de kämpade hårdare än Malmö. Det blir ingen enkel match.

Håller med. Samtidigt tror jag chansen är större nu till poäng än för en vecka sedan. Hoppas jag iaf. Lite synd att skiftet inte skedde vid uppehållet så de fått lite mer tid. Men det är som det är

Andreas
    Keymaster

JN27
    Deltagare

Med det här spelet vinner vi mot Leksand.

Gurra
    Deltagare

Vad tyckte ni om lill Huddas snurrfint och backhandsflipp mellan frölundaspelarens ben fram till Bobo då??

Andreas
    Keymaster

Den kommer. SHL är noga med att det ska komma ut kort efter match.

Orebro Center
    Deltagare

Gurra
    Deltagare

Så djävla nöjd med poäng.

Jag också, Sveriges bästa lag var väldigt konfunderade och med lite flax hade det kunnat bli 3 p efter Vikstens läge..

Orebro Center
    Deltagare

! pinne måste man ändå vara mycket nöjd med. Att Frölunda skulle dominera 3-3 spelet var inte konstigt, satt och hoppades på straffar faktiskt.

Arbetsnivån har höjts betänkligt och trots förlusten tror jag pinnen stärker laget.

Personal Jesus
    Deltagare

Så djävla nöjd med poäng.

Personal Jesus
    Deltagare

Jaaaaaaaaaaaa

Yongma112
    Deltagare

Kan inte vara såhär defensivt lagda. Inte så man vinner i Scandinavium.

Henric
    Keymaster

Leksand är mesttroligt bara en pinne bakom efter denna omgången. Blir en hyffsat viktig match mot de…

Gurra
    Deltagare

Den utvisningen Bobo, var djävligt onödig!!!!

Henric
    Keymaster

Var Grossmans utvisning korrekt? Har inga bilder men liverapporteringen sa att han åkte ut för att ha tacklat någon över sargen. Det är väl inte ett regelbrott?

Han knuffade över honom då han hängde över sargen, får man icke göra, dock satt hans klubba fast så han försökte bara att få loss den.

Hehehehe, jag gillar Grossman. 🙂 Men sant, så får man inte göra.

Gurra
    Deltagare

Var Grossmans utvisning korrekt? Har inga bilder men liverapporteringen sa att han åkte ut för att ha tacklat någon över sargen. Det är väl inte ett regelbrott?

Han knuffade över honom då han hängde över sargen, får man icke göra, dock satt hans klubba fast så han försökte bara att få loss den.

Henric
    Keymaster

Yongma112
    Deltagare

Att gång på gång bara rensa pucken från egen zon borta mot Frölunda är nog ingen bra plan.

Orebro Center
    Deltagare

Spelar de så här så skall matcher kunna vinnas, betänk att det var Sveriges just nu formstarkaste lag som stod för motståndet, när sköt t.ex Örebro 32 skott på mål senast? När såg man MJ och DV åka så mycket skridskor i en match senast? Jag tycker det verkar lovande, nu slipper man i alla fall Tornbergs ”vi var nära seger men det är smådetaljer som skiljer” snack efter varje match.

Samtidigt måste det inom snar tid betala sig annars är risken att laget sjunker in i koma igen. Ett par backar in kanske. Mr Madhawk skrev efter tränarbytet att Örebros primära problem är backbesättningen. Kanske man inte behöver vara raketforskare för att se förvisso men ändå. Hela hockeysverige tycks tycka det.

Jag tror ff att dessa tränare var rätt att anställa för Örebro, hur illa det än ser ut utåt att skifta tränare på detta sätt. Men inte ens de kan i längden trolla med knäna.

Men självklart. Ta det positiva med från denna match som stundtals var mycket väl utförd av Örebro. Vi möter ändå Sveriges bästa lag och pressar dem stundtals

Bara att hoppas att de nya tränarna har önskemål och sätter press på PG att laget behöver förstärkas, hoppas också att de har ett kontaktnät som gör att de har spelare i åtanke..

Problemet är väl att hitta något kanske

pb_90
    Deltagare

Gillar att NS skällde på spelarna när dom åkte och bytte lite väl långsamt! Tror att det är precis det här som laget behöver. Ingen jävla slapptask som Tornberg. Hoppas att tränaren fortsätter att hålla uppe nivån på arbetsinsatsen, då kommer poängen trilla in och förhoppningsvis kommer någon förstärkning snart också.

Visar 25 inlägg - 11,676 till 11,700 (av 13,233 totalt)